Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vanavond in hart van nederland
Moderator: moderatorteam
- patricia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Contacteer:
Vanavond in hart van nederland
kreeg ik net doorgemaild:
Vananvond in hart van nederland op SBS 6,
Pittbull heeft 3 King Charles Spaniels aangevallen :N:
Groetjes Patries

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Het is een "pitbull" dus moet het in het nieuws 

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Ik heb het nog niet gezien... het schijnt dat het op de site http://www.hartvannederland.nl/ ook online te zien is, maar die ligt eruit....

- Dusty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller - Aantal honden: 2
ik had het ook gemist en wilde op internet kijken maar die doet het inderdaad op het moment niet. dacht dat de fout bij ons lag maar dat is dus niet zoNakisha schreef:Ik heb het nog niet gezien... het schijnt dat het op de site http://www.hartvannederland.nl/ ook online te zien is, maar die ligt eruit....

-
doggy
Ik heb wel dit gevonden:
Zo staat het op de site:
Zo staat het op de site:
Bron: WebRegio.nlWormerveerse pitbull valt weer aan [update]
12 november 2008
WORMERVEER - [update 13 november 10.19 uur] De hond die op de Noorderstraat in Wormerveer in augustus een vrouw aanviel is maandagavond weer bezig geweest. Ditmaal viel het de zes honden van een vrouw in de Westerstraat in aan. De eigenaar van de hond was hier niet bij aanwezig. Die kwam later aangelopen. Drie van de aangevallen honden hebben verwondingen, de eigenaresse heeft wonden aan haar handen.
De politie kon geen aangifte opnemen. Juridisch gezien zijn honden voorwerpen en daar kan geen aangifte tegen worden gedaan. Omdat de aanval is gepleegd door een hond en er geen opzet in het spel is, is het niet mogelijk om de hond voor zijn aandeel te vervolgen. De eigenaren wel, maar dan moet blijken dat zij een rol hebben gespeeld in de aanval.
De pitbullachtige droeg een muilkorf, maar wist deze af te doen alvorens de honden aan te vallen. Dat de hond ook betrokken was bij de aanval in de Noorderstraat is bevestigd door de eigenaresse zelf. De politie laat WebRegio weten dat bij het eerste incident de eigenaar van de hond een waarschuwing krijg van de burgemeester. Bij een tweede keer geeft politie advies aan burgemeester dat het een gevaarlijke hond is, burgemeester kiest meestal voor een kort aanlijningsregel. De politie kan zelf geen besluiten nemen, maar adviseert de burgemeerster hierbij. Verder laat een politie-woordvoerder weten dat honden worden bijna nooit afgemaakt. Eerst wordt het gedrag beoordeeld en geanalyseerd.
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Gaat het om deze?
BronWormerveerse pitbull valt weer aan [update]
12 november 2008
WORMERVEER - [update 13 november 10.19 uur] De hond die op de Noorderstraat in Wormerveer in augustus een vrouw aanviel is maandagavond weer bezig geweest. Ditmaal viel het de zes honden van een vrouw in de Westerstraat in aan. De eigenaar van de hond was hier niet bij aanwezig. Die kwam later aangelopen. Drie van de aangevallen honden hebben verwondingen, de eigenaresse heeft wonden aan haar handen.
De politie kon geen aangifte opnemen. Juridisch gezien zijn honden voorwerpen en daar kan geen aangifte tegen worden gedaan. Omdat de aanval is gepleegd door een hond en er geen opzet in het spel is, is het niet mogelijk om de hond voor zijn aandeel te vervolgen. De eigenaren wel, maar dan moet blijken dat zij een rol hebben gespeeld in de aanval.
De pitbullachtige droeg een muilkorf, maar wist deze af te doen alvorens de honden aan te vallen. Dat de hond ook betrokken was bij de aanval in de Noorderstraat is bevestigd door de eigenaresse zelf. De politie laat WebRegio weten dat bij het eerste incident de eigenaar van de hond een waarschuwing krijg van de burgemeester. Bij een tweede keer geeft politie advies aan burgemeester dat het een gevaarlijke hond is, burgemeester kiest meestal voor een kort aanlijningsregel. De politie kan zelf geen besluiten nemen, maar adviseert de burgemeerster hierbij. Verder laat een politie-woordvoerder weten dat honden worden bijna nooit afgemaakt. Eerst wordt het gedrag beoordeeld en geanalyseerd.

- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Opmerkelijk dat je dan blijkbaar geen aangifte kunt doen, maar de eigenaren wel een waarschuwing kunnen krijgen. Als er geen strafbaar feit gepleegd is, wordt, dan kun je toch ook niet waarschuwen? Ik vind de juridische wereld van de bijtincidenten steeds schimmiger worden...

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Je kunt geen aangifte doen maar wel melding maken van hetgeen er is gebeurd. De politie maakt dan op grond van de APV een bijtrapportage op voor de gemeente vergezeld met een advies waarna de gemeente bestuursrechterlijke maatregelen neemt tegen de eigenaar, wat dus in kan houden dat de hond aangemerkt gaat worden als gevaarlijke hond en in het vervolg kort aangelijnd en gemuilkorfd over straat moet. Mocht er dan weer iets gebeuren is de hond ondertussen aangemerkt als gevaarlijke hond en kan de eigenaar op basis van strafrecht artikel 425 worden vervolgd.MirandaH schreef:Opmerkelijk dat je dan blijkbaar geen aangifte kunt doen, maar de eigenaren wel een waarschuwing kunnen krijgen. Als er geen strafbaar feit gepleegd is, wordt, dan kun je toch ook niet waarschuwen? Ik vind de juridische wereld van de bijtincidenten steeds schimmiger worden...
De eigenaar kan in principe ook al worden vervolgd voor het overtreden van art. 425 vóór dat deze is aangemerkt als gevaarlijke hond maar dat ligt juridisch iets ingewikkelder en zal in dit geval vermoedelijk (maar ik ken natuurlijk niet alle ins en outs) moeilijk worden ivm het feit dat de hond een muilkorf droeg (ondanks dat hij deze af wist te krijgen).
Gr. Aniek

- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
http://www.hartvannederland.nl/item/156 ... n_de_buurt
hier staat trouwens dat het om een "grote vechthond" gaat en niet specifiek om een pittje
hier staat trouwens dat het om een "grote vechthond" gaat en niet specifiek om een pittje
- toran
- Zeer actief
- Contacteer:
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Vechthond... niemand weet wie of wat.
Hij heeft 3 King Charles spaniels aangevallen en daarvoor een jackrusseltje en zijn eigenaresse.
Bij de laatste aanvaring droeg hij al een muilkorf, maar die ''vloog af'' volgens de eigenaresse.
Ik vraag mij dus af wat erachter zit... als de hond al een muilkorf droeg, was de eigenaar toch niet volledig onverschillig? Wat deed de eigenaar eigenlijk tijdens de aanvallen? Dat word allemaal niet genoemd.
De hond krijgt nu een muilkorf- en aanlijngebod. Als de eigenaar zich daar netjes aan houd, zal het nooit meer kunnen gebeuren.
Hij heeft 3 King Charles spaniels aangevallen en daarvoor een jackrusseltje en zijn eigenaresse.
Bij de laatste aanvaring droeg hij al een muilkorf, maar die ''vloog af'' volgens de eigenaresse.
Ik vraag mij dus af wat erachter zit... als de hond al een muilkorf droeg, was de eigenaar toch niet volledig onverschillig? Wat deed de eigenaar eigenlijk tijdens de aanvallen? Dat word allemaal niet genoemd.
De hond krijgt nu een muilkorf- en aanlijngebod. Als de eigenaar zich daar netjes aan houd, zal het nooit meer kunnen gebeuren.

- Mireillevdw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Is de RAD weer veranderd? Officieel zou de hond nu toch in beslag moeten worden genomen en verder zou er een test afgenomen moeten worden, toch?
Ik heb het de laatste tijd niet meer zo gevolgd, maar misschien is de RAD alweer veranderd sinds die tijd......
Ik heb het de laatste tijd niet meer zo gevolgd, maar misschien is de RAD alweer veranderd sinds die tijd......

http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
- **Tamara**
- Zeer actief
- Contacteer:
De werkelijke eigenaar was er niet bij. Het was een meisje/vrouw die met de hond liep die er maar een beetje dwaas bijstond terwijl de bazin van de hondjes probeerde de hondjes uit de bek van de grote hond te krijgen.Nakisha schreef: Ik vraag mij dus af wat erachter zit... als de hond al een muilkorf droeg, was de eigenaar toch niet volledig onverschillig? Wat deed de eigenaar eigenlijk tijdens de aanvallen? Dat word allemaal niet genoemd.
-
Naad
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff
Re: Vanavond in hart van nederland
Komt niet terug op de site dat het om een PiTbull gaatpatricia schreef:kreeg ik net doorgemaild:

Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
-
Dazwa84
- patricia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Contacteer:
zo kreeg ik het doorgemaild en schreeuwen doe ik niet,Naad schreef:Komt niet terug op de site dat het om een PiTbull gaatpatricia schreef:kreeg ik net doorgemaild:
Pittbull heeft 3 King Charles Spaniels aangevallen :N:is weer lekker makkelijk omdat gelijk te gaan schreeuwen..
maar in het stukje van webregio.nl hebben ze het over een pitbullachtige.
het zal er wel op lijken
Groetjes Patries

- petra1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 5
Ik heb het zondag wel gezien,maar vond wel dat de verwondingen erg mee vielen bij de King Charlesjes.
Ze hadden een paar kleine gaatjes,en een had een wond bij zijn keel wat een bult was geworden.
Maw,in mijn ogen dan,meer geschreeuw dan dat er werkelijk wat aan de hand was...
Natuurlijk praat ik niet goed wat er gebeurd is,maar ik vind wel dat er dit keer wat overtrokken gereageerd is door SBS. Maar aan de andere kant staan ze daar ook wel een beetje (veel) om bekend natuurlijk.
Ik kan me wel voorstellen dat de vrouw in kwestie,en de vrouw die in augustus aangevallen is,erg geschrokken zijn.
Vooral omdat het dus al de tweede keer is dat hij wat doet.
De vrouw in augustus schijnt wel behoorlijk gewond te zijn geweest: hij heeft haar in haar arm en buik gebeten.
Ze hadden een paar kleine gaatjes,en een had een wond bij zijn keel wat een bult was geworden.
Maw,in mijn ogen dan,meer geschreeuw dan dat er werkelijk wat aan de hand was...
Natuurlijk praat ik niet goed wat er gebeurd is,maar ik vind wel dat er dit keer wat overtrokken gereageerd is door SBS. Maar aan de andere kant staan ze daar ook wel een beetje (veel) om bekend natuurlijk.
Ik kan me wel voorstellen dat de vrouw in kwestie,en de vrouw die in augustus aangevallen is,erg geschrokken zijn.
Vooral omdat het dus al de tweede keer is dat hij wat doet.
De vrouw in augustus schijnt wel behoorlijk gewond te zijn geweest: hij heeft haar in haar arm en buik gebeten.
- Chione
- Zeer actief
- tibetaantje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 tibetaanse spaniel
- Locatie: (je kunt niet alle honden van de wereld redden maar je kunt wel de wereld van 1 hond redden!!)
dit vind ik dus nergens op slaan....als mijn hondje aangevallen word en al heeft ie maar 1 schrammetje vind ik dat al te veel.......en wat denk je dat het voor dat kleine hondje psygisch betekend en voor het baasje......durf je niet eens meer op een bepaalde plek te lopen omdat daar een hond loopt die misschien wel weer je hondje zal aanvallen.Ik heb het zondag wel gezien,maar vond wel dat de verwondingen erg mee vielen bij de King Charlesjes.
groetjes van monique en mijn vriendje voor het leven... Tibo.
Tara .....29~12~2001 19~9~2015
Misty ....08~04~2003 13~07~2003
Allway's in my heart

Tara .....29~12~2001 19~9~2015
Misty ....08~04~2003 13~07~2003
Allway's in my heart

- petra1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 5
Ik bedoelde niet dat het meer geschreeuw vanuit de vrouw was,maar vanuit SBStibetaantje schreef:dit vind ik dus nergens op slaan....als mijn hondje aangevallen word en al heeft ie maar 1 schrammetje vind ik dat al te veel.......en wat denk je dat het voor dat kleine hondje psygisch betekend en voor het baasje......durf je niet eens meer op een bepaalde plek te lopen omdat daar een hond loopt die misschien wel weer je hondje zal aanvallen.Ik heb het zondag wel gezien,maar vond wel dat de verwondingen erg mee vielen bij de King Charlesjes.
- samantha1986
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse Bulldog
- Contacteer:
Ja vind ik ookNaad schreef:Komt niet terug op de site dat het om een PiTbull gaatpatricia schreef:kreeg ik net doorgemaild:
Pittbull heeft 3 King Charles Spaniels aangevallen :N:is weer lekker makkelijk omdat gelijk te gaan schreeuwen..
Senna 11.12.04 - 12.11.12 (Am.Staff), Diesel 10.01.08 - 09.05.14 (Boxer) herplaatser, Harrie 15.08.06 - 09.05.16 (Franse Bulldog) herplaatser

Bob 27.08.11 (X Fr.Bulldog) herplaatser
Kaya 12.09.16 (X Bullterrier)
Reflecterende hesjes voor de hond! Het kan gevaarlijk zijn om je hond in het donker uit te laten. Jaarlijks gebeuren er aanrijdingen waarbij honden en auto's betrokken zijn.
Met de reflecterende hesjes of ben je er zeker van dat jij en je hond sneller gezien worden in het donker. https://hondenhesjes.jimdo.com/

Bob 27.08.11 (X Fr.Bulldog) herplaatser
Kaya 12.09.16 (X Bullterrier)
Reflecterende hesjes voor de hond! Het kan gevaarlijk zijn om je hond in het donker uit te laten. Jaarlijks gebeuren er aanrijdingen waarbij honden en auto's betrokken zijn.
Met de reflecterende hesjes of ben je er zeker van dat jij en je hond sneller gezien worden in het donker. https://hondenhesjes.jimdo.com/
- tibetaantje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 tibetaanse spaniel
- Locatie: (je kunt niet alle honden van de wereld redden maar je kunt wel de wereld van 1 hond redden!!)
- iones
- Zeer actief
-
Naad
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff
Ja sorry bedoelde het ook niet tegen jouwpatricia schreef:zo kreeg ik het doorgemaild en schreeuwen doe ik niet,Naad schreef:Komt niet terug op de site dat het om een PiTbull gaatpatricia schreef:kreeg ik net doorgemaild:
maar in het stukje van webregio.nl hebben ze het over een pitbullachtige.
het zal er wel op lijkenen dan heet het al snel Pitbull.

Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009