1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

En nog eentje van de grond (vond m wel grappig)
9.

Moderator: moderatorteam

Jamey loopt bij mij alleen van voor naar achter en weer terug (ik was al verbaasd dat ze ging rennen zonder balletjeElly* schreef:Je hebt het jezelf ook niet gemakkelijk gemaakt. Meestal op de grens van schaduw en zon. Dan moet er al een keuze gemaakt worden of het schaduwgedeelte goed belicht moet worden of het zongedeelte.
Wat betreft de actiefoto"s: Jamey komt naar je toe er dat is best veel verplaatsing. Tussen het moment van scherpstellen en de werkelijke opname is zij al een stukje dichter bij je en is er dus scherpgesteld op een deel wat nu wat verder naar achteren ligt.
Het is gemakkelijker om een rennende hond te fotograferen die van links naar rechts (of andersom) door je beeld loopt. De afstand vanaf de camera tot de hond verandert dan minder.
Maar ik vind het wel leuke foto's!

Yup...Elly* schreef:Ik kan op de verkleinde versie niet precies zien waarop scherpgesteld is. Dat doet je camera automatisch?

Euhm, hij geeft een vierkantje waarmee hij aangeeft waar zn focuspunt ligt. Als je dat bedoelt? En je zou ook als het goed is iets handmatigs in kunnen stellen, maar ik vrees dat als ik teveel handmatig wil gaan instellen, mn foto's al helemaal slecht wordenElly* schreef:Kun jij wel zelf bepalen waarop je scherp stelt door een focuspunt te kiezen? Zo niet, bestaat de mogleijkheid dat hij zelf ergens een punt kiest.
Maar op zich heb je wel een goede methode als jij zelf kunt kiezen.

die is heel erg enorm vreselijk bewerkt, aangezien hij enorm donker wasLongFields schreef:Gewoon lekker blijven dooroefenen, je hebt een leuk model om mee te werken dus de rest gaat zeker goedkomen!
Foto 4 vind ik wel heel natuurlijk geworden, die heb je denk ik flink bewerkt, of niet?