Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kleine meisjes (update: en jongetjes)

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

Gos
Zeer actief

Kleine meisjes (update: en jongetjes)

Ongelezen bericht door Gos »

De pups van Laika beginnen nu echt te proberen te gaan staan en lopen, wat soms hilarische momenten oplevert (die je dan natuurlijk et weer niet kunt vastleggen). Op het moment loopt "Oortje" voorop, die kan zich zelfs kwaad maken als ze omkantelt en protesteert dan met een blafje. Verder hebben ze ontdekt dat hun nestgenootjes heel leuk zijn om te onderzoeken, met je neus en je bekkie natuurlijk. Teefje 2 heeft al een eerste stap gezet naar ijzer apporteren, ze lag op haar ruggetje onder een doodligstang en na wat gelik aan de stang, probeerde ze hem te omklemmen met haar bekje. Helaas heb ik er geen foto van dus blijft het hierbij:

Teefje 2 tegen Peter's voet aan
Afbeelding

Teefje 1
Afbeelding

en de teefjes samen
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Gos op 12 jan 2009 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gos
Zeer actief

Inge O schreef:dus teefje 2 kwam bijna met de werpkist aanzetten :mrgreen: :mrgreen: ?
:smile: Natuurlijk :wink: maar het was een heel onverwacht en komisch gezicht, ze lag zo lekker ontspannen en ging toen op die voor haar toch vrij grote stang liggen "kauwen". En niet 1 keer, nee hoor, dat moest eens even goed onderzocht worden :mrgreen: Het is gewoon heerlijk om elke dag weer te kijken wat er nu weer bij komt aan bewegingen/reacties e.d.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Dat vraagt om filmpjes! :wink:

Ik ben er een beetje uit hier op het HF, maar zijn het Mechelse herder pups? En zijn ze black & tan? Of vraag ik hele domme dingen? :wink:
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Wat een leukerds :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

en de heren????

heerlijk he van dat spul....kom binnenkort een keertje buurten....bel wel :mrgreen:
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

owww, wat een knapperds :I: heerlijk :cheer:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Oooooowwwwwwwwww :I:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Gos
Zeer actief

Rami schreef:Dat vraagt om filmpjes! :wink:

Ik ben er een beetje uit hier op het HF, maar zijn het Mechelse herder pups? En zijn ze black & tan? Of vraag ik hele domme dingen? :wink:
Het zijn xMH pups uit de volgende combinatie: http://www.bloedlijnen.nl/printnest.php?ID=1761 We zijn zelf erg benieuwd hoe ze gaan opdrogen qua kleur, want ze zijn al behoorlijk veranderd, vooral de reutjes zijn nogal wat lichter geworden sinds de eerste dagen. Echt zwart is er geen een, ze hebben ook allemaal lichtere poten en aftekening in het gezicht. Een reutje heeft een klein wit stipje op z'n borst en het kleinste teefje (duurt niet lang meer want het is een vreetmonster) heeft een wat grotere witte vlek op de borst die waarschijnlijk bij haar opa langs moeder's kant vandaan komt (Fonske II, heeft op het NK gestaan en doet nu zoekhondenprogramma, er staat een foto van hem op pagina 5 van dit topic).

Meer foto's vind je hier
Gos
Zeer actief

crutz schreef:en de heren????

heerlijk he van dat spul....kom binnenkort een keertje buurten....bel wel :mrgreen:
Da's goed :ok: De heren staan in het puppenalbum (zie hierboven) en nog op m'n camera, ik had gisteren nog wat foto's van hen gemaakt omdat ze lekker allemaal aan het rondhobbelen waren maar ik heb het nog niet op de site gezet. Komt dus nog wel. De teefjes had ik een dag eerder te pakken en wilde ik graag snel op de site zetten omdat er eentje naar Amerika gaat.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ze zijn leuk ! :ok:
We moeten over een paar weekjes ook maar wat afspreken, ik wil de pups nog heel graag zien voor ze naar hun nieuwe eigenaren gaan vertrekken.
Gos
Zeer actief

LongFields schreef:Ze zijn leuk ! :ok:
We moeten over een paar weekjes ook maar wat afspreken, ik wil de pups nog heel graag zien voor ze naar hun nieuwe eigenaren gaan vertrekken.
Dat lijkt me prima! Er blijft er in ieder geval eentje hier trouwens.

Laika is nu zover dat we er gewoon allebei aan kunnen zitten, gisteren is Peter's volwassen zoon geweest en daar reageerde ze ook goed op, ze schoot niet eens terug de werpkist in maar ging lekker liggen om zelf eens goed gekroeld te worden. Ze zijn nu natuurlijk ontwormd en reageren echt op geluiden, vanmorgen ging het kopje van "Oortje" meteen omhoog toen ze me hoorde en keek ze ook op toen de brokken in de pan kletterden. Ze brommen ook al als ze even de kist uit moeten als ik die verschoon en hen in een doos leg (ze zien nu blijkbaar de andere omgeving), maar dat is snel over en dan pitten ze weer verder met hun dikke pensjes :mrgreen:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Wat een heerlijke frummeltjes :I:
Afbeelding
Gos
Zeer actief

alm@ schreef:Wat een heerlijke frummeltjes :I:
Grappig, zo'n frummeltjes vind ik het niet eens meer, je hebt voortaan al heel wat in je hand :mrgreen:
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Ze zijn lieffffff :I:
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

wat een heerlijke bolletjes :I:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Gos schreef:
alm@ schreef:Wat een heerlijke frummeltjes :I:
Grappig, zo'n frummeltjes vind ik het niet eens meer, je hebt voortaan al heel wat in je hand :mrgreen:
Vanaf de foto blijven het vooralsnog frummeltjes :mrgreen:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Wat lief :ok:
Lekker bolle buikjes ook, ik ben best benieuwd hoe ze er uiteindelijk uit gaan zien.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Gos schreef:
Rami schreef:Dat vraagt om filmpjes! :wink:

Het zijn xMH pups uit de volgende combinatie: http://www.bloedlijnen.nl/printnest.php?ID=1761 We zijn zelf erg benieuwd hoe ze gaan opdrogen qua kleur, want ze zijn al behoorlijk veranderd, vooral de reutjes zijn nogal wat lichter geworden sinds de eerste dagen. Echt zwart is er geen een, ze hebben ook allemaal lichtere poten en aftekening in het gezicht. Een reutje heeft een klein wit stipje op z'n borst en het kleinste teefje (duurt niet lang meer want het is een vreetmonster) heeft een wat grotere witte vlek op de borst die waarschijnlijk bij haar opa langs moeder's kant vandaan komt (Fonske II, heeft op het NK gestaan en doet nu zoekhondenprogramma, er staat een foto van hem op pagina 5 van dit topic).

Meer foto's vind je hier

Wat een prachtige ouderdieren. Laika vind ik vooral heel mooi. Wat een krachtige uitstraling heeft ze!
Ben erg benieuwd hoe de pups 'op zullen drogen'. Ik houd je foto's in de gaten.
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Rami schreef:Wat een prachtige ouderdieren. Laika vind ik vooral heel mooi. Wat een krachtige uitstraling heeft ze!
Dank je. Ze is ook erg krachtig, al is ze niet zo groot. Noeska is veel wendbaarder en ranker, Laika minder, die is een bonk kracht, maar ze heeft een hoop aan snelheid gewonnen sinds ze bij ons is en Noes als sparringsmaatje heeft. Ik vind Laika zelf gewoon erg mooi geproportioneerd en ze heeft een mooie kop.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Gos schreef:We zijn zelf erg benieuwd hoe ze gaan opdrogen qua kleur, want ze zijn al behoorlijk veranderd, vooral de reutjes zijn nogal wat lichter geworden sinds de eerste dagen.
Wat leuk :)
Mams is zadel en paps is at/a zo te zien.
Beide ouders hebben masker, zo te zien.
Dat laat wel enkele opties qua kleur maar niet eens zo heel veel.

Leuk dit soort combi's, dat is altijd spannend qua kleur! ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Gos
Zeer actief

@Marjolein: je mag je best aan een voorspelling wagen hoor :mrgreen: (met misschien een klein beetje uitleg zodat we weer wat leren :wink: )
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Gos schreef:@Marjolein: je mag je best aan een voorspelling wagen hoor :mrgreen: (met misschien een klein beetje uitleg zodat we weer wat leren :wink: )
Ahum ;)

Tja, het is allemaal A-locus wat de klok slaat hier.
Op dat masker na, dat is E-locus, maar dat hebben ze gewoon allebei, dus dat krijgen al die kinders ook. Tenzij de ouders van je teef er maar één allel van dragen (masker is enkelvoudig dominant), maar dat vermoed ik van niet. Ik zie veel masker in die stamboom.

Ik heb wel een paar problemen met de voorouders van de beide ouders.
Misschien kun je me daar even mee helpen, want die foto's zijn niet erg goed en ook niet overal aanwezig.

Ik zie bij vaderskant donkere sables, maar ook zadels. Dat kan natuurlijk, maar waar komt dat vandaan?
Is het echt zadel of niet? Ik denk het wel, maar weet het niet zeker.
Ik zal zadel aangeven met as, ook al is dat eigenlijk niet verantwoord (want niet bewezen), maar dan weet je wat ik bedoel.

Berry ziet eruit als een at/a, maar hij zou ook een ay/a kunnen zijn of zelfs een heel erg donkere ay/ay.
Wat is de kleur van opa Rudi? Die foto is erg slecht.
Tara is een sable (ay dus), Elsa lijkt me ay/as.

Mams is een as, maar wat zit eronder? Welke kleur hebben haar ouders, heb je daar foto's van?
Ik vermoed dat ze at/as is, maar ik zou toch graag de ouders weten, want er zit verdacht veel zwart achter die hond ;)
Astra is zwart, maar welke kleur is de vader van mams?

Afbeelding

Gos
Zeer actief

Marjoleine, ik kom morgen op de kleuren terug :ok:

Hier wat van de ventjes:
Reutje 2 (stipventje)
Afbeelding
Reutje 2 heeft honger (Beertje)
Afbeelding
Bekvechtende broer en zus
Afbeelding
Gos
Zeer actief

We hebben ons nooit in de kleuren verdiept omdat dat niet echt van belang is voor ons, een goede hond heeft geen kleur :wink: Dus ik zal proberen hoe ver ik kom.
Marjoleine schreef: Ik zie bij vaderskant donkere sables, maar ook zadels. Dat kan natuurlijk, maar waar komt dat vandaan?
Is het echt zadel of niet? Ik denk het wel, maar weet het niet zeker.
Ik zal zadel aangeven met as, ook al is dat eigenlijk niet verantwoord (want niet bewezen), maar dan weet je wat ik bedoel.
Bedoel je vader's kant als in Berry's kant? Welke bedoel je dan met zadels?
Marjoleine schreef: Berry ziet eruit als een at/a, maar hij zou ook een ay/a kunnen zijn of zelfs een heel erg donkere ay/ay.
Wat is de kleur van opa Rudi? Die foto is erg slecht.
Tara is een sable (ay dus), Elsa lijkt me ay/as.
Rudi is ongeveer dezelfde kleur als Berry heb ik me laten vertellen.
Marjoleine schreef: Mams is een as, maar wat zit eronder? Welke kleur hebben haar ouders, heb je daar foto's van?
Ik vermoed dat ze at/as is, maar ik zou toch graag de ouders weten, want er zit verdacht veel zwart achter die hond ;)
Astra is zwart, maar welke kleur is de vader van mams?

Laika's vader is vergelijkbaar met haarzelf qua kleur.
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Gos schreef:Marjoleine, ik kom morgen op de kleuren terug :ok:

Hier wat van de ventjes:
Reutje 2 (stipventje)
Afbeelding
Dat ene open oogje :I:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Gos schreef:Bedoel je vader's kant als in Berry's kant? Welke bedoel je dan met zadels?
Zadel is wat Laika heeft. Sable is zeg maar de kleur van een Mechelaar.
Zadel omschrijf ik als as, sable als ay. Beide A-locus, en ay is dominant over de andere allelen van de A-locus.
Rudi is ongeveer dezelfde kleur als Berry heb ik me laten vertellen.
Aangezien ik in die stamboom verder alleen maar sables zie, sommige erg donker, maar toch, denk ik dat Rudi en Berry toch beide sables zijn. Maar ik vermoed toch dat er zade achter zit, dus ik houd het op ay/as.
Laika's vader is vergelijkbaar met haarzelf qua kleur.
En haar moeder is zwart, a/a dus.Dat maakt Laika een as/a.

Dat maakt dat de pups vier opties hebben:
ay/as: dat is een nogal donker uitgevallen sable.
as/a: een hond als Laika.
as/as: een zuivere zadel, min of meer zoals Laika dus, maar waarschijnlijk met een wat lichter zadel.
ay/a: een donker sable waarbij het zwart verder op de benen doorloopt dan bij Rudi en Berry.

Als je foto's hebt waarbij de pootjes goed te zien zijn, is redelijk te voorspellen welke wat zijn en hoe ze waarschijnlijk zullen worden.

Afbeelding

Gos
Zeer actief

Bedankt voor de uitgebreide uitleg! Maar op basis van welke honden vermoed je dan zadel achter Berry?
Marjoleine schreef: Als je foto's hebt waarbij de pootjes goed te zien zijn, is redelijk te voorspellen welke wat zijn en hoe ze waarschijnlijk zullen worden.
Hoe had je ze gehad willen hebben, voor/achter/beide kanten/liggend? dan worden ze gewoon gemaakt :wink:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Doe mij reutje 2 maar, wat een geweldige uitstraling heeft die nu al! :ok:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Gos schreef:Bedankt voor de uitgebreide uitleg! Maar op basis van welke honden vermoed je dan zadel achter Berry?
Robbie heeft zadel ;) Dat is wel even terug, maar je ziet het wel bij allemaal: ze zijn verdacht donker voor sables.
Gos schreef:Hoe had je ze gehad willen hebben, voor/achter/beide kanten/liggend? dan worden ze gewoon gemaakt :wink:
Alsof ze in stand staan, maar dan liggend, zeg maar.Zodat je de hele zijkant en de poten goed ziet, want daar zie je duidelijk aftekening op namelijk.

Afbeelding

Gos
Zeer actief

Ik heb er een van toen ze een paar dagen oud waren, alleen het kleintje was toen aan de wandel (die met de witte borstvlek)
Afbeelding

Het kleintje heb ik nu niet beter dan dit:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”