Teefje 2 tegen Peter's voet aan

Teefje 1

en de teefjes samen

Moderator: moderatorteam

Inge O schreef:dus teefje 2 kwam bijna met de werpkist aanzetten![]()
?
Het zijn xMH pups uit de volgende combinatie: http://www.bloedlijnen.nl/printnest.php?ID=1761 We zijn zelf erg benieuwd hoe ze gaan opdrogen qua kleur, want ze zijn al behoorlijk veranderd, vooral de reutjes zijn nogal wat lichter geworden sinds de eerste dagen. Echt zwart is er geen een, ze hebben ook allemaal lichtere poten en aftekening in het gezicht. Een reutje heeft een klein wit stipje op z'n borst en het kleinste teefje (duurt niet lang meer want het is een vreetmonster) heeft een wat grotere witte vlek op de borst die waarschijnlijk bij haar opa langs moeder's kant vandaan komt (Fonske II, heeft op het NK gestaan en doet nu zoekhondenprogramma, er staat een foto van hem op pagina 5 van dit topic).Rami schreef:Dat vraagt om filmpjes!![]()
Ik ben er een beetje uit hier op het HF, maar zijn het Mechelse herder pups? En zijn ze black & tan? Of vraag ik hele domme dingen?
Da's goedcrutz schreef:en de heren????
heerlijk he van dat spul....kom binnenkort een keertje buurten....bel wel
Dat lijkt me prima! Er blijft er in ieder geval eentje hier trouwens.LongFields schreef:Ze zijn leuk !![]()
We moeten over een paar weekjes ook maar wat afspreken, ik wil de pups nog heel graag zien voor ze naar hun nieuwe eigenaren gaan vertrekken.
Gos schreef:Het zijn xMH pups uit de volgende combinatie: http://www.bloedlijnen.nl/printnest.php?ID=1761 We zijn zelf erg benieuwd hoe ze gaan opdrogen qua kleur, want ze zijn al behoorlijk veranderd, vooral de reutjes zijn nogal wat lichter geworden sinds de eerste dagen. Echt zwart is er geen een, ze hebben ook allemaal lichtere poten en aftekening in het gezicht. Een reutje heeft een klein wit stipje op z'n borst en het kleinste teefje (duurt niet lang meer want het is een vreetmonster) heeft een wat grotere witte vlek op de borst die waarschijnlijk bij haar opa langs moeder's kant vandaan komt (Fonske II, heeft op het NK gestaan en doet nu zoekhondenprogramma, er staat een foto van hem op pagina 5 van dit topic).Rami schreef:Dat vraagt om filmpjes!![]()
Ik ben er een beetje uit hier op het HF, maar zijn het Mechelse herder pups? En zijn ze black & tan? Of vraag ik hele domme dingen?
Meer foto's vind je hier
Dank je. Ze is ook erg krachtig, al is ze niet zo groot. Noeska is veel wendbaarder en ranker, Laika minder, die is een bonk kracht, maar ze heeft een hoop aan snelheid gewonnen sinds ze bij ons is en Noes als sparringsmaatje heeft. Ik vind Laika zelf gewoon erg mooi geproportioneerd en ze heeft een mooie kop.Rami schreef:Wat een prachtige ouderdieren. Laika vind ik vooral heel mooi. Wat een krachtige uitstraling heeft ze!
Wat leukGos schreef:We zijn zelf erg benieuwd hoe ze gaan opdrogen qua kleur, want ze zijn al behoorlijk veranderd, vooral de reutjes zijn nogal wat lichter geworden sinds de eerste dagen.
AhumGos schreef:@Marjolein: je mag je best aan een voorspelling wagen hoor(met misschien een klein beetje uitleg zodat we weer wat leren
)
Bedoel je vader's kant als in Berry's kant? Welke bedoel je dan met zadels?Marjoleine schreef: Ik zie bij vaderskant donkere sables, maar ook zadels. Dat kan natuurlijk, maar waar komt dat vandaan?
Is het echt zadel of niet? Ik denk het wel, maar weet het niet zeker.
Ik zal zadel aangeven met as, ook al is dat eigenlijk niet verantwoord (want niet bewezen), maar dan weet je wat ik bedoel.
Rudi is ongeveer dezelfde kleur als Berry heb ik me laten vertellen.Marjoleine schreef: Berry ziet eruit als een at/a, maar hij zou ook een ay/a kunnen zijn of zelfs een heel erg donkere ay/ay.
Wat is de kleur van opa Rudi? Die foto is erg slecht.
Tara is een sable (ay dus), Elsa lijkt me ay/as.
Marjoleine schreef: Mams is een as, maar wat zit eronder? Welke kleur hebben haar ouders, heb je daar foto's van?
Ik vermoed dat ze at/as is, maar ik zou toch graag de ouders weten, want er zit verdacht veel zwart achter die hond
Astra is zwart, maar welke kleur is de vader van mams?
Zadel is wat Laika heeft. Sable is zeg maar de kleur van een Mechelaar.Gos schreef:Bedoel je vader's kant als in Berry's kant? Welke bedoel je dan met zadels?
Aangezien ik in die stamboom verder alleen maar sables zie, sommige erg donker, maar toch, denk ik dat Rudi en Berry toch beide sables zijn. Maar ik vermoed toch dat er zade achter zit, dus ik houd het op ay/as.Rudi is ongeveer dezelfde kleur als Berry heb ik me laten vertellen.
En haar moeder is zwart, a/a dus.Dat maakt Laika een as/a.Laika's vader is vergelijkbaar met haarzelf qua kleur.
Hoe had je ze gehad willen hebben, voor/achter/beide kanten/liggend? dan worden ze gewoon gemaaktMarjoleine schreef: Als je foto's hebt waarbij de pootjes goed te zien zijn, is redelijk te voorspellen welke wat zijn en hoe ze waarschijnlijk zullen worden.
Robbie heeft zadelGos schreef:Bedankt voor de uitgebreide uitleg! Maar op basis van welke honden vermoed je dan zadel achter Berry?
Alsof ze in stand staan, maar dan liggend, zeg maar.Zodat je de hele zijkant en de poten goed ziet, want daar zie je duidelijk aftekening op namelijk.Gos schreef:Hoe had je ze gehad willen hebben, voor/achter/beide kanten/liggend? dan worden ze gewoon gemaakt