Ps, ik hoop dat de foto's niet te groot zijn. Ik kan alleen de formaten voor het onderschrift vinden :N:
Moderator: moderatorteam

Ten eerste heb ik altijd al een Lundehund in het echt willen zien, ik vind ze echt heel erg mooi!linlin schreef:wat een popje, zeg. dat is toch dat ras met die sleutelbeentjes en die inklapbare oren?
Ok alleen dit ras dusNanna schreef:Volgens deze site wèlKatja schreef:Nogmaals gefeliciteerd![]()
Honden hebben geen sleutelbeen dacht ik toch ?![]()
http://www.hondenencyclopedie.be/Lundehund.html
Katja schreef:Ok alleen dit ras dusNanna schreef:Volgens deze site wèlKatja schreef:Nogmaals gefeliciteerd![]()
Honden hebben geen sleutelbeen dacht ik toch ?![]()
http://www.hondenencyclopedie.be/Lundehund.html
Als eigenaar van zo'n apart ras zou je dat toch moeten wetenodin schreef:Ze kunnen inderdaad de oren dicht klappen. Daar sta je dan je hond te roepenDat van het sleutelbeen weet ik niet zeker, maar dat vind ik dan ook veel minder belangrijk dan het karakter en zo. Tot nu toe heb ik nog geen "extra" botje gevoeld. Ze is superlenig. Als ze onder de kist door wil kruipen gaan alle pootjes opzij en "zwemt" ze er onder door :N: Ook zijn m'n handen nergens veilig als ze wil bijten, want ze draait gewoon dat koppie helemaal om. Dat doet me aan een horrorfilm denken
:N: :N:
![]()
@Bons; je mag 'r fotograferen, hoor, maar ik dacht dat je alleen volwassen honden zocht? En dat je in Friesland woont? Of heb ik nu een verkeerde persoon voor me?
En ik ben blij dat hier niet geroepen wordt: "een Noorse WAT???"......
Ja dat klopt... maar als er niemand met een Lundehund komt wordt ze vanzelf volwassen toch? En er zijn er zo weinig van dat ik die shows dan ff niet zo belangrijk vindodin schreef:Ze kunnen inderdaad de oren dicht klappen. Daar sta je dan je hond te roepenDat van het sleutelbeen weet ik niet zeker, maar dat vind ik dan ook veel minder belangrijk dan het karakter en zo. Tot nu toe heb ik nog geen "extra" botje gevoeld. Ze is superlenig. Als ze onder de kist door wil kruipen gaan alle pootjes opzij en "zwemt" ze er onder door :N: Ook zijn m'n handen nergens veilig als ze wil bijten, want ze draait gewoon dat koppie helemaal om. Dat doet me aan een horrorfilm denken
![]()
@Bons; je mag 'r fotograferen, hoor, maar ik dacht dat je alleen volwassen honden zocht? En dat je in Friesland woont? Of heb ik nu een verkeerde persoon voor me?
hmmmBons schreef:
Ja dat klopt... maar als er niemand met een Lundehund komt wordt ze vanzelf volwassen toch? En er zijn er zo weinig van dat ik die shows dan ff niet zo belangrijk vind![]()
Ik woon inderdaad in Friesland, maar dat klinkt in dit geval verder dan het is, ik zit maar een uur van Baarn.
Jij hebt mij volgens mij eens gemaild toch? Toen schreef je dat je een pup zou "krijgen", of heb IK nu de verkeerde voor me
er zit hier nog iemand met een Lundehund op het forumodin schreef:Ze kunnen inderdaad de oren dicht klappen. Daar sta je dan je hond te roepenDat van het sleutelbeen weet ik niet zeker, maar dat vind ik dan ook veel minder belangrijk dan het karakter en zo. Tot nu toe heb ik nog geen "extra" botje gevoeld. Ze is superlenig. Als ze onder de kist door wil kruipen gaan alle pootjes opzij en "zwemt" ze er onder door :N: Ook zijn m'n handen nergens veilig als ze wil bijten, want ze draait gewoon dat koppie helemaal om. Dat doet me aan een horrorfilm denken
![]()
Okay, dan was het iemand andersEnya schreef:hmmmKan me niet herinneren je gemaild te hebben. Ik heb vrij weinig mensen op de hoogte gesteld, toen ik besloten had haar te nemen, dus ik denk dat dat iemand anders is geweest
Voor de liefhebbers onder ons. Op rontgenfoto's zijn geen sleutelbeenderen te vinden bij de Lundehund. Men gaat er vanuit dat ze langere of flexibelere spieren en pezen hebben, waardoor ze zo lenig zijn. Heb het nagevraagd op het Lundehund-prikbord.Enya schreef:Nee sorry, ik vind het belangrijker lekker met Enya bezig te zijn dan op te zoeken of ze een sleutelbeen heeftKatja schreef:
Als eigenaar van zo'n apart ras zou je dat toch moeten weten
Zoals ik al zei ; honden hebben geen sleutelbeenEnya schreef:Voor de liefhebbers onder ons. Op rontgenfoto's zijn geen sleutelbeenderen te vinden bij de Lundehund. Men gaat er vanuit dat ze langere of flexibelere spieren en pezen hebben, waardoor ze zo lenig zijn. Heb het nagevraagd op het Lundehund-prikbord.Enya schreef:Nee sorry, ik vind het belangrijker lekker met Enya bezig te zijn dan op te zoeken of ze een sleutelbeen heeftKatja schreef:
Als eigenaar van zo'n apart ras zou je dat toch moeten weten