Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lotus heeft parvo

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

charlotte81
Vaste gebruiker

Lotus heeft parvo

Ongelezen bericht door charlotte81 »

Hallo Allemaal,

Ik heb een vraagje. Helaas is er bij mijn pupje lotus van 9 weken zaterdag parvo geconstateerd.

Ze is meteen opgenomen in de dierenkliniek omdat ze erg mager was en constant braakte en diarree met bloed had. Nu ligt ze er al een paar dagen en ze is volgens de dierenartsen slecht stabiel, wat inhoudt dat haar temperatuur, pols en hartslag goed zijn maar dat ze nog steeds braakt en niet wil eten ook heeft ze nog steeds bloed in haar ontlasting.
Ze zijn nu bezig met dwangvoeding om te proberen of ze iets wil binnenhouden, ze ligt ook nog steeds aan het infuus. De vooruitzichten van de dierenarts zijn niet zo hoopvol. We hebben overlegd en zien het nog 1,5 dag aan. Woensdag of donderdag, ze heeft dan 6 dagen in het hospitaal gelegen moeten we gaan beslissen hoe en of we verder gaan en of het voor Lotus nog wel draagelijk is. We vinden het zo naar en moeilijk en hopen echt dat ze nog opknapt. Ik heb gelezen dat een pup na 5 dagen antistoffen aanmaakt tegen parvo, hopelijk helpt dat nog iets.

Mijn vraag is nu, wat zijn jullie ervaringen met een pup met parvo?
Wij vinden het erg moeilijk om ermee om te gaan en het zou ons helpen om erveringen/verhalen te horen

Groetjes en alvast bedankt!!

Charlotte
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Wat ontzettend triest voor Lotus. Waar hebben jullie haar vandaan en weet de fokker ervan want parvo is echt ontzettend besmettelijk.
Heel veel sterkte, ik zal duimen voor kleine Lotus.
charlotte81
Vaste gebruiker

We hebben haar niet van een fokker maar van Arca Noah een proffesionele! organisatie die spaanse zwerfhondjes opvangt. Lotus is de 22e ingeent met puppy dp en heeft in spanje in quarrantaine gezeten, waarschijnlijk heeft ze het in het vliegtuig of in NL opgelopen.
De organisatie is inmiddels op de hoogte en staat ons financieel bij omdat ze het zo vervelend vinden.
charlotte81
Vaste gebruiker

Dank jewel! We hopen ook zo dat ze beter wordt, het is echt een knapperd!
http://www.arcanoah.eu/DATA/dieren/658/afbeelding2.jpg
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Achgod wat triest, heel veel geluk en succes. Ik duim dat ze het redt :ok:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

He bah wat erg voor jullie en voor zo'n klein pupseltje :(: . Ik duim dat ze goed opknapt. Veel sterkte met d'r. met ervaring kan ik je niet helpen want die heb ik niet met pravo.
ChantalBos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door ChantalBos »

In welke dierenkliniek ligt Lotus?
Van het weekend was er namelijk in de spoedkliniek Amsterdam ook een hond opgenomen met parvo.
In ieder geval sterkte en dat je maar het juiste besluit mag maken!!
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
charlotte81
Vaste gebruiker

Dat was dan waarschijnlijk ons pupje Lotus. Ze is zaterdag opgenomen in de spoed dierenkliniek in Amsterdam.

Dankjewel voor de beterschapswensen!

Groetjes
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Heel veel sterkte, duimen draaien voor Lotus :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Wat ontzettend triest.
Ik duim ook voor haar!!
Jay
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar

Ongelezen bericht door Jay »

Ik heb geen ervaring met een pup met parvo, wel met een jong volwassen hond. Mijn vorige hond heeft parvo gehad toen ze anderhalf jaar was, maar ze was wel goed doorvoed, dus had wat meer bij te zetten dan jouw pup.

Ze heeft 1,5 week niet mogen eten, gelukkig bleef ze wel goed drinken. De DA gaf ons toen ook niet veel hoop dat ze het zou halen en als ze het wel zou halen, zou ze niet oud worden.

Ze is er uiteindelijk doorgekomen en is 15 jaar! geworden.
Afbeelding
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

och jeetje wat naar, arme lotus beterschap..
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

charlotte81 schreef:We hebben haar niet van een fokker maar van Arca Noah een proffesionele! organisatie die spaanse zwerfhondjes opvangt. Lotus is de 22e ingeent met puppy dp en heeft in spanje in quarrantaine gezeten, waarschijnlijk heeft ze het in het vliegtuig of in NL opgelopen.
De organisatie is inmiddels op de hoogte en staat ons financieel bij omdat ze het zo vervelend vinden.
wanneer is ze gevlogen, de incubatietijd is nl 5 tot 7 dagen....
lijkt me dus zeker wel belangrijk de organisatie in te lichten, want mss dat ze het daar toch ook hebben, helaas....maar dan weten ze het tenminste
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Heel veel sterkte..
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

charlotte81 schreef:Dat was dan waarschijnlijk ons pupje Lotus. Ze is zaterdag opgenomen in de spoed dierenkliniek in Amsterdam.

Dankjewel voor de beterschapswensen!

Groetjes
Ik neem aan dat er ook specifiek onderzoek op parvo is gedaan ?
Parvo is erg besmettelijk en zeker voor pups die nog geen enkele weerstand hebben opgebouwd vrijwel zeker dodelijk.
Ik duim dat het allemaal goed gaat komen voor je pupje :ok:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

De meeste stichtingen vaccineren preventief tegen parvo. Heeft jouw stichting dat niet gedaan dan?

Je hondje heeft wel een kans hoor. Maar het is wel een beetje een krappe kans. Ik hoop dat hij er door komt. Hij is niet voor niets hier heen gereisd. Eindelijk in een betere wereld terecht komen... .dan wil je niet dood gaan.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Jay
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar

Ongelezen bericht door Jay »

Niet alle parvo varianten worden geënt, mijn hond was ook geënt, maar toch parvo gekregen.

Nadat een besmette hond in huis is geweest is het overigens aan te raden om 3 maanden geen andere pup in huis te halen i.v.m. besmettingsgevaar.
Afbeelding
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Ach wat naar. Duimpjes draaien voor Lotus :ok:
charlotte81
Vaste gebruiker

Er is een specifieke parvo test gedaan en die was heeel erg positief. Ik heb ook geopperd of hij niet positief kon zijn omdat Lotus is ingeent tegen parvo en er dus verzwakte stoffen van dit virus in haar bloed zitten maar deze test was echt 100% positief en niet een beetje zoals het geval is met pups die ingeent zijn tegen parvo, zelfs dat hoeft absoluut geen garantie te zijn dat ze het niet krijgen.

De organisatie is op de hoogte en heeft maatregelen getroffen.
charlotte81
Vaste gebruiker

Met Lotus gaat het nog niet veel beter, vanmiddag heeft ze voor het eerst wat eten binnen gehouden maar vanavond weer gespuugd. Vannacht krijgt ze een nieuw infuus met glucose en eiwitten. Ik vind het ontzettend moeilijk om te beslissen wanneer het ondraagelijk wordt en hoe lang we moeten volhouden. Ze is zo ziek, echt heel sneu.

Groetjes!
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Sterkte, ik ga hard voor haar duimen :ok:
Afbeelding
Jeannet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes

Ongelezen bericht door Jeannet »

heel veel sterkte, ik zal ook voor haar duimen :ok:
Groetjes Jeannet, Ruby, Lotje en Uschka
Afbeelding
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Ik zal duimen voor Lotus en wil je veel sterkte wensen, het zal heel moeilijk zijn om je pupje zo ziek te zien liggen en niet te weten of ze het gaat redden.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Brigitte30
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

Ik duim mee voor Lotus, ik hoop zo dat ze het redt.
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

wat vreselijk :-( ik duim dat ze er weer bovenop komt :ok:

we hebben vroeger een hond gehad die in het nest parvo heeft gehad, er waren enkele puppies gestorven, zij had het overleefd samen met 2 anderen, hoe die anderen opgegroeid zijn weet ik niet, wel weet ik dat onze hond nooit helemaal 100 punten was, veel darmproblemen, we hebben haar helaas al met 6 moeten inslapen omdat het niet houdbaar meer was :jank:

ik weet het, het is geen leuk verhaal, maar wel onze ervaring. toch hebben we heel veel plezier gehad van haar en ook wedstrijden behendigheid met goed gevolg gelopen, de eerste paar jaar hadden we ook niets door, tot ze een jaar of 3-4 was en steeds erg ziek werd, na van hot naar her met haar gelopen te hebben voor onderzoeken kwam er uiteindelijk uit dat haar maag/darmstelsel naar de gallemiezen was door parvo.

bij navraag bleek idd dat het nest met parvo besmet was gweest, de fokker had ons dat niet verteld.

dit verhaal is uiteraard in het kort en al heel lang terug, het hele fijne weet ik er neit meer van.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Wat afschuwelijk.

Ik denk dat je het wel aan haar zult zien als het tijd is om haar te laten gaan al duim ik verschrikkelijk hard dat het niet zover zal komen.
Ik wens jou en je hondje heel veel sterkte.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

charlotte81 schreef:Er is een specifieke parvo test gedaan en die was heeel erg positief. Ik heb ook geopperd of hij niet positief kon zijn omdat Lotus is ingeent tegen parvo en er dus verzwakte stoffen van dit virus in haar bloed zitten maar deze test was echt 100% positief en niet een beetje zoals het geval is met pups die ingeent zijn tegen parvo, zelfs dat hoeft absoluut geen garantie te zijn dat ze het niet krijgen.

Okay dan mag je er inderdaad van uitgaan dat het parvo is en niet het Corona virus wat er heel erg veel op lijkt.
Ik duim dat ze het gaat redden :ok:
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Ik hoop van ganser harte dat het pupje krachtig genoeg is om deze vreselijke ziekte te overwinnen. Ik duim voor jullie ne wens je heel veel sterkte, wat er ook gebeurt, het zal niet meevallen....
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Wat zielig voor Lotus, klein arm ding..
Hopelijk gaat ze het redden. :ok:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Robian
Actief

Ongelezen bericht door Robian »

charlotte81 schreef:Er is een specifieke parvo test gedaan en die was heeel erg positief. Ik heb ook geopperd of hij niet positief kon zijn omdat Lotus is ingeent tegen parvo en er dus verzwakte stoffen van dit virus in haar bloed zitten maar deze test was echt 100% positief en niet een beetje zoals het geval is met pups die ingeent zijn tegen parvo, zelfs dat hoeft absoluut geen garantie te zijn dat ze het niet krijgen.

Een enting slaat niet altijd aan. Daardoor kan een geente hond inderdaad parvo krijgen.
Ik ken een hond waarbij ze netjes de standaard schema voor entingen hadden gevolgd en die ze met 1,5 jaar hebben laten titeren.
Die bleek dus geen enkele afweer voor Parvo in zijn bloed te hebben.

Ik hoop dat je puppenkind erbovenop komt. Heel veel strkte met Lotus.
Groetjes, Sylvia
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”