Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
zo moeder, zo dochter
Moderator: moderatorteam
- Moos
- Zeer actief
-
chrico
- Zeer actief
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
- alm@
- moderator
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
oke... ik zie uitglijden en dat dat verkeerd kan gaan ook als een gevaar, zeker omdat even terug Crunch een blessure hadInge O schreef:oh nee, dat mag je gerust en ik had er me ook wel aan verwacht hooryamie schreef:lekker stel![]()
maar ja dat ijs.... ik vind het hypocriet om er nu geen opmerking over te maken omdat jij het bent... ik snap niet waarom je ze op het ijs laat. het is een kleine plas met stilstaand water waar, toen wij er aankwamen volop op geschaatst en gesleed werd - de honden zijn niet verder dan 10 meter van de kant af geweest en waren pluimgewichtjes in vergelijking met wat daar verder rondliep.
ik zie gewoon geen spoken waar er geen zijn, that's all.
nadat ik een hond met twee gescheurde kruisbanden van het ijs af heb zien gaan, ben ik er zeer voorzichtig mee, en tuurlijk weet ik prima dat uitglijden, verstappen ed ook zonder ijs kunnen gebeuren, maar dat kun je niet voorkomen, op het ijs lopen wel
maar genoeg "gezeurd" het zijn wel mooie meiden en foto's
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
blessuretechnisch vind ik het ook niet zo handig idd. maar mooie foto's verder!yamie schreef:oke... ik zie uitglijden en dat dat verkeerd kan gaan ook als een gevaar, zeker omdat even terug Crunch een blessure hadInge O schreef:oh nee, dat mag je gerust en ik had er me ook wel aan verwacht hooryamie schreef:lekker stel![]()
maar ja dat ijs.... ik vind het hypocriet om er nu geen opmerking over te maken omdat jij het bent... ik snap niet waarom je ze op het ijs laat. het is een kleine plas met stilstaand water waar, toen wij er aankwamen volop op geschaatst en gesleed werd - de honden zijn niet verder dan 10 meter van de kant af geweest en waren pluimgewichtjes in vergelijking met wat daar verder rondliep.
![]()
nadat ik een hond met twee gescheurde kruisbanden van het ijs af heb zien gaan, ben ik er zeer voorzichtig mee, en tuurlijk weet ik prima dat uitglijden, verstappen ed ook zonder ijs kunnen gebeuren, maar dat kun je niet voorkomen, op het ijs lopen wel![]()
maar genoeg "gezeurd" het zijn wel mooie meiden en foto's

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
nee maar wij kiezen zelf voor een eventuele consequentie :sst:Inge O schreef:ze hebben allebei niet meer gedaan dan wat voorzichtigjes rondgestapt, hadden ze meer willen doen dan waren ze er acuut afgegaan - enneuh, ijs is voor ons blessuretechnisch ook niet de ideale ondergrond hoor en toch kunnen we er ook niet van afblijvenHutsje schreef:blessuretechnisch vind ik het ook niet zo handig idd. maar mooie foto's verder!yamie schreef:oke... ik zie uitglijden en dat dat verkeerd kan gaan ook als een gevaar, zeker omdat even terug Crunch een blessure hadInge O schreef: oh nee, dat mag je gerust en ik had er me ook wel aan verwacht hoor. het is een kleine plas met stilstaand water waar, toen wij er aankwamen volop op geschaatst en gesleed werd - de honden zijn niet verder dan 10 meter van de kant af geweest en waren pluimgewichtjes in vergelijking met wat daar verder rondliep.
![]()
nadat ik een hond met twee gescheurde kruisbanden van het ijs af heb zien gaan, ben ik er zeer voorzichtig mee, en tuurlijk weet ik prima dat uitglijden, verstappen ed ook zonder ijs kunnen gebeuren, maar dat kun je niet voorkomen, op het ijs lopen wel![]()
maar genoeg "gezeurd" het zijn wel mooie meiden en foto's.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Toevallig had ik het er gisteren nog over met Marye. Dat ik Bram ook rustig het ijs op zou kunnen laten gaan als het dik genoeg is. Hij is zo voorzichtig dat hij zich niet zal blesseren. Caja zou ik dan weer niet doen, die gaat als een idioot rennen en kan wel een poot breken.
Nou ben ik zelf nogal bang om uit te glijden en door het ijs te zakken, dus komt Bram alsnog niet op het ijs
Het zijn mooie dames Inge
Nou ben ik zelf nogal bang om uit te glijden en door het ijs te zakken, dus komt Bram alsnog niet op het ijs

Linda, Izzie en Bram
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
- Zoek stok!
- Zeer actief
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Mooie foto's
Hier alleen ook geen honden op het ijs. Ik heb eens een afghaan in paniek zien schieten toen hij ineens uitgleed en dat was geen mooi gezicht. Vallen, opstaan, rennen, weer vallen en tegen de rand klappen. Letterlijk de voor en achterpoten in de split met alle rekblessures van dien. Daarnaast weet ik zeker dat Eva bv ook op ijs zal gaan als het te dun is als ze eenmaal de smaak te pakken heeft. Die kan dan ineens het ijs op rennen en daar heb ik teveel horrorverhalen over gehoord inmiddels. Hier dus echt verboden en geen van de honden durft door mij ook maar een poot op het ijs te zetten 
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
de hond waar ik het over had ( kruisbanden) was ook heel rustig, liep gewoon, maar glee wel uit en raakte daardoor in paniek, wil opstaan, lukte niet, hoop geglij en gekrabbel.. met als gevolg dus kapotte kruisbandenZoek stok! schreef:Toevallig had ik het er gisteren nog over met Marye. Dat ik Bram ook rustig het ijs op zou kunnen laten gaan als het dik genoeg is. Hij is zo voorzichtig dat hij zich niet zal blesseren. Caja zou ik dan weer niet doen, die gaat als een idioot rennen en kan wel een poot breken.
Nou ben ik zelf nogal bang om uit te glijden en door het ijs te zakken, dus komt Bram alsnog niet op het ijs![]()
- Zoek stok!
- Zeer actief
Die lijkt een beetje op mij dus. Ik loop ook altijd rustig waar het glad is, maar toch ga ik elke keer op m'n snuit. Maar goed, geen ijs voor Bram dusyamie schreef:de hond waar ik het over had ( kruisbanden) was ook heel rustig, liep gewoon, maar glee wel uit en raakte daardoor in paniek, wil opstaan, lukte niet, hoop geglij en gekrabbel.. met als gevolg dus kapotte kruisbandenZoek stok! schreef:Toevallig had ik het er gisteren nog over met Marye. Dat ik Bram ook rustig het ijs op zou kunnen laten gaan als het dik genoeg is. Hij is zo voorzichtig dat hij zich niet zal blesseren. Caja zou ik dan weer niet doen, die gaat als een idioot rennen en kan wel een poot breken.
Nou ben ik zelf nogal bang om uit te glijden en door het ijs te zakken, dus komt Bram alsnog niet op het ijs![]()

Linda, Izzie en Bram
- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
-
laeken
- Zeer actief
Hier idemyamie schreef:de hond waar ik het over had ( kruisbanden) was ook heel rustig, liep gewoon, maar glee wel uit en raakte daardoor in paniek, wil opstaan, lukte niet, hoop geglij en gekrabbel.. met als gevolg dus kapotte kruisbandenZoek stok! schreef:Toevallig had ik het er gisteren nog over met Marye. Dat ik Bram ook rustig het ijs op zou kunnen laten gaan als het dik genoeg is. Hij is zo voorzichtig dat hij zich niet zal blesseren. Caja zou ik dan weer niet doen, die gaat als een idioot rennen en kan wel een poot breken.
Maargoed, honderden honden lopen nu dagelijks op het ijs en het gaat meestal wel goed. Ik doe het niet maar er zijn genoeg mensen die het wel toelaten
-
laeken
- Zeer actief
- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Contacteer:
Wat een lekker stel!
En wat kijkt Crunch weer lekker stoer en (eigen)wijs uit haar ogen!
Ze moeten wel nog een beetje oefenen hoor, willen ze in de buurt van de laekense dames komen qua synchroniciteit
.
Hier geen honden op het ijs. Bonha te riskant, Yanthe te....riskant.
Yanthe heeft gister een (op het oog) doodssmak gemaakt toen ze hard over de toegevroren brug rende. Heen ging nog wel (ik had ze losgemaakt zodat ze zelf konden besluiten hoe het ijs te nemen), maar ik deed er te langzaam over vond madam, en ze kwam héél hard terugrennen.... :N: .
(op zo'n moment wilde ik dat ze al luisterde naar "WACHT!!!")...
Ze is denk ik nog heel, maar het was wel schrikken, en voorlopig lopen we dus met een boog om die brug heen. Ik was wel pissig op mezelf....vloertegels, niet te lang te wild spelen met te grote honden, niet uit de auto springen......maar dan dit. Domkop. Ze had wel God weet wat kunnen scheuren/breken. Misschien heeft ze ook wel iets van een kwetsuur, maar dat laat ze toch niet merken.
Niks ijs dus. Niet geschikt voor lompe boosjes.
Maar het levert wel hele leuke foto's op!
Inderdaad vielen met name de prachtige volle staarten me al op! Mooi zo in volle vacht! Hopelijk krijgt Sette ook nog de tijd écht in vol ornaat te raken!
En wat kijkt Crunch weer lekker stoer en (eigen)wijs uit haar ogen!
Ze moeten wel nog een beetje oefenen hoor, willen ze in de buurt van de laekense dames komen qua synchroniciteit
Hier geen honden op het ijs. Bonha te riskant, Yanthe te....riskant.
Yanthe heeft gister een (op het oog) doodssmak gemaakt toen ze hard over de toegevroren brug rende. Heen ging nog wel (ik had ze losgemaakt zodat ze zelf konden besluiten hoe het ijs te nemen), maar ik deed er te langzaam over vond madam, en ze kwam héél hard terugrennen.... :N: .
(op zo'n moment wilde ik dat ze al luisterde naar "WACHT!!!")...
Ze is denk ik nog heel, maar het was wel schrikken, en voorlopig lopen we dus met een boog om die brug heen. Ik was wel pissig op mezelf....vloertegels, niet te lang te wild spelen met te grote honden, niet uit de auto springen......maar dan dit. Domkop. Ze had wel God weet wat kunnen scheuren/breken. Misschien heeft ze ook wel iets van een kwetsuur, maar dat laat ze toch niet merken.
Niks ijs dus. Niet geschikt voor lompe boosjes.
Maar het levert wel hele leuke foto's op!
Inderdaad vielen met name de prachtige volle staarten me al op! Mooi zo in volle vacht! Hopelijk krijgt Sette ook nog de tijd écht in vol ornaat te raken!
groetjes Madelief en Yanthe

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
-
laeken
- Zeer actief
En hoe pak jij dit aan? Wij hebben nl ook een hele "stoere" jonge hond maar ik vind het ook niet zo'n strak plan. Ik roep dan ook maar en als ze begint zeg ik NEE! hierkomen jij! wat ze ook meteen doet. Maar mensen schrikken wel en ik wil het absoluut geen succesverhaal maken voor haar.Inge O schreef:ja hoor, absoluut, ze zit weer helemaal in een 'stoere' periode :N:MARC_S schreef:Staan ze nou zo stoer te doen Inge? Ik zie een Eva houding die iets ziet wat haar niet bevalt en die denkt dat ze stoer is in twee foto's. ik heb wat dat betreft een beetje de pech dat ik hier weinig kans heb haar wat te 'ontstoeren', loop ik met haar in de drukte dan heeft ze het natuurlijk helemaal niet - loop ik met haar ergens waar verder bijna niemand loopt (meestal) dan heeft ze ook weinig reden - maar loop ik met haar waar het zowat tussenin is van drukte, en al helemaal als mensen wat lawaai maken en zo zoals nu op (haarrrrr) ijs dan geniet ze er ontzettend van om de stoere madam uit te hangen.
ik kan haar dan wel bij me roepen en laten zwijgen maar ze zit nu in een periode dat ze gewoon loopt te loeren naar dingen om boos over te worden.
komt wel goed, het is niet mijn eerste 'bozerdje' op die leeftijd![]()
.
-
laeken
- Zeer actief
Op voorhand reageren heb ik wel afgeleerd door Wuilus. Die keek als ik riep eerst even rond waarom ik riepInge O schreef:ik doe ook niks anders dan het haar verbieden en bij me roepen (en me excuseren als mensen schrikkenMARC_S schreef:En hoe pak jij dit aan? Wij hebben nl ook een hele "stoere" jonge hond maar ik vind het ook niet zo'n strak plan. Ik roep dan ook maar en als ze begint zeg ik NEE! hierkomen jij! wat ze ook meteen doet. Maar mensen schrikken wel en ik wil het absoluut geen succesverhaal maken voor haar.Inge O schreef:ja hoor, absoluut, ze zit weer helemaal in een 'stoere' periode :N:MARC_S schreef:Staan ze nou zo stoer te doen Inge? Ik zie een Eva houding die iets ziet wat haar niet bevalt en die denkt dat ze stoer is in twee foto's. ik heb wat dat betreft een beetje de pech dat ik hier weinig kans heb haar wat te 'ontstoeren', loop ik met haar in de drukte dan heeft ze het natuurlijk helemaal niet - loop ik met haar ergens waar verder bijna niemand loopt (meestal) dan heeft ze ook weinig reden - maar loop ik met haar waar het zowat tussenin is van drukte, en al helemaal als mensen wat lawaai maken en zo zoals nu op (haarrrrr) ijs dan geniet ze er ontzettend van om de stoere madam uit te hangen.
ik kan haar dan wel bij me roepen en laten zwijgen maar ze zit nu in een periode dat ze gewoon loopt te loeren naar dingen om boos over te worden.
komt wel goed, het is niet mijn eerste 'bozerdje' op die leeftijd![]()
.
Daar is ze te pittig voor nl
).
op voorhand gaan reageren vind ik zelf geen goed idee, want dan loop je het risico dan ze nog veel meer gaan anticiperen, ik wil juist zo nonchalant mogelijk doen over zulke situaties om ze niet nog specialer voor haar te maken.
als je natuurlijk zou kunnen reageren door haar af te leiden vóór ze zelf iets 'verdachts' ziet zou dat ook wel kunnen werken, maar ik vrees toch dat ze dat na een tijdje doorkrijgen en de situatie dus toch nog extra speciaal gaan vinden.
boos worden doe ik ook niet - tenzij ze niet luistert naar mijn 'stil' of 'kom hier', maar dat gebeurt gelukkig zelden.
helemaal verdwijnen zal het waarschijnlijk nooit doen, maar als het goed is gaan ze toch steeds beter inschatten wat echt de moeite is om te reageren en wat niet.
Ik voorkom het gewoon door een bal mee te nemen en op plaatsen waar ik het verwacht lijn ik haar aan. Dus als er een groepje aan het voerballen is of wanneer er een visser staat diep in het riet die ik al zie maar de honden nog niet. Daar houden ze nl niet van.
- alm@
- moderator
Dat Engelse Buldogmonster van mijn broer wel hoor :N: De eerst keer dat hij hier logeerde liep ik langs het water waar iemand rustig zat te vissen. Het mormel liep achter mij, nam in eens de spurt, hopte bovenop die visser en begon te rijdenMARC_S schreef: of wanneer er een visser staat diep in het riet die ik al zie maar de honden nog niet. Daar houden ze nl niet van.

- alm@
- moderator
Ik ookInge O schreef:oepsss, dan heb ik toch nog liever dat ze een potje gaan staan blaffenalm@ schreef:Dat Engelse Buldogmonster van mijn broer wel hoor :N: De eerst keer dat hij hier logeerde liep ik langs het water waar iemand rustig zat te vissen. Het mormel liep achter mij, nam in eens de spurt, hopte bovenop die visser en begon te rijdenMARC_S schreef: of wanneer er een visser staat diep in het riet die ik al zie maar de honden nog niet. Daar houden ze nl niet van.als nietsvermoedende visser kom je dan ook zo snel niet weg met 35 kilo Bull op je rug. Gelukkig nam de man het sportief op maar ik geneerde me dood
rotbull
.

- MJ
- Zeer actief
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Gelukkig hebben de Laekense dames dat ook gewoon hoor!Inge O schreef:nee, dat redden ze niet, synchroner als dit wordt het ook niet hoor, ze kleven wel ontzettend aan elkaar maar hebben nog wel hun eigen ritmeMadelief schreef:
Ze moeten wel nog een beetje oefenen hoor, willen ze in de buurt van de laekense dames komen qua synchroniciteit.
![]()
Het zijn prachtige honden en je kunt goed zien dat ze nauw verwant zijn vind ik.