Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vlooienallergie

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Maxiem
Zeer actief

Vlooienallergie

Ongelezen bericht door Maxiem »

Een tijdje geleden kreeg Max ineens allemaal bultjes op haar rug, die heel erg jeukten. Het zag er vreselijk uit en ze krabte constant. De DA heeft toen geconstateerd dat het een allergische reactie was op vlooienbeten. Nou goed, Max heel goed ontvlooit en het hele huis gedaan en het ging weer netjes over.
Nu lijkt ze echter weer vlooien te hebben (ik snap niet waar die verdraaide beesten toch telkens vandaan komen :boos: ), maar nu heeft ze alleen gewone vlooienjeuk zeg maar en helemaal geen extreme reactie.
Hoe kan het dat ze de ene keer wel allergisch reageert op vlooien en de andere keer weer niet? Het is heel mooi natuurlijk dat ze niet zo erg reageert deze keer, maar ik was gewoon nieuwsgierig waar dat dan aan ligt :wink:
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Zijn die katjes van vorig jaar er nog? Lopen die soms los buiten? Dan weet je in ieder geval waar de vlooien vandaan komen.

Misschien is ze altijd wel allergisch geweest en wordt ze nu vaker geconfronteerd met vlooien? Of ze heeft een allergie ontwikkeld, kan ook. Maar die katten zullen 'de boosdoeners' zijn, denk ik.
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joera »

Volgens mij heeft Joey ook een vlooienallergie, hij reageerd ook heel overdreven op vlooien, ik kan ze bij hem nooit vinden, bij de katten zie ik wel sporadisch een vlo maar die krabben nooit.

ook toen me hele huis + dieren ontvlooit (pff was all €50,-) en vervolgens 2 weken later hadden ze het weer :boos: Ja ik kan ze moeilijk elke 2 weken vergiftigen met die anti vlooientroep :19:
Ons katten komen niet buiten, dus ik denk juist dat Joey ze mee naar binnen neemt :19:
Het is wel echt de periode nu hé, hopelijk word het snel minder, kleine ppestbeestjes :devil:
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Vlooien leggen hun eitjes in je huis. Naden en kieren zijn favoriet. Vooral bestrijden in huis dus. Niks doen geeft garantie op een explosie, vroeger of later.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”