Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wat voor voer voor jonge husky
Moderator: moderatorteam
- C@rmen
- geregistreerd lid
- Contacteer:
wat voor voer voor jonge husky
Ik weet er zijn al veel voer topics, maar ik kan niet vinden wat ik zoek..
Ik heb een jonge husky van 6 maanden vanaf toen ik hem kreeg heb ik hem royal canin maxi babydog gegeven, alleen kreeg hij daar een alergische reactie van hij kreeg een kale neus en rondom zijn ogen werd het ook kaal, dierenarts kon niet vinden wat het was en toen ik bij de dierenwinkel kwam werd mij geadviseerd eens ander voer te proberen.
Nu geef ik hem dus bento kronen premium en zijn ogen en neus zijn weer mooi behaard, maar hij gaat er steeds minder van eten, als ik er vlees doorheen gooi dan eet hij het wel dus ik denk dat hij de brokken niet zo lekker meer vind.
Graag hoor ik van andere husky liefhebbers wat jullie voeren. Hij is nl op het moment erg slungelig en kan wel wat meer vet op zijn lijf gebruiken.
Ik heb een jonge husky van 6 maanden vanaf toen ik hem kreeg heb ik hem royal canin maxi babydog gegeven, alleen kreeg hij daar een alergische reactie van hij kreeg een kale neus en rondom zijn ogen werd het ook kaal, dierenarts kon niet vinden wat het was en toen ik bij de dierenwinkel kwam werd mij geadviseerd eens ander voer te proberen.
Nu geef ik hem dus bento kronen premium en zijn ogen en neus zijn weer mooi behaard, maar hij gaat er steeds minder van eten, als ik er vlees doorheen gooi dan eet hij het wel dus ik denk dat hij de brokken niet zo lekker meer vind.
Graag hoor ik van andere husky liefhebbers wat jullie voeren. Hij is nl op het moment erg slungelig en kan wel wat meer vet op zijn lijf gebruiken.

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- C@rmen
- geregistreerd lid
- Contacteer:
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
- Muis..
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
- Contacteer:
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Gewoon lekker op Kvv zetten (kant en klaar versvlees)
Smul, Rodi, Kivo, Carnibest , Enz.
Smul en Rodi zijn veelal in de supermarkten te krijgen, overige merken in een enkele dierenwinkel, of bij de tuincentra's
Ik weet bijvoorbeeld dat Ranzijn best wel veel heeft op dat gebied!
Smul, Rodi, Kivo, Carnibest , Enz.
Smul en Rodi zijn veelal in de supermarkten te krijgen, overige merken in een enkele dierenwinkel, of bij de tuincentra's
Ik weet bijvoorbeeld dat Ranzijn best wel veel heeft op dat gebied!
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ik kan me alleen maar bij mijn voorgangers aansluiten
Gol was ook een klein mager frutseltje en wilde haar brokken niet, ik heb haar toen overgezet op vers vlees (Duck) en ben later helemaal zelf gaan samenstellen. Smuldier compleet kun je idd in de meeste supermarkten vinden, voor de knaag kun je af en toe een kippetje of onderdelen daarvan voeren, of een lekker lappie pens (goed voor de tandjes, worden zo gepoetst).
Gol was ook een klein mager frutseltje en wilde haar brokken niet, ik heb haar toen overgezet op vers vlees (Duck) en ben later helemaal zelf gaan samenstellen. Smuldier compleet kun je idd in de meeste supermarkten vinden, voor de knaag kun je af en toe een kippetje of onderdelen daarvan voeren, of een lekker lappie pens (goed voor de tandjes, worden zo gepoetst).
-
Cantus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
-
Angelique.
-
Angelique.
Re: wat voor voer voor jonge husky
Met 6 maanden mogen ze slungelig zijn, dat zijn ze bijna allemaal...C@rmen schreef:Hij is nl op het moment erg slungelig en kan wel wat meer vet op zijn lijf gebruiken.
Ik weet niet waar je hondje vandaan komt maar het kan goed zijn dat je er 1 uit de "zogenaamde" werklijnen hebt....daar krijg je met de beste wil van de wereld niet heel veel vet op...als ze al aan willen komen is dat vaak pas na het derde jaar
- C@rmen
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Wij gaan vanaf volgend jaar ook de weekenden weg en dan zou een combinatie van brok en kvv wel ideaal zijn wat geef jij ze dan voor brok Nuyvilaq?
Zijn ouders waren ook groot (hoog op de poten) en niet echt dik de fokster is een tijdje terug nog op man bijt hond geweest, misschien heb je dat toevallig gezien? Hier de link naar de uitzending:
http://player.omroep.nl/?aflID=8260911 begint bij 5min50 de pups die daar liggen daar ligt onze Koda ook bij
Zijn ouders waren ook groot (hoog op de poten) en niet echt dik de fokster is een tijdje terug nog op man bijt hond geweest, misschien heb je dat toevallig gezien? Hier de link naar de uitzending:
http://player.omroep.nl/?aflID=8260911 begint bij 5min50 de pups die daar liggen daar ligt onze Koda ook bij

-
Angelique.
ohwww elly, ja die ken ik wel...
Omdat ze geen stamboom hebben weet je ook niet echt wat er voor zit maar zijn broertje apache maak ik van dichtbij mee (ander forum)...die staat ook zo hoog op de poten is ook heel rank...
Ik heb altijd Royal Canin gevoerd, sinds kort overgestapt op Fides omdat die een betere sportbrok hebben (volgens zeggen) maar ben er niet helemaal 100% tevreden over moet ik eerlijk bekennen, ik kijk het nog heel even aan en als het zo blijft stap ik terug op de RC
Omdat ze geen stamboom hebben weet je ook niet echt wat er voor zit maar zijn broertje apache maak ik van dichtbij mee (ander forum)...die staat ook zo hoog op de poten is ook heel rank...
Ik heb altijd Royal Canin gevoerd, sinds kort overgestapt op Fides omdat die een betere sportbrok hebben (volgens zeggen) maar ben er niet helemaal 100% tevreden over moet ik eerlijk bekennen, ik kijk het nog heel even aan en als het zo blijft stap ik terug op de RC
- C@rmen
- geregistreerd lid
- Contacteer:
-
Angelique.
- C@rmen
- geregistreerd lid
- Contacteer:
- kimmeke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaskan Malamute
ik heb een malamute en ze krijgt Hill's large breed puppy. Geen enkel probleem ermee hier. En het gaat er erg goed in 
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
- C@rmen
- geregistreerd lid
- Contacteer:
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Hier kregen ze s morgens Proplan brok en savonds Duck of Kivo (kvv)
Had er eentje die ook maar niet dik werd.
Over Kivo ben ik trouwens heel erg te spreken, deden ze t toch beter op als op de Duck.
Kivo word trouwens ook door veel mushers gebruikt
Ben inmiddels volledig over op nrv ( natuurlijk rauwe voeding ) en daar doen mij doggies t toch echt t beste op
Had er eentje die ook maar niet dik werd.
Over Kivo ben ik trouwens heel erg te spreken, deden ze t toch beter op als op de Duck.
Kivo word trouwens ook door veel mushers gebruikt
Ben inmiddels volledig over op nrv ( natuurlijk rauwe voeding ) en daar doen mij doggies t toch echt t beste op
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
-
Angelique.
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Denk dat Kivo een goede keus zou zijn, zeker omdat je zegt dat er wel wat meer vet op mag komen!
Van Kivo is algemeen bekend dat veel honden er toch eerder wat van aankomen, dan van bijvoorbeeld Carnibest.
Gewoon omdat er wat meer vet inzit.
Maar dat zou voor jullie wel eens goed uit kunnen pakken.
Van Kivo is algemeen bekend dat veel honden er toch eerder wat van aankomen, dan van bijvoorbeeld Carnibest.
Gewoon omdat er wat meer vet inzit.
Maar dat zou voor jullie wel eens goed uit kunnen pakken.
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
- C@rmen
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Heb het even opgezocht, maar Kivo is niet hier in de buurt te krijgen, dichtbijzijnde is 3 kwartier rijden en voorlopig ben ik nog aan het bed gekluistert en voordat ik weer zelf kan autorijden ben ik zeker een maand of 5 verder..
Als ik rodi of iets dergelijks zou voeren zitten daar dan wel genoeg voedingstoffen in voor een pup?
Als ik rodi of iets dergelijks zou voeren zitten daar dan wel genoeg voedingstoffen in voor een pup?