Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

even jullie mening, weer werken en pup

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

roy
Zeer actief

even jullie mening, weer werken en pup

Ongelezen bericht door roy »

Gezien de aankomende komst van ons pup even brainstormen met jullie.
Hoe hebben jullie het gedaan??
Ik ga vakantie opnemen op de dag dat pupsel hier komt, drie weken.
Mijn man heeft een eigen bedrijf en is altijd per dag nooit langer dan drie uur van huis.
Ik werk 31 uur per week woensdag vrij en altijd het weekend vrij.
Hoe is het bij jullie verlopen, de komst van de pup en weer gaan werken, ben benieuwd.

yvonne
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Mijn ervaring is dat het heel veel uitmaakt of er een andere hond bij is waar de pup maatjes mee is.
Ik heb twee keer een pup bij een andere hond gezet, en beide pups konden na een maand vrij 3.5 uur 'alleen' zijn met de andere hond dus, alles los in huis.
Pupje 2 (Vera) hield alles dan ook op, maar als ik thuis was hoefde zij ook niet zo vaak meer uit en was ze zindelijk. Pupje 1 (Saar) deed dan wel 1 plasje in huis, want als ik thuis was moest ze nog elke twee uur plassen. Geen probleem verder, Saar vond het niet erg nog om in huis te plassen toen ze 12 weken was, en ik dweilde het gewoon op. Een maandje later ofzo deed ze het ook niet meer.

Mijn eerste hond kwam uiteraard als pup in zijn eentje in huis en kon met 12 weken absoluut nog geen 3 uur alleen zijn, 15 minuutjes wellicht meer niet.
Afbeelding
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

In de tijd dat ik Beike kocht, zat ik in de WW.
Een tijdje later kreeg ik wel werk, maar dat was altijd te combineren.

Mocht het toch een keertje niet lukken, waren de buren er altijd, of familie -leden.

Maar dat is misschien maar 1X voor gekomen en niet weer.

Beike is nooit lang alleen en toen hij pup was, al helemaal niet.

Hoe lang moeten jullie nu nog wachten voor jullie de pup krijgen???
En hoe had je het gedaan met je andere hond, omtrent je vraag???
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joera »

ik werk 4 dagen en mijn vriend ook. ik overdag en mijn vriend snachts.
Zo was er altijd iemand thuis. Zindelijk maken was een makkie, Joey leerde snel en hoefde maar 2 weken snachts eruit en daarna kon hij snachts ophouden. uitlaten was verder ook geen punt omdat er altijd iemand thuis was. Hij is ook enige hond. Wel jammer, dat hij moeite had met alleen zijn, hij is nu bijna 8 mnd en kan eindelijk een paar uurtjes alleen zijn, eerst was dat een ramp, waarschijnlijk omdat er dus altijd iemand thuis was.
Maar jullie hebben nog een andere hond als ik het me goed herinner, dus dan zal het minder moeilijk worden voor je pupje, denk ik.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

ik ben overdag altijd thuis, ik werk maar 12 uur per week op de zondagavond en meestal nog 1 nacht. dan is wim dus thuis ;).
Afbeelding
roy
Zeer actief

doggy schreef:In de tijd dat ik Beike kocht, zat ik in de WW.
Een tijdje later kreeg ik wel werk, maar dat was altijd te combineren.

Mocht het toch een keertje niet lukken, waren de buren er altijd, of familie -leden.

Maar dat is misschien maar 1X voor gekomen en niet weer.

Beike is nooit lang alleen en toen hij pup was, al helemaal niet.

Hoe lang moeten jullie nu nog wachten voor jullie de pup krijgen???
En hoe had je het gedaan met je andere hond, omtrent je vraag???
Pupje verwachten wij pas ergens eind mei.
Roy ons andere hond was al ruim acht jaar toen we hem uit het asiel haalde geen pup meer dus, ik werkte toen niet alle tijd dus voor Roy zijn inburgering :mrgreen:

yvonne
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik moet eerlijk zeggen dat Bram het niet gered had om met elf weken drie uur alleen thuis te zijn. Met andere honden erbij denk ik dat het veel makkelijker is, maar dat is bij jullie niet zo.

Toen Bram kwam, ben ik vier weken vrij geweest en toen ging hij naar de dagopvang.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat Bram het niet gered had om met elf weken drie uur alleen thuis te zijn. Met andere honden erbij denk ik dat het veel makkelijker is, maar dat is bij jullie niet zo.

Toen Bram kwam, ben ik vier weken vrij geweest en toen ging hij naar de dagopvang.
TS heeft toch al een wat oudere reu? Dacht ik :denken:
Afbeelding
roy
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat Bram het niet gered had om met elf weken drie uur alleen thuis te zijn. Met andere honden erbij denk ik dat het veel makkelijker is, maar dat is bij jullie niet zo.

We hebben Roy nog :wink:
Onze andere hond :wink:

yvonne
Moos
Zeer actief

roy schreef:

yvonne
Hoe is hij met pups? En zijn hij en pup dan samen los in huis die 3 uur?
Als ze samen zijn is het al veel makkelijker vaak omdat pup zich dan niet alleen voelt (want dat is ie ook niet haha).
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

roy schreef:

yvonne
Ooow sorry. Dan lukt het vast wel!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
roy
Zeer actief

Moos schreef:
roy schreef:

yvonne
Hoe is hij met pups? En zijn hij en pup dan samen los in huis die 3 uur?
Als ze samen zijn is het al veel makkelijker vaak omdat pup zich dan niet alleen voelt (want dat is ie ook niet haha).
Roy is heel voorzichtig met pups en andere honden, alleen naar dominante reuen wil hij even laten weten dat hij de stoerste is :mrgreen:
We gaan benchtrainen, maar mocht het blijken dat de pup los kan zijn met onze Roy gaat ons voorkeur natuurlijk daar naar uit, dan de pup in de bench te doen als we werken zijn.

yvonne
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Mijn lief en ik hebben om en om bij elkaar 2 maanden vrij gehad met de komst van Bowie, in die periode ben ik haar ook af en toe alleen gaan laten....ik ben darana gewoon weer aan het werk gegaan 4 uur per dag en elke dag was er een tijd iemand bij de honden en dat hebben we langzaamaan afgebouwd....
Heeft wel een half jaar ofzo geduurt eer ze echt 4 uurtjes alleen kon zijn...
Afbeelding
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Op het moment dat wij Wieke kregen was ik nog aan het afstuderen en daardoor veel thuis. Als ik dan toch een keer op pad moest voor mijn afstuderen dan nam mijn vriend die dag vrij zodat er altijd iemand thuis was. Ik geloof dat Wieke 6 maanden oud was toen ik begon met werken en toen kon ze gelukkig al aardig goed alleen zijn met Timo.
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

In die eerste 3 weken zou ik proberen het langzaam op te bouwen naar 3 uur per dag alleen.
Hij is niet helemaal alleen, dus ik denk dat dat wel gaat lukken, mits je er direct na een paar dagen wennen van de pup mee aan de slag gaat.

Bij Lumi heb ik het alleen zijn langzaam opgebouwd, maar had daar wat meer tijd voor dan 3 weken.
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Ik heb vorig jaar een (wetter)pup van 8 weken gekregen. Daarnaast heb ik een (boomloze) stabijreu van toen 8 jaar.
Ik heb eerst 4 weken vakantie gehad, daarna drie dagen gewerkt van 8 tot 4 ( waarbij ik wel geregeld had dat ik ze omstreeeks 12.00 uur kon uitlaten)
Daarna was mijn(19-jarige) zoon nog drie weken thuis, voordat zijn opleiding weer begon.
Het alleen zijn is nooit een probleem geweest, want de oudere hond nam de zorg over als ik even weg moest
Ik had altijd herplaatsers, juist omdat ik dacht dat het niet zou lukken met een pup. Tot ik een keer op weg naar mijn werk 's ochtends vroeg een pup van drie maanden van de weg "plukte". Omdat ik een erg belangrijke bijeenkomst had, heb ik het puppekind bij mijn (toen nog 2) andere honden gezet. s' Middags bij thuiskomst bleek alles heel en schoon en gelukkig en blij. :compress:
Pup is diezelfde middag nog opgehaald, maar toen wist ik dat het dus heel goed lukt een pup, als je er een volwassen, stabiele hond naast hebt.
En dan zijn ze bij mij dus langer alleen als bij jou straks!
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Fax zat buiten toen ik gaan werken was (dus vanaf 7.00 uur tot ongeveer 16-17 uur).
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

maart schreef:Fax zat buiten toen ik gaan werken was (dus vanaf 7.00 uur tot ongeveer 16-17 uur).
Kan je een pup toch niet aandoen??? 10 uren per dag alleen buiten??? :eek:
angelmelati
Zeer actief

Ongelezen bericht door angelmelati »

Bij beide honden ben ik bij de komst 3 weken vrij geweest en heb hun benchtraining gegeven en opbouwen in die 3 weken naar 4 uren alleen in de bench...tot nu toe 4 en 5 jaar later gaat prima!

Voordat je gaat werken een lange wandeling en eten dan 4 uren in de bench/tegenwoordig hebben we ook een buitenkennel, na het werk weer een lange wandeling en savond een korte.
roy
Zeer actief

Ik werk ook nog eens om de hoek van huis, dus ik ga nu al altijd in mijn pauze naar huis, dat blijf ik zeker doen
In het ergste geval zou puppekind nog met mijn man mee kunnen naar zijn werk.

yvonne
cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Wij krijgen over 2,5 week ons pupje. We hebben twee volwassen honden (van 4,5 en 7,5 jaar oud). Pupje komt op een vrijdag, zijn we beiden het weekend vrij. Op dat moment zit ik in de laatste week van semester 1.2 op school, moet ik alleen dinsdag even naar school (de andere colleges sla ik die week over, maar deze is verplicht). Dan heeft mijn vriend vrijgenomen. Week erop heb ik 1 tentamen, heeft mijn vriend ook vrij. De rest van die week en de week erna heb ik vrij (nou ja, ik moet af en toe wel leren, want heb de week erna weer een tentamen). De 4e week weer 1 tentamen (is mijn vriend weer vrij). Dus de eerste 4 weken ben ik 3 keer weg naar school en dan is mijn vriend vrij. Ik heb die weken ook vrij van mijn werk. Waarschijnlijk moet ik wel af en toe even heen, maar dan mag ik Mi-Lan meenemen, en zal niet lang zijn.
Als de pup 12 weken is, begint bij mij het nieuwe semester op school. Mijn vriend neemt dan vrij (die krijgt toch nooit zijn vakantiedagen op).
Natuurlijk wil ik het alleen zijn wel opbouwen, dus ga af en toe wel een tijdje weg.
Voor ons is deze periode super om een pup op te voeden, we hebben de eerste paar weken alle tijd (en daarna kunnen we altijd wel terugvallen op vrienden en familie).
Afbeelding
Sylvia 1980
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia 1980 »

Hier ging het met Fahim ook vanzelf. Ik was de eerste 3 weken vrij. Werk ook maar halve dagen. De ene keer van 7 tot 13 de andere keer van 12 tot 18. Als ik sochtends moets ging San rond 9 uur weg en werkte ik smiddags dan kwam san rond 4 uur thuis. Mijn vader ging tussendoor naar hem toe, de eerste week na 2 uur alleen zijn, de tweede week naar 3 uur en toen bleef hij alleen tot 1 van ons thuis kwam.
Moet zeggen dat mijn vader nu nog vaak zegt dat zijn komst eigenlijk niet nodig was. Fahim kroop lekker tegen Yaro of Luca aan en sliep zo lekker een eind weg.
Afbeelding
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

DuCain was een pupje met verlatings angst, en pas met een maand of 8 had hij vertrouwen genoeg om 4 tot 6 uurtjes zonder mensen om zich heen te kunnen :19:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

maart schreef:Fax zat buiten toen ik gaan werken was (dus vanaf 7.00 uur tot ongeveer 16-17 uur).
:eek:
Dat zou ik geen pup durven aandoen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”