ranetje schreef:Moon schreef:Een paar jaar geleden zag ik het allemaal veel somberder in dan het uiteindelijk uitgekomen is

Dat bedacht ik gisteravond ook
Heb je topic over de SLE nog even teruggezocht.
Wat gaat het goed beschouwd geweldig goed met Dante
Hoe is het vandaag met zijn oog? Begint het al een beetje weg te trekken?
Zijn oog vertoont nog steeds Dracula trekjes

, maar geen tranen, wrijven, knipperen, niks, dus het zal wel meevallen allemaal..
Wb. de SLE; ik ben niet 's werelds grootste optimist

en vóór die diagnose hadden we natuurlijk een erge rottijd achter de rug (zo lang aan de lijn lopen en weinig bewegen is wat mij betreft niet dierwaardig voor zo'n soort hond). Het idee dat hij zo (of zo ongeveer zo) zijn leven door zou moeten; niet acceptabel voor mij. En dat geldt nog steeds! Ik heb er veel over nagedacht maar als er iets zou gebeuren waarbij weer een langdurige revalidatie nodig zou zijn zou ik hem denk ik in laten slapen (denk ik nu). Terwijl een ander misschien zou zeggen, maar na die revalidatie zou hij toch weer jaren goed kunnen leven..
We hebben het grote geluk dat hij zo goed reageert op de Moderin (en op het blaasgruisvoer

). Hij heeft een aantal keren een terugval gehad en knapte ontzettend snel weer op door een 'stootkuur' Moderin. Ook merk ik niets van bijwerkingen. Misschien dat bij bloedonderzoek er wel dingen naar boven zouden komen, maar ik maak maar geen slapende honden wakker

. Wel een paar keer gehad de afgelopen maanden dat hij ineens 'scheef liep' na wild spel of een aanvaring met een andere hond. Maar na even stevig wrijven van zijn rug was dat ook weer snel over (ik denk dat er bij de wandeling met Inge en jou ook zoiets gebeurd is, toen hij ineens over de grond kroop). Dus totaal geen beperkingen. Behalve dan het fietsen en niet zomaar achter ballen aanvliegen; hij mag pas de bal halen als deze stil op de grond ligt. Nou ja, dat is ook goed voor zijn 'steadynes'

. Heeft hij nog wel de lol van het spelen met de bal!
Dus al met al ben ik blij hoe het uiteindelijk allemaal gegaan is. Alleen wordt mijn gemoedsrust verstoord doordat die toevallen steeds sneller gaan komen. Maar wie weet doe ik ook wel veel te moeilijk over die medicatie en zou hij het daar ook weer een tijd goed op doen (én het is niet gezegd dat de volgende toeval weer zo snel zal zijn