Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat zou jij doen?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

rick en kimo
Actief

wat zou jij doen?

Ongelezen bericht door rick en kimo »

wat zou jij doen als er 2 honden aan het vechten zijn waarvan een van jou is zou jij er tussen springen en het riskeren zelf gebeten te worden? :19:

ik persoonlijk wel

dit vraag ik naar aanlijding van 2 vechtende honden bij mij in de buurt.
Afbeelding-------------------------------------------------------
als hij eraan komt niet op de grond gaan liggen want........hij knabbeld aan je oor!
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ja ik spring erwel tussen.. of het slim is is nummer 2 maar ik doe het dus wel.
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

mijn eigen doggenteven hebben een keer gevochten en ik ben er tussen gesprongen , dat doe ik dus nooit meer :N: Kleine hondjes haal ik wel uitelkaar.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
rick en kimo
Actief

Ongelezen bericht door rick en kimo »

ik zou het toch doen want die van mij is er laatst in terecht gekomen en die had 10 hechtingen.
is ook te zien op de foto van zen kop
Laatst gewijzigd door rick en kimo op 21 okt 2008 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding-------------------------------------------------------
als hij eraan komt niet op de grond gaan liggen want........hij knabbeld aan je oor!
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik spring nergens tussen :19: dat wil niet zeggen dat ik niks doe, maar er is wel meer en wellicht verstandiger dan er even tussen springen
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Ja, geen probleem, ik spring ertussen. Vorig jaar nog, met een loslopende stafford, die vol op Dingo klapte. Geen baas of niks erbij. (de buurvrouw kwam ook naar buiten, met een dienblad, en mepte mee :mrgreen: )Geen haar op me hoofd die dan twijfelt hoor :wink: Ook tussen Dingo en Quinto ertussen gesprongen in het begin. Slim, nee. Ik had beide benen open liggen. Maar ik had ze wel uitelkaar, en dat telt voor mij :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

yamie schreef:ik spring nergens tussen :19: dat wil niet zeggen dat ik niks doe, maar er is wel meer en wellicht verstandiger dan er even tussen springen
Mijn idee :wink:

Ik ga echt niet klakkeloos tussen twee vechtende honden springen met gevaar op gruwelijke beten. Ik verzin wel wat anders wat iets veiliger is :wink:
Mocht het zo ver komen dat één hond werkelijk aan gort gebeten wordt, dan zal ik met gevaar voor mezelf ertussen komen, maar tot die tijd verzin ik andere dingen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Er tussen springen vind ik wel even een beetje ver gaan en daarmee riskeer je ernstige verwondingen bij jezelf.
Dan kun je vervolgens zelf ook niet veel meer doen waardoor de honden de kans hebben verder te vechten.

Nee, ik zal er alles aan doen om de honden uit elkaar te halen, maar nooit er tussen springen.
:zweep:
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Ik heb een klein hondje, dus dat is minder ingewikkeld bij (gelijkwaardige) ruzie. :wink:

Bij vechtpartijen die ik heb meegemaakt probeer ik de ruziemakers door te brullen uit elkaar te jagen. Maar soms doet een tuinslang of een hark ook wonderen.

Helemaal zonder hulpmiddelen mezelf tussen twee grote vechtersbazen storten, dat zie ik mezelf niet doen :N:
Hoewel ik in dat soort situaties meestal doe, voor ik denk :N: :N: :N:
Laatst gewijzigd door Frenk op 21 okt 2008 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Nee ertussen springen doe ik ook niet....denk ik.....maar in eerste instantie gooi ik er iets tussen, desnoods gooi ik mijn jas op een van de honden.Of pak ze van achteren bij de poten als ze niet te snell ronddraaien.
Gelukkig komt dat hier nooit meer voor.
Bruno vecht niet, is wel ooit aangevallen door twee Mechelaars maar daar kon ik toen echt niet tussen komen :N: en Tomas kan ik er meestal snel afhalen, hij verwondt gelukkig geen andere honden, maakt alleen een enorme hoop kabaal.Maar hij krijgt meestal gewoon de kans niet meer.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

ligt aan hoe er geknokt word denk.. als 1 hond boven de ander staat letterlijk.. dan trek ik hem of aan de staart naar achter, of bij de halsband.. maar dan bijten ze elkaar niet he... dan is het vaak stoerdoenerij.. ik ga toch voor de staarten al is het vaak een ronddolen van ruggen staarten en bekken als er onmin is.. echt dat mijn hond aangevallen werd heb ik 1x meegemaakt.. hij lostte het toen zelf prima op.. dat had de andere grotere hond denk niet goed ingeschat..
Mi
Actief

Ongelezen bericht door Mi »

Laatst had mijn puberreutje ruzie met een husky puberreu, maar het was volgens mij nog een voorloper op echt vechten dus misschien telt dat niet, maar ik heb ze uit elkaar gehaald.
Blijkbaar op tijd want toen ze elkaar weer ontmoette met een heleboel andere honden erbij ging het wel goed.
Ik denk overigens niet dat ik dat standaard zou doen er tussen schieten, met mijn vorige hond deed ik dat zeker niet, omdat hij behoorlijke slag groter was en het vechten ook niet met de minste honden waren.
Als het echt menens word met mijn huidige kleine doggie ga ik daar mijn hand ook niet tussen steken, ik zal een schrikreactie proberen of zoals iemand laatst zei; je jas over de koppen van de honden gooien, dan houden ze op.
Wel je jas aan gort in het ergste geval, maar scheelt ws wel een hele hoop hechtingen.
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

En of ik er tussen ga... althans, als het mijn EIGEN hond betreft. Elke hond kan een gevecht beginnen... maar als 't om mijn dieren gaat, maak IK het af. :devil:

En ja... ik heb wel wat littekens. Nooit spijt gehad van mijn acties trouwens.

Bij vreemde honden... tja, ik wil best helpen en ook best ingrijpen, maar dan riskeer ik mijn eigen lijf en leden niet...
Afbeelding
herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

echt er tussen springen, heb ik nog niet gedaan, wel ophangen aan de slip net zolang tot ie los liet
ook heb ik me jas over de koppen gegooid en dat hielp ook
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Ik weet niet wat ik zal doen. Lumi is zo klein dat ik vermoed dat ik haar direct op zal tillen en onder mijn kleding zal stoppen, zodat ze voor de andere hond onzichtbaar wordt.
Ik heb één keer meegemaakt dat Beetle gegrepen werd door een Rottweiler, heel toevallig kwam mijn vader toen net aangelopen. Hij ging er tussen staan en tilde Beetle over het hekje wat aan de andere kant stond bij mensen in de tuin. Ze had een flinke wond en veel geluk. Nog een beet rond dezelfde plek had ze denk ik niet overleefd.
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

Ik denk niet dat ik er letterlijk tussen zal springen. In eerste instantie zal ik heeeel verbaal zijn met een brul die ze aan de andere kant van stad zouden kunnen horen denk ik :mrgreen:. Als dat niet werkt zou ik op zoek gaan naar handvatten om vast te pakken: een tuigje, de halsband, de staart of misschien een achterpoot van 1 van de 2 honden.

edit: woord toegevoegd
Afbeelding
kimsy
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door kimsy »

heb het 1x meegemaakt dat dano werd aangevallen en ik ben er toen tussen gesprongen, gewoon uit reactie, dano was toen 6 maanden en weerde zich totaal niet, met gevolg dat die andere hond mij flink in mn been gebeten heeft

weet niet of ik het ooit weer zou doen, was echt een reactie op dt moment
Afbeelding
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

ik pak die andere hond aan kop en staart op en mijn hond laat ik dan los lopen en geef ze een brul om te kappen :wink: daarna geef ik hond maakt niet uit van wat voor grote aan de eigenaar, is tot nu toe altijd goed afgelopen :mrgreen: en bij vreemde honden pak ik de hond die het meest doordraait

1 keer ben ik tussen sara en amy beland en ik was de gebeten hond :mrgreen: het was niet eens mijn bedoeling om er tussen te komen maar omdat ik op pantoffels stond gleed ik uit :roll: dat was de 1ste keer dat ik schade heb opgelopen tijdens een gevecht

ik heb op zo'n moment geen angst en kan rustig handelen gelukkig :ok: en mijn honden hebben nog niet gevochten met vreemde honden, ze zijn wel een aantal x flink gebeten en help ik ook altijd met vreemde honden want 9 van de 10 eigenaren raken in blinde paniek is mijn ervaring
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
jip007
Erelid

monky555 schreef: ik pak die andere hond aan kop en staart op
dat gaat je toch niet lukken bij een dog :mrgreen:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

M'n eigen hond haal ik er wel vandaan ja.
Met risico dan misschien, maar tot nog toe geen probleem.
jip007
Erelid

Nanna schreef:
jip007 schreef:
dan nemen we andere maatregelen.
Afbeelding

een kleintje werkt ook goed hoor :mrgreen:
Afbeelding
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

jip007 schreef:
euh jaaa, oke monky had wel 6 hechtingen maar als ik mijn waffel, mijn gewicht (iets teveel :mrgreen: ) en mijn "stoerheid" niet in de strijd had gegooid had die dog monky verslonden :N:
monky was de aanstichter hoor

oke die DD vloog niet over me oren heen, maar in de houdgreep had ik hem :mrgreen:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

jip007 schreef:
Dat heb ik toch ooit geprobeerd bij een dog die onze WSL wilde vermoorden :wink: Probleem was dat je aan zo'n doggenstaart geen houvast hebt :mrgreen:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Mijn honden hebben nog nooit gevochten. Wel zijn ze zelf gegrepen, en mijn overleden reutje eens zodanig dat ik en omstanders dachten dat hij werd doodgebeten.
Ik dacht altijd dat ik er dan tussen zou springen, maar op het moment zelf deed ik niks. De hond die hem te grazen nam was van een heel krachtig ras en ik wist wel dat ik daar echt niks tegen kon beginnen. De baas van die hond deed overigens wel van alles om zijn hond van de mijne af te krijgen, en wellicht speelde dat ook mee, in die zin dat er dus wel al actie ondernomen werd.
Andere keren ben ik er overigens wel tussen gekomen als Moos gegrepen werd, maar op de een of andere manier was dit een zodanige situatie dat dat totaal onmogelijk leek.
Laatst gewijzigd door Moos op 22 okt 2008 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Githa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Githa »

Ik heb geen plan voor wat ik zou doen in zo'n situatie. Bij Tobias (elf kilo) blijkt in de praktijk dat ik hem er aan zijn nek (of waar ik hem maar te pakken krijg) tussenuit pluk. De enkele keer dat dat gebeurde stond de andere hond zo verbaasd dat het ook meteen afgelopen was. Nu heeft Tobi ook niet veel uitstraling, ik heb het nog nooit meegemaakt dat de ander echt wilde doorpakken.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Mijn eigen hond grijp ik wel :mrgreen: , bij vreemde honden zou de eerste ingeving zijn om echt een brul ( A la Nanna) te geven dat iedereen stokstijf staat ofzo :smile: )
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 22 okt 2008 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Als Bram gegrepen wordt, spring ik er wel tussen ja. Ik laat hem niet kapot bijten.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

Mijn hond Gaia heeft in de twee jaar nog nooit echt gevochten. Ze is wel eens goed bang gemaakt. Situatie was dat toen Gaia een pup was er een Duitse Dog aangestormd komt en vervolgens achter Gaia aan rent. Gaia geeft zich over op d'r rug en de DD pakt haar keel vast.

Heel naar om te zien dat zo'n grote hond jou ietepiete nog geen 15 kilo hondje vast heeft. Gaia schreeuwde het even uit was toen volledig stil en na een brul van de eigenaresse laat de DD los.

Had ik er op dat moment tussen gesprongen dan was er zeker schade geweest. Nu was er nog niet eens een gaatje, maar wel psychologische schade.

Daar in tegen mijn demente, half blinde Airedale Terrier die op d'r elfde jaar gegrepen werd ben ik wel tussen gesprongen. Nou ja meer d'r achter en heb die andere hond zo'n ongelovelijk optater gegeven met m'n schoen tegen z'n flank dat het beest een halve dag kreupel gelopen heeft. Zielig? Ja, maar ja het was m'n eerste reactie. Mijn hond was namelijk niet in staat om zichzelf te verdedigen.

Dus het hangt af van de situatie wat ik doe denk ik. Mijn geluk is dat ik rustig handel in een noodsituatie. In de meeste gevallen dan. :mrgreen:
Afbeelding
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Ik spring er tussen als het om mijn eigen honden gaat :wink:

Ik heb het al een keer meegemaakt, een loslopende hond kwam op mijn aangelijnde honden aflopen en begon meteen te vechten. Ik ben er toen tussen gesprongen, en heb die hond een schop moeten geven om hem weg te krijgen. Op het moment dat ik uithaalde met mijn been, beet hij mij.
Het resultaat waren 2 gaatjes in mijn been en een tetanusspuit.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik zou doen, heb het nog nooit meegemaakt. :19:
Wel denk ik dat je dan vanuit een *oerreactie* handelt dus er niet écht bij nadenkt.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”