Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gaat niet goed met mijn meisje

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Some-one
Actief

Gaat niet goed met mijn meisje

Ongelezen bericht door Some-one »

Kom net bij de dierenarts vandaan .. mijn lieve hondenmeisje (een spanjaardje van 3 jaar oud) begon vanavond van het een op het andere moment... moeilijk te lopen ... ze leek helemaal van de wereld en was alle coordinatie kwijt.... ze trilde als een gek...viel om ... liet urine lopen... begon over te geven ....Direct naar de dierenarts gegaan. Die concludeerde dat ze of een epileptische aanval gehad heeft ... of een herseninfarct ... maak me zo'n zorgen om mijn meisje ...zeligt nu op schoot te slapen ... loopt inmiddels weer normaal ... maar lijkt nog steeds wat suffig ....ben zo bang dat ik haar kwijt ga raken ....
Murphy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Murphy »

Oh jeetje.... pfffffffffff.... wat zullen jullie geschrokken zijn zeg....
Heel veel sterkte gewenst van deze kant, zowel voor jullie als voor jullie hondje.
Trouwens, als het een epileptische aanval is geweest kan een hond daar nog suffig van zijn, die van ons was dat wel, eerst heel onrustig en later heel suffig, een beetje van de wereld.
Groetjes,
Marjan
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Bah, wat een schrik en wat naar.
Hopelijk kunnen ze vinden wat het was en kan ze daardoor passende medicatie krijgen. Veel sterkte.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Beterschap voor je hondje en sterkte.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Logisch dat je je zorgen maakt. Ik duim voor je dat ze opknapt en als de DA weet wat het geweest is dat ze nog een hele tijd bij je mag zijn :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Schrikken zeg!
Beterschap en veel sterkte!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Veel sterkte met je meisje, ik hoop dat ze snel opknapt.
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

beterschap en sterkte!
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Hopelijk valt het toch mee en is ze inmiddels al weer wat opgeknapt :wink:
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Bah wat een nare ervaring ....... hopelijk is ze inmiddels weer wat opgeknapt!! Sterkte.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Marian4
Actief
Mijn ras(sen): chow chowXcollie?

Ongelezen bericht door Marian4 »

Dat is schrikken. Hopelijk knapt ze snel op. Veel sterkte en veel succes met eventuele medicatie.
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Hoe gaat het nu?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Re: Gaat niet goed met mijn meisje

Ongelezen bericht door ranetje »

Some-one schreef:Kom net bij de dierenarts vandaan .. mijn lieve hondenmeisje (een spanjaardje van 3 jaar oud) begon vanavond van het een op het andere moment... moeilijk te lopen ... ze leek helemaal van de wereld en was alle coordinatie kwijt.... ze trilde als een gek...viel om ... liet urine lopen... begon over te geven ....Direct naar de dierenarts gegaan. Die concludeerde dat ze of een epileptische aanval gehad heeft ... of een herseninfarct ... maak me zo'n zorgen om mijn meisje ...zeligt nu op schoot te slapen ... loopt inmiddels weer normaal ... maar lijkt nog steeds wat suffig ....ben zo bang dat ik haar kwijt ga raken ....
Misschien gaat het verder weer helemaal goed en is er niets meer aan de hand :wink:
Daar hoop ik op voor jullie :ok:

Mocht je wel weer zoiets meemaken, dan kan je eens kijken op www.epilepsiebijhonden.nl
En als je vragen hebt kan je je aanmelden op het bijbehorende forum :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Some-one
Actief

Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik ben inmiddels een beetje bijgekomen van de schrik. Was echt heel naar om te zien. Na een beetje onrustige nacht en ochtend, zijn we vanmiddag samen op de bank in slaap gevallen en hebben als een blok geslapen. Ze is nu een heel stuk relaxter alleen reageert ze iets angstiger op harde geluiden dan anders. Het wordt nu verder afwachten! De dierenarts vindt 1 enkele aanval niet voldoende voor verder onderzoek. Is dat eigenlijk normaal? Heb wel een lijstje meegekregen waar ik op moet letten en wanneer ik moet bellen. Ik hou haar dus voorlopig even heeeeel goed in de gaten.
ranetje
Zeer actief

Some-one schreef:Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik ben inmiddels een beetje bijgekomen van de schrik. Was echt heel naar om te zien. Na een beetje onrustige nacht en ochtend, zijn we vanmiddag samen op de bank in slaap gevallen en hebben als een blok geslapen. Ze is nu een heel stuk relaxter alleen reageert ze iets angstiger op harde geluiden dan anders. Het wordt nu verder afwachten! De dierenarts vindt 1 enkele aanval niet voldoende voor verder onderzoek. Is dat eigenlijk normaal? Heb wel een lijstje meegekregen waar ik op moet letten en wanneer ik moet bellen. Ik hou haar dus voorlopig even heeeeel goed in de gaten.
Ja dat is normaal. :wink:
Wat voor lijstje heb je gekregen?
En wanneer moet je bellen volgens de DA ?
Houd je een dagboek bij?
Dan kan je achteraf misschien nagaan wat er voor bijzonderheden zijn geweest als ze toch weer een aanval zou krijgen .
Ik hoop dat dat niet gebeurt :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Komt vast goed :wink:

*Heb je haar heel toevallig behandeld tegen vlooien met Frontline die dag?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Some-one
Actief

Op het lijstje wat ik meegekregen heb staat o.a. dat als ze weer een aanval krijgt die langer dan een half uur duurt, ik direct moet bellen. (gisteren duurde het ruim 3 kwartier) Ook als ze meer dan twee aanvallen per week krijgt moet ik bellen. Verder moeten we als ze weer een aanval krijgt, gaan voelen onder haar oksel hoe het met haar hartslag gaat. Een dagboekje bijhouden is inderdaad 1 van de dingen die we nu ook moeten gaan doen. Ze lijkt nu weer de oude maar volgens de dierenarts is de kans op herhaling erg groot dus we houden haar goed in de gaten. Merk aan mezelf dat ik wel op moet passen niet te mutserig met haar te gaan doen.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

bah wat akelig.
Sterkte met je meiske :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
ranetje
Zeer actief

Some-one schreef:Op het lijstje wat ik meegekregen heb staat o.a. dat als ze weer een aanval krijgt die langer dan een half uur duurt, ik direct moet bellen. (gisteren duurde het ruim 3 kwartier) Ook als ze meer dan twee aanvallen per week krijgt moet ik bellen. Verder moeten we als ze weer een aanval krijgt, gaan voelen onder haar oksel hoe het met haar hartslag gaat. Een dagboekje bijhouden is inderdaad 1 van de dingen die we nu ook moeten gaan doen. Ze lijkt nu weer de oude maar volgens de dierenarts is de kans op herhaling erg groot dus we houden haar goed in de gaten. Merk aan mezelf dat ik wel op moet passen niet te mutserig met haar te gaan doen.
Ik weet hoe moeilijk het is om je hond "gewoon" te blijven benaderen :wink: maar het is wel het beste.
Als ze weer een aanval krijgt zou ik direct om een volledig (zeeeeeer uitgebreid) bloedonderzoek vragen. Wat DA's standaard onderzoeken is veruit onvoldoende.
En als de aanvallen meer dan 1 x per maand komen is het verstandig om medicijnen te geven.
Meestal is dat phenobarbital (nieuwe merknaam speciaal voor dieren is phenoral).
Het idee van de DA om pas weer contact te zoeken als ze 2 x per week een aanval zou krijgen is niet goed.

Je zegt dat de aanval een half uur duurt of 3 kwartier.
Wat tel je dan op?
Ze ligt toch niet een half uur of 3 kwartier te stuiptrekken hoop ik?

Is je hondje onderzocht op de ziekten die in zuidelijke landen voorkomen zoals leishmania, ?
Afbeelding
Some-one
Actief

ranetje schreef:
Some-one schreef:Op het lijstje wat ik meegekregen heb staat o.a. dat als ze weer een aanval krijgt die langer dan een half uur duurt, ik direct moet bellen. (gisteren duurde het ruim 3 kwartier) Ook als ze meer dan twee aanvallen per week krijgt moet ik bellen. Verder moeten we als ze weer een aanval krijgt, gaan voelen onder haar oksel hoe het met haar hartslag gaat. Een dagboekje bijhouden is inderdaad 1 van de dingen die we nu ook moeten gaan doen. Ze lijkt nu weer de oude maar volgens de dierenarts is de kans op herhaling erg groot dus we houden haar goed in de gaten. Merk aan mezelf dat ik wel op moet passen niet te mutserig met haar te gaan doen.
Ik weet hoe moeilijk het is om je hond "gewoon" te blijven benaderen :wink: maar het is wel het beste.
Als ze weer een aanval krijgt zou ik direct om een volledig (zeeeeeer uitgebreid) bloedonderzoek vragen. Wat DA's standaard onderzoeken is veruit onvoldoende.
En als de aanvallen meer dan 1 x per maand komen is het verstandig om medicijnen te geven.
Meestal is dat phenobarbital (nieuwe merknaam speciaal voor dieren is phenoral).
Het idee van de DA om pas weer contact te zoeken als ze 2 x per week een aanval zou krijgen is niet goed.

Je zegt dat de aanval een half uur duurt of 3 kwartier.
Wat tel je dan op?
Ze ligt toch niet een half uur of 3 kwartier te stuiptrekken hoop ik?

Is je hondje onderzocht op de ziekten die in zuidelijke landen voorkomen zoals leishmania, ?
afgelopen zaterdag lag ze dus wel 3 kwartier te stuiptrekken! Toen wij haar adopteerden, was ze getest op mediterane ziektes maar heb inmiddels begrepen dat dat geen garantie biedt. Tot nu toe heeft ze geen aanval meer gehad, maar bij de eerstvolgende keer , wil ik dat ze ook getest gaat worden hierop! Hoewel ze geen andere symptonen vertoont ... is het wel mijn grote angst dat ze toch besmet is met het een of ander...
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”