Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

reversed sneezing

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

reversed sneezing

Ongelezen bericht door fabienne s »

of hoe je het ook mag schrijven :denken:
maar shadow heeft daar zo nu en dan last van,wordt dan wakker en heeft zo'n aanval.gebeurt eigenlijk altijd in rust.nu net ook weer en dan weet ie niet waar ie het zoeken moet.keel wrijven,neus dicht houden,bek open doen en laten drinken of een koekje eten helpt ook niet.zijn er nog andere manieren om hem hier sneller vanaf te helpen en misschien nog belangrijker:hoe komt hij er aan?
Afbeelding

jemble 5 maanden
Mijn ras(sen): Hollandse herder, xPodenco, xHusky, xShi Tzu
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wiek »

Wij leidde de hond af door hem even wat door te slaten slikken. Een stukje brood of een worstje. Meestal doorbrak dit de aanval wel!

Succes ermee
Afbeelding
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Jeda gaat niet vrijwillig drinken tijdens zo'n aanval dus maak ik haar bekje een beetje nat dan likt ze meestal even en dan stopt de aanval. Probeer zelf rustig te blijven, ik ga meestal even bij haar zitten en rustig aaien en wat praten, na het natmaken van haar bekkie, en dan wordt ze ook vanzelf rustiger.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
fabienne s
Zeer actief

wiek schreef:Wij leidde de hond af door hem even wat door te slaten slikken. Een stukje brood of een worstje. Meestal doorbrak dit de aanval wel!

Succes ermee
dat had ik al is eerder gelezen maar bij shadow werkt het niet.ja voor even maar dan is ie klaar met kauwen en begint het weer.nu is ie weer rustig.het gebeurt niet dagelijks maar als het gebeurt is het wel erg lastig voor hem
Afbeelding

jemble 5 maanden
fabienne s
Zeer actief

Tiny schreef:Jeda gaat niet vrijwillig drinken tijdens zo'n aanval dus maak ik haar bekje een beetje nat dan likt ze meestal even en dan stopt de aanval. Probeer zelf rustig te blijven, ik ga meestal even bij haar zitten en rustig aaien en wat praten, na het natmaken van haar bekkie, en dan wordt ze ook vanzelf rustiger.
drinken wilt hij inderdaad ook niet,kan misschien bij de volgende yoghurt proberen dat lust shadow namelijk altijd wel.rustig blijven kan ik wel,heel spannend vindt ik het ook weer niet,vindt het alleen lastig voor hem.heb hem de vorige keer ook even in de tuin gelaten om hem af te leiden maar ook dat werkte niet.lastig!heb dit bij de meiden nog nooit gehad
Afbeelding

jemble 5 maanden
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Gelukkig stopt het bij Tirsa redelijk snel. Het enige dat ik tegenwoordig nog doe is bij d'r zitten en rustig aaien. De aanval stopt altijd, want ze krijgen ze ook als jij er niet bij bent. Ik houd niet meer de neus/mond dicht, deed dat eerst wel, maar behalve dat ze het niets vond, kwam het ook ieder keer terug. Als ik haar nu gewoon laat en haar probeer rustig te krijgen, is het best snel over.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”