Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
voor de mensen die ik genk zijn geweest
Moderator: moderatorteam
- Rosalinde.
- Zeer actief
- Contacteer:
voor de mensen die ik genk zijn geweest
Voor iedereen die in Genk was met de hond(en) op de show. Er heeft daar kennelhoest geheerst!! Geen milde vorm, maar een vrij heftige. Het komt pas tot uiting na minimaal 1 week.
Dus als je er geweest bent of je weet iemand die daar is geweest..
er zijn al heel veel honden ziek door!
Dus als je er geweest bent of je weet iemand die daar is geweest..
er zijn al heel veel honden ziek door!
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Aantal honden: 1
- Jacqueline.
- Zeer actief
ja klopt een kennis van mij is er ook geweest , met als gevolg dat 1 van de 2 honden die mee waren gisteren bij de DA aan het infuus heeft gelegen zo ziek was ze.
Leuk een schowtje lopen en dan dagen daarna met doodzieke honden zitten.

22-5-2002 - 1-10-2009 Spike Rust zacht je zal nooit vergeten worden
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
- Rosalinde.
- Zeer actief
- Contacteer:
dat zou denk ik chantal zijn geweest? ik had dit bericht dus van har gekregen. en inderdaad haasd newfoundlander ligt aan het infuus ja.Jacqueline. schreef:ja klopt een kennis van mij is er ook geweest , met als gevolg dat 1 van de 2 honden die mee waren gisteren bij de DA aan het infuus heeft gelegen zo ziek was ze.
snap echt niet dat dit zomaar kan hoor, je neemt toch ook geen zieke hond mee
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
uh
op plaatsen waar veel honden samen komen, is er altijd een risico op een besmetting oid.
in dit geval, wie zegt dat iemand een (dood)zieke hond bij zich had? of daar van af wist? als ik morgen ergens loop met mijn hond, waar een zieke hond gelopen heeft, mijn hond pikt dit op en ik ga overmorgen naar een show? dan weet ik zelf toch ook niet dat mijn hond mogelijk iets door kan geven?
hoe lullig ook, "risico van het vak"
in dit geval, wie zegt dat iemand een (dood)zieke hond bij zich had? of daar van af wist? als ik morgen ergens loop met mijn hond, waar een zieke hond gelopen heeft, mijn hond pikt dit op en ik ga overmorgen naar een show? dan weet ik zelf toch ook niet dat mijn hond mogelijk iets door kan geven?
hoe lullig ook, "risico van het vak"
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
De enting tegen kennel hoest, ent niet tegen alle vormen van kennelhoest, maar tegen maar een heel beperkt deel van de verschillende soorten kennelhoest virussen die er zijn. Net zoiets als de griep prik dusShima schreef:Je zegt zelf al dat het een week duurt voor je hond ziek wordt. Die hond in Genk was misschien nog niet ziek, maar heeft het wel verspreidt. Hoe zit het dan met de enting tegen kennelhoest??
Een enting tegen kennelhoest is dus geen garantie dat de hond geen kennelhoest krijgt. Mogelijk in mindere mate, maar is nooit 100 % gegarandeerd.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
De vergelijking gaat dan ook nog mank omdat voor de griepprik ieder jaar gevogeld wordt welke virusstammen te verwachten zijn en ze de vaccinatie daarop aanpassen. De kennelhoest is al jaren dezelfde. Schijnveiligheid dus.P!nki schreef:De enting tegen kennel hoest, ent niet tegen alle vormen van kennelhoest, maar tegen maar een heel beperkt deel van de verschillende soorten kennelhoest virussen die er zijn. Net zoiets als de griep prik dusShima schreef:Je zegt zelf al dat het een week duurt voor je hond ziek wordt. Die hond in Genk was misschien nog niet ziek, maar heeft het wel verspreidt. Hoe zit het dan met de enting tegen kennelhoest??
Een enting tegen kennelhoest is dus geen garantie dat de hond geen kennelhoest krijgt. Mogelijk in mindere mate, maar is nooit 100 % gegarandeerd.
- Suuz!
- Zeer actief
oké... in zoverre wist ik niet dat daar niet naar gekeken werdRosita Compagner schreef:De vergelijking gaat dan ook nog mank omdat voor de griepprik ieder jaar gevogeld wordt welke virusstammen te verwachten zijn en ze de vaccinatie daarop aanpassen. De kennelhoest is al jaren dezelfde. Schijnveiligheid dus.P!nki schreef:De enting tegen kennel hoest, ent niet tegen alle vormen van kennelhoest, maar tegen maar een heel beperkt deel van de verschillende soorten kennelhoest virussen die er zijn. Net zoiets als de griep prik dusShima schreef:Je zegt zelf al dat het een week duurt voor je hond ziek wordt. Die hond in Genk was misschien nog niet ziek, maar heeft het wel verspreidt. Hoe zit het dan met de enting tegen kennelhoest??
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- Suuz!
- Zeer actief
Volgens mij, voor zover ik weet is het voor shows 'officieel' nog wel verplicht. Ik heb de boekjes altijd bij me, maar ben nog nooit gecontroleerd.YvetteJ schreef:Ik dacht eigenlijk dat er tegen kennelhoest niet veel (en zeker niet standaard) meer geënt werd?
Voor pensions is het in ieder geval verplicht. Helaas, want liever zou ik ze er niet voor enten (omdat ik het dus geen nut vind hebben, in de jaren dat ze geent zijn, hebben ze hier allemaal al een of meerdere keren kennelhoest gehad.. en nee niet uit het pension, maar gewoon door wandelingen, of via via besmettingen).
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ah oke, dat wist ik nietP!nki schreef:Volgens mij, voor zover ik weet is het voor shows 'officieel' nog wel verplicht. Ik heb de boekjes altijd bij me, maar ben nog nooit gecontroleerd.YvetteJ schreef:Ik dacht eigenlijk dat er tegen kennelhoest niet veel (en zeker niet standaard) meer geënt werd?
Voor pensions is het in ieder geval verplicht. Helaas, want liever zou ik ze er niet voor enten (omdat ik het dus geen nut vind hebben, in de jaren dat ze geent zijn, hebben ze hier allemaal al een of meerdere keren kennelhoest gehad.. en nee niet uit het pension, maar gewoon door wandelingen, of via via besmettingen).
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Contacteer:
Ik had ook mijn twijfels of ik mijn hond wel/niet zou laten enten. Maar omdat ik met haar train bij een kynologenclub en naar enkele shows wil, is mij geadviseerd het wel te doen. De meningen zijn inderdaad verdeeld.
Ik heb mijn hond(en) dus wel laten enten (neusenting) Ik weet alleen niet zeker of ik het wel weer moet doen.
Als je kunt het vergelijken met de griepprik maar de kennelhoestenting is jaar in jaar uit dezelfde, dan heeft het weinig zin denk ik.
Ik heb mijn hond(en) dus wel laten enten (neusenting) Ik weet alleen niet zeker of ik het wel weer moet doen.
Als je kunt het vergelijken met de griepprik maar de kennelhoestenting is jaar in jaar uit dezelfde, dan heeft het weinig zin denk ik.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
je zegt zelf dat het zich na een week openbaardt, dat is meestal zo bij kennelhoest tussen 1 en 2 weken begint het hoesten pas en dan ben je dus al te laat... maar daarvoor kun je het niet zien dus ook geen maatregelen treffen...Rosalinde. schreef:
snap echt niet dat dit zomaar kan hoor, je neemt toch ook geen zieke hond mee

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi