Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Onze hond stinkt

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Irma1983
Vaste gebruiker

Onze hond stinkt

Ongelezen bericht door Irma1983 »

Hallo Allemaal.

Onze hond stinkt nogal.. Heeft iemand een idee waar dit van kan komen? Wij worden er absoluut niet vrolijk meer van, en nemen hem altijd overal mee heen. Maar hij moet nu altijd maar in een hoekje liggen, omdat iedereen hem vind stinken.

Ik denk niet dat het aan de voeding ligt, want hij kreeg eerst cavom, toen vers vlees en nu Hills brokken van de dierenarts maar hij blijft gewoon stinken. Nu dacht ik zelf dat het zou kunnen liggen aan zijn stretcher (dat hij hier nat op gaat liggen en dat dat gaat zweten) ik heb hier daarom nu een kleed overheen liggen. maar nog steeds geen resultaat. Ik heb hem vorige week gewassen met honden shampoo, maar een dag daarna stinkt hij alweer. Hij gaat 1x in de 3 maanden naar de trimster, dus zijn vacht is ook niet extreem lang. Ik weet het nu gewoon echt niet meer waar het aan kan liggen.

Wij heeft de gouden tip?? :idea:
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Stinkt zijn vacht echt, of stinkt hij uit zijn bek ofzo?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Irma1983
Vaste gebruiker

Als ik met mijn neus er boven op ga zitten, gewoon zijn rug en bek vind ik niet echt stinken. Dit ruikt gewoon naar hond.

Ik weet niet precies waar het vandaag komt.
Afbeelding
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Hoelang heb je het vers vlees gegeven?
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

anaalklieren vol misschien?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Zijn zijn tanden schoon?
Geen problemen met de anaalklieren?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chezzies »

kan toch ook met voeding te maken hebben.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Hier idem voor Osa. En ik zou niet weten waar het vandaan zou moeten komen, dus ik lees mee. Bij Osa ligt 't niet aan verkeerde voeding, want ze heeft al meerdere malen ook op KVV Ducks gestaan, en toen was er geen sprake van verandering.
Irma1983
Vaste gebruiker

Hij heeft wel altijd last van zijn anaalklieren.

Hij begint dan te bijten bij zijn staart, dan gaan we naar de dierenarts en zei legen het dan. dan kun hij eerst weer even vooruit.

Hij is 31-10-2008 voor het laatst uitgeknepen.

Vers vlees hij hij van PRINS gehad. ik denk wel haast 3 maanden.
Afbeelding
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Aimee schreef:Hier idem voor Osa. En ik zou niet weten waar het vandaan zou moeten komen, dus ik lees mee. Bij Osa ligt 't niet aan verkeerde voeding, want ze heeft al meerdere malen ook op KVV Ducks gestaan, en toen was er geen sprake van verandering.
Osa is gewoon een oude stinkhond :pffff:
Afbeelding
Tiny
Zeer actief

Ik zou dan persoonlijk voor iets steviger voer gaan, wat rauwe botten wekelijks zorgt ervoor dat de anaalklieren regelmatig op een natuurlijke manier geleegd worden. Niet zomaar zelf iets gaan geven aan een hondje wat het niet gewend is maar eerst even het bottendocument wat hier staat doorlezen.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Irma1983
Vaste gebruiker

Tiny schreef:Ik zou dan persoonlijk voor iets steviger voer gaan, wat rauwe botten wekelijks zorgt ervoor dat de anaalklieren regelmatig op een natuurlijke manier geleegd worden. Niet zomaar zelf iets gaan geven aan een hondje wat het niet gewend is maar eerst even het bottendocument wat hier staat doorlezen.
Hij eet nu een maand Hills brokken van de dierenarts. Daar doet hij het prima op.

Hiervoor heeft hij altijd cavom gegeten. Dat is toch een hele stevige brok. Toch heeft hij al van pup af aan last van zijn anaalklieren.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Irma1983 schreef:
Tiny schreef:Ik zou dan persoonlijk voor iets steviger voer gaan, wat rauwe botten wekelijks zorgt ervoor dat de anaalklieren regelmatig op een natuurlijke manier geleegd worden. Niet zomaar zelf iets gaan geven aan een hondje wat het niet gewend is maar eerst even het bottendocument wat hier staat doorlezen.
Hij eet nu een maand Hills brokken van de dierenarts. Daar doet hij het prima op.

Hiervoor heeft hij altijd cavom gegeten. Dat is toch een hele stevige brok. Toch heeft hij al van pup af aan last van zijn anaalklieren.
Hoe is zijn ontlasting?

Als hij stevige drollen produceert heeft hij minder last van zijn anaalklieren (meestal :wink: ).
Dus daarvoor zouden botten e.d. misschien een hulpmiddel zijn.

Als ik het zo lees heeft hij dus geen stinkende vacht, dus wassen lijkt me dan niet de oplossing :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

volgens mij is steeds anaalklieren laten legen ook niet helemaal gezond.ik zou dan zijn voeding aanpassen om te voorkomen dat het steeds moet.waarom staat hij nu op de brok van de dierenarts?

het kan natuurlijk overal vandaan komen:halsband,oren,gebit of toch misschien van binnenuit.
Afbeelding

jemble 5 maanden
Irma1983
Vaste gebruiker

Nee dit is ook niet gezond, maar als hij zijn rug en staart kapot bijt, is dat de oplossing. je kunt hem toch ook moeilijk daarmee door laten lopen. En als zijn anaalklier goed verstopt is zie je gewoon aan hem, dat hij zich niet goed voelt, eet dan slecht en is dan helemaal dat vrolijke hondje niet meer. kijk dan raar uit zijn ogen. Even naar de dierenarts en hij is weer blij.. Ik weet dat het zo vaak niet goed is, maar dat zal toch iedereen doen, als dat de (helaas tijdelijke) oplossing is.

Zijn ontlasting en eetlust is goed, gewoon een stevige drol..

Daardat hij stonk dacht ik laat ik eens versvlees proberen. Daarom ben ik gestopt met cavom. Omdat vers vlees ook niet hielp en ik altijd positieve verhalen hoorde over de brokken van de dierenarts dacht ik laat ik dat een proberen. Cavom is geperst. Deze niet. Tja ik probeer ook maar wat.. Je weet maar nooit

Helaas helpt het dus allemaal niks, nu kan ik wel weer een andere brok kiezen. Maar ik denk niet dat het daar in zit.. anders moest er nu toch al wel wat veranderd zijn.
Afbeelding
Irma1983
Vaste gebruiker

O ja, een halsband heeft hij nooit om.

Zijn oren zijn schoon en fris.

Aan zijn gebit zie ik ook niks verkeerd.

Hij heeft trouwens eigenlijk altijd wel een bot om op te kauwen. Hier is hij ook altijd wel fanatiek mee bezig.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Een kapotte staart en rug is ook niks daar heb je helemaal gelijk in :ok:
Zijn de anaalklieren tot nu toe alleen leeggedrukt of ook al eens verder behandeld?
Zijn ze alleen verstopt of zijn ze soms ontstoken?
Afbeelding
Irma1983
Vaste gebruiker

ranetje schreef:Een kapotte staart en rug is ook niks daar heb je helemaal gelijk in :ok:
Zijn de anaalklieren tot nu toe alleen leeggedrukt of ook al eens verder behandeld?
Tot nu toe zijn ze alleen leeggedrukt.
Ik weet eigenlijk niet zo goed of het dan verstopt is of ontstoken

Ik denk alleen verstopt anders had de dierenarts er toch al een keer wat meer aan gedaan??? :denken:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Irma1983 schreef:
ranetje schreef:Een kapotte staart en rug is ook niks daar heb je helemaal gelijk in :ok:
Tot nu toe zijn ze alleen leeggedrukt.
Ik weet eigenlijk niet zo goed of het dan verstopt is of ontstoken

Ik denk alleen verstopt anders had de dierenarts er toch al een keer wat meer aan gedaan??? :denken:
Misschien kan je wat met de info uit deze link? http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=52

Of een DA een verstopping die steeds terugkeert spoelt weet ik niet.
Ik mag aannemen dat hij een ontsteking zou behandelen.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

Chezzies schreef:
Aimee schreef:Hier idem voor Osa. En ik zou niet weten waar het vandaan zou moeten komen, dus ik lees mee. Bij Osa ligt 't niet aan verkeerde voeding, want ze heeft al meerdere malen ook op KVV Ducks gestaan, en toen was er geen sprake van verandering.

Tsssskk :boos:
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Aimee schreef:
Chezzies schreef:

Oude honden stinken nou eenmaal :19: :mrgreen:
Afbeelding
Irma1983
Vaste gebruiker

Chezzies schreef:
Aimee schreef:
Chezzies schreef:

Max is nog maar 3. :jank:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Re: Onze hond stinkt

Ongelezen bericht door Jaap* »

Irma1983 schreef:Maar hij moet nu altijd maar in een hoekje liggen, omdat iedereen hem vind stinken.
Achgod, ik hoop wel dat iemand een oplossing weet. Want hier krijg ik de Disneytranen van in de ogen :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

hoe lang heb je versvlees geprobeert?het duurt wel even voor dat je verranderingen kan ontdekken :wink:

ik zou toch ook verder vragen naar zijn anaalklieren,tuurlijk is een kapotte staart en rug ook niks maar er moet ergens een oorzaak zijn waardoor zijn anaalklieren aldoor vol zijn.dan haal je met leeg knijpen wel de lasten weg maar niet de oorzaak.en als je nu al haast maandelijks in de weer bent bij een hond van 3 die toch wel een jaar of 15 kan worden kan het voor hem een hele vervelende kwaal worden.misschien is naar een andere dierenarts om het daar is na te vragen.
Afbeelding

jemble 5 maanden
gemini6
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 boomertjes

Ongelezen bericht door gemini6 »

Heeft je hond soms ook last van een allergie??
Ik heb ook een Shih Tzu (geerfd van mijn moeder).
Ze heeft haar hele leven al last van een allergie en alles geprobeerd, maar is alleen met om de dag een halve prednisontablet onder controle te houden. Ze heeft ook toen ze nog bij mijn moeder woonde last gehad van een vette vecht en stonk ze ook best wel wat. Ook heeft ze al heel lang last van volle anaalklieren. Het anaalvocht is net pasta en daardoor lastig eruit te krijgen. Sinds ze bij mij woont heeft ze nog wel steeds een allergie en last van de anaalklieren, maar de vette vacht is een stuk minder en ze ruikt niet meer. Ik weet niet precies waardoor dat gekomen is.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Chezzies schreef:
Aimee schreef:
Chezzies schreef:

:neenee: wat een onzin
Afbeelding
Irma1983
Vaste gebruiker

:roll: Ik ben vanavond weer de hele avond aan het internet speuren geweest. waarom maxjuh nou zo kan stinken.

Hij ziet er ook schoon en gezond uit. Behalve zijn poten en buik. Maar met dit weer ontkom je daar niet aan. Zo'n klein hondje heeft natuurlijk ook last van opspattend water :smile:

Nu las ik op een site van een trimster dat langharige honden, vooral met een lichte vacht heel veel vuil vasthouden en dit dus kan gaan stinken.

En als je nu ziet hoe zijn buik en poten eruit zien. Volgens deze website de oplossing: Zorgen dat de hond een losgeborstelde vacht heeft, dit zal minder vuil vast houden en af en toe de vacht inpoederen met maizena dit een kwartier later weer uitborstelen, maizena neemt vocht en vuil op volgens deze website. Kan het natuurlijk altijd eens gaan proberen. Zal vast nooit minder worden. :wink:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

Hutsje schreef:
Chezzies schreef:
Aimee schreef:
Chezzies schreef: Osa is gewoon een oude stinkhond :pffff:

:neenee: wat een onzin
Ik ben benieuwd waarom je dat onzin vind? :mrgreen:
Irma1983
Vaste gebruiker

Ik ben benieuwd waarom je dat onzin vind? :mrgreen:[/quote]

Ik vind het geen onzin... hoezo?

Het maakt mij niks uit, ik wil er alles wel voor doen dat hij niet meer stinkt.

Ik ben altijd heel netjes op mijn hond. Hij krijgt maandelijks een vlooienkuur van pratic, 1x in de 3 maanden een ontwormingskuur. Ik borstel hem 1x per week. Hij krijgt een goede kwaliteit brok.

Dan baal ik er gewoon van dat hij zo stinkt. normaal neem je hem snel op schoot en altijd met hem ouwehoeren. Maar nu wil je hem niet op schoot hebben want je gaat gewoon over je nek. als hij alleen al voor de bank ligt waar je op zit wil je al graag dat hij ergens anders gaat liggen.

Ik vind het gewoon zielig.. EN wil er graag wat aan doen.

Maar er is volgens mij niemand die er een oplossing voor heeft. Dus als maizena helpt ben ik er mooi klaar mee.
Afbeelding
Tiny
Zeer actief

Irma1983 schreef: Hij krijgt maandelijks een vlooienkuur van pratic, 1x in de 3 maanden een ontwormingskuur. Ik borstel hem 1x per week. n.
Mag ik vragen waarom je zo vaak een vlooienkuur geeft?
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”