Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tsuki's meurschuur

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Tsuki's meurschuur

Ongelezen bericht door Mit »

Tsuki stinkt dus echt ziekelijk uit haar kleine bekkie. Als ze je kusjes kunt geven kan je daarna meteen gereanimeerd worden. Letterlijk de kusjesdood dus.

Met veel angst en beven ga ik dus om tien over half twee naar de DA.
Ik vermoed dat er een kies aan het rotten is ofzo, ik kan het zelf niet goed zien.
Angst en beven omdat ik bang ben dat er kiezen/tanden uitmoeten en ze dus onder narcose moet. En dat vind ik doodeng met die kleine kortneus.

Pffffff, ik ga maar aan de wodka :jank:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

bah, sterkte!
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Re: Tsuki's meurschuur

Ongelezen bericht door Gollum »

Jinx schreef:Tsuki stinkt dus echt ziekelijk uit haar kleine bekkie. Als ze je kusjes kunt geven kan je daarna meteen gereanimeerd worden. Letterlijk de kusjesdood dus.

Ik vermoed dat er een kies aan het rotten is ofzo, ik kan het zelf niet goed zien.
Angst en beven omdat ik bang ben dat er kiezen/tanden uitmoeten en ze dus onder narcose moet. En dat vind ik doodeng met die kleine kortneus.

Dus dan gaan er 2 meurscheuren naar de da :mrgreen:
Sterkte met Tsuki, hoop dat het meevalt!
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Sterkte Merit, ik duim dat het meevalt :ok:
Geef haar maar een kusje op dat stinkbekkie :mrgreen:
Mit
Zeer actief

Gollum schreef:
Jinx schreef:Tsuki stinkt dus echt ziekelijk uit haar kleine bekkie. Als ze je kusjes kunt geven kan je daarna meteen gereanimeerd worden. Letterlijk de kusjesdood dus.

Daarom zit ik toch maar gewoon aan het vruchtensap :mrgreen:
En ik weet dat ze nu alleen gaan kijken maar toch ben ik nerveus. En dat vind ik stom van mezelf :boos:
Afbeelding
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Jinx schreef:
Gollum schreef:

Daarom zit ik toch maar gewoon aan het vruchtensap :mrgreen:
Ik heb ooit eens gehoord dat je wodka niet ruikt, maar vruchtensap is hoe dan ook beter :mrgreen:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

meurschuur... hoogstens meurtuinhuisje :smile:

heel veel succes!
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Nou de tanden zijn helemaal in orde. De DA denkt aan een probleem in de maag van Tsuki. Ik heb voor 2 weken antibiotica en maagzuurremmers. En 4 februari een nieuwe afspraak. Als het werkt krijgt ze dan meer medicatie mee, werkt het niet dan moet ze onder zeil voor een maagonderzoek...
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

ook niet leuk!
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Kan het niet komen door de rimpel boven de neus? Osa stinkt ook verschrikkelijk uit haar bek, maar dat kom door een soort eczeem onder haar bek.
Mit
Zeer actief

Aimee schreef:Kan het niet komen door de rimpel boven de neus? Osa stinkt ook verschrikkelijk uit haar bek, maar dat kom door een soort eczeem onder haar bek.
Heeft de DA niks over gezegd. Overigens is het dus ook zo dat ze met enige regelmaat gal spuugt. Niet overmatig veel maar ze doet het wel (tijdens wandelen en gister ook binnen). Dus ik denk ook vandaar het vermoeden van de maag.

Ik las net dat het ook kan komen door infecties aan luchtwegen, maargoed, we proberen eerst dit maar. Ik hoop dat het helpt en dat er niks ernstigers aan de hand is.
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Inge O schreef:
Aimee schreef:Kan het niet komen door de rimpel boven de neus? Osa stinkt ook verschrikkelijk uit haar bek, maar dat kom door een soort eczeem onder haar bek.
dat vind ik ook een zeer redelijke mogelijkheid - misschien toch eens kijken voor je die (toch niet zo onschuldige) maagmedicatie start?
Aan zoiets dacht ik ook en dan ook in combinatie met het veelvuldig met de mond ademhalen i.p.v. de neus. Als wij als mens alleen met de mond ademhalen stinken we ook een uur in de wind :N: :wink:
Mijn ras(sen): Hollandse herder, xPodenco, xHusky, xShi Tzu
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wiek »

Nanna schreef:Tsja, het kleine-hondjes-rotte-bekkies-syndroom.
Ik zie het hier ook hoor, de groterds hebben blinkende bijters en bij Simone is het vechten tegen de bierkaai. Ze heeft absoluut geen gele aanslag maar de tanden en kiezen rollen haar zó uit de bek.
Laatst onder narcose (probleemloos, dit even ter geestelijke ondersteuning) twee kiezen eruit gehaald.
We noemen haar nu Fimone of Anderhalve Tand ;-)

:smile: Fimone...... :mrgreen:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Jinx schreef:Nou de tanden zijn helemaal in orde. De DA denkt aan een probleem in de maag van Tsuki. Ik heb voor 2 weken antibiotica en maagzuurremmers. En 4 februari een nieuwe afspraak. Als het werkt krijgt ze dan meer medicatie mee, werkt het niet dan moet ze onder zeil voor een maagonderzoek...
He get, dat is toch ook niet wat je gehoopt had. Sterkte!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Mit
Zeer actief

Nanna schreef:
Jinx schreef: Overigens is het dus ook zo dat ze met enige regelmaat gal spuugt. Niet overmatig veel maar ze doet het wel (tijdens wandelen en gister ook binnen
Hoe vaak per dag krijgt ze eten?
2 Keer. Nu bewaar ik na de avondmaaltijd nog een stukje voor 's avonds laat zodat ze haar medicatie daarbij nog kan krijgen.

Inge/Tamara: Ik weet niet hoe ik die rimpel kan checken maar als ze haar bekkie dichtheeft ruik ik niks. Verder ademt ze voornamelijk door haar neus, het hijgen is echt te verwaarlozen. Het is dus geen engelse bull ofzo, ze knort wel maar ademt 90% van de tijd door haar neus, ook met wandelen.
Ik ruik ook niks als ze uitademt via de neusgaten. Puur als ze uitademt via haar bek.
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Nanna schreef:
Jinx schreef:De DA denkt aan een probleem in de maag van Tsuki. Ik heb voor 2 weken antibiotica
Wat heb je meegekregen? Stomorgyl?
Klopt. Een half tabletje per dag. En verder Zitac, 3 maal daags een halve mililiter.
Afbeelding
Brigitte30
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

Het hondje van mijn schoonmoeder (Zwabber) stonk ook verschrikkelijk uit haar bek. Dit is goedgekomen door dagelijks mondwater (speciaal voor honden) door het water te doen.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

En je merkt niets aan haar ontlasting? Want maag/darmproblemen zou je toch ook via de ontlasting moeten terug zien, rare kleur, dun of te hard, etc. Vervelend hoor. Ik heb ook een stinkbekkie hier in huis, Yentie, maar daar hebben ze ook niets bij kunnen vinden. Alles is goed, ook haar maag, maar toch stinken. :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
domenique
Actief
Mijn ras(sen): Jack hussel, AB en nog een mengelmoes

Ongelezen bericht door domenique »

houd dit topic even in de gaten, want die kleine van mij stinkt met regelmaat ook vreselijk uit der bekkie.
Niet constant gelukkig, maar wel vaak in mij idee.
Veel sterkte met de kusjes :wink: hopen voor jou en voor tsuki(al zal die der niet veel van ruiken) dat de da kan vinden waardoor het komt, en of het dan ook te verhelpen is.
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Roelfien schreef:En je merkt niets aan haar ontlasting? Want maag/darmproblemen zou je toch ook via de ontlasting moeten terug zien, rare kleur, dun of te hard, etc. Vervelend hoor. Ik heb ook een stinkbekkie hier in huis, Yentie, maar daar hebben ze ook niets bij kunnen vinden. Alles is goed, ook haar maag, maar toch stinken. :mrgreen:
Nee ze poept netjes 2 keer per dag. Soms heeft ze er wat moeite mee, dat wel, maar ik denk voornamelijk dat dat komt door haar lange kontharen. Daar blijft nog weleens wat in hangen en dan heeft ze ook nog persdrang.
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Nanna schreef:
Jinx schreef: Nee ze poept netjes 2 keer per dag. Soms heeft ze er wat moeite mee, dat wel, maar ik denk voornamelijk dat dat komt door haar lange kontharen. Daar blijft nog weleens wat in hangen en dan heeft ze ook nog persdrang.
Dat heb ik ook weleens ;-)
Merk je al vooruitgang qua vermindering van putlucht?
Nee nog niet, maar ik verwacht ook geen wonderen, ze heeft gisteravond antibiotica gehad en 2 doseringen zitac, vanmorgen 1 dosis zitac en vanavond weer antibiotica en zitac. Maar ze zit vaak op schoot dus ik hou het zeker in de gaten.
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Welk voer geef je aan Tsuki?
Mit
Zeer actief

Muk schreef:Welk voer geef je aan Tsuki?
Ze krijgt Rodi compleet. Daarvoor Smuldier compleet maar daarop had ze het ook.
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Nou, ik weet niet of ik zo snel al resultaat kan zien/ruiken maar ik ruik dus niks meer uit Tsuki's bekkie :cheer:
Afbeelding
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Sophie hier heeft ook last van haar maag en meurt ook een uur uit de wind uit haar muil. Als die op mijn werk naast mij ligt te slapen en ze trekt ook maar 1 seconde haar bakkes open om te gapen of een likje te doen dan stijgt de walm omhoog waar ik wakker van word. Maar...volgens mij kan een verkeerde maagwerking wel degelijk ook effect hebben op het gebit. Geeft ze vaak gal op? Ik merk bij Sophie namelijk dat dat wel degelijk haar gebit aantast.
Mit
Zeer actief

Geer schreef:Sophie hier heeft ook last van haar maag en meurt ook een uur uit de wind uit haar muil. Als die op mijn werk naast mij ligt te slapen en ze trekt ook maar 1 seconde haar bakkes open om te gapen of een likje te doen dan stijgt de walm omhoog waar ik wakker van word. Maar...volgens mij kan een verkeerde maagwerking wel degelijk ook effect hebben op het gebit. Geeft ze vaak gal op? Ik merk bij Sophie namelijk dat dat wel degelijk haar gebit aantast.
Het verschilt. Soms een paar keer per week gal en dan weer een poosje niet. Vooralsnog heeft het dus nog geen effect op haar gebit maar ik weet inderdaad (ook bij mensen) dat veelvuldig spugen niet ten goede komt van de tandjes. Dus ook dat hou ik in de gaten.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”