Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kippenbotjes

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

bikkeltjuh
nieuw lid

kippenbotjes

Ongelezen bericht door bikkeltjuh »

Nog een vraagje,

Ik lees overal dat er kippennekjes, kippenbotjes met vlees enz aan de pups en ook volwassen honden gegeven word, maar ik heb vroeger altijd geleerd dat je ze geen kippenbot mocht geven omdat dat splinterd :denken: Ik raak steeds meer in de war hoemeer ik lees

Groetjes Diana, Buster ,Bikkel en Bentley :cheer:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Dit kun je het beste in een ander forumonderdeel vragen.

Rauwe kippenpootjes (botjes, vleugels enz) kun je rustig geven aan een hond. De vleugels moet je wel even inknippen, maar rauw bot versplintert niet. Gekookte of gebakken botten versplinteren wel, dus dat mag je nooit geven aan je hond.

Als je normaal brokken aan je hond geeft (als voer) kun je ook niet zomaar alle botten geven aan een hond, want daarvoor zijn de maagsappen van de hond nog niet zuur genoeg. Een hond moet eerst een paar maanden wennen aan makkelijk verteerbaar vlees (bijvoorbeeld kvv), voordat je eens de wat "zwaardere" / moeilijker verteerbare botten geeft.
ien
Erelid
Contacteer:

Re: kippenbotjes

Ongelezen bericht door ien »

bikkeltjuh schreef:Nog een vraagje,

Ik lees overal dat er kippennekjes, kippenbotjes met vlees enz aan de pups en ook volwassen honden gegeven word, maar ik heb vroeger altijd geleerd dat je ze geen kippenbot mocht geven omdat dat splinterd :denken: Ik raak steeds meer in de war hoemeer ik lees

Groetjes Diana, Buster ,Bikkel en Bentley :cheer:
hoi
kippenbotjes en ander botten splinteren als je ze kookt, het is de bedoeling van rauw voeren dat ze de botten met vlees dus rauw krijgen.
maar ookd e bedoeling eerst goed inlezen,vragen stellen en niet zo maar een kippenvleugel of poot geven omdat dit zo leuk is.
Vers voeren is een ander manier van voeren en hoe meer je je daar in gaat verdiepen ga je ook snappen waarom en hoe!
dus advies..niet zomaar doen maar inlezen.
gebruik google en zoek en lees..!!
succes!
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”