Okee, als het giga glad is of gehageld heeft of de grond is echt keihard bevroren, dan loopt hij een dagje minder lekker. Maar op de 'gewone' dagen is hij de laatste maand(en) absurd actief. Echt heel veel rennen puur om het rennen, zelf komen vragen om de bal en dan helemaal fanatiek apporteren, en uitbundig spelen met hondenvriendjes. Laatst stortte hij achteraf zo ongeveer in elkaar en kon echt even niet meer lopen. Ik verwachtte half en half dat hij de rest van de dag zou strompelen, maar nee, na een flinke dut was hij weer helemaal het ventje.
Op de middagronde wilde hij in het recente verleden nog wel eens 'sjokken', maar de laatste tijd doet hij dat ook amper meer. En in huis is hij gewoon zoals altijd, op gezette tijden helemaal uit z'n bol met een speeltje of een balletje.
Wat zal ik nou doen? Iets (een kwart?) minderen, kijken hoe dat gaat en maar hopen dat dat ook inderdaad iets uitmaakt (tsja, wat gaat er eerder kapot, zijn poten of zijn nieren door de medicijnen??), of gewoon lekker laten genieten en van hem genieten als hij zo loopt te dollen?
Ik vind het lastig.
edit: In theorie kan het eigenlijk helemaal niet beter gaan, da's ook nog zo'n raadsel.