Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

apporteerblok

Moderator: moderatorteam

Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Heb je al geprobeerd het apporteerblok gewoon (in je handen) aan te bieden en als hij het dan netjes in het midden vastpakt braaf/klik? Pas als hij dit kunstje goed doorheeft kan je het gaan aanbieden los op de grond. Indien je met de clicker werkt kun je dan clickeren als hij op de juiste manier het blok op pakt. Succes ermee!
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Carma schreef:Heb je al geprobeerd het apporteerblok gewoon (in je handen) aan te bieden en als hij het dan netjes in het midden vastpakt braaf/klik? Pas als hij dit kunstje goed doorheeft kan je het gaan aanbieden los op de grond.
helemaal mee eens... niet meteen gaan gooien eerst leren wat ie moet doen. :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Diablo
Actief

Ongelezen bericht door Diablo »

malinois schreef:
Carma schreef:Heb je al geprobeerd het apporteerblok gewoon (in je handen) aan te bieden en als hij het dan netjes in het midden vastpakt braaf/klik? Pas als hij dit kunstje goed doorheeft kan je het gaan aanbieden los op de grond.
helemaal mee eens... niet meteen gaan gooien eerst leren wat ie moet doen. :ok:
hier idem :ok:
<a href="http://www.rottweilervrienden.nl">Klik hier voor het RottweilerVrienden-Forum!</a>
Afbeelding
Diablo
Actief

Ongelezen bericht door Diablo »

Jip schreef:oke gaan we doen en dan op curses maar even met een bal werken... :wink:
op cursus zou je het toch ook op deze manier kunnen doen?
<a href="http://www.rottweilervrienden.nl">Klik hier voor het RottweilerVrienden-Forum!</a>
Afbeelding
Tibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Duitse Herders, 3 langhaar teckels kaninchen en dwerg, 1 miniature australian shepherd, 1 kruising toypoedel x schipperke
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tibby »

Zolang hij niet weet wat er van hem verlangd word, de oefening inderdaad splitsen. Dus eerst goed vast pakken en daarna pas weg gooien en op de training zou ik dat ook gewoon op deze manier doen.
Persoonlijk ben ik het met mijn voorgangers eens, de clicker lekker gebruiken voor het juist vastpakken van het blok en meteen ook voor het stil houden van het blok in de bek, dus niet happen.
Groetjes Thea en een poot van Tibby, Gioi, Miep, Whoopi, Nikita, Tante Truus en Meike

Niet meer bij ons, maar voor altijd in ons hart Jake, Fether, Kim, Zenna & Iwan
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Jip schreef:oke gaan we doen en dan op curses maar even met een bal werken... :wink:
nee joh gewoon wat er hier gezegd is doen, dus niet weggooien... maar alleen aanpakken... daar moet ie het toch straks ook doen?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Jip schreef:
malinois schreef:
nee joh gewoon wat er hier gezegd is doen, dus niet weggooien... maar alleen aanpakken... daar moet ie het toch straks ook doen?
Ja maar op curses moet hij wel de blok eerst vastpakken en dan weggooien en ophalen........dus leek het mij beter eerst even met een bal op curses en thuis eerst even leren de blok goed vast te pakken en daarna pas weggooien dus de oefening splitsen?
Dan zeg je gewoon dat je hond daar nog niet aan toe is.
Een cursus moet op niveau zijn en geen dingen van een hond vragen waar ze nog niet aan toe zijn :denken:
Afbeelding
Tibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Duitse Herders, 3 langhaar teckels kaninchen en dwerg, 1 miniature australian shepherd, 1 kruising toypoedel x schipperke
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tibby »

Een hond die hier op de cursus nog niet zover is, gaat ook niet achter een apport aan. Eerst goed vasthouden en dan pas weg gooien. Ieder op zijn eigen niveau. Hier zijn er een paar die met plasiek flesjes staan met gaatjes erin waar het voer in kan, omdat de hond nog niets vast wil houden. En die gaan gewoon nog een stap terug.

Ik zou zeker tegen je trainer zeggen dat je dus alleen het vasthouden wil oefenen en daarna pas verder gaan. Wat hebben eraan als de hond niet doet wat er verlangd wordt?
Groetjes Thea en een poot van Tibby, Gioi, Miep, Whoopi, Nikita, Tante Truus en Meike

Niet meer bij ons, maar voor altijd in ons hart Jake, Fether, Kim, Zenna & Iwan
nanni
Actief

Ongelezen bericht door nanni »

Welke maat blok heb je ??
Ik wilde het hier aanleren met een klein blok, maar mevrouw pakte het ook "verkeerd" beet..
Heb toen een ipo 1 blok gepakt, en die pakte ze wel goed beet..
(ze wist wel hoe ze hem beet moest pakken)
Dus misschien is het blok "te klein".
Groetjes kim en een poot van Tuana en Rocky

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

marye schreef:
Een cursus moet op niveau zijn en geen dingen van een hond vragen waar ze nog niet aan toe zijn :denken:
juist :ok: anders heeft zo'n cursus weinig zin natuurlijk :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Jip schreef:
malinois schreef:
marye schreef:
juist :ok: anders heeft zo'n cursus weinig zin natuurlijk :wink:
Dat klopt ook maar gezien de leeftijd van Quint ( 8 maanden) en de cursus die hij volgt Basis A (vervolg op de puppycursus) krijg ik toch het vermoeden dat de oefening gewoon :apporteren is ....maakt niet uit met wat en maakt niet uit hoe hij het terug brengt als hij het maar terug brengt........tenminste dat zou ik dan verwachten.....

En aangezien vriendje van aanpakken houd heeft hij waarschijnlijk gedacht dan maar meteen met blok moet hij straks ook..... :smile: :smile:

ik zal het zometeen eens navragen want als dat zo is dan is dat natuurlijk een beetje te hoog gegrepen (maar ik neem aan dat degene die les geeft dat ook ziet).....
maar als je het verkeerd aanleert heb je straks een heel groot probleem wat je wellicht nooit meer helemaal goed gaat krijgen...
je kunt een hond beter iets goed aanleren dan maar half half... ook al duurt het daardoor iets langer.
Afbeelding
poembaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door poembaa »

Goeie tip tegen verkeerd vasthouden is ook:
"Pak zélf het blok altijd in het midden vast!" Je hond is geneigd om het voorwerp te pakken daar waar het meeste van jouw geur zit. Als jij hem altijd aan de hoeken pakt (of een dummie aan dat losse flapje) zal je hond dat ook doen.

Jawel, óók als je hond er al op gekwijld heeft!! :smile:
Groeten
Suzanne

Chasin', Rhythm & Jynxx
http://www.sportingk9.nl

Afbeelding
CharlesvdBerkt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders

Ongelezen bericht door CharlesvdBerkt »

Op het Duitse Herder forum is er een keer een topic geweest over het aanleren van apporteren.

http://www.forum.duitseherders.com/foru ... &sk=t&sd=a

En op onderstaande link staat een leuk filmpje van de opbouw van het apporteren.

http://www.og-schwabmuenchen.de/downloa ... -01-05.wmv

PS
ik probeerde zelf net die film nog een keer te kijken maar nu krijg ik ineens een foutmelding. Ik hoop dat het tijdelijk is....
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”