Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Meloxydil overstappen naar Rimadyl

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Meloxydil overstappen naar Rimadyl

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Zou dat voor een hond erg veel uitmaken? In zowel positieve of in negatieve zin?
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

't Is een andere pijnstiller dus als de hond beter op de tweede reageert dan op de eerste is er een positief effect maar als de hond slechter op de nieuwe reageert dan is er een negatief effect ;)

Kees
Brindlecardi
Zeer actief

Casey schreef:'t Is een andere pijnstiller dus als de hond beter op de tweede reageert dan op de eerste is er een positief effect maar als de hond slechter op de nieuwe reageert dan is er een negatief effect ;)

Kees
Ja maar dus negatief in de zin van dat de pijnstilling geen effect heeft en de hond pijn ervaart? Of ook echt andere negatieve effecten door de medicatie?
CKS
Zeer actief

Aimee schreef:
Casey schreef:'t Is een andere pijnstiller dus als de hond beter op de tweede reageert dan op de eerste is er een positief effect maar als de hond slechter op de nieuwe reageert dan is er een negatief effect ;)

Kees
Ja maar dus negatief in de zin van dat de pijnstilling geen effect heeft en de hond pijn ervaart? Of ook echt andere negatieve effecten door de medicatie?
Ach de ene is meloxicam en de andere is carprofen, allebij NSAIDS. Niet tegelijk geven dus want dan krijg je een overdosering. Als je van carprofen (rymadil) over gaat naar meloxicam moet je 12 uur wachten tussen de laatste carprofen en de eerste meloxicam, als je over gaat van meloxicam naar carprofen moet je 24 uur wachten. Dat is eigenlijk alles, volgens mij.

Kees
Brindlecardi
Zeer actief

Casey schreef:
Aimee schreef:

Kees
Ach de ene is meloxicam en de andere is carprofen, allebij NSAIDS. Niet tegelijk geven dus want dan krijg je een overdosering. Als je van carprofen (rymadil) over gaat naar meloxicam moet je 12 uur wachten tussen de laatste carprofen en de eerste meloxicam, als je over gaat van meloxicam naar carprofen moet je 24 uur wachten. Dat is eigenlijk alles, volgens mij.

Kees
Oke dankje :ok:

Zou jij het aanraden? Osa doet het op zich gewoon redelijk op de meloxydil, ze staat er al een hele tijd op, dus heb wel t idee dat de werking een klein beetje minder word, maar dat is minimaal.
CKS
Zeer actief

Aimee schreef: Oke dankje :ok:

Zou jij het aanraden? Osa doet het op zich gewoon redelijk op de meloxydil, ze staat er al een hele tijd op, dus heb wel t idee dat de werking een klein beetje minder word, maar dat is minimaal.
Als ze het op meloxicam redelijk doet zou ik niet teveel klooien (never change a winning team). Staat ze al op de maximale dosis? Zo niet dan zou je die eerst kunnen verhogen, als ze meer pijn gaat krijgen. Als de meloxicam eerst goed werkt en het vervolgens toch weer veel erger wordt dan zou ik ook van de carprofen geen wonderen meer verwachten.

Kees
Brindlecardi
Zeer actief

Casey schreef:

Als ze het op meloxicam redelijk doet zou ik niet teveel klooien (never change a winning team). Staat ze al op de maximale dosis? Zo niet dan zou je die eerst kunnen verhogen, als ze meer pijn gaat krijgen. Als de meloxicam eerst goed werkt en het vervolgens toch weer veel erger wordt dan zou ik ook van de carprofen geen wonderen meer verwachten.

Kees
Ja ze krijgt meloxydil voor een hond van 25 kg, ze weegt zelf ruim 23 kg.

Het is niet zo dat ik opeens erge achteruitgang bij haar zie, maar ik kan namelijk een een grote hoeveelheid rimadyl pillen komen, en die meloxydil flesjes doe je altijd maar een maandje of 2 mee. Vandaar :wink:
CKS
Zeer actief

Aimee schreef: Ja ze krijgt meloxydil voor een hond van 25 kg, ze weegt zelf ruim 23 kg.

Het is niet zo dat ik opeens erge achteruitgang bij haar zie, maar ik kan namelijk een een grote hoeveelheid rimadyl pillen komen, en die meloxydil flesjes doe je altijd maar een maandje of 2 mee. Vandaar :wink:
Tja, mijn mening ken je intussen. Je bent geen dierenmishandelaar als je een keer een ander medicijn uitprobeert maar ik zou het dus niet aanraden. Is eens in de acht weken even langs de apotheek nu echt zo'n probleem? Die rimadyl zal volgens mij toch duurder zijn dan meloxicam, of vergis ik me nu heel erg? En als het onverhoopt niet aanslaat moet je toch weer terug naar de meloxicam en zit je verder met een grote hoeveelheid carprofen.... hmmm ik wist het wel ;)

Kees
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Ik zie niet echt een probleem van proberen (ik zou niet meteen een rij kopen overigens).

Ik merkte, toen Bonha nog op de NSAIDs zat duidelijk dat overstappen gewoon net even weer beter werkte.
Bij haar was (ongemerkt) de effectiviteit van de Metacam sterk achteruit gegaan en ze zat al geruime tijd aan de maximale dosis. Ze kreeg het al jaren.

Ze kreeg allerlei gedragsveranderingen (waaronder angst, rillen, verhoogde hartslag en verhoogde ademhaling, regelmatig terugkerende koorts, uitvallen) waarvoor we haar binnenstebuiten hebben laten keren (MRI etc ivm eventuele hersentumor uitgebreid bleodonderzoek, hepatische encephalopathie gecheckt, longfoto's hartfilmpje, echo van het hart en de buikorganen)
Niets gevonden. Niks voor haar te doen.

Ik dacht, kom ik stap anders eens over want ze heeft volgens mij pijn. Ben op de Carprodyl overgestapt en binnen afzienbare tijd was ze stukken beter!!!
Dus....misschien geen gek idee als jij éérder dan ik overstapt, want ook ik had al veel eerder gevoelsmatig door dat de werkzaamheid terugliep ;-)

Overigens heeft de Carprodyl helaas niet zo lang zijn goede effect gehad en ben ik enige maanden later al overstapt op de cortico's (die ik nu na twee jaar weer aan het afbouwen ben :cheer:)...

Ik zou het gewoon even proberen. Werkt het niet dan is het inderdaad een hele kleine moeite weer zo'n flesje te gaan halen :ok:.

Succes!
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Aimee schreef:
Casey schreef:

Kees
Ja ze krijgt meloxydil voor een hond van 25 kg, ze weegt zelf ruim 23 kg.

Ik heb zelf het idee dat meloxydil beter werkt dan rimadyl, Bob heeft een tijdje rimadyl gehad, maar deed hier niets op. Kan ook aan zijn gezondheid en weerstand gelegen hebben..
Nebla krijgt meestal elke dag een onderhoudsdosering, dus niet wat maximaal is toegestaan. Nebla weegt 50 kilo, maar ik trek het doseerspuitje op tot 20. Ze mag elke dag tot 50 per lichaamsgewicht. En tijdelijk 2x 50.
Hier doet ze het prima op en dit geef ik 1x per dag rond 12 uur midden op de dag. Heeft ze meer last, komt de laatste tijd zelden voor, krijgt ze meer.
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”