Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vlees beetje opwarmen
Moderator: moderatorteam
- Bika
- Actief
- Mijn ras(sen): 3 Whippets
- Contacteer:
Vlees beetje opwarmen
Onze pup die eet zijn eten vaak prima op maar soms net niet helemaal.
We geven hem brokjes met rauw vlees.
Als we het vlees nu net even wat opwarmen waardoor er een lekker luchtje aanzit dan eet hij veel beter. Zijn hier nadelen aan?
Zijn broer die in Parijs woont eet erg slecht.
Van de fokster hoorde ik dat de moeder voordat ze tanden wisselde ook niet zo goed at, daarna weer wel.
We geven hem brokjes met rauw vlees.
Als we het vlees nu net even wat opwarmen waardoor er een lekker luchtje aanzit dan eet hij veel beter. Zijn hier nadelen aan?
Zijn broer die in Parijs woont eet erg slecht.
Van de fokster hoorde ik dat de moeder voordat ze tanden wisselde ook niet zo goed at, daarna weer wel.
Als je blijft kijken waar de zon is ondergegaan zal je hem nooit meer op zien komen.
Iedereen fijne Feestdagen toegewenst

- Bika
- Actief
- Contacteer:
Hij is nu 14 weken.Martijn schreef:Je kunt de brokjes net zo goed weglaten.
Als je het mengt met vlees blijven de brokken namelijk haast onverteerd en kvv is sowieso genoeg.
Hoe oud is jouw pup nu?
Als ik de brokken weglaat moet hij veel meer vlees hebben en alleen vlees is ook niet genoeg.
Wij hebben tot nu toe onze honden altijd Diner met rauw vlees gegeven maar in samenspraak met de fokster van deze pup geven we hem nu dit. Met de anderen gaan we dat ook doen en zijn we aan het overschakelen.
Als je blijft kijken waar de zon is ondergegaan zal je hem nooit meer op zien komen.

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
Wij mengden vroeger ook vaak brokjes met vlees. Maar door de verschillende samenstelling en het verschillende verteringsproces tussen brok en vlees is dit helemaal niet goed. De inzichten en kennis daarin is volgens mij veel verbetert de laatste jaren.
Er zijn denk ik veel mensen op dit forum die het beter dan mij uit kunnen leggen waarom je vlees met brokjes beter niet kunt mengen.
Zelf geef ik geen brokjes, alleen kvv.
Er zijn denk ik veel mensen op dit forum die het beter dan mij uit kunnen leggen waarom je vlees met brokjes beter niet kunt mengen.
Zelf geef ik geen brokjes, alleen kvv.
- Bika
- Actief
- Contacteer:
- Riboet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
- Aantal honden: 13
- Contacteer:
Dat zegt toch helemaal niet dat het daarom goed is, omdat zij het al zo lang doet? Ik ken mensen met 20 jaar hun rijbewijs en ik durf er echt niet bij in de auto te stappen.Bika schreef:We geven hem kip en/of rund erbij.Hutsje schreef:wat voor rauw vlees krijgt hij erbij?
Met de fokster die dit al 25 jaar doet hebben we hierover overlegd.
Wat is de reden van een stuk kip of een stuk rundvlees door de brokken? Om de brokken lekkerder te maken?
Want dan zou ik gewoon lekker overstappen op kompleet vers vlees (dus niet enkelvoudig zoals nu), of je doet de ene dag brok, de andere dag kvv. Mengen zou ik ook niet doen, al helemaal niet als je een geperste brok voert.
-
bea leyba
- Zeer actief
- Bika
- Actief
- Contacteer:
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- Bika
- Actief
- Contacteer:
Mijn vraag was:Martijn schreef:Ik ben niet boos hoor.Bika schreef:Ik wist niet dat jullie boos zouden worden, gewoon een vraagje aan hondenliefhebbers.![]()
Ik vraag me alleen af waarom je iets vraagt als je toch vastbesloten bent exact dat te doen wat de fokker doet.
Of het feit dat een fokker al 25 jaar hetzelfde doet voor haar spreekt is nogal discutabel vind ik zelf.
Meer eigenlijk niet.Als we het vlees nu net even wat opwarmen waardoor er een lekker luchtje aanzit dan eet hij veel beter. Zijn hier nadelen aan?

- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Op zich is er niet zoveel tegen om vlees door de brokjes te mengen, zeker niet als de brokjes geperst zijn en niet geëxpandeerd.
Dat verteringsverhaal en het verschil tussen brokjes en vlees is ook nogal stellig neergelegd en daar zijn we ook jaren in meegegaan, maar dat schijnt ook mee te vallen. Laten we het zo zeggen: de ene hond heeft er geen enkel probleem mee en de ander krijgt wel last van dat mengen. (dat ik dat ooit nog zou schrijven :N:
)
Maar... ik meng nog liever brokjes met vlees, dan diner met vlees. Want diner is helemaal de grootste bagger. En ja hoor, je mag best een beetje warm water over het vlees doen om de geur wat op te peppen. Maar meestal is dat niet nodig als honden eenmaal door hebben dat het koud net zo lekker smaakt.
Maar ik begrijp dat je enkelvoudige vleesvoeding toevoegt aan de brokken. Je zou er ook voor kunnen kiezen om daar een complete voeding van te maken en apart te geven, een aantal keren in de week.
Of gewoon lekker pensmaaltijdjes (van bijvoorbeeld Smuldier) tussendoor geven, ter afwisseling van de brokken.
Maar je mag het ook wel over de brokken gooien. Let goed op de ontlasting van je honden, dan merk je snel genoeg wie er wel of niet goed op gaat.
Dat verteringsverhaal en het verschil tussen brokjes en vlees is ook nogal stellig neergelegd en daar zijn we ook jaren in meegegaan, maar dat schijnt ook mee te vallen. Laten we het zo zeggen: de ene hond heeft er geen enkel probleem mee en de ander krijgt wel last van dat mengen. (dat ik dat ooit nog zou schrijven :N:
Maar... ik meng nog liever brokjes met vlees, dan diner met vlees. Want diner is helemaal de grootste bagger. En ja hoor, je mag best een beetje warm water over het vlees doen om de geur wat op te peppen. Maar meestal is dat niet nodig als honden eenmaal door hebben dat het koud net zo lekker smaakt.
Maar ik begrijp dat je enkelvoudige vleesvoeding toevoegt aan de brokken. Je zou er ook voor kunnen kiezen om daar een complete voeding van te maken en apart te geven, een aantal keren in de week.
Of gewoon lekker pensmaaltijdjes (van bijvoorbeeld Smuldier) tussendoor geven, ter afwisseling van de brokken.
Maar je mag het ook wel over de brokken gooien. Let goed op de ontlasting van je honden, dan merk je snel genoeg wie er wel of niet goed op gaat.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- Bika
- Actief
- Contacteer:
IK hoor van meer mensen in mijn omgeving die brokken met vers vlees geven. Wij hebben 25 jaar diner met pens gegeven maar willen sinds we die pup hebben op wat anders over. In die 25 jaar hebben we lekker mee gedaan op de renbaan.
We doen er inderdaad gewoon een klein beetje heet water over om de geur wat aan te sterken. Dan eet hij het achter mekaar op.
Pens (smuldier) geven we ook omdat 1 hond echt alleen maar dat wil eten, vlees bv kip eet hij niet jammer.
We letten uiteraard op de ontlasting die er niet vreemd uit ziet
We doen er inderdaad gewoon een klein beetje heet water over om de geur wat aan te sterken. Dan eet hij het achter mekaar op.
Pens (smuldier) geven we ook omdat 1 hond echt alleen maar dat wil eten, vlees bv kip eet hij niet jammer.
We letten uiteraard op de ontlasting die er niet vreemd uit ziet