Shit! Ze kan echt vliegen!

En weer hop naar huis, kom eraan hoor meis.

Moderator: moderatorteam

Ze is ook een ruwharige variant van de mechel dus dat klopt gelukkig welmalinois schreef:die eerste foto lijkt ze wel een mechel :N:
is moeders stiekem vreemdgegaan met een kangaroo?
Dat lijkt maar zo. Deze heb ik net 1 uur geleden binnen genomen en dan zie je dat het daglicht maakt dat het lijkt alsof ze geen vacht heeft. Ze heeft nl een behoorlijk dikke krulvachtInge schreef:Ze heeft nog steeds weinig krullen, of lijkt dat maar zo??
Ze springt wel hoog...kijk maar uit met die bevroren ondergrond

Vriendjes? Ach, Dapper vind haar een lekker ding en Cleo is tegenwoordig ook maar gewoon gek gewordenpooh schreef:oh gelukkig, nog een enge hedder die zo achterlijk hoog kan springen. Ik dacht altijd dat er met Ameno iets mis was gegaan![]()
Is ze nog steeds vriendjes met Dapper en Cleo?

Eva heeft zeer vreemde beharing. Kale kop, kale zijkanten en een kale buik.LongFields schreef:Wat een lekkere atlete is het toch!![]()
Haar vacht is mooi geworden Marc, je kunt het inderdaad veel beter zien op de binnenfoto dan op de actiefoto's van buiten. Ze heeft dezelfde soort krullen als Nozem heeft. Hoe staat het met de kopbeharing nu?
idd.. ze lijkt wel een baan krullen te hebben in het midden van de rug en de rest gladMARC_S schreef:Eva heeft zeer vreemde beharing. Kale kop, kale zijkanten en een kale buik.LongFields schreef:Wat een lekkere atlete is het toch!![]()
Haar vacht is mooi geworden Marc, je kunt het inderdaad veel beter zien op de binnenfoto dan op de actiefoto's van buiten. Ze heeft dezelfde soort krullen als Nozem heeft. Hoe staat het met de kopbeharing nu?Verder een perfecte vacht maar waarom ze patchwork mechelaar is blijft een vraag
Ik vind het persoonlijk echt prachtig maar ze zit niet helemaal op de standaard denk ik
Ze is een werktype laekense
![]()

Lekker praktisch hondje, zo op de volgende foto's te zien. Geen klitten in d'r kop en zand aan d'r pootjes neemt ze ook niet mee.LongFields schreef:Wat een lekkere atlete is het toch!![]()
Haar vacht is mooi geworden Marc, je kunt het inderdaad veel beter zien op de binnenfoto dan op de actiefoto's van buiten. Ze heeft dezelfde soort krullen als Nozem heeft. Hoe staat het met de kopbeharing nu?
Ja, dat is ideaal natuurlijk.Rosita Compagner schreef:Lekker praktisch hondje, zo op de volgende foto's te zien. Geen klitten in d'r kop en zand aan d'r pootjes neemt ze ook niet mee.LongFields schreef:Wat een lekkere atlete is het toch!![]()
Is het haar op haar flanken hard of meer zacht net als de ondervacht?MARC_S schreef:
Eva heeft zeer vreemde beharing. Kale kop, kale zijkanten en een kale buik.Verder een perfecte vacht maar waarom ze patchwork mechelaar is blijft een vraag
Ik vind het persoonlijk echt prachtig maar ze zit niet helemaal op de standaard denk ik
![]()
Dat haar is wel hard maar er zit ook gewoon stokhaar tussen. Het is dus een mengsel van mechelaar/laekense vacht. Heel gek. Op de kop bovenop is gewoon als van Mechelaar maar in het gezicht is wel kort, maar wel hard en ruw. Dijen, rug en schouders is alles ruw net als de staart die helemaal ruw is. Poten lijkt kort haar maar is wel degelijk draadjeshaar. Je ziet heel goed dat op de kop het stokhaar abrupt overgaat van glad mechel naar lang ruw. Gewoon ineens hele lange ruwe draden terwijl daarvoor echt glad stokhaar zitLongFields schreef:Is het haar op haar flanken hard of meer zacht net als de ondervacht?MARC_S schreef:
Eva heeft zeer vreemde beharing. Kale kop, kale zijkanten en een kale buik.Verder een perfecte vacht maar waarom ze patchwork mechelaar is blijft een vraag
![]()
Misschien moet de zijkant de komende plukbeurt even goed meegeplukt worden, als het haar tenminste los laat. Haar rugvacht is zo te zien al plukrijp denk ik.

Dit is niet 'raar' hoor, bij Jack Russells en Teckels zie je het ook nog regelmatig. Gewoon een beetje een oervachtje. Broken coat willen ze het bij de Russell wel noemen of Teckelmensen er een naam bij hebben, weet ik eigenlijk niet.MARC_S schreef:Dat haar is wel hard maar er zit ook gewoon stokhaar tussen. Het is dus een mengsel van mechelaar/laekense vacht. Heel gek. Op de kop bovenop is gewoon als van Mechelaar maar in het gezicht is wel kort, maar wel hard en ruw. Dijen, rug en schouders is alles ruw net als de staart die helemaal ruw is. Poten lijkt kort haar maar is wel degelijk draadjeshaar. Je ziet heel goed dat op de kop het stokhaar abrupt overgaat van glad mechel naar lang ruw. Gewoon ineens hele lange ruwe draden terwijl daarvoor echt glad stokhaar zitLongFields schreef:Is het haar op haar flanken hard of meer zacht net als de ondervacht?MARC_S schreef:
![]()
Misschien moet de zijkant de komende plukbeurt even goed meegeplukt worden, als het haar tenminste los laat. Haar rugvacht is zo te zien al plukrijp denk ik.![]()
Daar hadden wij ook al aan gedacht. Weet jij de genetische opbouw van broken coated? Komt dat door ooit infokken van stokhaar in de lijn?Rosita Compagner schreef:Dit is niet 'raar' hoor, bij Jack Russells en Teckels zie je het ook nog regelmatig. Gewoon een beetje een oervachtje. Broken coat willen ze het bij de Russell wel noemen of Teckelmensen er een naam bij hebben, weet ik eigenlijk niet.MARC_S schreef:Dat haar is wel hard maar er zit ook gewoon stokhaar tussen. Het is dus een mengsel van mechelaar/laekense vacht. Heel gek. Op de kop bovenop is gewoon als van Mechelaar maar in het gezicht is wel kort, maar wel hard en ruw. Dijen, rug en schouders is alles ruw net als de staart die helemaal ruw is. Poten lijkt kort haar maar is wel degelijk draadjeshaar. Je ziet heel goed dat op de kop het stokhaar abrupt overgaat van glad mechel naar lang ruw. Gewoon ineens hele lange ruwe draden terwijl daarvoor echt glad stokhaar zitLongFields schreef:Is het haar op haar flanken hard of meer zacht net als de ondervacht?MARC_S schreef:
![]()
Misschien moet de zijkant de komende plukbeurt even goed meegeplukt worden, als het haar tenminste los laat. Haar rugvacht is zo te zien al plukrijp denk ik.![]()
Dat is als je haar naast de rasstandaard zet haar enige punt inderdaad. Ik knijp sowieso al in mijn handjes al had het beestje stokhaar. Ze is uitermate goed gebouwd en lekker in haar lichaam en ze lijkt voorlopig fysiek onuitputtelijk en gezond. Daar gaat het me omRosita Compagner schreef:Andersom denk ik. Ooit bestonden er alleen 'wolvenvachten'. Stokhaar dus. Daarin zijn wij gaan selecteren, de één richting de paar harde haren, de volgende weer op een zacht vachtje en zo door. Met de resultaten verdien ik nu mijn boterham en Eva heeft gewoon een terugslag. Met ouder worden zal ze wel telkens iets meer haar krijgen.
Ach, als dit haar enige 'probleem' is? Dan mag je je handjes dichtknijpen toch.
Bij de Russells wordt nu natuurlijk nog met stok- en ruwhaar door elkaar gefokt. Kan me zomaar voorstellen dat een puppie het gen voor de lengte van het haar van de stokhaar krijgt en van de brosse structuur van de ruwhaar. Daarmee is de broken coat 'geboren'? Of in stand gehouden
hahahaha, tot zover dan maar weer de kennis en het inzicht van de keurmeester. Mooi niet wijzer maken die mannen/vrouwen. Dit past misschien niet in het perfecte plaatje maar dit 100 keer liever dan een te zachte vacht zonder ondervacht wat het andere uiterste en veel vervelender is. Vervelend voor de hond en het baasje omdat dat haar wél klit en omdat je zonder onderwol weinig bescherming van je vacht hebt. Wat ik wel zou doen is haar vrij geregeld glad(der) plukken, op die manier is het verschil niet zo zichtbaar. Maar da's dan weer voor het beeld.MARC_S schreef:
Zelf vind ik het erg mooi, op show krijgen we de opmerking perfecte structuur, jammer dat ze net geplukt is (terwijl ze vol in vacht zit)
Je bedoeld meer een stripvacht? Die je bij houdt en waar je alle uitsteeksel uit plukt? Lijkt me voor het totaalplaatje ook mooi en als alles 1 lengte heeft en dikker is kun je altijd even testen wat het doet bij uitgroeien. Maar ik weet niet of dat bij een laekense kan. Voor het geheel lijkt het me inderdaad erg mooi om de vacht korter en egaler te hebbenRosita Compagner schreef:hahahaha, tot zover dan maar weer de kennis en het inzicht van de keurmeester. Mooi niet wijzer maken die mannen/vrouwen. Dit past misschien niet in het perfecte plaatje maar dit 100 keer liever dan een te zachte vacht zonder ondervacht wat het andere uiterste en veel vervelender is. Vervelend voor de hond en het baasje omdat dat haar wél klit en omdat je zonder onderwol weinig bescherming van je vacht hebt. Wat ik wel zou doen is haar vrij geregeld glad(der) plukken, op die manier is het verschil niet zo zichtbaar. Maar da's dan weer voor het beeld.MARC_S schreef:
Zelf vind ik het erg mooi, op show krijgen we de opmerking perfecte structuur, jammer dat ze net geplukt is (terwijl ze vol in vacht zit)
Nee hoor, verdiep je niet in het fenomeen stripvacht. Pluk gewoon het haar eraf als het los zit en denk daar verder niet bij na. Niet op de kalender kijken maar plukken.MARC_S schreef:Je bedoeld meer een stripvacht? Die je bij houdt en waar je alle uitsteeksel uit plukt? Lijkt me voor het totaalplaatje ook mooi en als alles 1 lengte heeft en dikker is kun je altijd even testen wat het doet bij uitgroeien. Maar ik weet niet of dat bij een laekense kan. Voor het geheel lijkt het me inderdaad erg mooi om de vacht korter en egaler te hebbenRosita Compagner schreef:hahahaha, tot zover dan maar weer de kennis en het inzicht van de keurmeester. Mooi niet wijzer maken die mannen/vrouwen. Dit past misschien niet in het perfecte plaatje maar dit 100 keer liever dan een te zachte vacht zonder ondervacht wat het andere uiterste en veel vervelender is. Vervelend voor de hond en het baasje omdat dat haar wél klit en omdat je zonder onderwol weinig bescherming van je vacht hebt. Wat ik wel zou doen is haar vrij geregeld glad(der) plukken, op die manier is het verschil niet zo zichtbaar. Maar da's dan weer voor het beeld.MARC_S schreef: