Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zit en blijf

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Zit en blijf

Ongelezen bericht door ranetje »

Eventjes heel trots over mijn jongste hond Ita schrijven :D :wink:

Ik liep vanmorgen in het bos. De honden hadden lekker rondgestruind en kwamen naar me toe om aangelijnd te worden.
Ita ging netjes naast me zitten, maar toen ik Rana aansprak bewoog ze even een oor en verdween vervolgens achter een berg takken (op zoek naar konijnen misschien). :zwaai
Op een kort bevel van mij liep ze ijskoud door :M:
Ik gaf Ita bevel te blijven en liep met grote passen zwijgend achter Rana aan.
Dat was nog best een stukje lopen.
Ik doe dat heel soms als ze zo'n bui heeft als vanmorgen. Dan blijft ze op een gegeven moment staan en lijn ik haar aan. Daarna gaat ze aan de lijn mee terug naar de plaats waar ik stond en waar ze bij me had moeten komen.

Toen ik met haar terug liep zat Ita nog steeds keurig op dezelfde plaats.........................
Ondanks dat er mensen langs liepen en er een hond wat verbaasd naar haar stond te kijken op een meter afstand.
Haar hele aandacht was gericht op mijn terugkeer.

Ik vind dat heel erg knap voor een hondje van bijna 14 maanden :ok: :D

edit:typo
Laatst gewijzigd door ranetje op 08 mar 2009 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

ita zal wel gedacht hebben:laat ik maar de slimste zijn en gewoon luisteren.knappe dame :ok:

met ruby ook een keer gehad toen ze nog jong was:borstelen op de picknicktafel in de tuin,mijn moeder roept me voor het eten en ik geef ruby een blijf comm.die heeft dus het hele avond eten lang op die tafel gelegen :smile:(ik was toen erg jong en ben ruby toen totaal vergeten) i.p.v dat ze zelf bedenkt dat het wel erg lang duurt allemaal en er van af stapt,maar nee hoor die beheerste het blijf comm altijd erg goed onder alle omstandigdheden.
toch is dat wel fijn als je ze daar in kan vertrouwen
Afbeelding

jemble 5 maanden
ranetje
Zeer actief

fabienne s schreef:ita zal wel gedacht hebben:laat ik maar de slimste zijn en gewoon luisteren.knappe dame :ok:

met ruby ook een keer gehad toen ze nog jong was:borstelen op de picknicktafel in de tuin,mijn moeder roept me voor het eten en ik geef ruby een blijf comm.die heeft dus het hele avond eten lang op die tafel gelegen :smile:(ik was toen erg jong en ben ruby toen totaal vergeten) i.p.v dat ze zelf bedenkt dat het wel erg lang duurt allemaal en er van af stapt,maar nee hoor die beheerste het blijf comm altijd erg goed onder alle omstandigdheden.
toch is dat wel fijn als je ze daar in kan vertrouwen
Ik heb al eens eerder gemerkt dat ze sterk commando gericht kan zijn.
Als puppy had ik haar opdracht gegeven om een dummy te zoeken in een klein bosje.
Tegelijk liep er een andere hond in en een klein jongetje.
Ita heeft geen moment naar ze gekeken maar was alleen maar bezig om haar dummy te zoeken. (heb ik toen al ergens in het grote jachthondentopic geschreven :wink: )

Dat vond ik toen al heeeeeeeeeel knap :ok:
Dit zitten blijven van vandaag leek me best ingewikkeld voor haar. Spelen met een andere hond vindt ze erg leuk.
Toch bleef ze gewoon zitten
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Wauw Nettie; da's idd erg knap :eek: :cheer: :cheer:
En dat terwijl grote zus het verkeerde voorbeeld gaf :roll: :mrgreen:
Ita is een bijzonder hondje en dat is het (en een goede trainer, dat moet ook niet onderschat worden :ok: ).
Gr. Marijke
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Moon schreef:Wauw Nettie; da's idd erg knap :eek: :cheer: :cheer:
En dat terwijl grote zus het verkeerde voorbeeld gaf :roll: :mrgreen:
Ita is een bijzonder hondje en dat is het (en een goede trainer, dat moet ook niet onderschat worden :ok: ).
:oops:
Dank je :wink:
Het zit toch vooral in Ita zelf denk ik :wink:

Het grappige is dat Rana op haar donder krijgt van Ita als ze niet net zo snel komt op de fluit als Ita zelf :mrgreen:
Heel apart.
Ik kap dat "straffen" wel direct af, want het betekent meestal dat Rana nòg later bij mij is :roll:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Wat goed zeg :cheer:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”