Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
waar moet een hondenkussen aan voldoen?
Moderator: moderatorteam
-
Hennie
- Vaste gebruiker
waar moet een hondenkussen aan voldoen?
Hallo allemaal,
Ik vraag me af waar een goed hondenkussen nu aan moet voldoen. Je hebt zo enorm veel verschillende dingen waar een hond op kan liggen, plastic manden, kussens, rieten manden, en weet ik veel wat nog meer. Zelf vind ik een kussen leuker dan een mand en ik heb er eentje gekocht bij de Praxis voor een tientje of zo. Maar ik vraag me af of ik eigenlijk een betere moet kopen. Eentje die je ook kunt reinigen. Maar waar moet ik dan op letten? Wat is b.v. een vetbed? Wat is daar het voordeel van? Of zijn die alleen geschikt voor in een mand of bench?
Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen.
Hennie
Ik vraag me af waar een goed hondenkussen nu aan moet voldoen. Je hebt zo enorm veel verschillende dingen waar een hond op kan liggen, plastic manden, kussens, rieten manden, en weet ik veel wat nog meer. Zelf vind ik een kussen leuker dan een mand en ik heb er eentje gekocht bij de Praxis voor een tientje of zo. Maar ik vraag me af of ik eigenlijk een betere moet kopen. Eentje die je ook kunt reinigen. Maar waar moet ik dan op letten? Wat is b.v. een vetbed? Wat is daar het voordeel van? Of zijn die alleen geschikt voor in een mand of bench?
Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen.
Hennie
Hennie, met Balou (een Shih Tzu) als maatje
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- Aantal honden: 2
Voor mij is makkelijk wasbaar nummer 1 prioriteit. Daarnaast dat het voldoende steun geeft en lekker zacht ligt. Liever niet met zo'n balletjesvulling, dat vind ik te weinig support geven.
Ook graag iets zonder frutsels, anders gaat Sjon slopen. Ook niet een te "warm" stofje, lekker ademend. In de winter leg ik er wel een fleecedeken op, maar 's zomers moet het ook lekker liggen.
Zo.

Ook graag iets zonder frutsels, anders gaat Sjon slopen. Ook niet een te "warm" stofje, lekker ademend. In de winter leg ik er wel een fleecedeken op, maar 's zomers moet het ook lekker liggen.
Zo.
-
Hennie
- Vaste gebruiker
Zag toevallig net manden van Rogz for Dogz. Zien er erg leuk uit. Zou dat wat zijn?
Hennie
http://www.beestenspul.net/product/inde ... 168&next=6
Hennie
http://www.beestenspul.net/product/inde ... 168&next=6
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Mijn ervaring is dat de eisen die een hond aan een kussen/mand stelt héél anders zijn dan die ik er aan stel(de)
Het enige wat ik (nu) belangrijk vind is dat het makkelijk te wassen is, ik ben allang blij dat ik iets heb gevonden waar ze allebei lekker op liggen en wat ze ook echt als hun plekje beschouwen
Het enige wat ik (nu) belangrijk vind is dat het makkelijk te wassen is, ik ben allang blij dat ik iets heb gevonden waar ze allebei lekker op liggen en wat ze ook echt als hun plekje beschouwen
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Mwah, ze zijn wel leuk maar ik zou er geen aanschaffen. Als hij net over de randen kotst kan je die volgens mij maar lastig in de wasmachine gooien. Ik denk ook dat Sjon em geweldig speelgoed zou vinden, en als het niet al te sterk materiaal is overleeft hij geen 12 uur met Sjonnie.
Hangt dus ook een beetje van je hondje af. Een brave Shih-Tzu zou het misschien een gouden mandje vinden, ik weet het niet.
Hangt dus ook een beetje van je hondje af. Een brave Shih-Tzu zou het misschien een gouden mandje vinden, ik weet het niet.
- Daantjeln4
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Zeker wasbaar. Ik heb kussens waarbij de hoes eraf kan, en in de wasmachine, en daaronder zit een zeilachtige hoes, die kun je gewoon afnemen met water en een doekje.
Deze zijn best lang mooi gebleven, maar eens zakken ze toch in.....als de hondjes er maar lekker op liggen
Deze zijn best lang mooi gebleven, maar eens zakken ze toch in.....als de hondjes er maar lekker op liggen
Groetjes Danielle & High Five Tease en Ferro
In Loving Memory: Kira 14-10-1999 - 13-12-2010

In Loving Memory: Kira 14-10-1999 - 13-12-2010

- Sammy & Shunka
- Vaste gebruiker
Sammy en Shunka zijn al regelmatig testhondjes geweest voor hondenkussens dus hier hun ervaringen
en fotokes
Ik heb hier z'n rogzmand voor de katjes, maar voor honden zou ik ze echt niet kopen want het zijn echt haarmagneten en inderdaad de grote modellen kan je niet deftig wassen, en ik denk ook dat de bodem van z'n rogz mand snel kan schuren,want het is maar een dun stofje.
Dit is Tora in haar rogzmandje

Voor Shunka heb ik nu een durabed, maar na 2 jaar is het mooie er ook wel af en oudere honden kunnen er moeilijk instappen. Ook is ze niet geschikt voor honden boven de 30 kilo, want het zou scheef trekken en eigenlijk niet gemaakt zijn voor het gewicht.
Maar deze wordt tegen eind dit jaar vervangen door een nieuwe mand
(eerst eventjes sparen)

Een vetbed vind ik leuk, maar ik vind ze ook redelijke haarmagneten en haar is dan moeilijk verwijderbaar.Ook na een strandwandeling is het oooh zo leuk een vetbed uit te schudden
De doggy bags zijn tegenwoordig ook zeer populair, maar de binnenkussen kan je niet wassen en kan lang nat blijven. Toen Shunka loops was zijn er dus plekken op de kussen gekomen en kan ik niet uitwassen.De buitenhoes kan je wel wassen. Ook zijn de buitenhoezen duur, dus als je hond de kussen kapot bijt kan je evengoed een nieuw kussen kopen. Ook voor oudere vind ik ze niet zo geschikt, want Sammy breekt er zijn poten op
Fotoke van een vetbed en doggy bag

De doggy bag duvet, vind ik zeer makkelijk en er blijft geen haar op liggen, ze zouden ook speciaal voor benchen zijn..nadeel terug, je kan de binnenhoes niet wassen. Deze duvet ligt in mijn auto

De fatboy zijn ook een hele rage geweest,maar er zijn veel honden die er niet willen opliggen, het materiaal is afwasbaar en er blijft weinig haar opliggen.Hier wilden sammy en shunka er ook niet opliggen maar de katjes zijn er verzot van.Het is ook een duur kussen en ik vind het absolut zijn geld niet waard, want de kussen komt volledig in plekken en kleine blaasjes (als hij gewassen is) de kussen ligt nu boven voor de katjes (de honden mogen niet naar boven) bijna iedere dag veeg ik het kussen af met een vochtig doekje en de plekken blijven erin, ook na het wassen in het wasmachine

Maar het op en top hondenmand blijft voor mij een biabed. Zeer stevig materiaal, afwasbaar. Ik heb ze nu 3 jaar en ze is nog steeds zo goed als nieuw, geen krassen, niet vuil. Het voelt niet koud aan, wat je soms zou denken als je ze ziet. Verhoogde randen en honden leggen graag hun hoofd op de boord en ondersteund de rug.

Ik heb hier z'n rogzmand voor de katjes, maar voor honden zou ik ze echt niet kopen want het zijn echt haarmagneten en inderdaad de grote modellen kan je niet deftig wassen, en ik denk ook dat de bodem van z'n rogz mand snel kan schuren,want het is maar een dun stofje.
Dit is Tora in haar rogzmandje

Voor Shunka heb ik nu een durabed, maar na 2 jaar is het mooie er ook wel af en oudere honden kunnen er moeilijk instappen. Ook is ze niet geschikt voor honden boven de 30 kilo, want het zou scheef trekken en eigenlijk niet gemaakt zijn voor het gewicht.
Maar deze wordt tegen eind dit jaar vervangen door een nieuwe mand

Een vetbed vind ik leuk, maar ik vind ze ook redelijke haarmagneten en haar is dan moeilijk verwijderbaar.Ook na een strandwandeling is het oooh zo leuk een vetbed uit te schudden
De doggy bags zijn tegenwoordig ook zeer populair, maar de binnenkussen kan je niet wassen en kan lang nat blijven. Toen Shunka loops was zijn er dus plekken op de kussen gekomen en kan ik niet uitwassen.De buitenhoes kan je wel wassen. Ook zijn de buitenhoezen duur, dus als je hond de kussen kapot bijt kan je evengoed een nieuw kussen kopen. Ook voor oudere vind ik ze niet zo geschikt, want Sammy breekt er zijn poten op
Fotoke van een vetbed en doggy bag

De doggy bag duvet, vind ik zeer makkelijk en er blijft geen haar op liggen, ze zouden ook speciaal voor benchen zijn..nadeel terug, je kan de binnenhoes niet wassen. Deze duvet ligt in mijn auto

De fatboy zijn ook een hele rage geweest,maar er zijn veel honden die er niet willen opliggen, het materiaal is afwasbaar en er blijft weinig haar opliggen.Hier wilden sammy en shunka er ook niet opliggen maar de katjes zijn er verzot van.Het is ook een duur kussen en ik vind het absolut zijn geld niet waard, want de kussen komt volledig in plekken en kleine blaasjes (als hij gewassen is) de kussen ligt nu boven voor de katjes (de honden mogen niet naar boven) bijna iedere dag veeg ik het kussen af met een vochtig doekje en de plekken blijven erin, ook na het wassen in het wasmachine

Maar het op en top hondenmand blijft voor mij een biabed. Zeer stevig materiaal, afwasbaar. Ik heb ze nu 3 jaar en ze is nog steeds zo goed als nieuw, geen krassen, niet vuil. Het voelt niet koud aan, wat je soms zou denken als je ze ziet. Verhoogde randen en honden leggen graag hun hoofd op de boord en ondersteund de rug.

-
Nick
- nieuw lid
Sammy & Shunka schreef:
![]()
ooooooooooooh net wat ik zocht!
Mvg
Nick en Misty ^^
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Bij mij moet het goed(en dus heet) wasbaar zijn en de hond moet er lekker op liggen.
En wat blijkt?Een oud babymatrasje uit een campingbed is hier zwaar favoriet
Het matras zelf is niet wasbaar maar de bedekking wel.Alle hondenmanden(behalve de rieten en plastic bakken) hebben één ding gemeen en dat ze na verloop van tijd platgelegen raken.
En wat blijkt?Een oud babymatrasje uit een campingbed is hier zwaar favoriet
Het matras zelf is niet wasbaar maar de bedekking wel.Alle hondenmanden(behalve de rieten en plastic bakken) hebben één ding gemeen en dat ze na verloop van tijd platgelegen raken.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Sammy & Shunka
- Vaste gebruiker
@nick: bestand tegen koude; bedoel je daarmee of het buiten kan?Ik denk als het afgesloten ligt, ik bedoel in een hondenhok, zal het ook zeker goede dienst leveren.Qua nagels heb ik geen last, ik leg er zowiezo een deken in voor de gezelligheid. Tja de tandjes, als ze echt willen kunnen ze het kapot bijten, maar ik weet iemand die een pup heeft en er eerst een fleece deken over gans het biabed legt zodat hij er niet in zou bijten of toch eerst het fleece deken kapot zou bijten

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
-
Nick
- nieuw lid
bedanktSammy & Shunka schreef:@nick: bestand tegen koude; bedoel je daarmee of het buiten kan?Ik denk als het afgesloten ligt, ik bedoel in een hondenhok, zal het ook zeker goede dienst leveren.Qua nagels heb ik geen last, ik leg er zowiezo een deken in voor de gezelligheid. Tja de tandjes, als ze echt willen kunnen ze het kapot bijten, maar ik weet iemand die een pup heeft en er eerst een fleece deken over gans het biabed legt zodat hij er niet in zou bijten of toch eerst het fleece deken kapot zou bijten
ja misty slaapt buiten in haar hok, het is afgesloten voor de wind en de regen... wel een redelijke prijs hé voor zo'n kussen
-
Hennie
- Vaste gebruiker
Zo Sammy en Shunka, dat zijn veel verschillende manden en kussens! Veel ervaring. Heel erg bedankt dat je dat met ons deelt en zeker zo duidelijk maakt met foto's!
Ben blij dat je idd ervaring hebt met de Rogz mand, maar wel jammer dat ze zoveel haren aantrekken. Nou verhaart mijn hond niet (tis een Shih Tzu), maar ik heb 2 perzen poezen en die verharen natuurlijk wel. Dus dan is zo'n mand niet zo'n goed idee. Wel jammer, want ik vind ze echt heel erg leuk.
Ik denk dat ik dan toch maar eens naar zo'n biabed ga kijken. Vind zelf een dekbed of zoiets niet zo'n leuk gezicht in mijn woonkamer. Moet er ook een beetje uitzien vind ik.
Ik zal internet eens afshoppen voor een biabed.
Maar, nogmaals bedankt voor je uitgebreide antwoord!
Hennie
Ben blij dat je idd ervaring hebt met de Rogz mand, maar wel jammer dat ze zoveel haren aantrekken. Nou verhaart mijn hond niet (tis een Shih Tzu), maar ik heb 2 perzen poezen en die verharen natuurlijk wel. Dus dan is zo'n mand niet zo'n goed idee. Wel jammer, want ik vind ze echt heel erg leuk.
Ik denk dat ik dan toch maar eens naar zo'n biabed ga kijken. Vind zelf een dekbed of zoiets niet zo'n leuk gezicht in mijn woonkamer. Moet er ook een beetje uitzien vind ik.
Ik zal internet eens afshoppen voor een biabed.
Maar, nogmaals bedankt voor je uitgebreide antwoord!
Hennie