Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Smakelijk en licht verteerbaar

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Whisky
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Soft Coated Tibetaanse Wheaten Terrier
Aantal honden: 1

Smakelijk en licht verteerbaar

Ongelezen bericht door Whisky »

Mijn Cairntje van 14 jaar, Whisky, heeft de laatste tijd wat problemen met eten. Ze had een tijdje regelmatig last van diarree, waarna we naar de DA zijn geweest. Die adviseerde ons Hills I/D.

We voeren haar dit nu en de diarree is idd over, maar ze geeft nog wel eens over. Ook spuugt ze vaak gal 's morgens, iets waar ze daarvoor nooit last van had (ligt er misschien aan dat ze vooral kip eet, waardoor d'r buikje 's ochtends echt leeg is).

Whisky vind de brokjes ook echt niet lekker... :19: Ze krijgt ze al gemengd met kip, maar dan neemt ze een hapje, spuugt de brokjes uit en eet alleen de kip ertussen uit... :mrgreen:

Heeft iemand een suggestie voor licht verteerbaar voedsel, wat honden wel lekker vinden?
Afbeelding
Whisky
Vaste gebruiker

Het blikvoer hadden we na het DA bezoek meegekregen, maar dat vond ze ook niet lekker :19: Snap het verder ook niet; ze is normaal echt een hele makkelijke eter, maar dit vind ze drie keer niks. Bij alle goedkope rotzooi van Pedigree en Frollic vreet ze je vingers op, maar dit mot ze niet :boos: .

We hebben d'r een tijdje Rodi gevoerd, vond ze hardstikke lekker maar daar kreeg ze wel dunne ontlasting van. Lijkt me dus niet zo'n goed idee om daar nu weer mee te beginnen.

Ik zat een beetje te kijken op de sites van Energique en FarmFood en die hebben allemaal wel wat 'speciaals' voor honden met gevoelige darmen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Afbeelding
Katja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shelties !!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Katja »

Je kunt nog proberen een seniorenvoer te geven. Mijn oudjes ( 10 t/m 13 jr) doen het goed op Eukanuba . Ze krijgen drie keer per dag een kleine portie. Geen lege maag meer en ze verteren het goed.
Succes !
Afbeelding
Get a life..... get Shelties !
Like Zoë & Katja !
Whisky
Vaste gebruiker

Ja, is een idee, maar na hier een beetje rondgelezen te hebben over brok vs. kvv leek ons 't wel een goed idee om eens wat anders te proberen.
Niemand anders ervaring met FF of Energique?
Afbeelding
Katja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shelties !!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Katja »

Whisky schreef:Ja, is een idee, maar na hier een beetje rondgelezen te hebben over brok vs. kvv leek ons 't wel een goed idee om eens wat anders te proberen.
Niemand anders ervaring met FF of Energique?
Heb ook een hond van net 10 jr oud , die zijn hele leven al last heeft van zijn maag/darmen. ( snel buikpijn, borrelende darmen etc ) Hij doet het erg goed op Farmfood met 1x in de week een pensdag.
Afbeelding
Get a life..... get Shelties !
Like Zoë & Katja !
angelseye2000
Actief

Ongelezen bericht door angelseye2000 »

Whisky schreef:Het blikvoer hadden we na het DA bezoek meegekregen, maar dat vond ze ook niet lekker :19: Snap het verder ook niet; ze is normaal echt een hele makkelijke eter, maar dit vind ze drie keer niks. Bij alle goedkope rotzooi van Pedigree en Frollic vreet ze je vingers op, maar dit mot ze niet :boos: .

We hebben d'r een tijdje Rodi gevoerd, vond ze hardstikke lekker maar daar kreeg ze wel dunne ontlasting van. Lijkt me dus niet zo'n goed idee om daar nu weer mee te beginnen.

Ik zat een beetje te kijken op de sites van Energique en FarmFood en die hebben allemaal wel wat 'speciaals' voor honden met gevoelige darmen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Merken als Pedigree, Frolic, Bonzo etc. zorgen er wel voor dat de brok lekker gevonden wordt (o.a vanwege zout toevoeging in vele gevallen), alleen is vaak het verhaal achter de multinational brokken een verhaal ansich.

Proefzakjes aanvragen kan soms uitkomst bieden. Misschien zit hier nog iets tussen (multinational brokken daargelaten)....
http://tinyurl.com/64q69k
Er zijn 2 soorten voer: goed voer en slecht voer.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”