Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rugpijn

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

*Charlotte
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Aantal honden: 1
Contacteer:

Rugpijn

Ongelezen bericht door *Charlotte »

Gisteravond was Sam niet lekker. Hij wilde niet wandelen en lag alleen maar te slapen. Vanochtend wilde hij echt niet opstaan, maar hij was boven en moest toch naar beneden. Toen we hem optilden piepte hij het uit van pijn. Ook omdat hij niet wilde opstaan, dachten we aan iets met zijn rug. We konden vanochtend gelukkig meteen terecht bij de dierenarts, waar hij duidelijk pijn aangaf op twee plekken in zijn rug. Er is een foto gemaakt en het blijkt gelukkig geen hernia te zijn. Wel heeft hij spondylose, en daar komt ook de pijn vandaan. Hij moet twee weken rusten. Verder hebben we wel pijnstilling meegekregen, maar alleen voor uiterste nood, want daardoor voelt hij dus niet meer hoever hij kan gaan. Nu heb ik wel iets gelezen over homeopathische middeltjes voor spondylose. Bijvoorbeeld in MacSamuel Wervel S zit 15% ethanol, en in Spondyvetsem van VSM zit 50% alcohol. Wat zegt dat? En hebben jullie nog een andere tip?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Spondyvetsem zou je kunnen geven.
Dat kan helpen bij spondylose.
Ik heb zelf een teckel met spondylose gehad. Die heeft veel baat gehad bij acupunctuur. :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

spondyvetsem en puur-spondy (geloof ik) kan je beide geven hoor, verder gaf ik er duivelsklauw bij en trias omega olie (groene os)
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Aat
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Aat »

Ik heb met Astorr (Duitse Herder, toen tien jaar) ) toen hij jankend van pijn op de bank lag, heel goeie ervaringen gehad met Spondy Vetsem, geadviseerd door een ouwe, degelijke dierenarts. Na drie weken druppeltjes liep hij weer pijnloos. Altijd het proberen waard !

Aat.
*Charlotte
Zeer actief
Contacteer:

Spondyvetsem zou je kunnen geven.
Dat kan helpen bij spondylose.
Ik heb zelf een teckel met spondylose gehad. Die heeft veel baat gehad bij acupunctuur.
Oke, dan ga ik meteen Spondyvetsem bestellen. Aan acupunctuur heb ik ook al gedacht, ik zal er eens wat meer over gaan lezen.
spondyvetsem en puur-spondy (geloof ik) kan je beide geven hoor, verder gaf ik er duivelsklauw bij en trias omega olie (groene os)
Hoe kom ik aan duivelsklauw en wat is daar de dosering van? Ik zal ook eens kijken naar die olie, als het hem maar helpt!

Op het moment ligt hij lekker in zijn mand, hij doet ook geen enkele moeite om op te staan. Eten wil hij niet, maar dat is niet zo belangrijk, dat komt wel weer. Zou het verstandig zijn om hem vanavond voor het slapen gaan een pijnstiller te geven, zodat hij lekker kan slapen?
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Duivelsklauw is te bestellen via de webshop van dr A Vogel

http://www.avogel.nl/webwinkel/producte ... tAodPUwtyg

Sterkte met je hondje. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
*Charlotte
Zeer actief
Contacteer:

Dank je wel :ok: Ik heb trouwens de Puur Spondy besteld, want de Spondyvetsem was nergens te verkrijgen, die schijnt tijdelijk uit de handel te zijn. Maargoed, het zijn dezelfde ingredienten.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

*Charlotte schreef:Dank je wel :ok: Ik heb trouwens de Puur Spondy besteld, want de Spondyvetsem was nergens te verkrijgen, die schijnt tijdelijk uit de handel te zijn. Maargoed, het zijn dezelfde ingredienten.
Ik hoop dat Sam er baat bij heeft :ok: , rugpijn is nooit leuk natuurlijk.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
*Charlotte
Zeer actief
Contacteer:

Nog een vraagje voor degenen die hier ervaring mee hebben :wink:
Hoe zit het met beweging? Sam moet nu twee weken rust, mag alleen even voor op het grasveldje en dan weer terug naar binnen. Hij hoeft van mij niet in de bench, ik let er gewoon op dat hij zich niet druk maakt en niet springt. Maar na die twee weken? Mogen we dan het lopen weer opbouwen? Normaal lopen we dagelijks toch zeker anderhalf uur, zou dat na verloop van tijd weer mogen of is dat niet verstandig met deze aandoening?
ranetje
Zeer actief

*Charlotte schreef:Nog een vraagje voor degenen die hier ervaring mee hebben :wink:
Hoe zit het met beweging? Sam moet nu twee weken rust, mag alleen even voor op het grasveldje en dan weer terug naar binnen. Hij hoeft van mij niet in de bench, ik let er gewoon op dat hij zich niet druk maakt en niet springt. Maar na die twee weken? Mogen we dan het lopen weer opbouwen? Normaal lopen we dagelijks toch zeker anderhalf uur, zou dat na verloop van tijd weer mogen of is dat niet verstandig met deze aandoening?
Voorop gesteld dat het echt alleen de spondylose is die problemen geeft:

Ik heb het lopen met de hond al vrij snel weer opgebouwd.
Binnen een maand liep mijn Teckel de lange wandelingen weer fluitend mee en niet zo lang daarna heb ik nog een G&G 3 examen met hem gedaan.
Alleen de hindernis was lager gemaakt vanwege zijn rug.
Verder geen problemen meer gehad :ok:

Ik denk niet dat je dat dus ook zo kan verwachten met jouw hond.
Vermoedelijk ligt dat voor elke hond weer anders. Maar kansen zijn er zeker :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
hondeponnetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hondeponnetje »

Aat schreef:Ik heb met Astorr (Duitse Herder, toen tien jaar) ) toen hij jankend van pijn op de bank lag, heel goeie ervaringen gehad met Spondy Vetsem, geadviseerd door een ouwe, degelijke dierenarts. Na drie weken druppeltjes liep hij weer pijnloos. Altijd het proberen waard !

Aat.
Ik vind drie weken nog best lang om met pijn door te komen. Niet dat ik het niets vind hoor dat spondyvetsem, sterker nog, ik heb zelf een hond met spondylose (aangeboren) en geef haar al jaren spondyvetsem. Alleen ik heb altijd gedacht dat het een ondersteuning was dus dat het misschien vertragend werkt. Het jammere is vind ik dat je zoiets nooit kunt testen want wat als ik haar niet op de spondyvetsem had gezet, hoever zou ze nu dan zijn? Nu is ze acht en heel haar rug zit al bijna vast, alleen haar nek en net aan de staartaanzet is nog los. We hebben 3 maanden geleden pas nog foto's laten maken toen ze weer een tijd slecht liep en de pijnstillers geen verandering lieten zien. Toen heb ik bij de orthopeet een potje duivelsklauw gekocht en binnen twee dagen liep Biru weer als een kieviet :ok: . Ook heeft Biru als het slecht ging fysiotherapie gehad en ik zit nu idd te denken aan acupunctuur.

Het enige waar ik altijd alert op ben gebleven is dat haar bespiering goed bleef, ik ben dan ook door gegaan met sporten op aangepast niveau (later wel mee gestopt) en heb veel met haar gewandeld. Fietsen en zwemmen zouden goed zijn voor haar maar van beide houdt ze niet. Ik gooi nog dagelijks met de frisbee maar heel erg aangepast, dus niet te ver en te hoog. Ook laat ik haar zelf de frisbee aangeven zodat ik haar niet dwing om te rennen, ze kiest er zelf voor. Vaak als ze geen zin heeft staat ze alleen met de frisbee te prooischudden. Ik denk zelf dat stevige spieren veel kunnen betekenen voor honden met rugproblemen
[/u]
Afbeelding
met dank aan Twinkel
*Charlotte
Zeer actief
Contacteer:

Binnen een maand liep mijn Teckel de lange wandelingen weer fluitend mee en niet zo lang daarna heb ik nog een G&G 3 examen met hem gedaan.
Verder geen problemen meer gehad

Vermoedelijk ligt dat voor elke hond weer anders. Maar kansen zijn er zeker
Dat geeft in ieder geval hoop :ok: Vannacht heeft Sam goed geslapen, maar wandelen (lees: buiten zetten op het grasveldje) wil hij echt niet. Op het moment ligt hij in zijn mand, een beetje ongeduldig. Tsja, de zon schijnt hier en die staat alleen nog maar op de bank, en meneer zou daar nou graag in willen liggen :mrgreen:

Nog een vraagje over acupunctuur. Heeft dat nut als we dat nu al doen, tijdens deze twee weken rust die hij moet hebben? Op het moment heeft hij dus wel pijn, kan je dan nu acupunctuur doen of kan je daar beter mee wachten tot na deze twee weken?
ranetje
Zeer actief

*Charlotte schreef:
Verder geen problemen meer gehad

Vermoedelijk ligt dat voor elke hond weer anders. Maar kansen zijn er zeker
Dat geeft in ieder geval hoop :ok: Vannacht heeft Sam goed geslapen, maar wandelen (lees: buiten zetten op het grasveldje) wil hij echt niet. Op het moment ligt hij in zijn mand, een beetje ongeduldig. Tsja, de zon schijnt hier en die staat alleen nog maar op de bank, en meneer zou daar nou graag in willen liggen :mrgreen:

Nog een vraagje over acupunctuur. Heeft dat nut als we dat nu al doen, tijdens deze twee weken rust die hij moet hebben? Op het moment heeft hij dus wel pijn, kan je dan nu acupunctuur doen of kan je daar beter mee wachten tot na deze twee weken?
Als je een adresje hebt zo snel mogerlijk beginnen met acupunctuur.
Dat advies werd mij indertijd gegeven door de DA waar ik dat liet doen.
Geldt ook voor hernia's :ok:
Helpt ook de pijn bestrijden en daar is naar mijn idee niets mis mee :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”