Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
sneller gaan zitten, hoe leer je dit?
Moderator: moderatorteam
- Judith&Jayla
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jayla: nova scotia duck tolling retriever, Masha en zaza : maltezers
sneller gaan zitten, hoe leer je dit?
ik heb een soort van probleem met masha (het is niet egt een probleem hoor, maar ik zou het liever oplossen:D)
als ik "zit" zeg, gaat ze meestal eerst wat anders doen dan het zitten.. na een poosje gaat ze wel zitten hoor, maar ik heb het liever gewoon wat eerder...
als ik op les met haar ben (behendigheid) gaat ze meestal wel gelijk zitten, omdat ze dat zo leuk vind, dat ze gewoon weet dat ze snel moet zitten, omdat ze anders niet lekker mag rennen
maar hoe leer ik dit nu ook thuis en in het bos bijvoorbeeld?
ik ben benieuwd naar de reacties...
als ik "zit" zeg, gaat ze meestal eerst wat anders doen dan het zitten.. na een poosje gaat ze wel zitten hoor, maar ik heb het liever gewoon wat eerder...
als ik op les met haar ben (behendigheid) gaat ze meestal wel gelijk zitten, omdat ze dat zo leuk vind, dat ze gewoon weet dat ze snel moet zitten, omdat ze anders niet lekker mag rennen
maar hoe leer ik dit nu ook thuis en in het bos bijvoorbeeld?
ik ben benieuwd naar de reacties...

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Judith&Jayla
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jayla: nova scotia duck tolling retriever, Masha en zaza : maltezers
whahah okej:D
vanmorgen heb ik het zo geprobeerd:
ik wou ze eten geven, en ik wil altijd dat ze dan op een afstandje gaan zitten en daar blijven zitten, zodat ik rustig eten in hun bakje kan doen en dan mogen ze pas komen als ik ze roep.. dat gaat altijd aardig, behalve dan dat masha niet gelijk gaat zitten, dus ik liep naar hun plek en zei: zit.. masha deed dat toen niet en ging inplaats van dat, zich eens lekker uitrekken tegen m'n benen aan (en dan heel ondeugend kijke, he..) dus toen ben ik gewoon weggelopen en heb eerst de vogel eten gegeven enzo:P na een paar keer ging masha opeens wel snel zitten.. dat werkte dus wel, maarjah.. das alleen voor het eten geven:D
ik wou ze eten geven, en ik wil altijd dat ze dan op een afstandje gaan zitten en daar blijven zitten, zodat ik rustig eten in hun bakje kan doen en dan mogen ze pas komen als ik ze roep.. dat gaat altijd aardig, behalve dan dat masha niet gelijk gaat zitten, dus ik liep naar hun plek en zei: zit.. masha deed dat toen niet en ging inplaats van dat, zich eens lekker uitrekken tegen m'n benen aan (en dan heel ondeugend kijke, he..) dus toen ben ik gewoon weggelopen en heb eerst de vogel eten gegeven enzo:P na een paar keer ging masha opeens wel snel zitten.. dat werkte dus wel, maarjah.. das alleen voor het eten geven:D

-
- Zeer actief
dus daar heb je je antwoord zelf al.. als het maar lekker of leuk genoeg is wat ertegenover staat dan doen ze het wel.. en dan langzaam af gaan bouwen door na een tijdje beloning wat uit te stellen.. of juist lekker gek met ze doen als ze snel reageren
Ook inderdaad onthouden van belonen als ze het niet doen zoals jij het wilt.. doen ze het daarna wel correct dit natuurlijk direct belonen!

Ook inderdaad onthouden van belonen als ze het niet doen zoals jij het wilt.. doen ze het daarna wel correct dit natuurlijk direct belonen!

-
- Vaste gebruiker
Ehh..
Ik heb het Youri aangeleerd, door een koekje in de handen te nemen, dan ga ik een beetje op mijn knieeen zitten, zeg maar.. En ik houd het koekje in mijn handen, dan laat ik het hem wel zien, en dan zeg ik net zolang zit, en als ie het niet doet, weet ie dat ie geen koekje krijgt..
Zo heb ik het hem wat aangeleerd, misschien helpt dat?
Ik heb het Youri aangeleerd, door een koekje in de handen te nemen, dan ga ik een beetje op mijn knieeen zitten, zeg maar.. En ik houd het koekje in mijn handen, dan laat ik het hem wel zien, en dan zeg ik net zolang zit, en als ie het niet doet, weet ie dat ie geen koekje krijgt..
Zo heb ik het hem wat aangeleerd, misschien helpt dat?

- Hanneke2
- Zeer actief
Da's inderdaad de truuk.juudjepuudje schreef:whahah okej:D

Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes