Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het kan écht niet!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Het kan écht niet!

Ongelezen bericht door Maryanne »

Deze week twee van onze buurhonden overleden (een Boomertje en een X Keeshond) na aangereden te zijn.
Het zit me zo ontzettend dwars daar ik al tijden roep de honden niet meer los te laten buiten de losloopgebieden of het bos. Het kán hier gewoon niet meer, de auto's rijden hier keihard en het is zo druk. Maar nee, niet luisteren en gewoon los laten lopen langs de drukke wegen met dus nu als resultaat twee dode honden deze week. Voor mij is de tijd nu echt wel aangebroken om te verhuizen. Ik moet ook met de acht honden aan de lijn lopen en leuk is dat helemaal niet, maar ik heb dus liever mijn levende honden aan de lijn dan dit gebeuren.
Sorry maar ik moest het echt even kwijt.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Jeetje wat naar...
Maar is het gek als ik zeg dat ik ook vind dat je honden eigenlijk niet los hoort te laten waar auto's rijden?
Hier rijden ze niet hard, maar als er eentje voorspringt zal ie toch een flinke klap krijgen.

Met 8 honden aan de lijn lopen is niet heel makkelijk, dus wie weet rondkijken naar een buurt met veel losloopmogelijkheden?
Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maylala »

Wat klote om op die manier je hond te moeten verliezen, door eigen stommiteiten. Hopelijk leren ze er wel iets van, want een aangelijnde hond is nog altijd beter dan een platte.
Geen wonder dat het je dwarszit, je roept het niet voor niets al een hele tijd, en als dan nu je horrorscenario alsnog uitkomt gaat dat je niet in de kouwe kleren zitten. :(
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Rare lui heb je er toch tussen zitten! :boos: :roll:

Ik snap sowieso dat hele loslopen vlak naast een drukke weg niet. Wat is in vredesnaam de moeite van het vasthouden van een lijntje, en waarom denken mensen dat hun hond altijd overal 100% zeker op de stoep zal blijven :19:

Ik ben weleens als een speer overgestoken omdat een jolige hond duidelijk aanstalten maakte om over de weg heen naar mijn (aangelijnde uiteraard) honden te rennen :N:
Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Contacteer:

Jinx schreef:Jeetje wat naar...
Maar is het gek als ik zeg dat ik ook vind dat je honden eigenlijk niet los hoort te laten waar auto's rijden?
Hier rijden ze niet hard, maar als er eentje voorspringt zal ie toch een flinke klap krijgen.

Met 8 honden aan de lijn lopen is niet heel makkelijk, dus wie weet rondkijken naar een buurt met veel losloopmogelijkheden?
Dat is helemaal niet gek, ik vind dat ook, hoor.
De tweede hond, de keeshond is overreden in een rustig straatje door iemand die echt niet te hard reed maar hij kwam onverwachts tussen twee auto's doorgelopen en de automobilist kon echt niet meer op tijd remmen. Onderweg naar de dierenkliniek is hij overleden, inwendige bloedingen, want uiterlijk was er niets te zien. :jank:
Ik heb al een ander huis, per februari, aan de rand van het bos met een grote tuin eromheen. Ik loop dan wel niet met acht honden tegelijk maar wel 2 of 3 keer achter elkaar.
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Waar woon je nu dan? Ik moet namelijk zeggen dat ik Amstelveen een ware verademing vind in vergelijking met Amsterdam, waar ik hiervoor woonde. Loslaten langs de weg, nee, dat kan hier echt niet. Maar er zijn, vind ik, voldoende losloopgebieden die wel veilig zijn. Hierachter zit een hele strook, de polder, Kalfjeslaan, het Amsterdamse Bos...Buiten die gebieden hou ik mijn honden veiligjes aan de lijn.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Moos schreef:Rare lui heb je er toch tussen zitten! :boos: :roll:

Ik snap sowieso dat hele loslopen vlak naast een drukke weg niet. Wat is in vredesnaam de moeite van het vasthouden van een lijntje, en waarom denken mensen dat hun hond altijd overal 100% zeker op de stoep zal blijven :19:
Ik snapte daar ook nooit geen snars van hoor als ik iemand zijn hond los uit zag laten pal langs een 80 km weg.

Maar met Kimba doe ik het dus ook. Okay niet naast een 80 km weg (heb je hier in de omgeving ook niet) maar verder loopt Kimba altijd en overal los. Ik weet niet wat Kimba heeft meegemaakt maar ze is als de doods als ze aan een lijn zit. Dan kruipt ze zowat over de grond en loopt als een slaaf met depresieve houding naast je. Als ze ook maar een geringste druk van de lijn voelt dan schiet ze gelijk in de stress met ontzettend veel angst in haar ogen.
En aangezien Kimba echt ontzettend goed luisterd en ook niet op andere dieren (honden of katten) afstormd heb ik er voor gekozen haar gewoon los te laten.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

estelle schreef:

Ik snapte daar ook nooit geen snars van hoor als ik iemand zijn hond los uit zag laten pal langs een 80 km weg.

Maar met Kimba doe ik het dus ook. Okay niet naast een 80 km weg (heb je hier in de omgeving ook niet) maar verder loopt Kimba altijd en overal los. Ik weet niet wat Kimba heeft meegemaakt maar ze is als de doods als ze aan een lijn zit. Dan kruipt ze zowat over de grond en loopt als een slaaf met depresieve houding naast je. Als ze ook maar een geringste druk van de lijn voelt dan schiet ze gelijk in de stress met ontzettend veel angst in haar ogen.
En aangezien Kimba echt ontzettend goed luisterd en ook niet op andere dieren (honden of katten) afstormd heb ik er voor gekozen haar gewoon los te laten.
Met een hond die zoals Kimba echt wel heel goed luistert snap ik het ook wel gewoon 'in de wijk' zeg maar hoor.
Maar zoals hier bijvoorbeeld heb ik om de hoek een 50 km weg waar veel mensen minstens 60 rijden, met een stoepje erlangs waar je krap met twee man naast elkaar kan lopen. Daar lopen dan soms honden los 10 meter voor de baas uit, en ik hou dan dus echt mijn hart vast, want er lopen er ook een zooitje tussen die dus sowieso al wel op bekende honden afrennen. :wink:
Of ook leuk, op de grote parkeerplaats hier je hond los uit de auto gooien. Zo heb ik eens een jonge Drentsche Patrijs reu gehad die dus de hele parkeerplaats overvloog naar Moos en Saar, en dus ook gewoon totaal niet luisterde toen hij geroepen werd. Die hond is met mij meegelopen tot in mijn portiek en toen heb ik hem aan zijn halsband ongeveer naar de baas moeten 'gooien' want Moos vond het niet erg lollig meer.
Dat je zo'n hond dan dus gewoon los uit je auto gooit op een van de drukste parkeerplaatsen, pal naast die drukke weg waar ik het eerder over had, daar snap ik he-le-maal niks van :19:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Onverschilligheid. Als mensen echt bang zijn om hun hond kwijt te raken, dan laten ze hem niet los.

maar onverschilligheid is een kwaad waar je niets aan lijkt te kunnen doen. Want mensen zullen niet naar je luisteren. Het is wel erg vind ik. Die arme honden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
estelle

Moos schreef:
estelle schreef:

Met een hond die zoals Kimba echt wel heel goed luistert snap ik het ook wel gewoon 'in de wijk' zeg maar hoor.
Maar zoals hier bijvoorbeeld heb ik om de hoek een 50 km weg waar veel mensen minstens 60 rijden, met een stoepje erlangs waar je krap met twee man naast elkaar kan lopen. Daar lopen dan soms honden los 10 meter voor de baas uit, en ik hou dan dus echt mijn hart vast, want er lopen er ook een zooitje tussen die dus sowieso al wel op bekende honden afrennen. :wink:
Of ook leuk, op de grote parkeerplaats hier je hond los uit de auto gooien. Zo heb ik eens een jonge Drentsche Patrijs reu gehad die dus de hele parkeerplaats overvloog naar Moos en Saar, en dus ook gewoon totaal niet luisterde toen hij geroepen werd. Die hond is met mij meegelopen tot in mijn portiek en toen heb ik hem aan zijn halsband ongeveer naar de baas moeten 'gooien' want Moos vond het niet erg lollig meer.
Dat je zo'n hond dan dus gewoon los uit je auto gooit op een van de drukste parkeerplaatsen, pal naast die drukke weg waar ik het eerder over had, daar snap ik he-le-maal niks van :19:
Dat snap ik dus ook echt niet.
Ghaya luisterde ook erg goed maar vond het toch heel afentoe wel grappig een vreemde kat op te jagen o.i.d. DIe durfde ik om die reden dus ook echt niet los mee te nemen, ook niet in de wijk.

Maar Kimba is 1x 'KIMBA!' en ze komt gelijk. Ze steekt ook nooit zomaar de weg over of stapt zomaar de stoep af. Die is veels te braaf daarvoor. :wink:
Maryanne
Zeer actief
Contacteer:

Geer schreef:Waar woon je nu dan? Ik moet namelijk zeggen dat ik Amstelveen een ware verademing vind in vergelijking met Amsterdam, waar ik hiervoor woonde. Loslaten langs de weg, nee, dat kan hier echt niet. Maar er zijn, vind ik, voldoende losloopgebieden die wel veilig zijn. Hierachter zit een hele strook, de polder, Kalfjeslaan, het Amsterdamse Bos...Buiten die gebieden hou ik mijn honden veiligjes aan de lijn.
Ik woon in Amstelveen Centrum. Parmentierlaan/Ouderkerkerlaan. Dat moet je wel kennen denk ik.
Er zijn ook voldoende losloopgebieden. Daarom snap ik niet waarom de honden dan toch zo nodig los moeten lopen. Er is trouwens in Amstelveen aanlijnplicht maar daar wordt dus niets van aangetrokken blijkbaar want dit is het resultaat van één week.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

iones schreef:Onverschilligheid. Als mensen echt bang zijn om hun hond kwijt te raken, dan laten ze hem niet los.

maar onverschilligheid is een kwaad waar je niets aan lijkt te kunnen doen. Want mensen zullen niet naar je luisteren. Het is wel erg vind ik. Die arme honden.
Zo zie ik het ook.Je kunt praten en boetes uitdelen maar het helpt allemaal niet.Voor die mensen heeft een hond nu eenmaal minder waarde.
estelle

Marie-Josée schreef:
iones schreef:Onverschilligheid. Als mensen echt bang zijn om hun hond kwijt te raken, dan laten ze hem niet los.

Zo zie ik het ook.Je kunt praten en boetes uitdelen maar het helpt allemaal niet.Voor die mensen heeft een hond nu eenmaal minder waarde.
pfff nee inderdaad ik hoop echt dat Kimba vandaag nog onder een auto loopt, ben ik mooi van dr af. :roll:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Vreselijk verhaal, maar ik heb Kyra en Lyndie dus ook eigenlijk altijd en overal los. Ook als ik naar het recreatiegebied (10 minuten van mijn huis af) loop. Daar moeten we een weg over waar ook 80 km mag worden gereden.
Maar beide dames zijn hartstikke braaf lopen met de snuit in m'n knieën (Kyra) of vlak voor m'n voeten (Lyndie).
Natuurlijk hou ik ze in de gaten maar ik heb alleen Cody en Gina aangelijnd op zulke stukken.
En Iones: het is geen onverschilligheid, maar vertrouwen in mijn honden. Ze zijn gewoon ontzettend braaf en halen het niet in hun hoofd om de weg over te steken.
't Enige waar ik eigenlijk op moet letten is dat ze doorlopen met oversteken omdat de dames nog wel eens de neiging hebben om te sjokken. :mrgreen:
Afbeelding
Marian4
Actief
Mijn ras(sen): chow chowXcollie?

Ongelezen bericht door Marian4 »

Ik zal mijn hond nooit los laten lopen langs een weg. Hij loopt altijd netjes bij mij maar je weet nooit wat er kan gebeuren Hij kan iets zien aan de overkant of heel erg schrikken van iets. Ik moet er niet aan denken als hij overreden zou worden. Ik zou mijzelf dat nooit vergeven want het zou mijn eigen stomme schuld zijn.
Ik krijg ook altijd de kriebels in mijn auto als ik een los lopende hond zie en krijg de neiging om te remmen.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik zie ze hier ook lopen, op het fietspad pal langs de provinciale weg waar 80 km gereden wordt.
Gescheiden door een grasstrookje van 3 meter :N:

Nu moet ik zeggen dat Kaya nooit wegloopt en luistert als een speer, maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om haar daar los te laten lopen.
100% betrouwbaar is een hond nooit wat dat betreft.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Er is in Haren waar ik op school zit een hond.. die zal daar wel ergens wonen maar die loopt dan in z'n eentje, tussen de autoweg en het fietspad zit een strook met gras.. Erg link, hij doet dat volgens mij elke dag, maar het is echt maar wachten tot het fout gaat.. :N:
Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Contacteer:

En Iones: het is geen onverschilligheid, maar vertrouwen in mijn honden. Ze zijn gewoon ontzettend braaf en halen het niet in hun hoofd om de weg over te steken.
Dat dachten deze mensen ook, vertrouwen in de hond en in zichzelf wat betreft de opvoeding. De X keeshond is bijna 8 jaar geworden en het boomertje 4 jaar.Dus al die tijd is het goed gegaan, en deze week dus niet. :19:
Daarbij is ook het teckelvriendinnetje van onze kleine ToBe vorige week overleden aan een auto-immuun ziekte. Vorige week maandag zag ik haar nog en donderdag was ze er niet meer. Het lijkt wel opruiming hier :jank:
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Maryanne schreef:
Dat dachten deze mensen ook, vertrouwen in de hond en in zichzelf wat betreft de opvoeding. De X keeshond is bijna 8 jaar geworden en het boomertje 4 jaar.Dus al die tijd is het goed gegaan, en deze week dus niet. :19:
Daarbij is ook het teckelvriendinnetje van onze kleine ToBe vorige week overleden aan een auto-immuun ziekte. Vorige week maandag zag ik haar nog en donderdag was ze er niet meer. Het lijkt wel opruiming hier :jank:
Maar ik hou ze altijd wel goed in de gaten, hoor :wink: .
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Caro. schreef:Nu moet ik zeggen dat Kaya nooit wegloopt en luistert als een speer, maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om haar daar los te laten lopen.
100% betrouwbaar is een hond nooit wat dat betreft.
Precies.
Bovendien: E'tje snapt helemaal niets van auto's, ze loopt er altijd op af :N:
Ik ben echt panisch voor verkeer, ook voor fietsers in het bos bijvoorbeeld. Van die grote kerels op felgekleurde kinderfietsjes die ineens het bospad over sjezen :eek: In het bos laat ik haar natuurlijk los, maar zodra ik in de buurt van een weg kom gaat ze aan de lijn.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Honden blijven honden...ze kunnen jaren iets niet doen om het plots wel tedoen... als ze door iets getriggert worden, als er afleiding is... ze steken over en je bent z ekwijt...
Op het moment dat je dus je honden loslaat op een plek waar het eigenlijk niet kan dan calculeer je dat risico in.... weet je dus dat dat kan gebeuren...hoe verdrietig het ook is dan moet je daarna niet gaan zeiken dat je hond dood is...of dat je er niet om vraagt...nee je vraagt er heus niet om maar je neemt het risico wel :wink:
Afbeelding
estelle

jacq1970 schreef:Honden blijven honden...ze kunnen jaren iets niet doen om het plots wel tedoen... als ze door iets getriggert worden, als er afleiding is... ze steken over en je bent z ekwijt...
Op het moment dat je dus je honden loslaat op een plek waar het eigenlijk niet kan dan calculeer je dat risico in.... weet je dus dat dat kan gebeuren...hoe verdrietig het ook is dan moet je daarna niet gaan zeiken dat je hond dood is...of dat je er niet om vraagt...nee je vraagt er heus niet om maar je neemt het risico wel :wink:
Tsja en ik weet dus dat Kimba door niks getriggert gaat worden of dat ze ergens van schrikt. Zoals ik al zei; er is niks waar Kimba bijv. zo enthousiast van wordt dat ze er als een kip zonder kop op afdendert. Geen andere honden, geen vreemde katten en ook niet de geliefde buurvrouw met hond. ZE doet het gewoon niet en al zou ze een pas de verkeerde kant op zetten dan is een KIMBA! genoeg om haar gelijk terug te laten komen.

Hera luisterd ook ontzettend goed maar die laat ik dus niet los omdat die bijv. achter vreemde katten aangaat en in haar enthousiasme gewoon naar de andere kant van de weg rent omdat ze bijv. weet dat we daar met de bal gaan gooien.

Maar ja, ik zal hier niet komen 'janken' hoor, wees maar niet bang.
lieke
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:Tsja en ik weet dus dat Kimba door niks getriggert gaat worden of dat ze ergens van schrikt. Zoals ik al zei; er is niks waar Kimba bijv. zo enthousiast van wordt dat ze er als een kip zonder kop op afdendert. Geen andere honden, geen vreemde katten en ook niet de geliefde buurvrouw met hond. ZE doet het gewoon niet en al zou ze een pas de verkeerde kant op zetten dan is een KIMBA! genoeg om haar gelijk terug te laten komen.

Hera luisterd ook ontzettend goed maar die laat ik dus niet los omdat die bijv. achter vreemde katten aangaat en in haar enthousiasme gewoon naar de andere kant van de weg rent omdat ze bijv. weet dat we daar met de bal gaan gooien.

Maar ja, ik zal hier niet komen 'janken' hoor, wees maar niet bang.
Bij mij is dat hetzelfde :wink: .
Het enige waar Kyra van schrikt is vuurwerk en vanaf half november (dan beginnen ze hier al met dat vreselijke vuurwerk :evil: ) heb ik haar dus wel aan de lijn.
Lyndie schrikt zelfs niet van vuurwerk en die hoeft dus, als enige, in deze periode helemaal niet aan de riem.
Maar zoals gezegd: ik hou al mijn honden ALTIJD in de gaten. Los of niet :wink: .
En ik ga het gevaar zeker niet opzoeken. Ik loop naar dat bewuste recreatiegebied alleen 's ochtends heel vroeg (rond 6 uur) of 's avonds laat en dan is er sowieso niet veel verkeer aangezien het een provinciale weg is.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Marie-Josée schreef:

Je zult zien dat ze op hun kinderen een stuk beter letten! Die mag niet onder een auto komen. Maar een klein kind heeft niet meer of minder verstand dan een hond, dus ook honden hebben bescherming nodig tegen verkeer. Die moet je ook niet vrij rond laten lopen op bepaalde plekken.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

minhie schreef:Er is in Haren waar ik op school zit een hond.. die zal daar wel ergens wonen maar die loopt dan in z'n eentje, tussen de autoweg en het fietspad zit een strook met gras.. Erg link, hij doet dat volgens mij elke dag, maar het is echt maar wachten tot het fout gaat.. :N:
Hier op de weg tussen Albergen en Zenderen. Daar is het vaak heel druk, allemaal werkverkeer. Aan die weg is alleen een berm, geen stoep en aan de linkerkant ook nog een fietspad. Aan de andere kant staan wat boerderijen. Een tuinkwekerij laat zijn jachthond ook daar pal langs de weg lopen, en ook oversteken. Ik kwam er ooit aangereden, de hond stond op het punt om over te steken maar had het verstand te wachten totdat de auto's voorbij waren. MAar wat als hij zich ooit vergist? Zal hij beseffen wat de consequenties in houden?

Het meest rechtvaardige zal zijn als hierdoor ooit een automobilist tegen een boom aan rijdt om deze hond te ontwijken. Ik hoop dat die automobilist daar goed van af zal komen. MAar dan zullen de eigenaars van die hond aansprakelijk worden gesteld, en dat zal ze een lesje leren!
lieke schreef:
Maryanne schreef:
Maar ik hou ze altijd wel goed in de gaten, hoor :wink: .
Vraag je voor Estelle en Lieke: Stel je hebt een kind van 2 of 3 jaar, zou je die ook vertrouwen? Of zou je voor alle zekerheid toch maar hun handje vast houden voor het geval dat ze toch oversteken, ondanks dat ze weten dat ze dat niet mogen?
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

ik ben Estelle of Lieke niet.
Maar ik heb nooit het handje van mijn kind vastgehouden op de stoep, of hooguit in een heel druk winkelgebied (en daar is het autoloos).
Ennath
Zeer actief

iones schreef:
minhie schreef:Er is in Haren waar ik op school zit een hond.. die zal daar wel ergens wonen maar die loopt dan in z'n eentje, tussen de autoweg en het fietspad zit een strook met gras.. Erg link, hij doet dat volgens mij elke dag, maar het is echt maar wachten tot het fout gaat.. :N:
Hier op de weg tussen Albergen en Zenderen. Daar is het vaak heel druk, allemaal werkverkeer. Aan die weg is alleen een berm, geen stoep en aan de linkerkant ook nog een fietspad. Aan de andere kant staan wat boerderijen. Een tuinkwekerij laat zijn jachthond ook daar pal langs de weg lopen, en ook oversteken. Ik kwam er ooit aangereden, de hond stond op het punt om over te steken maar had het verstand te wachten totdat de auto's voorbij waren. MAar wat als hij zich ooit vergist? Zal hij beseffen wat de consequenties in houden?
Lang gelden woonde ik in Amsterdam Buitenveldert.
Mijn kat Misjo liep los over straat en stak regelmatig de, ook toen al heel erg drukke Amstelveense weg, over om in het Amsterdamse Bos te gaan jagen.
Ik heb er veel over gehoord want hij stak over bij de stoplichten voor het bejaardenhuis.
Heel veel van de bewoners hebben me vertelt hoe hij rustig zat te wachten to het licht groen was om dan met zijn staart in een vraagteken boven zijn rug over te steken.
Op een dag kwam hij niet meer terug.
Hij was doodgereden....

Niet op de Amstelveense weg maar op een bospad in het Amsterdamse Bos (het Bosplan voor Amsterdammers).
Op een bospad waar geen autoverkeer mocht komen maar waar wel eens illegaal gebruik van gemaakt werd door automobilisten met haast.

Die jachthond wordt waarschijnlijk doodgereden door een bestelautotje met haast; op het eigen erf. :19:
lieke
Zeer actief
Contacteer:

iones schreef:Vraag je voor Estelle en Lieke: Stel je hebt een kind van 2 of 3 jaar, zou je die ook vertrouwen? Of zou je voor alle zekerheid toch maar hun handje vast houden voor het geval dat ze toch oversteken, ondanks dat ze weten dat ze dat niet mogen?
Toen mijn zoontje die leeftijd had, had ik hem aan een tuigje omdat hij altijd wegliep :mrgreen: . Zijn eerste spijbelervaring deed hij op in de 2e week van groep 1 (net 4 jaar oud). :wink:
Dus die vergelijking gaat niet helemaal op. Mijn honden hebben altijd beter geluisterd dan mijn kind :cheer:
En nogmaals: Cody en Gina zijn in staat om de weg over te rennen dus die gaan aan de lijn. Kyra en Lyndie niet maar ik hou ze scherp in de gaten.
Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Contacteer:

Lang gelden woonde ik in Amsterdam Buitenveldert
Op de Buitenveldertselaan liggen regelmatig dode katten en ook langs het fietspad daar laten mensen rustig hun honden loslopen. Iedereen weet het en tóch doen ze het en daar snap ik dus helemaal niets van.
Imo het lijkt op zoiets overkomt een ander maar mij niet.
Ennath
Zeer actief

Maryanne schreef:
Lang gelden woonde ik in Amsterdam Buitenveldert
Op de Buitenveldertselaan liggen regelmatig dode katten en ook langs het fietspad daar laten mensen rustig hun honden loslopen. Iedereen weet het en tóch doen ze het en daar snap ik dus helemaal niets van.
Imo het lijkt op zoiets overkomt een ander maar mij niet.
Verschil is natuurlijk dat die katten daar in hun eentje lopen en de hond samen met de baas.
Overigens liep Misjo alleen buiten omdat hij half wild was.
Ik was de enigste die bij hem in de buurt kon komen.
In huis was hij niet te houden.

Hier heb ik drie honden: één loopt altijd los, ook langs de hoofdweg.
Eén loopt alleen los op rustige plaatsen, en één loopt altijd aan de lijn.
Kwestie van risico inschatting.
Overigens heb ik ook wel eens een "altijd vast" hond zich zien lostrekken (achterwaarts de halsband uit) en de weg zien overvliegen.
Recht onder een vrachtauto.
Sta je daar met lijn en band. :19:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”