Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eva kom je buiten spelen?

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Eva kom je buiten spelen?

Ongelezen bericht door laeken »

Afbeelding
Afbeelding

Shit! Ze kan echt vliegen! :eek:
Afbeelding

En weer hop naar huis, kom eraan hoor meis.
Afbeelding
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

die eerste foto lijkt ze wel een mechel :N:

is moeders stiekem vreemdgegaan met een kangaroo? :eek:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ze heeft nog steeds weinig krullen, of lijkt dat maar zo??
Ze springt wel hoog...kijk maar uit met die bevroren ondergrond :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
laeken
Zeer actief

malinois schreef:die eerste foto lijkt ze wel een mechel :N:

is moeders stiekem vreemdgegaan met een kangaroo? :eek:
Ze is ook een ruwharige variant van de mechel dus dat klopt gelukkig wel :mrgreen: En waarom ze zo extreem hoog kan springen weet ik ook niet. :N: Zal wel zijn omdat ze gebouwd is als een springveer. Heel slank en heel dikke spieren. Springen is haar specialiteit dus als ze iets ouder is koop ik een frisbee :ok:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Inge schreef:Ze heeft nog steeds weinig krullen, of lijkt dat maar zo??
Ze springt wel hoog...kijk maar uit met die bevroren ondergrond :wink:
Dat lijkt maar zo. Deze heb ik net 1 uur geleden binnen genomen en dan zie je dat het daglicht maakt dat het lijkt alsof ze geen vacht heeft. Ze heeft nl een behoorlijk dikke krulvacht :ok:
Afbeelding
En ja, dat springen. Ik vind het ook niks maar ze springt de hele dag. Als ik de bal niet gooi springt ze ook over bankjes of gaat stuiteren en blaffen omdat ik de bal moet gooien :N:
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

oh gelukkig, nog een enge hedder die zo achterlijk hoog kan springen. Ik dacht altijd dat er met Ameno iets mis was gegaan :mrgreen:

Is ze nog steeds vriendjes met Dapper en Cleo?
:pop:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Wat een lekkere atlete is het toch! :ok:
Haar vacht is mooi geworden Marc, je kunt het inderdaad veel beter zien op de binnenfoto dan op de actiefoto's van buiten. Ze heeft dezelfde soort krullen als Nozem heeft. Hoe staat het met de kopbeharing nu?
laeken
Zeer actief

pooh schreef:oh gelukkig, nog een enge hedder die zo achterlijk hoog kan springen. Ik dacht altijd dat er met Ameno iets mis was gegaan :mrgreen:

Is ze nog steeds vriendjes met Dapper en Cleo?
Vriendjes? Ach, Dapper vind haar een lekker ding en Cleo is tegenwoordig ook maar gewoon gek geworden :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding

Nee hoor, net waren ze even helemaal dol zoals je ziet maar over het algemeen is het dikke mik en zijn ze goede maatjes. :ok:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

LongFields schreef:Wat een lekkere atlete is het toch! :ok:
Haar vacht is mooi geworden Marc, je kunt het inderdaad veel beter zien op de binnenfoto dan op de actiefoto's van buiten. Ze heeft dezelfde soort krullen als Nozem heeft. Hoe staat het met de kopbeharing nu?
Eva heeft zeer vreemde beharing. Kale kop, kale zijkanten en een kale buik. :denken: Verder een perfecte vacht maar waarom ze patchwork mechelaar is blijft een vraag :mrgreen: Ik vind het persoonlijk echt prachtig maar ze zit niet helemaal op de standaard denk ik :wink: Ze is een werktype laekense :pffff: :ok:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Wat een maf gezicht zo, die 2! :smile:
Het lijkt op deze foto's alsof het haar aan de zijkant van haar buik korter is dan de krullen op haar rug. Zie ik dat goed of komt dat door de flitser?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

MARC_S schreef:
Eva heeft zeer vreemde beharing. Kale kop, kale zijkanten en een kale buik. :denken: Verder een perfecte vacht maar waarom ze patchwork mechelaar is blijft een vraag :mrgreen: Ik vind het persoonlijk echt prachtig maar ze zit niet helemaal op de standaard denk ik :wink: Ze is een werktype laekense :pffff: :ok:
idd.. ze lijkt wel een baan krullen te hebben in het midden van de rug en de rest glad
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Lekker praktisch hondje, zo op de volgende foto's te zien. Geen klitten in d'r kop en zand aan d'r pootjes neemt ze ook niet mee. :ok:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Rosita Compagner schreef:
Lekker praktisch hondje, zo op de volgende foto's te zien. Geen klitten in d'r kop en zand aan d'r pootjes neemt ze ook niet mee. :ok:
Ja, dat is ideaal natuurlijk. :wink:
Klitten op de koppies hebben de dames hier overigens ook niet, en zand aan de poten valt ook reuze mee, het meeste zand nemen ze mee in de vacht op het lichaam namelijk. :mrgreen:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

MARC_S schreef:
Is het haar op haar flanken hard of meer zacht net als de ondervacht?
Misschien moet de zijkant de komende plukbeurt even goed meegeplukt worden, als het haar tenminste los laat. Haar rugvacht is zo te zien al plukrijp denk ik.
laeken
Zeer actief

LongFields schreef:
MARC_S schreef:
Misschien moet de zijkant de komende plukbeurt even goed meegeplukt worden, als het haar tenminste los laat. Haar rugvacht is zo te zien al plukrijp denk ik.
Dat haar is wel hard maar er zit ook gewoon stokhaar tussen. Het is dus een mengsel van mechelaar/laekense vacht. Heel gek. Op de kop bovenop is gewoon als van Mechelaar maar in het gezicht is wel kort, maar wel hard en ruw. Dijen, rug en schouders is alles ruw net als de staart die helemaal ruw is. Poten lijkt kort haar maar is wel degelijk draadjeshaar. Je ziet heel goed dat op de kop het stokhaar abrupt overgaat van glad mechel naar lang ruw. Gewoon ineens hele lange ruwe draden terwijl daarvoor echt glad stokhaar zit :mrgreen: :denken:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Kijk, van de onderkant is ze net een mechel maar daar is ze wit ipv zwart zoals een mechel.
Jaja, ze is gek, ik weet het :mrgreen: Zo doet ze nu eenmaal als ze de volle aandacht van de andere hond heeft. Dat is net een klein kind dat dan helemaal gek gaat lopen doen.

Afbeelding

En de lange haren op haar gezicht zijn er weer allemaal uitgevallen :denken: dus het kopje is weer mechel geworden :19: Dat zie je ook weer terug in de mooie volle beet om Cleo te wurgen.

Afbeelding

Dus je kan wel spreken van een echte toverbal Laekense. Voor mij de mooiste die er is overigens maar dat is persoonlijke smaak :mrgreen:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Als het ruwe haar spontaan uit gaat vallen wordt het volgens mij hard tijd voor een plukbeurt hoor. :wink:

De buik van een Laekense is doorgaans zowiezo niet rijkelijk voorzien van krullen, Sjefke heeft een flinke vacht maar ook haar buik is relatief gezien vrij kortharig. :wink:
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ze is een mooie sportieve dame :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Living XL
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastiff!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Living XL »

Leuke foto's! Zowel buiten als binnen, maar vind die van buiten in dat bevroren landschap wel erg mooi! :ok:
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie
Afbeelding
In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
LongFields schreef:
MARC_S schreef:
Dat haar is wel hard maar er zit ook gewoon stokhaar tussen. Het is dus een mengsel van mechelaar/laekense vacht. Heel gek. Op de kop bovenop is gewoon als van Mechelaar maar in het gezicht is wel kort, maar wel hard en ruw. Dijen, rug en schouders is alles ruw net als de staart die helemaal ruw is. Poten lijkt kort haar maar is wel degelijk draadjeshaar. Je ziet heel goed dat op de kop het stokhaar abrupt overgaat van glad mechel naar lang ruw. Gewoon ineens hele lange ruwe draden terwijl daarvoor echt glad stokhaar zit :mrgreen: :denken:
Dit is niet 'raar' hoor, bij Jack Russells en Teckels zie je het ook nog regelmatig. Gewoon een beetje een oervachtje. Broken coat willen ze het bij de Russell wel noemen of Teckelmensen er een naam bij hebben, weet ik eigenlijk niet.
laeken
Zeer actief

MARC_S schreef:
LongFields schreef:
MARC_S schreef:
Dit is niet 'raar' hoor, bij Jack Russells en Teckels zie je het ook nog regelmatig. Gewoon een beetje een oervachtje. Broken coat willen ze het bij de Russell wel noemen of Teckelmensen er een naam bij hebben, weet ik eigenlijk niet.
Daar hadden wij ook al aan gedacht. Weet jij de genetische opbouw van broken coated? Komt dat door ooit infokken van stokhaar in de lijn?
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Andersom denk ik. Ooit bestonden er alleen 'wolvenvachten'. Stokhaar dus. Daarin zijn wij gaan selecteren, de één richting de paar harde haren, de volgende weer op een zacht vachtje en zo door. Met de resultaten verdien ik nu mijn boterham en Eva heeft gewoon een terugslag. Met ouder worden zal ze wel telkens iets meer haar krijgen.

Ach, als dit haar enige 'probleem' is? Dan mag je je handjes dichtknijpen toch.

Bij de Russells wordt nu natuurlijk nog met stok- en ruwhaar door elkaar gefokt. Kan me zomaar voorstellen dat een puppie het gen voor de lengte van het haar van de stokhaar krijgt en van de brosse structuur van de ruwhaar. Daarmee is de broken coat 'geboren'? Of in stand gehouden ;-)
laeken
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:Andersom denk ik. Ooit bestonden er alleen 'wolvenvachten'. Stokhaar dus. Daarin zijn wij gaan selecteren, de één richting de paar harde haren, de volgende weer op een zacht vachtje en zo door. Met de resultaten verdien ik nu mijn boterham en Eva heeft gewoon een terugslag. Met ouder worden zal ze wel telkens iets meer haar krijgen.

Ach, als dit haar enige 'probleem' is? Dan mag je je handjes dichtknijpen toch.

Bij de Russells wordt nu natuurlijk nog met stok- en ruwhaar door elkaar gefokt. Kan me zomaar voorstellen dat een puppie het gen voor de lengte van het haar van de stokhaar krijgt en van de brosse structuur van de ruwhaar. Daarmee is de broken coat 'geboren'? Of in stand gehouden ;-)
Dat is als je haar naast de rasstandaard zet haar enige punt inderdaad. Ik knijp sowieso al in mijn handjes al had het beestje stokhaar. Ze is uitermate goed gebouwd en lekker in haar lichaam en ze lijkt voorlopig fysiek onuitputtelijk en gezond. Daar gaat het me om :wink:

Wij hebben ooit ook gedacht dat ze korthaar was. Dus inderdaad, ruwhaar en korthaar tegelijk. Moeders had ook niet al teveel haar in haar jeugd en pa komt ook wel uit een lijn met niet extreem dik lang haar dus Eva is inderdaad misschien een terugslag. Zelf vind ik het erg mooi, op show krijgen we de opmerking perfecte structuur, jammer dat ze net geplukt is (terwijl ze vol in vacht zit) :mrgreen:
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
Zelf vind ik het erg mooi, op show krijgen we de opmerking perfecte structuur, jammer dat ze net geplukt is (terwijl ze vol in vacht zit) :mrgreen:
hahahaha, tot zover dan maar weer de kennis en het inzicht van de keurmeester. Mooi niet wijzer maken die mannen/vrouwen. Dit past misschien niet in het perfecte plaatje maar dit 100 keer liever dan een te zachte vacht zonder ondervacht wat het andere uiterste en veel vervelender is. Vervelend voor de hond en het baasje omdat dat haar wél klit en omdat je zonder onderwol weinig bescherming van je vacht hebt. Wat ik wel zou doen is haar vrij geregeld glad(der) plukken, op die manier is het verschil niet zo zichtbaar. Maar da's dan weer voor het beeld.
laeken
Zeer actief

MARC_S schreef:
Zelf vind ik het erg mooi, op show krijgen we de opmerking perfecte structuur, jammer dat ze net geplukt is (terwijl ze vol in vacht zit) :mrgreen:
hahahaha, tot zover dan maar weer de kennis en het inzicht van de keurmeester. Mooi niet wijzer maken die mannen/vrouwen. Dit past misschien niet in het perfecte plaatje maar dit 100 keer liever dan een te zachte vacht zonder ondervacht wat het andere uiterste en veel vervelender is. Vervelend voor de hond en het baasje omdat dat haar wél klit en omdat je zonder onderwol weinig bescherming van je vacht hebt. Wat ik wel zou doen is haar vrij geregeld glad(der) plukken, op die manier is het verschil niet zo zichtbaar. Maar da's dan weer voor het beeld.
Je bedoeld meer een stripvacht? Die je bij houdt en waar je alle uitsteeksel uit plukt? Lijkt me voor het totaalplaatje ook mooi en als alles 1 lengte heeft en dikker is kun je altijd even testen wat het doet bij uitgroeien. Maar ik weet niet of dat bij een laekense kan. Voor het geheel lijkt het me inderdaad erg mooi om de vacht korter en egaler te hebben :ok:
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
MARC_S schreef:
Je bedoeld meer een stripvacht? Die je bij houdt en waar je alle uitsteeksel uit plukt? Lijkt me voor het totaalplaatje ook mooi en als alles 1 lengte heeft en dikker is kun je altijd even testen wat het doet bij uitgroeien. Maar ik weet niet of dat bij een laekense kan. Voor het geheel lijkt het me inderdaad erg mooi om de vacht korter en egaler te hebben :ok:
Nee hoor, verdiep je niet in het fenomeen stripvacht. Pluk gewoon het haar eraf als het los zit en denk daar verder niet bij na. Niet op de kalender kijken maar plukken.
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”