Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sneeuwfoto's! (valt dat even tegen)

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Sneeuwfoto's! (valt dat even tegen)

Ongelezen bericht door Jacksel »

Het viel een beetje tegen moet ik zeggen, en de actiefoto's vielen nog erger tegen. Maar goed, ik zal toch de beste (van de 60 foto's :oops: ) plaatsen...

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4.
Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

En nog eentje van de grond (vond m wel grappig)
9. Afbeelding
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Je hebt het jezelf ook niet gemakkelijk gemaakt. Meestal op de grens van schaduw en zon. Dan moet er al een keuze gemaakt worden of het schaduwgedeelte goed belicht moet worden of het zongedeelte.

Wat betreft de actiefoto"s: Jamey komt naar je toe er dat is best veel verplaatsing. Tussen het moment van scherpstellen en de werkelijke opname is zij al een stukje dichter bij je en is er dus scherpgesteld op een deel wat nu wat verder naar achteren ligt.
Het is gemakkelijker om een rennende hond te fotograferen die van links naar rechts (of andersom :mrgreen: ) door je beeld loopt. De afstand vanaf de camera tot de hond verandert dan minder.

Maar ik vind het wel leuke foto's!
Brindlecardi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Heb je achteraf nog aan de levels gezeten? Ze is wel erg oranje geworden :mrgreen:

Maar goed begin hoor :ok:
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Aimee schreef:Heb je achteraf nog aan de levels gezeten? Ze is wel erg oranje geworden :mrgreen:

Maar goed begin hoor :ok:
Bij een aantal van de foto's heb ik idd nabewerkt :mrgreen:
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Elly* schreef:Je hebt het jezelf ook niet gemakkelijk gemaakt. Meestal op de grens van schaduw en zon. Dan moet er al een keuze gemaakt worden of het schaduwgedeelte goed belicht moet worden of het zongedeelte.

Wat betreft de actiefoto"s: Jamey komt naar je toe er dat is best veel verplaatsing. Tussen het moment van scherpstellen en de werkelijke opname is zij al een stukje dichter bij je en is er dus scherpgesteld op een deel wat nu wat verder naar achteren ligt.
Het is gemakkelijker om een rennende hond te fotograferen die van links naar rechts (of andersom :mrgreen: ) door je beeld loopt. De afstand vanaf de camera tot de hond verandert dan minder.

Maar ik vind het wel leuke foto's!
Jamey loopt bij mij alleen van voor naar achter en weer terug (ik was al verbaasd dat ze ging rennen zonder balletje :mrgreen: ). Wat betreft zon/schaduw. Ik weet het, maar het is nogal lastig om het anders te hebben als je in boom-rijke omgeving wandelt (dit is op een dijk)
Afbeelding
Elly*
Zeer actief
Contacteer:

Misschien kun je haar dan fotograferen als ze nog iets verder weg is. Daar is het scherptegebied iets groter en ook de relatieve verplaatsing minder. Later kun je dan de foto wat uitsnijden, zodat Jamey meer beeldvullend is.

Bij de volgende foto ligt de scherpte duidellijk achter Jamey. Ik weet niet hoe dichtbij ze was? Waarschijnlijk was de scherpte veel beter geweest als ze nog iets verder weg was. Diafragma is klein genoeg (F=8 ) Had ook nog 5.6 kunnen zijn. Maakt je camera goede foto's met ISO 200? Dan had je heel veel in de sluitertijd kunnen winnen. Hoewel sluitertijd niet echt laag is.
Druk je niet je toestel iets naar beneden met het afdrukken? geeft ook onscherpte.
Het gaat om deze foto
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

die foto was flink ingezoomd, flink gekropt en dus ook op een flinke afstand.
Afbeelding
Elly*
Zeer actief
Contacteer:

Hmmm, vreemd. De EXIF geeft aan dat er op 17mm gefotografeerd is. zal eens zoeken hoeveel je dan ingezoomd hebt. Volgens een berekening op het net zou je bij een afstand van 5 meter een scherptegebied moeten hebben van 3 tot 16 meter. Maar dat heb je dus helemaal niet. Waarschijnlijk is Jamey dan zo snel dat je toch een snellere sluitertijd moet hebben :)
(edit: inzoomen nagezocht. Zou ruim 2 x geweest zijn. Kan dat kloppen/anders kloppen de EXIF-gegevens totaal niet. Dan wordt het moeilijk om te bepalen waardoor de onscherpte komt.
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Ik weet niet hoeveel keer ik heb gezoomd. Kan je wel de originele foto laten zien... Ik denk dat het zoomen inderdaad is meegevallen, nu ik de hele foto terugzie en bedenk waar ik die precies heb genomen, maar hoeveel keer het is geweest kan ik dus niet precies zeggen.

Afbeelding
Afbeelding
Elly*
Zeer actief
Contacteer:

Ik kan op de verkleinde versie niet precies zien waarop scherpgesteld is. Dat doet je camera automatisch?
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Elly* schreef:Ik kan op de verkleinde versie niet precies zien waarop scherpgesteld is. Dat doet je camera automatisch?
Yup...

Van wat ik zag was ie scherpgesteld op het pootje rechtsvoor op de foto (Jamey's linkervoorpootje dus eigenlijk). Die zag er wel scherp uit in tegenstelling tot de rest van de foto :mrgreen:

Ik had eerst scherpgesteld op een punt ongeveer daar, toen Jamey geroepen waarbij ze dus aan kwam rennen en daarbij die foto gemaakt op ongeveer het punt waar ik had scherpgesteld. Nouja, dat was iig de bedoeling :mrgreen:
Afbeelding
Elly*
Zeer actief
Contacteer:

Kun jij wel zelf bepalen waarop je scherp stelt door een focuspunt te kiezen? Zo niet, bestaat de mogleijkheid dat hij zelf ergens een punt kiest.
Maar op zich heb je wel een goede methode als jij zelf kunt kiezen.
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Elly* schreef:Kun jij wel zelf bepalen waarop je scherp stelt door een focuspunt te kiezen? Zo niet, bestaat de mogleijkheid dat hij zelf ergens een punt kiest.
Maar op zich heb je wel een goede methode als jij zelf kunt kiezen.
Euhm, hij geeft een vierkantje waarmee hij aangeeft waar zn focuspunt ligt. Als je dat bedoelt? En je zou ook als het goed is iets handmatigs in kunnen stellen, maar ik vrees dat als ik teveel handmatig wil gaan instellen, mn foto's al helemaal slecht worden :P
Afbeelding
Elly*
Zeer actief
Contacteer:

Ik bedoel inderdaad het groene vierkantje. als ik met mijn compact fotografeer, zoekt hij in de meeste standen zelf zijn scherpstelpunt en zie je ook dat het groene vierkantje steeds ergens anders zit, afhanekelijk wat er in beeld is. de camera zoektwat contrastverschillen en gaat daar op scherpstellen. als je het handmatigkunt doen, kun je vaak een bepaald punt kiezen waarop scherpgesteld moet worden.
Maar of dat met de Fuji ook zo is weet ik niet. ik weet wel dat het met de Fuji S5600 een crimne was, moest je ene paar knopjes tegelijk indrukken en dat werkte niet echt optimaal. Hopelijk is dat inmiddels verbeterd.

Verder heb je groot gelijk om niet direkt alles handmatig te willen doen. Dat valt zeker niet mee en met bewegende onderwerpen is het helemaal moeilijk.
Gewoon lekker veel fotograferen. Dan leer je welke mogelijkheden de camera heeft. En ik vind Jamey een erg leuk model :wink:
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Elly* schreef:En ik vind Jamey een erg leuk model :wink:
Ik ook :mrgreen:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Gewoon lekker blijven dooroefenen, je hebt een leuk model om mee te werken dus de rest gaat zeker goedkomen!

Foto 4 vind ik wel heel natuurlijk geworden, die heb je denk ik flink bewerkt, of niet?
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

LongFields schreef:Gewoon lekker blijven dooroefenen, je hebt een leuk model om mee te werken dus de rest gaat zeker goedkomen!

Foto 4 vind ik wel heel natuurlijk geworden, die heb je denk ik flink bewerkt, of niet?
die is heel erg enorm vreselijk bewerkt, aangezien hij enorm donker was :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”