Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Iemand ervaring met Yarrah? (of andere EKO-merken?)
Moderator: moderatorteam
-
wheatylot
Iemand ervaring met Yarrah? (of andere EKO-merken?)
Ik zag deze link: http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=158027 en schrok er wel een beetje van, aangezien mijn hond al jaren Yarrah eet!
Heeft iemand anders zelf ervaringen met het merk Yarrah?
Of ervaringen met ander voeding met het EKO-keurmerk?
Ik geef namelijk wel vlees (van de scharrelslager) aan mijn hond, meestal lamshart of lamslap. Maar ook geef ik graag brokvoeding aan mijn hond, omdat dat gewoon soms beter uit komt (gebrek aan tijd voor bereiding of de kosten), of ter afwisseling. Ik vind het natuurlijk heel belangrijk dat het gezond is, maar het EKO-keurmerk vind ik ook belangrijk: dan zitten er geen toegevoegte suikers en troep in, en dan hebben de dieren die hij weer eet ook een (redelijk) goed leven gehad.
Hoop wat te horen!
Groetjes van Charlotte
Heeft iemand anders zelf ervaringen met het merk Yarrah?
Of ervaringen met ander voeding met het EKO-keurmerk?
Ik geef namelijk wel vlees (van de scharrelslager) aan mijn hond, meestal lamshart of lamslap. Maar ook geef ik graag brokvoeding aan mijn hond, omdat dat gewoon soms beter uit komt (gebrek aan tijd voor bereiding of de kosten), of ter afwisseling. Ik vind het natuurlijk heel belangrijk dat het gezond is, maar het EKO-keurmerk vind ik ook belangrijk: dan zitten er geen toegevoegte suikers en troep in, en dan hebben de dieren die hij weer eet ook een (redelijk) goed leven gehad.
Hoop wat te horen!
Groetjes van Charlotte
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
-
wheatylot
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Hutsje
- Zeer actief
-
wheatylot
Als ik ouder wordt (65+) ga ik echt wel anders eten hoor, net als een baby/kind andere voedingswaarden nodig heeft dan een volwassene.
En de meeste mensen (en dieren) hebben dan net iets minder kcal nodig per dag.
In de natuur lopen hopelijk nog wel wat senior konijntjes, of misschien zijn ze allemaal al aangereden door auto's, of neergeschoten door hobbyjagers voordat ze überhaupt onder senior zouden kunnen vallen.
Het senior voedings is net iets lichter verteerbaar, en er zitten alleen wat dingen in die positief zijn op bijv. het gewrichtenstelsel.
Ik heb bij mijn opleiding geleerd dat wolven in de natuur ook anders gaan eten als ze ouder worden, net als vele andere dieren.
Ik doe het ook niet leeftijdsgebonden: zo van.. nu is hij 8 dus is hij senior (dan had ik trouwens al moeten beginnen toen hij 7 was).
Ik snap niet helemaal wat jij er zo raar aan vind!
In de natuur lopen hopelijk nog wel wat senior konijntjes, of misschien zijn ze allemaal al aangereden door auto's, of neergeschoten door hobbyjagers voordat ze überhaupt onder senior zouden kunnen vallen.
Het senior voedings is net iets lichter verteerbaar, en er zitten alleen wat dingen in die positief zijn op bijv. het gewrichtenstelsel.
Ik heb bij mijn opleiding geleerd dat wolven in de natuur ook anders gaan eten als ze ouder worden, net als vele andere dieren.
Ik doe het ook niet leeftijdsgebonden: zo van.. nu is hij 8 dus is hij senior (dan had ik trouwens al moeten beginnen toen hij 7 was).
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
omdat het onzin is... hier heb ik 1 x puppybrok gehad... en die hond groeide veel en veel te hard... de rest heeft nooit meer puppybrok gehad (of alleen van Barca wat dezelfde samenstelling heeft als de volwassen versie alleen kleinere brokjes) en krijgt ook zeker geen senior brok...wheatylot schreef:Als ik ouder wordt (65+) ga ik echt wel anders eten hoor, net als een baby/kind andere voedingswaarden nodig heeft dan een volwassene.
Alle honden hebben hier overigens dezelfde brok Barca, sporthond, huishond, oude hond, pup etc.
En ze doen het er allemaal uitstekend op. 1 hond heb ik noodgedwongen op Caracroc moeten zetten maar dat heeft daar niet mee te maken.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Hutsje
- Zeer actief
wat eten wolven dan anders? en wat ga jij dan anders eten?wheatylot schreef:Als ik ouder wordt (65+) ga ik echt wel anders eten hoor, net als een baby/kind andere voedingswaarden nodig heeft dan een volwassene.
hier mijn bullmastiff van bijna 11:

zij krijgt echt geen ander voer dan de andere honden, behalve dan dat zij niet meer vast. en als je het over senior konijntjes hebt neem ik aan dat jij oudere konijnen bedoelt, die hebben echt geen andere samenstelling dan jonge konijntjes hoor, behalve dan dat de botten ms wat harder zijn en het vlees wat taaier. ik zie niet in dat een oudere hond hier voordeel van zou hebben?

-
wheatylot
Met senioren konijntjes bedoelde ik konijntjes op zich, en niet konijntjes gezien als voedsel.
Ik ga zelf niet ander voedsel eten, maar pas wel de hoeveelheid aan. Net zoals dat vaak is bij seniorenbrok: iets lichter verteerbaar maar nog steeds hetzelfde voedsel. Ik heb geleerd dat oudere wolven de beter verteerbare delen van de prooi eten, vandaar dat het mij logisch lijkt.
Wolvenpuppies eten eerst voorgekauwd en geselecteerd voedsel door hun moeder, dus niet precies hetzelfde als de volwassenen.
Ik ga zelf niet ander voedsel eten, maar pas wel de hoeveelheid aan. Net zoals dat vaak is bij seniorenbrok: iets lichter verteerbaar maar nog steeds hetzelfde voedsel. Ik heb geleerd dat oudere wolven de beter verteerbare delen van de prooi eten, vandaar dat het mij logisch lijkt.
Wolvenpuppies eten eerst voorgekauwd en geselecteerd voedsel door hun moeder, dus niet precies hetzelfde als de volwassenen.
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Hutsje
- Zeer actief
ik bedoelde dus wel konijnen als voedsel, dat eten wilde honden en wolven toch in de natuur? jawel, de samenstelling is hetzelfde en dat is bij senioren brokmerken niet. daar gaat het dus om. alleen maar commerciele onzin. mijn oudjes krijgen apart glucosamine als ze dat nodig hebben, veel makkelijker want ik kan zelf bepalen hoeveel ik geef. bovendien is de hoeveelheid die er in brokken zitten verwaarloosbaar, en vaak verhit waardoor het zijn werking verliestwheatylot schreef:Met senioren konijntjes bedoelde ik konijntjes op zich, en niet konijntjes gezien als voedsel.

-
wheatylot
De meeste seniorenbrokken hebben (als het een goed merk is! daarom is het zo belangrijk alle ingrediënten door te nemen en de ME-waarde te berekenen), als enige verschil: lichter verteerbaar, minder eiwitten (omdat ze op hogere leeftijd sneller kans hebben op nierproblemen) en glucosamine. Wat jij zegt kan natuurlijk waar zijn over dat het verwaarloosbaar is in brokvoer, maar je kan het er altijd nog extra bijgeven mocht je hond daar behoefte aan hebben.
Ik heb een ras (wheaten terrier) waar nierproblemen veel voorkomen, dus dat vind ik ook wel iets wat meerekent.
Trouwens kan je de senioren onder onze huishonden niet echt vergelijken met wilde honden/wolven, aangezien deze niet zo oud worden (wij grijpen namelijk in als de hond ziek wordt; operaties, medicijnen, enz).
Puppybrok is heb ik trouwens nadat de eerste zak van de fokker op was ook niet meer gegeven hoor. Ik vind dat ook iets anders: zodra de tandjes het aankunnen is het het beste om normaal voeding te geven. (maar fokkers zitten eigenlijk ook fout door al zo snel bij te voeren, bij wolven gebeurt dat pas bij 6 weken).
Ik heb een ras (wheaten terrier) waar nierproblemen veel voorkomen, dus dat vind ik ook wel iets wat meerekent.
Trouwens kan je de senioren onder onze huishonden niet echt vergelijken met wilde honden/wolven, aangezien deze niet zo oud worden (wij grijpen namelijk in als de hond ziek wordt; operaties, medicijnen, enz).
Puppybrok is heb ik trouwens nadat de eerste zak van de fokker op was ook niet meer gegeven hoor. Ik vind dat ook iets anders: zodra de tandjes het aankunnen is het het beste om normaal voeding te geven. (maar fokkers zitten eigenlijk ook fout door al zo snel bij te voeren, bij wolven gebeurt dat pas bij 6 weken).
- Hutsje
- Zeer actief
ik hoef helemaal al die waardes niet door te nemen, ik stel zelf samen, alles vers dus. ik eet zelf vers en geen astronauten voer dus mijn honden ook niet.
. ik geef mijn honden geen doodgekookte steriele zooi. dat veroorzaakt juist vaak onder andere nierproblemen
.
de honden die ik van pup afaan heb hebben nog nooit een brok als voer gezien in hun leven. kiefer bijvoorbeeld at in het nest al hele kippen.
de honden die ik van pup afaan heb hebben nog nooit een brok als voer gezien in hun leven. kiefer bijvoorbeeld at in het nest al hele kippen.

-
wheatylot
Ja, maar daar gaat het hier niet om. Ik heb het over brokken, in dat andere topic had ik al vragen gesteld over kvv, wat ik ook van plan ben om meerdere dagen per week te gaan geven. Maar daarnaast wil ik ook brok gaan geven. Ook omdat ik vaak word opgenomen in het ziekenhuis (ziekte en operaties), en dan dus een ander voor mijn hond moet zorgen. Dat zijn mensen met meerdere honden, en die geven ook brok. In die periodes moet hij ook brok kunnen/willen eten dus vandaar dat ik dat er graag inhoud.
Ik had het er ook niet over dat jij dingen moet gaan doornemen of berekenen, maar als je brok geeft, moet je wel er zeker van zijn dat het een van de betere is.
Ik had het er ook niet over dat jij dingen moet gaan doornemen of berekenen, maar als je brok geeft, moet je wel er zeker van zijn dat het een van de betere is.
- Hutsje
- Zeer actief
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer: