Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

nagel eraf

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

ZinoJinx
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russel
Engelse Bulldog
Rottweiler

nagel eraf

Ongelezen bericht door ZinoJinx »

zo heb ik Jinx'ke (jack russel) gisteren terug gevonden, toen we thuis kwamen.er is een nagel van haar pootje. hoe ze dit gedaan heeft is een groot vraagteken.we zijn er gisteren mee naar DA geweest en de nagel is ook volledig weg. het is nu ingepakt. dit moet zo tot vrijdag blijven. vanaf vrijdag, telkens als ze buiten gaat nog een kousje aandoen. het mag niet nat worden. iemand enig idee hoelang het duurt eer het niet meer zo pijnlijk gaat zijn? ze hebben haar met 3 personen moeten vasthouden om het verband errond te doen. volgens DA is het een zeer pijnlijk iets.
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Xena had laatst ook een nagel eraf, dat kwam door een verkeerde sprong, ze was ergens achter blijven haken. Maar bij haar werd gewoon het restant er nog afgeknipt en er kwam een spray op ter ontsmetting en om het wat sneller dicht te laten gaan. Verder werd er gezegd dat ze gewoon wat rustig aan moest doen en het niet te vies mocht worden.

Ze heeft nog een paar dagen moeilijk gelopen maar een week later was het alsof er nooit iets aan de hand geweest was. De nagel was na anderhalve maand weer helemaal aangegroeid.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Als een hond ergens achter blijft haken of zo, scheurt /breekt de nagel meestal af. Als de nagel echt helemaal foetsie is en er zit alleen nog maar een gat in de teen, *kan* het SLO zijn. Hoeft helemaal niet, maar het kan wel.

http://www.podencoinnood.nl/content/ind ... &Itemid=64

Ik zou voor alle zekerheid even checken op vieze 'randen' bij de nagelaanzet. Zijn alle nagels schoon, dan is het waarschijnlijk gewoon een kwestie van ergens blijven haken. :wink:

Bij Jack heb ik overigens niks verbonden, gewoon sodabadjes om het schoon te houden.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
ZinoJinx
Actief
Engelse Bulldog
Rottweiler

Dag Hanne'ke,

Ik heb net het verbandje verwijderd, het ziet er goed uit. er zou nu een hard laagje over het 'leven' (dat was er nog wel) zijn en nu zou ze terug de oude moeten worden. nagel aangroeien zou nog wel even duren, maar ze zou terug alles kunnen doen. voorlopig blijft ze haar pootje omhoog houden. Ik hou het in het oog. als ze er morgen niet op steunt, ga ik er terug mee naar DA.
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

ZinoJinx schreef:Dag Hanne'ke,

Ik heb net het verbandje verwijderd, het ziet er goed uit. er zou nu een hard laagje over het 'leven' (dat was er nog wel) zijn en nu zou ze terug de oude moeten worden. nagel aangroeien zou nog wel even duren, maar ze zou terug alles kunnen doen. voorlopig blijft ze haar pootje omhoog houden. Ik hou het in het oog. als ze er morgen niet op steunt, ga ik er terug mee naar DA.
Helemaal geweldig, maar zijn al die nagelranden schoon, daar ging het mij om. En DA's zijn ook heel leuk, maar van SLO hebben ze nog nooit gehoord. :wink:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
ZinoJinx
Actief
Engelse Bulldog
Rottweiler

de nagelranden zijn schoon.
maar ze steunt nog steeds niet op haar poot. als ze gewoon ligt, strekt ze haar poot wel en soms land ze ook op 4 poten als ze uit haar zetel springt.
als ze dit morgen nog heeft,gaan we terug mee naar DA.of is dit een normaal verschijnsel dat e haar poot nog blijft optrekken?
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”