Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Apport probleempje

Moderator: moderatorteam

suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Apport probleempje

Ongelezen bericht door suzan25 »

Ik heb met Fenja een probleem bij het apporteren van haar blok. Ze kan hem heel goed apporteren en komt dan keurig voor me zitten met haar blok in haar bek, als ze hem meteen mag halen zodra ik gooi. Het probleem komt als ze naast me moet zitten wachten en ik gooi eerst het blok weg en dat ze dan op mijn apport comando mag gaan halen. Als ik dat doe dan spurt ze naar het blok toe en gaat ernaast liggen alsof het een terugplaats oefening is :19: . Ik zeg dan niets en dan na een paar seconde pakt ze het blok en komt ze het keurig terug brengen. Ik weet niet zo goed hoe ik dit moet aanpakken, ik train veel met de clicker en click dan op het moment als ze hem alsnog op pakt. Ik heb ook al geprobeert om haar steeds iets later te starten als ik het blok gooi, maar op een gegeven moment gaat ze er toch weer naast liggen. Ik heb nu ook al tijden geen terugplaats oefening meer gedaan. Ik weet het even niet meer hoe ik dit verder moet trainen. Op zich is het niet belangrijk want ik ga geen GG of zoiets doen met haar, maar vind het zelf gewoon leuk om af en toe gehoorzaamheid te trainen. Misschien iemand een idee hoe ik dit aan kan pakken?
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Zo zou ik het misschien aanpakken.
Zodra ze bij het apport is nadat ze een poosje heeft gewacht naast je.
Nog een keer apport zeggen en de andere kant op rennen.
Met een beetje mazzel zal ze met apport achter je aankomen.
Dan is ze heel knap en hoeft ze ook even niet voor te zitten, maar het blok gewoon in je hand te leggen.

Dan onderbreek je het even dat ze erbij gaat liggen en het maakt de oefening ook wat afwisselender en leuker :wink:
Afbeelding
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Geplaatst: Wo Dec 24, 2008 8:13 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Zo zou ik het misschien aanpakken.
Zodra ze bij het apport is nadat ze een poosje heeft gewacht naast je.
Nog een keer apport zeggen en de andere kant op rennen.
Met een beetje mazzel zal ze met apport achter je aankomen.
Dan is ze heel knap en hoeft ze ook even niet voor te zitten, maar het blok gewoon in je hand te leggen.

Dan onderbreek je het even dat ze erbij gaat liggen en het maakt de oefening ook wat afwisselender en leuker
Dank je voor de tip, ik ben dit vanmorgen met haar gaan trainen en volgens mij werkt dit wel. Na de vierde keer ging ze direct op het blok af, heb haar mega beloond. Ik ben er daarna mee gestopt maar ga er morgen weer mee verder. Volgens mij werkt dit wel.
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”