Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wandeltijden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Wandeltijden

Ongelezen bericht door SannePP »

Cena is nu 8 maanden en ik probeer me nog steeds aan de wandeltijd te houden. 40 minuten in dit geval dus.

Nu was ik van de week in het bos waar ik een tijdje niet geweest was, en liep eigenlijk een beetje mijn standaard rondje. Was ik in 20 minuten al weer terug bij de auto! :N: En tja, om nou nog een keer het zelfde rondje te gaan lopen, zag ik niet helemaal zitten...

Ook in het park merk ik dat Cena langer mag wandelen dan het park groot is. Als ik het standaard rondje loop en onderweg niemand tegen kom, duurt het ook maar 20 minuten (inclusief van en naar huis) Nu heb ik van de week een achtje gelopen en dat scheelde weer bijna 10 minuten extra.

Hoe doen jullie dat? Lopen jullie een rondje twee keer? Of kies je op een gegeven moment andere wandellocaties?
RIP Cena :roos:
    C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Haha nevernooitniet dat ik het rondje 2 keer ga lopen..ik ga met de jongens naar een bos voor de lange wandelingen ( 1,5 - 2 uur) en naar het park voor de korte wandeling ( 3 kwartier ong) en in de wijk voor de poep-piesrondjes ( 20-30 minuten).
    Afhankelijk van waar ik zin in heb en waar de heren aan toe zijn kies ik.
    loony
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): working kelpie
    Patterdale Terrier
    Engelse Springer Spaniel
    Aantal honden: 4
    Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Ik heb nu 4 verschillende routes die ik toch wel geregeld afwissel.
    3 langes voor bij goed weer en als ik overdag vrij ben, de andere is momenteel wel het meeste doordat ik veel werk en het savonds gauw donker is en men zin minder.
    Chione
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Ik let nooit zo op de tijd, het gaat zoals het gaat. Sowieso loop ik niet alleen maar, maar ga vaak ff zitten/staan en met stokken gooien, trek spellen doen etc.
    ~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
    Afbeelding
    ~
    Daanie
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Daanie »

Ik let nooit op de tijd :19:
    Ik ga gewoon naar een gebied en zie wel hoe het loopt. Ligt aan hoe druk het is, het weer, mijn zin en hoe ze luisteren.

Ik kan dus ook niet vertellen hoeveel tijd per dag (in minuten) ik mijn honden uitlaat.
    Afbeelding
    Sylvia 1980
    Actief
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia 1980 »

In een bos kan je toch makkelijk nog een andere rondje lopen. Meestal zijn daar wel meerdere paadjes.
    Toen Fahim 8 maanden was ging hij ook weleens 1 tot 1,5 uur mee. maar deed dan de dag erna rustig of ging tussendoor ergens even zitten.
    Ik loopt nooit 2 keer hetzelfde rondje daar vinden ze niet zoveel aan.
    Afbeelding
    Groetjes Sylvia
    Poot Yaro, Luca en Fahim
    A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
    Knoeppie
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Beagle

Ongelezen bericht door Knoeppie »

De ene dag loop ik 2 uur en de andere dag maar 45 minuten minuten, dat scheelt van dag tot dag.
    Ik bepaal hier de wandeltijden, niet mijn hond :19:
    Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
    Dingo
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Ik heb verschillende routes. Meestal drie kwartier tot een uur. Soms hebben de honden het na een half uurtje wel gezien. Ik kijk naar meerdere dingen dus.
    AfbeeldingAfbeelding
    Who finds a faithful friend, finds a treasure.
    estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Chione schreef:Ik let nooit zo op de tijd, het gaat zoals het gaat. Sowieso loop ik niet alleen maar, maar ga vaak ff zitten/staan en met stokken gooien, trek spellen doen etc.
    Hier eigenlijk ook zo.
    Ik kijk nooit naar de tijd, loop gewoon en ondertussen bijv. bij een watertje met de bal gooien.

Nu kan ik hier ook allerlei kanten op en kan ik zo lang wandelen als ik zelf wil waarbij de omgeving enorm wisseld. De ene 10 minuten loop ik door een park, dan weer langs de weg, dan weer door een watergebied en ook loop hier door de woonwijken heen.
    ~Suzanne~
    Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hoi,
    Verschillende rondjes, verschillende tijden.. maar, met een hond van 8 maanden mag je best ook al een keer een uurtje lopen hoor.. niet elke dag 5 x ;-) maar je 100% aan die regel houden... nee, dat hoeft niet.

Wel voorzichtig opbouwen zou ik zeggen, niet ineens morgen 2 uur gaan lopen ;-)

Suzanne
    SannePP
    Zeer actief
    Contacteer:

Suzanne123 schreef:Hoi,
    Verschillende rondjes, verschillende tijden.. maar, met een hond van 8 maanden mag je best ook al een keer een uurtje lopen hoor.. niet elke dag 5 x ;-) maar je 100% aan die regel houden... nee, dat hoeft niet.

Suzanne
    :mrgreen: Ik dacht eigenlijk dat het wel belangrijk was nog steeds op die tijd te letten. Zit ik ammaal braaf op mijn klokkie te kijken tijdens wandelingen... :mrgreen:
    Als ik moet werken, doen we meestal een rondje park en dat is sowieso dus niet heel lang. Maar ik heb altijd al een keer om het ziekenhuis willen lopen, omdat dat een rustige, mooie route is.
    Kan ik dus gerust gaan doen, zo af en toe?

Tuurlijk lopen we soms wel iets langer, maar dat probeer ik wel zo veel mogelijk te vermijden.
    Kan ik dus gerust ook eens met een forumwandeling mee! :cheer:
      kiki78
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Ik heb op het moment een dalmaat van 7 maanden hier in opvang en ik loop meestal wandelingen van een half uur maar zo gaan we naar de hei en dan lopen we rustig een uur. Dit doen we niet elke dag maar 2 a 3 keer per week een wandeling van een uur.
      Afbeelding
      Knoeppie
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Beagle

Ongelezen bericht door Knoeppie »

SannePP schreef:
      Suzanne123 schreef:Hoi,

Suzanne
      :mrgreen: Ik dacht eigenlijk dat het wel belangrijk was nog steeds op die tijd te letten. Zit ik ammaal braaf op mijn klokkie te kijken tijdens wandelingen... :mrgreen:
      Als ik moet werken, doen we meestal een rondje park en dat is sowieso dus niet heel lang. Maar ik heb altijd al een keer om het ziekenhuis willen lopen, omdat dat een rustige, mooie route is.
      Kan ik dus gerust gaan doen, zo af en toe?

Tuurlijk lopen we soms wel iets langer, maar dat probeer ik wel zo veel mogelijk te vermijden.
      Kan ik dus gerust ook eens met een forumwandeling mee! :cheer:
      Haha, ja, natuurlijk kan dat :mrgreen:

Knoeppie was 5 maanden tijdens haar eerste beaglewandeling.
      Ze heeft de hele wandeling voorop gelopen.
      Zolang het geen dagelijkse kost is kan het echt geen kwaad!
      Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
      Sylvia 1980
      Actief
      Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia 1980 »

Yaro en Luca zijn met 8 maanden voor de eerste keer meegegaan op een RRwandeling. Vonden het super. De rest van de dag rustig aangedaan en de dagen erna ook.
      Fahim is met 9 weken voor de eerste keer meegegaan, wel in een draagtas, Is daar ook maar heel even uitgeweest met het kennismaken.
      Afbeelding
      Groetjes Sylvia
      Poot Yaro, Luca en Fahim
      A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
      jacq1970
      Zeer actief
      Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Je kan best eens wat langer lopen hoor dat is helemaal niet erg, zolang je maar goed op je hond let dat het niet teveel is.
      ik heb me tot een jar oud ook vrij netjes aan de wandeltijd gehouden , niet op de minuut af maar wel als richtlijn aangehouden.
      Maar een keer of 2 per week langer is helemaal niet erg.
      Afbeelding
      Frenk
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Met een beetje creativiteit, zigzaggen en achtjes kun je in ons wandelbos rustig een uur onderweg zijn, zonder het zelfde pad twee keer nodig te hebben. Alleen loop je hemelsbreed niet zo ver van je vorige pad af :19:
      Het is alleen de enige plek waar ik met een gerust hart een puber los durf te laten lopen. (het strand is namelijk niet leuk genoeg voor elke dag)
      We lopen dagelijks een uur los en dan nog wat blokjes aangelijnd door de wijk en eventueel het park.
      Verder wordt er tijdens de wandelingen ook getraind op van alles en nog wat, dus dat maakt het wel extra intensief.
      Ik heb me eigenlijk nooit aan die minuten-regels gehouden :N:
      Afbeelding
      doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Met Beike hoef ik er geen rekening mee te houden , hij is 2,7 jaar en mag dus zelf weten hoe lang we lopen.
      Dat varieert van 30 minuten tot dik 2 uren.

Ik wissel wel af met de wandelingen, we gaan eigenlijk nooit 2X dezelfde route op één dag doen.
      bennie
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Duitse Herder
      Border Collie
      Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Twee keer per dag naar losloopgebied voor een wandeling van circa een uur of langer. Soms ruil ik een wandeling in om een uurtje te trainen, ook voorafgaand aan speurtraining wordt er kort gewandeld.
      Nu moet ik wel zeggen dat we hier erg riant in de losloopgebieden zitten.
      Maar ook een klein rondje kun je tot uren uitbreiden afhankelijk van wat je onderweg doet. Meestal kom je zat dingen tegen om wat behendigheidsoefeningetjes te doen, wat de wandeling voor de hond ook weer leuker maakt :).
      Laura-Joy
      Zeer actief

Ongelezen bericht door Laura-Joy »

Toen Joy een kleine pup was lette ik wel een beetje op de tijd maar toen ze 8 maanden was keek ik gewoon goed naar Joy zelf, ze ging ook wel eens een uur mee.
      Waar ik ga wandelen kunnen de honden zelf beslissen of ze een beetje rondstruinen, snuffelen, rondcrossen, zwemmen. Soms ga ik tussendoor ook even op een bankje zitten kijken hoe ze aan het schooieren (schrijf je dat zo? :N:) zijn. Merk ik dat ze het eerder wel gezien hebben allemaal dan ga ik weer terug naar de auto.

Joy gaat meestal 2x per dag los, heb 6 verschillende rondes en verder lopen we gewoon de poep/plasrondjes in de wijk of lopen we even naar de winkels hier om een lekker kauwgeval te halen bij de dierenwinkel (nog geen 10 minuten lopen incl. snuffelen).
      Afbeelding
      Marie-Josée
      Erelid
      Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Onze honden gingen met 8 maanden al een uur mee.Ik heb de keuze uit heel veel bospaden dus kan elke dag een andere route met een andere lengte lopen.Voor Bruno heb ik de laatste tijd de korte routes gelopen, Tomas kan gerust uren lopen.
      Sonnie1983
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
      Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Diego is ook van de week 8 maandjes en wij lopen per keer 30 tot 45 minuten met hem. Kan langer zijn als we speelmaatjes onder weg tegen komen of nog gaan ballen op een veldje.

Savonds en smorgens is het door de wijk nu omdat het dan donker is (smorgens ook bijna weer dat het nog donker is) en tussen de middag gaat hij natuurgebied in en kan lekker los.

Ik loop wel verschillende rondjes door de wijk, geen vaste rondjes echt maar ga dan een keer links dan daar weer een keer rechts, etc.

En verder om energie kwijt te raken trainen we thuis of spelen nog samen thuis.

En voor langere wandelingen gaan we naar bossen in de buurt.
      malinois
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
      Aantal honden: 3
      Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

let er nooit op... wandel wel een eind weg... de ene keer wat langer dan de andere...
      Hier zwemmen ze tussentijds ook nog, of met elkaar als idioten rennen... als dat gebeurd hoef je niet daarna nog es een uur te gaan lopen want daar hebben ze niet zo'n behoefte aan.
      Voor het trainen etc. ook maar een klein stukje aangezien ze hun energie die dag nog hard nodig hebben...
      Is dus van veel factoren afhankelijk.... :wink:
      Afbeelding
      In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
      marian*
      Erelid
      Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
      Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Marie-Josée schreef:Onze honden gingen met 8 maanden al een uur mee.Ik heb de keuze uit heel veel bospaden dus kan elke dag een andere route met een andere lengte lopen.Voor Bruno heb ik de laatste tijd de korte routes gelopen, Tomas kan gerust uren lopen.
      Hier net zo;Bente droeg ik toen ze nog heel klein was een eindje op mijn arm als ze moe werd of we gingen ergens zitten zodat Max toch zijn beweging kreeg.
      Afbeelding
      Uit het oog maar nooit uit het hart
      Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
      kitty
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): schapendoes
      Aantal honden: 5
      Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

Mijn pups lopen gewoon mee. Ik draag ze geregeld een stukje of ze gaan in de draagzak bij heel lange wandelingen. Als ze 8 maanden zijn lopen ze gewoon vol mee.
      Ik loop met jonge honden erbij niet de hele wandeling op vol tempo maar laat ze lekker even ergens spelen en zwemmen.
      kitty
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): schapendoes
      Aantal honden: 5
      Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

Frenk schreef:Met een beetje creativiteit, zigzaggen en achtjes kun je in ons wandelbos rustig een uur onderweg zijn, zonder het zelfde pad twee keer nodig te hebben. Alleen loop je hemelsbreed niet zo ver van je vorige pad af :19:
      Het is alleen de enige plek waar ik met een gerust hart een puber los durf te laten lopen. (het strand is namelijk niet leuk genoeg voor elke dag)
      We lopen dagelijks een uur los en dan nog wat blokjes aangelijnd door de wijk en eventueel het park.
      Verder wordt er tijdens de wandelingen ook getraind op van alles en nog wat, dus dat maakt het wel extra intensief.
      Het stand niet leuk genoeg voor iedere dag :80: Hier krijgen ze echt nooit genoeg van het strand. Zwemmen, graven, meeuwen jagen en dan ook nog een lekker maaltje van krab en garnalen :mrgreen: Hoe vaak en hoe lang ik hier ook ga, ze blijven uit hun dak gaan op het strand.
      SannePP
      Zeer actief
      Contacteer:

Oef ik zou willen dat we dichter bij het stand woonden! Cena heeft zo genoten van onze vakantie aan het Friese wad! En wij trouwens ook!

Vandaag hebben we de wandeling rondom het ziekenhuis gedaan. Die ga ik in het weekend nog eens doen, want dan kan Cena de hele route los. Nu reed er iets te veel verkeer en moest ze de helft van de tijd aan de lijn. Wat ook niet erg is overigens.
      De wandeling duurde precies een uur. We hebben tussendoor 5 minuten op een bankje gezeten, maar dat hoefde van Cena niet zozeer.
      Erg leuk, zo'n nieuwe route. En hij is erg afwisselend: stukje wijk, stukje park, een watertje, een slijksloot (beetje jammer Cena!), een stukje bomenlaan, langs de ingang van het ziekenhuis, door de ziekenhuistuin en dan langs de weg en de beek af terug naar het park. Door het park, terug door de wijk naar huis... Goed toch?!
        Frenk
        Zeer actief

kitty schreef:
        Frenk schreef:Met een beetje creativiteit, zigzaggen en achtjes kun je in ons wandelbos rustig een uur onderweg zijn, zonder het zelfde pad twee keer nodig te hebben. Alleen loop je hemelsbreed niet zo ver van je vorige pad af :19:
        Het stand niet leuk genoeg voor iedere dag :80: Hier krijgen ze echt nooit genoeg van het strand. Zwemmen, graven, meeuwen jagen en dan ook nog een lekker maaltje van krab en garnalen :mrgreen: Hoe vaak en hoe lang ik hier ook ga, ze blijven uit hun dak gaan op het strand.
        Volgens Frenk niet :19: :N: Niet genoeg te snuffelen of om je poot tegen aan te tillen denk ik :denken:
        Afbeelding
        SannePP
        Zeer actief
        Contacteer:

Frenk schreef:Volgens Frenk niet :19: :N: Niet genoeg te snuffelen of om je poot tegen aan te tillen denk ik :denken:
        Kan me wel ergens iets bij voorstellen, als een hond een echte snuffelaar is en graag zijn kop in iedere struik steekt!
          Frenk
          Zeer actief

SannePP schreef:
          Frenk schreef:Volgens Frenk niet :19: :N: Niet genoeg te snuffelen of om je poot tegen aan te tillen denk ik :denken:
          Kan me wel ergens iets bij voorstellen, als een hond een echte snuffelaar is en graag zijn kop in iedere struik steekt!
          Joh, elk blaadje moet uiterst zorgvuldig besnuffeld (en soms afgelikt :N:) worden :19: :mrgreen:
          Afbeelding
          *Linda*
          Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

kitty schreef:
          Mijn honden hebben dat ook hoor :mrgreen: Toen ik nog vlak bij het strand woonde, ging ik daar maar 2 keer per week ofzo heen, duinen-bos vonden ze véél leuker. Sun had te weinig impulsen op het strand, ging hij mij steeds lastig vallen, blaffen, schoenen bijten :19:
          Afbeelding Afbeelding Afbeelding
          Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”