Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Help, mijn hond haar voorpootjes klappen dubbel

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

BoNoblesse
Vaste gebruiker

Help, mijn hond haar voorpootjes klappen dubbel

Ongelezen bericht door BoNoblesse »

Help, heeft iemand dit ook weleens meegemaakt bij haar/zijn hond?

Mijn whippet van net 14 jaar heeft sinds 3 weken dat haar voorpoten dubbel klappen. Zij loopt dan met haar voetje dubbel geslagen of soms 'loopt' zij op haar pols.
In eerste instantie dacht ik dat dit kwam doordat zij zich uitgesloofd had door (voor haar doen)te hard te rennen en daarvoor"'overwerkt'was. Ik ben toen naar de fysiotherapeut geweest en die dacht dat het misschien zou komen door enige blokkades in nek en rug. Zij vond ook dat de hond met haar achterhand sleepte. Maar de achterhand is al een tijdje wat wankel, wat ik met leeftijd van de hond niet zo vreemd vind.
Fysiotherapeut gaf advies om een foto te laten maken van haar rug.
Dit durfde ik niet vanwege narcose, maar na gesprek met DA kon een foto zonder narcose genomen worden.
Uitslag; lumbo-sacrale instabiliteit heel gering en bij de halswevel zag het een iets minder mooi uit.
Maar dat dit deze verschijnswelen zou geven??
Een kleine dosis metacam (stond ik heel huiverig tegenover) proberen.
Kijken of dat resultaat heeft, Ik vraag mij ook steeds meer af of zij misschien een hersenbloedinkje gehad zou kunnen hebbenm omdat het echt uitval verschijnselen zijn.
Ik hoop zo dat het weer goed komt, ik weet het, het is een dame op leeftijd, maar als je haar een maand geleden had zien lopen met de meute mee, is het zo verschrikkelijk verdrietig.
Als jullie advies hebben?

Groeten.......
BoNoblesse
Vaste gebruiker

Ik heb de eerste dag metacam gegeven voor 10 kg, toen kon zehelemaal niet meer lopen, de DA gebeld en de 2de dag voor 5 kg. Dit ging 'beter'Als haar poot dubbelklapt kan ze hem vaak niet corrigeren, maar dat lukt soms als ze weer een stapt neemt. Of ze ligt languit. Ik heb nu ook een tuig bij haar om, maar een rondje lopen is er niet meer bij. Ik hen karpetten en lopers in huis gekocht, zodat ze grip heeft.Ik ga nu met metacam voor 5 kg door om te proberen, maar ben op 't forum aan 't zoeken, maar zou accupunctuur misschien een optie zijn?

Groeten.....
BoNoblesse
Vaste gebruiker

Bedankt Inge,
De DA heeft het hoofd vd hond wel in allerlei posities gedraaid, ze gaf toen geen enkele reactie van pijn.Ik zal morgen de fysio bellen, want ik had van haar 'huiswerk'meegekregen. De DA denkt niet dat 't zin heeft en ik weet niet of ik de hond er plezier mee doe. DA vond wel dat ik haar de foto's kon laten zien.

Net kwam ze weer met een speeltje in haar bek naar me toe lopen en strompelen, ze is hartstikke blij, maar ook weer timide, want ze weet heel goed dat er iets mis is.

Nu staat ze weer naast me terwijl ik dit typ, om iets lekkers te bietsen, alleen achter de computer heb ik net geen stukje tapijt liggen, dus ben ik weer bang dat ze valt.

Groeten.
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Mijn hond heeft iets soortgelijks met haar achterpoten. Ze zet ze heel vreemd neer. Net of ze erbij na moet denken. Soms zet ze ze ver naar buiten of juist naar binnen.
Op foto's is te zien dat een paar ruggewervels niet helemaal lekker zijn. Waarschijnlijk is dit veroorzaakt door een val oid. Hierdoor komen de seintjes vanuit de hersenen niet altijd goed door.

Ze heeft het lang niet zo extreem als jou hond en ze is ook nog maar 2. Volgens de da heeft ze hier geen pijn aan. Ze heeft alleen af en toe last van artrose en dan krijgt ze ook een pijnstiller.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
BoNoblesse
Vaste gebruiker

wat betreft de metecam, moest ik voor 10 kg geven. Maar hierdoor leek zij zo versuft dat ik op advies van DA nu voor 5 kg moet geven. Versuft lijkt zij nu niet.
Ik heb haar net buiten voor ons huis gezet om te plassen, maar dan moet ik haar echt aan het tuig omhoog hijssen. Kwam er net een hond langs die ze niet zo leuk vindt, gaat ze vreselijk te keer, lijkt 't net of ze dronken is. Ik hoop maar dat er verbetering komt, ben er ziek van.
Vanmorgen vond ik het zo zielig, lag ik naast haar op het kleed en moest ik huilen, ging ze ook zachtjes huilen en likte ze m'n gezicht,triest he?
Maar ik probeer toch heel opgewekt te zijn, prijs haar als ze haar behoefte doet en verwen haar lekker.

Groeten..
BoNoblesse
Vaste gebruiker

Ik hoor trouwens ook van glucosamine. Mijn hond heeft dat nog nooit gehad, zou zoiets misschien nog kunnen bijdragen? Zo ja, wat moet ik dan kopen en waar te verkrijgen?

Groeten...
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”