Frenk schreef:Nog bedankt voor de tip Maylala

Wat hebben we vandaag heerlijk gelopen in de duinen bij Zandvoort.
We hebben jouw aanwijzingen opgevolgd en geparkeerd in de bocht van de boulevard en de brederodestraat bij dat apartementengebouw. Daar zijn we het fietspad richting Noordwijk ingelopen en al vlug konden we heerlijk in de duinen lopen. Bij een van de strandopgangen zijn we het strand op gegaan en zo via het strand weer terug naar de auto. Een topwandeling

Maar hoe ver kun je daar eigenlijk lopen?
je kunt wel naar langevelderslag lopen, en nog verder. Als ik de locatie tenminste goed begrijp.
Toen we terugreden via de Frans Zwaanstraat zag ik ook daar een "open" (dus niet omheind) duingebied en er stonden geen borden waarop de toegang voor honden stond aangegeven. Is dit ook een gebied waar je met de hond mag komen? En zo ja, hoe groot is het dan ongeveer?
als ik me wederom goed orienteer, ik denk dat dat de zuidduinen zijn, en daar mag je ook lopen ( is tamelijk druk, dus ik kom er niet zo vaak. )
Niet zo heel groot, maar drie kwartier kan je er wel lopen.
Daarnaast vroeg ik me af of er ook nog een bos/naaldbom en/duingebied is waar je met de hond mag wandelen. Als iemand het weet, ik hoor het graag
Vandaag was in ieder geval enorm geslaagd

bos / naaldboom weet ik niet echt, maar bij de flats en bij het cicuit kan je ook heerlijk lopen, dat is echt wel behoorlijk groot.
Als je van kraantje lek naar zandvoort loopt over het fietspad door de duinen, dan kom je aan je rechterhnd een tunneltje tegen. Ga je daar doorheen, dan heb je de flats die ik bedoel. Ik rij er altijd naar toe, en parkeer m'n auto dan bij de flats. Beetje moeilijk uitleggen, maar je moet als het ware met een u - bocht om het einde van dat fietspad heen. Is het uitpuzzelen waard, en een paar naaldbomen vind je daar overigens ook.
Het fietspad zelf loop ik liever niet, omdat het vlak langs de spoorbaan loopt, wat niet helemaal ongevaarlijk is. Op zich wel een hele leuke wandeling, voor sommige honden zeker geschikt.
Verder loop ik nog wel eens de afslag benteld van dat fetspad, begin dan in bentveld. Vrij korte wandeling, maar wel leuk.
Er zijn nog wel meer plaatsen, maar hier lopen wij regelmatig ( vrijwel dagelijks. )