Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kvv welke moet ik nemen?
Moderator: moderatorteam
- Hummer
- Actief
Kvv welke moet ik nemen?
Hummer stond bij de fokker op royal canin. Ik heb hem op carocroc gezet en daarna op farmfood. Nadat ik me er wat meer in verdiept heb wil ik hem denk ik kvv gaan geven. Maar nu is mijn vraag welke moet ik gaan geven. Ik geef hem wel eens wat van rodi of van duck. Ik heb mijn katten een tijd carnibest gegeven, maar dit vind ik wat lastiger te doseren.
Graag jullie meningen
Graag jullie meningen
Een hond is leuk, maar een Welsh corgi cardigan is het einde!!
- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer:
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Carnibest kan je even een half uurtje buiten de vriezer laten liggen en dan in plakken snijden en weer terugleggen in de vriezer.
Carnibest, Bibi, Bandit en Haaksbarf zijn wel de betere KVV's. Af en toe een pakje Smuldier ertussen door om de prijs te drukken en bij slagerijen vragen of ze afsnijdsels verkopen voor een redelijk prijs. Dat is het vlees wat ze van de beeflapjes afsnijden om mooie plakken te krijgen. Sommige slager doen dat nog zelf en de afsnijdsels gaan daarna door de gehakt of in de kroketten. Sommige willen het ook wel verkopen als voer voor de hond of kat.
Carnibest, Bibi, Bandit en Haaksbarf zijn wel de betere KVV's. Af en toe een pakje Smuldier ertussen door om de prijs te drukken en bij slagerijen vragen of ze afsnijdsels verkopen voor een redelijk prijs. Dat is het vlees wat ze van de beeflapjes afsnijden om mooie plakken te krijgen. Sommige slager doen dat nog zelf en de afsnijdsels gaan daarna door de gehakt of in de kroketten. Sommige willen het ook wel verkopen als voer voor de hond of kat.
Groetjes van Charlotte

-
joline
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
-
fabienne s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): flatcoated retriever
shadow kan niet tegen CB,daar gaat hij onwijs van boeren en winden :N:
met energique en duck heeft hij dat niet.duck heeft wel veel graan in het vlees dus dat krijgen ze bijna niet.rodi zijn ze ook erg gek op dus dat wissel ik af met de energique.verder krijgen ze ook barf tussen door.
met energique en duck heeft hij dat niet.duck heeft wel veel graan in het vlees dus dat krijgen ze bijna niet.rodi zijn ze ook erg gek op dus dat wissel ik af met de energique.verder krijgen ze ook barf tussen door.

jemble 5 maanden
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
In Bergschenhoek heb je trouwens 2 dierenwinkels die Carnibest en Haaksbarf verkopen.
Als een een auto hebt kan je makkelijk naar http://www.slagerij-islamcentrum.nl/barf.html rijden voor de goedkopere rauwproducten. Er komen veel mensen kopen voor hun hond en er zijn verkopers die je rustig op weg helpen als je zegt dat het voor de hond is.
Je kunt ook een stukje doorrijden naar Hoogvliet. Daar verkopen ze Bibi ook een erg goed KVV en goedkoper dan Carnibest.
www.bibidiervoeding.nl
Als een een auto hebt kan je makkelijk naar http://www.slagerij-islamcentrum.nl/barf.html rijden voor de goedkopere rauwproducten. Er komen veel mensen kopen voor hun hond en er zijn verkopers die je rustig op weg helpen als je zegt dat het voor de hond is.
Je kunt ook een stukje doorrijden naar Hoogvliet. Daar verkopen ze Bibi ook een erg goed KVV en goedkoper dan Carnibest.
www.bibidiervoeding.nl
Groetjes van Charlotte

-
S@ndr@
- Zeer actief
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
- Hummer
- Actief
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Doglover
- Zeer actief
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
- Berty
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Boerboel, Engelse bulldog,
Mastino Napoletano - Locatie: Rotterdam
-
L@nghaar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
- Aantal honden: 1
-
S@ndr@
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier krijgen ze Kivo en daar doen ze het super op
Ook wel eens rodi of smuldier maar dat is maar af en toen. Carnibest heb ik ook gehad maar daar deed Ziva het voor geen meter op
Op Duck deden Benno en Jip het trouwens ook prima, maar op Kivo beter.
Op Duck deden Benno en Jip het trouwens ook prima, maar op Kivo beter.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Laura-Joy
- Zeer actief
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ja, dat is 't 'm een beetje.. waar de ene hond het goed op doet, hoeft de andere hond het nog niet goed op te doen.
Ik voer hoofdzakelijk cb, maar ook ter afwisseling andere merken. Ook van cb wissel ik soms de smaken af. Ook krijgen ze hier "verse dingen" dus barf- achtig zeg maar.
Vandaag net weer 's wat Prins gehaald (dat hadden ze hier nog nooit) en wat Rodi (dat kennen ze dan weer wel). Tegen volgensd weekend komen er weer nieuwe rollen carnibest
dus kunnen ze er weer even tegen.
Als ik alleen CB zou voeren krijgen beide heren 1 rol per week globaal. De Natuurversie kost 3,25 dus ik zou dan 6,50 per week kwijt zijn. Ze krijgen er dus echter ook af en toe barf-dingen tussendoor, dus ik heb het eigenlijk nooit precies uitgerekend. Ik denk tussen de 20-25 euro per week voor beide honden samen, gemiddeld? Misschien eerder 20 dan 25 omdat de barfdingen voordeliger zijn dan de cb?
Groetjes,
Suzanne
Ik voer hoofdzakelijk cb, maar ook ter afwisseling andere merken. Ook van cb wissel ik soms de smaken af. Ook krijgen ze hier "verse dingen" dus barf- achtig zeg maar.
Vandaag net weer 's wat Prins gehaald (dat hadden ze hier nog nooit) en wat Rodi (dat kennen ze dan weer wel). Tegen volgensd weekend komen er weer nieuwe rollen carnibest
Als ik alleen CB zou voeren krijgen beide heren 1 rol per week globaal. De Natuurversie kost 3,25 dus ik zou dan 6,50 per week kwijt zijn. Ze krijgen er dus echter ook af en toe barf-dingen tussendoor, dus ik heb het eigenlijk nooit precies uitgerekend. Ik denk tussen de 20-25 euro per week voor beide honden samen, gemiddeld? Misschien eerder 20 dan 25 omdat de barfdingen voordeliger zijn dan de cb?
Groetjes,
Suzanne
- Miske
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Olly eet Haaksbarf (6 varianten). Begonnen met Duck maar Olly at het met lange tanden, poepte er heel veel van, dronk ook best nog veel en was er niet echt voor te porren. Ik ben dus over op Haaksbarf; mijn geleidehondenschoolinstructrice voert het zelf ook aan haar eigen honden
. Ik ben er zeer tevreden over. Ze gebruiken echte botten ipv calciumpreparaten en ik dacht ook dat er geen graan in zat. De gebruikte ingrediënten en percentages lijken ook het beste op het "prooidiermodel". Ik kan helaas niets zeggen over de andere KVV's. Haaksbarf is vast de duurste of toch één van de duurdere, maar ik gaf voordien speciale brokken van de dierenarts en Olly at daar wel 120 EUR/maand van terwijl ik nu een pak minder toekom!
Veel groetjes van Xpencer (blindengeleidehond) en Olly (gepensioneerde geleidehond)!
-
GuardianAngel
- Zeer actief
- Locatie: Westerlee. Baasje van: Cheyenne, River, Lakota en sterretje Joey
- Contacteer:
- Hummer
- Actief
Hummer heeft vanavond zijn eerste portie smuldier gehad. En hij heeft er van genoten. Ik moest wel even wennen aan wat ik tegen kwam. Het ziet er (voor mij) niet echt smakelijk uit.
Mijn vriend het alleen een beetje onzin dat hij vers vlees gaat krijgen. Ik wil het voorlopig een keer per dag geven en dan de andere maaltijd nog zijn farmfood. Ik ben alleen bang dat hij daar straks zijn neus voor ophaalt aangezien het vlees lekkerder lijkt.
Mijn vriend het alleen een beetje onzin dat hij vers vlees gaat krijgen. Ik wil het voorlopig een keer per dag geven en dan de andere maaltijd nog zijn farmfood. Ik ben alleen bang dat hij daar straks zijn neus voor ophaalt aangezien het vlees lekkerder lijkt.
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Dat valt waarschijnlijk nog wel mee. Rico krijgt regelmatig kip of pens van smuldier, maar ook de andere dagen eet hij even vrolijk zijn brokken.Hummer schreef:Hummer heeft vanavond zijn eerste portie smuldier gehad. En hij heeft er van genoten. Ik moest wel even wennen aan wat ik tegen kwam. Het ziet er (voor mij) niet echt smakelijk uit.
Hij "zeurt" alleen iets meer, als hij weet dat het vlees te wachten staat.
- Hummer
- Actief
Hoi Elly,Elly* schreef:Dat valt waarschijnlijk nog wel mee. Rico krijgt regelmatig kip of pens van smuldier, maar ook de andere dagen eet hij even vrolijk zijn brokken.Hummer schreef:Hummer heeft vanavond zijn eerste portie smuldier gehad. En hij heeft er van genoten. Ik moest wel even wennen aan wat ik tegen kwam. Het ziet er (voor mij) niet echt smakelijk uit.
Hij "zeurt" alleen iets meer, als hij weet dat het vlees te wachten staat.
Ik hoop het, want dat was ook een van de argumenten van mijn vriend dat het dan nu al een verwende hond zou worden.
Groetjes miranda