Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

per wanneer 2x p.dag eten??

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Esther 1
Zeer actief

per wanneer 2x p.dag eten??

Ongelezen bericht door Esther 1 »

zoals als de meeste van jullie weten start ik binnenkort (verplicht)met fulltime werken (hier heb ik een topic over)

maar nu is mijn vraag, met hoeveel weken kan ik een pup van DH ras op 2x p.dag eten zetten?
Nadal eet altijd ontzettend goed zijn kvv, ik heb het gisteren en vandaag als proef gedaan en hem op 2x p.dag gezet.
Het gaat heel goed, ik heb zelfs het idee dat hij zich nu vezadigder voelt dan met 3x p.dag, hij is er rustig onder in de term van niet zeuren om eten, verder speelt hij lekker en slaapt op zijn tijd, gewoon een happy pup :wink:

Nadal is nu 14 weken oud.
Zijn er hier meer mensen wat hun pup met deze leeftijd op 2x p.dag hebben gezet en zoja hoe ging dat?
Geluk is houden van wat je doet en doen waar je van houdt.
Nala & Senne voor altijd op dat speciale plekje.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

ik stel zelf samen en mijn bm pup stond met 12 weken op 2 keer daags, met 6 maanden op 1 keer daags. dit zou ik niet doen met kvv, 1 keer daags omdat het veel te snel er weer uit is.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Re: per wanneer 2x p.dag eten??

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Esther 1 schreef:zoals als de meeste van jullie weten start ik binnenkort (verplicht)met fulltime werken (hier heb ik een topic over)

maar nu is mijn vraag, met hoeveel weken kan ik een pup van DH ras op 2x p.dag eten zetten?
Nadal eet altijd ontzettend goed zijn kvv, ik heb het gisteren en vandaag als proef gedaan en hem op 2x p.dag gezet.
Het gaat heel goed, ik heb zelfs het idee dat hij zich nu vezadigder voelt dan met 3x p.dag, hij is er rustig onder in de term van niet zeuren om eten, verder speelt hij lekker en slaapt op zijn tijd, gewoon een happy pup :wink:

Nadal is nu 14 weken oud.
Zijn er hier meer mensen wat hun pup met deze leeftijd op 2x p.dag hebben gezet en zoja hoe ging dat?
Hoewel ik het niet kan onderbouwen vind ik 14 weken te vroeg om over te gaan naar 2 x daags; dan moet het maagje voor mijn gevoel in 1 x veel te veel voedsel aan en lijkt me gewoon niets. Natuurlijk lijkt een pup verzadigder: hij zit mutje-mutje-mutje vol.
Ik zou het dus zeker nog niet doen, pas met een maand of 5-6, maar goed, wat ik al zeg, dat is niet onderbouwd, maar een gevoel.

Suzanne
Hutsje
Zeer actief

dat valt erg mee hoor, dat hutje mutje mutje mutje :roll: vol zitten. zeker met kvv, dat is ook zo verteerd. kan ook niet anders want bij een grote pup scheelt het per maaltijd ms 160 a 170 gram, uitgaande van een kilo per dag. mijn bassetpup had ik ook al vrij snel probleemloos op 2 keer daags. voor de overgang naar 1 keer daags gaf de bmpup het zelf aan, hij at 's ochtends niet meer, 's avonds dus wel.
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

hier zitten de pups op 2 maaltijden per dag, altijd al, heb er nooit 3 gegeven. ze zijn nu 7,5 weken.

Hasj zit bij zijn eigenaar al op 1 maaltijd per dag.

Doen het allen gewoon super goed :19:
Esther 1
Zeer actief

Ongelezen bericht door Esther 1 »

maart schreef:hier zitten de pups op 2 maaltijden per dag, altijd al, heb er nooit 3 gegeven. ze zijn nu 7,5 weken.

en geef jij dan ook kvv? en is het ook een groot ras(weet ff niet wat voor honden dat je hebt)

Ik twijfel namelijk omdat de geadviseerde hoeveelheid kvv behoorlijk oploopt of het niet teveel is voor zijn maag
Geluk is houden van wat je doet en doen waar je van houdt.
Nala & Senne voor altijd op dat speciale plekje.
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Yore is ook met iets van 3 of 4 maanden terug gegaan naar 2 maaltijden op een dag (KVV). Geen enkel probleem!
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
maart
Zeer actief

Esther 1 schreef:
maart schreef:hier zitten de pups op 2 maaltijden per dag, altijd al, heb er nooit 3 gegeven. ze zijn nu 7,5 weken.

en geef jij dan ook kvv? en is het ook een groot ras(weet ff niet wat voor honden dat je hebt)

Ik twijfel namelijk omdat de geadviseerde hoeveelheid kvv behoorlijk oploopt of het niet teveel is voor zijn maag
ze krijgen vers vlees, KVV is als ik eens niet genoeg in huis heb, of te veel van dezelfde soort vb, ter afwisseling dus.
Als Fax eet, eet hij soms één kilo ineens op :19:

Ik heb mechelse herders :wink:
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

1 Maaltijd per dag??

Het is toch veel beter als een hond 2X per dag eet, toch?? :mrgreen: :ok:
maart
Zeer actief

doggy schreef:

1 Maaltijd per dag??

pech voor de honden dan :mrgreen:
ds krijgt soms wel geen maaltijd per dag :eek: en dat staat fax ook nog te wachten :smile2: :mrgreen:
Hutsje
Zeer actief

doggy schreef:

1 Maaltijd per dag??

als je brok of kvv geeft wel inderdaad. hier eten ze 6 keer per week.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”