Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoe lang lopen met jonge hond?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

mh_goes
geregistreerd lid

hoe lang lopen met jonge hond?

Ongelezen bericht door mh_goes »

Boeddha is al bijna een half jaar en kijkt inmiddels wel teleurgesteld als we 'al' binnen een half uur weer naar huis gaan. Er is zo'n regeltje dat een hond zoveel minuten mag lopen als het aantal weken dat-ie oud is. Maar wanneer mag je deze regel loslaten? Na een half jaar, 1 jaar?
groet
Mark
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

In principe houd ik 5 minuten per maand aan. Maar als hij 6 maanden is zou je ook best wel 45 minuten kunnen wandelen of een enkele keer een uur.
Misschien daarna een beetje meer rust geven. Luister naar je gevoel.
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: hoe lang lopen met jonge hond?

Ongelezen bericht door Liesbeth »

mh_goes schreef:Boeddha is al bijna een half jaar en kijkt inmiddels wel teleurgesteld als we 'al' binnen een half uur weer naar huis gaan. Er is zo'n regeltje dat een hond zoveel minuten mag lopen als het aantal weken dat-ie oud is. Maar wanneer mag je deze regel loslaten? Na een half jaar, 1 jaar?
groet
Mark
Nmm moet je naar je eigen hond kijken. Er zijn zoveel verschillende rassen met ditto behoeften en dan heb je binnen één en hetzelfde ras nog heel persoonlijke behoeften.
Overigens las ik laatst op dit forum een heel vernieuwend inzicht over die zoveel minuten regel en kraakbeen, maar weet even niet meer waar ik dat las.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

bij de bm's hou ik dat tot anderhalf jaar wel aan. ze mogen hier wel onbeperkt spelen maar ik heb er dan ook meerdere.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Hangt erg van je hond af. Wij hebben het met de Belgische herder niet erg lang vol gehouden. Wel vaak gegaan en meestal niet al te lang als dat lukte. Maar we hebben meer honden en dan ging de pup binnen uit haar plaat. Dus toch al vrij vroeg meegenomen met de andere honden en dat ging al snel prima. Als je hondje heel goed beweegt en erg strak in elkaar zit met niet al teveel vet gaat het best als je zo nu en dan even wat extra beweging wil geven als hij dat aangeeft. Een appenzeller is geen zeer zware heftige hond dus in principe kan dat wel. Springen en apporteren zou ik niet doen maar dat doe je denk ik ook niet.

Je kan bv ook ergens gaan zitten en aankijken wat hij wil. Hij kan altijd bij je komen en laten zien dat het genoeg was. :19:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Hutsje schreef:bij de bm's hou ik dat tot anderhalf jaar wel aan. ze mogen hier wel onbeperkt spelen maar ik heb er dan ook meerdere.
Het scheelt denk ik ook erg of je een grote tuin, of een erf, hebt (en meerdere honden) of niet.
Toen Vera 6 maanden was waren we een paar keer per week wel 1.5 uur buiten ofzo, maar daarvan zat ik dan de helft bij een watertje en konden Vera en Saar zelf hun gang gaan. Ik heb helemaal geen tuin, dus als ik met 6 maanden echt maar 30 min buiten zou zijn kwamen ze eigenlijk gewoon maar heel erg weinig buiten. Ik wandelde dan dus maar naar plekken waar ik zelf kon gaan zitten, en imiteerde zo de tuin een beetje :mrgreen: Dan kon ze zelf ook gaan liggen als ze dat wilde.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”