Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mensen gezocht voor trainingsgroepje Drenthe
Moderator: moderatorteam
- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Mensen gezocht voor trainingsgroepje Drenthe
Ik ben met Xana de levels van Sue Ailsby aan het trainen:
http://www.dragonflyllama.com/%20DOGS/% ... evels.html (er is ook een nederlandse vertaling)
En voor veel van de oefeningen heb je hulp van iemand anders nodig. Wie heeft er zin om 1x per week samen met een groepje ergens in Drenthe te trainen? Het gaat om gewoon gezellig trainen waarbij je elkaar kunt helpen als dat nodig is.
http://www.dragonflyllama.com/%20DOGS/% ... evels.html (er is ook een nederlandse vertaling)
En voor veel van de oefeningen heb je hulp van iemand anders nodig. Wie heeft er zin om 1x per week samen met een groepje ergens in Drenthe te trainen? Het gaat om gewoon gezellig trainen waarbij je elkaar kunt helpen als dat nodig is.
- Joyce
- Zeer actief
- Noële
- Zeer actief
- Contacteer:
- Joyce
- Zeer actief
Het is een heel boek, dus dat lukt niet helaas. (als je hier lid wordt dan kan je per level de bijlages in het nederlands zien: http://pets.groups.yahoo.com/group/Nede ... ckerlijst/)Noële schreef:Kun je die nederlandse vertaling hier ook neer zetten?
Waar in Drenthe trainen jullie?
We trainen nu nog nergens omdat ik nog in m'n eentje ben, maar als we met een groepje zijn en wat verder uit elkaar wonen kunnen we misschien elke week in de woonplaats van diegene trainen. Zelf woon ik in Assen.
- quint
- nieuw lid
- Joyce
- Zeer actief
Even van de site gekopieerd:quint schreef:wat train je dan?wat voor soort oefeningen?
1. Come. From running back and forth between two people, to coming through other dogs and people, to formal Recalls.
2. Contacts. An agility skill with applications in many areas. You can stop the dog where you want, when you want.
3. Crate. The dog learns to be confined at home, in the car, at the vet. To enter the crate willingly and stay in it – calm, quiet, and relaxed.
4. Distance. The dog learns to respond to cues near you AND away from you.
5. Down.
6. Down-Stay. In sight, out of sight, confidently, quietly.
7. Finish. Lateral movements for carting, obedience, agility. To return to Heel position from anywhere.
8. Front.
9. Go To Mat. Anchor the dog in a place anywhere so you can do what you need to do with the dog quietly and confidently out of the way.
10. Handling. Manipulate the dog's body in any way, cut toenails, groom, repair.
11. Heel. Total concentration and total position control.
12. Homework. Various questions to give the trainer a good grounding in the theory behind the training.
13 & 14. High and Broad Jumps. What sports DON'T require confident, clean, enthusiastic jumping?
15. Leash. I'd call Loose Leash Walking the hardest thing we'll ever teach a dog!
16. On The Road. Concentrating on training all behaviours in strange places two Levels below the current Level ensures the dog is able to perform in many locations, and ensures the handler understands that "He does it at home" is NOT a reliable indicator that he can do it elsewhere!
17. Retrieve. My personal indicator of true communication between a dog and person. A TRAINED retrieve of any article.
18. Scenting. Add a little fun and amazement to your training schedule.
19. Sit.
20. Sit-Stay.
21. Stand.
22. Stand-Stay.
23. Target. With paw and with nose, targeting is the basis of hundreds of behaviours and an easy way to lure many others.
24. Trick. I use tricks to explain the various ways there are to get behaviour, to teach the dog and trainer to be creative, and to remind the trainer of why he got a dog in the first place.
25. Watch. A concentration and duration behaviour, difficult and important.
26. Zen. The more the dog wants something, the harder he has to think about giving the trainer what HE wants. A perfect explanation of life and training!
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
training
Lijkt me ook wel leuk, maar ik denk dat je hond om te beginnen al een beetje moet luisteren?
groetjes, Ingrid
groetjes, Ingrid

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- Jacksel
- Zeer actief
Re: training
Van wat ik zag niet, je begint echt helemaal bij 0...Ingrid48 schreef:Lijkt me ook wel leuk, maar ik denk dat je hond om te beginnen al een beetje moet luisteren?![]()
groetjes, Ingrid
Jamey is al wat verder en zal naar mijn verwachting daardoor redelijk vlot door de eerste levels heen gaan, maar er zitten ook dingen tussen die zij nog niet beheerst...

You'll be in my heart... Always...
- saffie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik vind samen trainen altijd leuk. Ik wil je sowieso wel helpen met de oefeningen waar je iemand bij nodig hebt.
Alleen een paar mankementjes
- Saffie is vooral in een trainingssituatie fel naar andere honden :N:
- Saffie kent zo ongeveer al die oefeningen al.
En Boy vind het niet zoveel aan.
Maar als je het gewoon leuk vind om samen te trainen, dat ik jou help met jou oefeningen en ik met Saffie ga trainen waar ik nu mee bezig ben, dan vind ik dat leuk.
Alleen een paar mankementjes
- Saffie is vooral in een trainingssituatie fel naar andere honden :N:
- Saffie kent zo ongeveer al die oefeningen al.
En Boy vind het niet zoveel aan.
Maar als je het gewoon leuk vind om samen te trainen, dat ik jou help met jou oefeningen en ik met Saffie ga trainen waar ik nu mee bezig ben, dan vind ik dat leuk.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014

- Joyce
- Zeer actief
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
training
Je hoeft dus niet allemaal van hetzelfde niveau te zijn? Het lijkt me op zich we leuk om een keertje te kijken of het wat wordt.
In principe zou het best bij ons kunnen, we hebben een weiland wat omheind is...
groetjes, Ingrid
In principe zou het best bij ons kunnen, we hebben een weiland wat omheind is...
groetjes, Ingrid

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- Joyce
- Zeer actief
Re: training
Een leuk aanbod! Ik heb even gekeken waar Echten ligt en dat is nog best een eindje rijden van Assen. Er hebben nu zo'n 4 mensen uit Assen gereageerd en ik denk dat die liever in de buurt van Assen blijven.Ingrid48 schreef:Je hoeft dus niet allemaal van hetzelfde niveau te zijn? Het lijkt me op zich we leuk om een keertje te kijken of het wat wordt.
groetjes, Ingrid
Is er nog een dag die bij mensen voorkeur heeft? Zaterdag of zondag?
- Esther 1
- Zeer actief
- Jacksel
- Zeer actief
- Noële
- Zeer actief
- Contacteer:
-
estelle
- quint
- nieuw lid
keer komen kijken
wil wel een keertje komen kijken
- Joyce
- Zeer actief
- saffie
- Zeer actief
Ik ben nog erg in dubio. Een trainingsgroepje lijkt me dus leuk, maar ik heb niet zoveel interesse in het specifieke programma, puur omdat ik alle basis gehoorzaamheidsoefeningen al zovaak gedaan heb, tot in den treure zeg maar gerust
Ik ben toen ook met gehoorzaamheid gestopt omdat ik het niet meer leuk vond.
Dus ik denk dat niet dat ik er echt tussen pas

- Joyce
- Zeer actief
Xana heeft ook IPO hoor, dus de basiscommando's kent ze ook wel. Maar een knakworstje apporteren kan ze nog niet.saffie schreef:Ik ben nog erg in dubio. Een trainingsgroepje lijkt me dus leuk, maar ik heb niet zoveel interesse in het specifieke programma, puur omdat ik alle basis gehoorzaamheidsoefeningen al zovaak gedaan heb, tot in den treure zeg maar gerustIk ben toen ook met gehoorzaamheid gestopt omdat ik het niet meer leuk vond.
- Joyce
- Zeer actief
-
Dinah
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
-
estelle
- Joyce
- Zeer actief
-
estelle
- Joyce
- Zeer actief
Jammer, ik ben erachter dat Xana niet zwemt dus ik heb een hond nodig die wel balletjes uit het water haalt, om de verzameling weer aan te vullen.estelle schreef:Morgen druk hier.
Frank is met de auto met de meiden weg, ondertussen ga ik de hondjes vermaken, daarna boodschappen doen, opruimen, eten en naar mn werk.
Zondag lukt ook niet.
-
estelle
Kom Kimba maar lenen...die haalt ze er allemaal uit!Joyce schreef:Jammer, ik ben erachter dat Xana niet zwemt dus ik heb een hond nodig die wel balletjes uit het water haalt, om de verzameling weer aan te vullen.estelle schreef:Morgen druk hier.
Frank is met de auto met de meiden weg, ondertussen ga ik de hondjes vermaken, daarna boodschappen doen, opruimen, eten en naar mn werk.
Zondag lukt ook niet.
- saffie
- Zeer actief
Nee knakworstjes apporteren kan Saffie ook nietJoyce schreef:Xana heeft ook IPO hoor, dus de basiscommando's kent ze ook wel. Maar een knakworstje apporteren kan ze nog niet.saffie schreef:Ik ben nog erg in dubio. Een trainingsgroepje lijkt me dus leuk, maar ik heb niet zoveel interesse in het specifieke programma, puur omdat ik alle basis gehoorzaamheidsoefeningen al zovaak gedaan heb, tot in den treure zeg maar gerustIk ben toen ook met gehoorzaamheid gestopt omdat ik het niet meer leuk vond.
Dus ik denk dat niet dat ik er echt tussen pasEn als jij specifiek iets anders wil trainen dan helpen we gewoon daarbij.
Dan ben ik van de partij.
Het is voor mij en Saffie sowieso goed om tussen andere honden te trainen op aandacht en vooral het niet blaffen.