Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
laboratoriumhondjes
Moderator: moderatorteam
- roy
- Zeer actief
laboratoriumhondjes
Hier in de straat woont een meneer met inmiddels twee laboratorium hondjes, deze meneer vertelde dat er op het moment nog een behoorlijk aantal zitten om herplaatst te worden, mocht dit binnen afzienbare tijd niet gaan lukken worden ze afgemaakt.
Wie weet dit, zal dit echt de realiteit zijn?
yvonne
Wie weet dit, zal dit echt de realiteit zijn?
yvonne
-
Fin
- Zeer actief
- roy
- Zeer actief
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
- CKS
- Zeer actief
Dit is een organisatie die ik met genoegen zou willen steunen. Geen nodeloos gejammer, maar een zakelijk en objectief verhaaltje. Petje af voor deze mensen!Mizzsylver schreef:http://www.shhh.nl/
Kees
-
Muk
Deze organisatie herplaatst die honden, maar ook andere ex proefdieren. Meestal zijn het beagles (van de honden die als proefdier gebruikt worden) die in laboratoria worden gebruikt.Mizzsylver schreef:http://www.shhh.nl/
Ik hoop dat ze een goed huisje vinden voor de honden (en andere dieren).
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
-
Mojuan
- Zeer actief
-
Poppetje
- Zeer actief
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Een juf bij mij op school had er drie van die stichting!

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- iones
- Zeer actief
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
laboratorium
Die arme dieren ....
Heel goed dat er op de site reclame voor ze gemaakt wordt en hopelijk komen ze alle 50 goed terecht
groetjes, Ingrid
Heel goed dat er op de site reclame voor ze gemaakt wordt en hopelijk komen ze alle 50 goed terecht
groetjes, Ingrid

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- little-wolf
- Zeer actief
- mercedes2803
- Zeer actief
flauwekul...dierproeven zijn in veel gevallen totaal overbodig, nutteloos en hebben veelal geen enkele toegevoegde waarde meer.little-wolf schreef:iones schreef:Dat is eigenlijk ook wel het minste wat de mensheid mag doen voor die beestjes, na wat ze is aangedaan.
Jouw buurman heeft goed werk gedaan.
het blijft niet leuk dierproeven, maar jij en ik hebben er baat bij net als onze huisdieren.
fijn dat er een stichting er voor deze honden is!
Die 'propaganda' praat mag je wat mij betreft dus achterwege laten.
Dat wordt namelijk alleen maar geroepen door mensen die er OF totaal geen verstand van hebben en maar wat dom van zich af zitten te bleren OF mensen die er baat bij hebben dat het in stand wordt gehouden.
- little-wolf
- Zeer actief
geen van beiden.mercedes2803 schreef:flauwekul...dierproeven zijn in veel gevallen totaal overbodig, nutteloos en hebben veelal geen enkele toegevoegde waarde meer.little-wolf schreef:iones schreef:Dat is eigenlijk ook wel het minste wat de mensheid mag doen voor die beestjes, na wat ze is aangedaan.
het blijft niet leuk dierproeven, maar jij en ik hebben er baat bij net als onze huisdieren.
Dat wordt namelijk alleen maar geroepen door mensen die er OF totaal geen verstand van hebben en maar wat dom van zich af zitten te bleren OF mensen die er baat bij hebben dat het in stand wordt gehouden.
als jij niet wilt geloven dat medicijnen verbeterd kunnen worden, is je goed recht.
ik zie het liever ook anders, maar m.i. zullen proefdieren nooit verdwijnen.
-
Daan
Wat nou flauwekul, dat is alleen maar jouw mening.mercedes2803 schreef:flauwekul...dierproeven zijn in veel gevallen totaal overbodig, nutteloos en hebben veelal geen enkele toegevoegde waarde meer.little-wolf schreef:iones schreef:Dat is eigenlijk ook wel het minste wat de mensheid mag doen voor die beestjes, na wat ze is aangedaan.
Dierproeven zijn helaas nog steeds broodnodig, denk eens even aan alle rotziektes waarbij we echt zitten wachten op een afdoend medicijn.
Als je nou zo heilig gaat zitten roepen van boven , zou je eigenlijk ook alle medicijnen die ooit op dieren getest zijn geweest, in het verre verleden of recentelijk, moeten weigeren.
Kom zeg, jij verkondigt flauwekul.
Wat fijn dat zo'n stichting zich er zo voor inzet
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Nou ja, "heilig gaan zitten roepen", er worden - gelukkig - heel veel alternatieven voor dierproeven ontwikkelt. En dat heeft mede te maken met de terecht kritiek op het leed dat dieren aangedaan wordt. Alleen kost de invoering van alternatieven veel tijd, moeite en geld.
Alle dierproeven vervangen door alternatieven is iets wat wij - helaas- niet mee zullen maken, maar er valt in NL (maar ook in andere landen) nog genoeg te verbeteren.
In de USA schijnen ze een stuk voor te lopen, daar worden in bepaalde gevallen geen dieren meer gedood en ontleed door geneeskunde-studenten, maar worden computersimulaties gebruikt.
Fijn trouwens dat de SHHH zich inzet voor ex-proefdieren.
Alle dierproeven vervangen door alternatieven is iets wat wij - helaas- niet mee zullen maken, maar er valt in NL (maar ook in andere landen) nog genoeg te verbeteren.
In de USA schijnen ze een stuk voor te lopen, daar worden in bepaalde gevallen geen dieren meer gedood en ontleed door geneeskunde-studenten, maar worden computersimulaties gebruikt.
- mercedes2803
- Zeer actief
zie hier mijn antwoord, maar goed, dat zal ook wel heilig geschreeuw van bovenaf zijn of zoRami schreef:Nou ja, "heilig gaan zitten roepen", er worden - gelukkig - heel veel alternatieven voor dierproeven ontwikkelt. En dat heeft mede te maken met de terecht kritiek op het leed dat dieren aangedaan wordt. Alleen kost de invoering van alternatieven veel tijd, moeite en geld.
Je bent in de ogen van Daan dus OF voor OF tegen dierproeven, een gulden middenweg zit er niet in...
Ik zie genoeg alternatieven en vind het daarom vreselijke flauwekul om te roepen dat het zo nodig zou zijn...
het blijft in mijn ogen propaganda geneuzel want het is niet voor niets dat de kamer momenteel druk bezig is met alternatieven en het uitzoeken daarvan.
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Hier zo'n student die wel met dierproeven werkt en er ook vóór is. Ja zielig.
Maar hoe ga je anders medicijnen en gedrag testen ?
Ik vind het wel degelijk nodig en dan bedoel ik wel voor geneeskunde etc, niet voor make-up bijv.
Trouwens het beleid van Nederland is aardig streng. Je mag heus niet zomaar dierproeven doen en ook studenten mogen erg weinig. We mogen nog niet eens een muis of rat oppakken.
Ik vind het wel degelijk nodig en dan bedoel ik wel voor geneeskunde etc, niet voor make-up bijv.
Trouwens het beleid van Nederland is aardig streng. Je mag heus niet zomaar dierproeven doen en ook studenten mogen erg weinig. We mogen nog niet eens een muis of rat oppakken.

- Rami
- Zeer actief
Precies. Als er een (getest en goed bevonden) alternatief is voor een bepaalde dierproef mag die dierproef niet meer toegepast worden. Alleen moet dat nu nog goed gecontroleerd/gehandhaafd worden.mercedes2803 schreef:zie hier mijn antwoord, maar goed, dat zal ook wel heilig geschreeuw van bovenaf zijn of zoRami schreef:Nou ja, "heilig gaan zitten roepen", er worden - gelukkig - heel veel alternatieven voor dierproeven ontwikkelt. En dat heeft mede te maken met de terecht kritiek op het leed dat dieren aangedaan wordt. Alleen kost de invoering van alternatieven veel tijd, moeite en geld.
Fijn trouwens dat de SHHH zich inzet voor ex-proefdieren.![]()
Je bent in de ogen van Daan dus OF voor OF tegen dierproeven, een gulden middenweg zit er niet in...
Ik zie genoeg alternatieven en vind het daarom vreselijke flauwekul om te roepen dat het zo nodig zou zijn...
het blijft in mijn ogen propaganda geneuzel want het is niet voor niets dat de kamer momenteel druk bezig is met alternatieven en het uitzoeken daarvan.
-
Daan
Dat bedoel ik ook, nederland is gelukkig ook streng, geen nederlands antirimpelding wordt gesmeerd in dierenoogjes, en terecht, en nee Rami, je bent niet of voor en belanghebbend of pertinent tegen.minhie schreef:Hier zo'n student die wel met dierproeven werkt en er ook vóór is. Ja zielig.
Dierproeven zijn helaas nog steeds noodzakelijk als het gaat om medicijnen.
Ik zou ook willen dat alles dierproefvrij getest zou kunnen worden.
Maar dat lukt gewoon nog niet.
Ik heb in mijn badkamer alleen maar merken die dierproefvrij zijn. Dat is ook makkelijk te doen.
Mijn medicijnkastje daarintegen
- Rami
- Zeer actief
Ehm... dat heb ik ook helemaal niet geschreven Daan.Daan schreef: en nee Rami, je bent niet of voor en belanghebbend of pertinent tegen.
Ik reageerde op jouw nogal stellige reactie op Hiljes woorden. En nogmaals: mede dankzij mensen die zich afvragen of dierproeven wel nodig zijn, komt men met alternatieven.
Niet alleen op het gebied van cosmetica maar ook binnen de geneeskunde (de computersimulaties die ik al noemde) maar ook wat betreft medicijnontwikkeling (menselijke proefpersonen).
-
Muk
In Nederland gebeuren nog veel dierproeven die eigenlijk niet nodig zijn. En daarmee bedoel ik dat er diervriendelijke alternatieven voor zijn (waar dus geen dieren voor nodig zijn). Alleen die alternatieven worden niet gebruikt omdat dat kostentechnisch vaak iets duurder is. En dat heeft men er niet voor over.
Voor make-up mogen in Nederland geen dierproeven gedaan worden en gelukkig maar. Maar de meeste make-up en andere cosmetica worden ook helemaal niet in Nederland geproduceerd, dus daar hebben de dieren in laboratoria niet veel aan.
Voor make-up mogen in Nederland geen dierproeven gedaan worden en gelukkig maar. Maar de meeste make-up en andere cosmetica worden ook helemaal niet in Nederland geproduceerd, dus daar hebben de dieren in laboratoria niet veel aan.
- mercedes2803
- Zeer actief
Ik zeg precies hetzelfde als jij zegt maar blijkbaar mag ik het niet afdoen als flauwekul dat er geroepen wordt dat het zo nodig is.Rami schreef:Ehm... dat heb ik ook helemaal niet geschreven Daan.Daan schreef: en nee Rami, je bent niet of voor en belanghebbend of pertinent tegen.
Ik reageerde op jouw nogal stellige reactie op Hiljes woorden. En nogmaals: mede dankzij mensen die zich afvragen of dierproeven wel nodig zijn, komt men met alternatieven.
Niet alleen op het gebied van cosmetica maar ook binnen de geneeskunde (de computersimulaties die ik al noemde) maar ook wat betreft medicijnontwikkeling (menselijke proefpersonen).
In de meeste gevallen is het vreselijke flauwekul en zijn er inmiddels genoeg alternatieven voor dierproeven, zie daar waar de tweede maker mee bezig is..zo beter Daan?
Maar goed, mijn bijdrages worden op dit moment bij voorbaat al scheef gelezen geloof ik want als niet-vlees eter en iemand die proefdiervrij steunt heb je in bepaalde topics of niets te zoeken of heb je geen recht van spreken, dat is wat me in een ander topic namelijk verteld is.
Ik taai dus maar af en denk dat jouw berichten beter aankomen
- Rami
- Zeer actief
Ah, niet aftaaien. Laat me niet alleen met al die vleeseters.mercedes2803 schreef:Ik zeg precies hetzelfde als jij zegt maar blijkbaar mag ik het niet afdoen als flauwekul dat er geroepen wordt dat het zo nodig is.Rami schreef:Ehm... dat heb ik ook helemaal niet geschreven Daan.Daan schreef: en nee Rami, je bent niet of voor en belanghebbend of pertinent tegen.
In de meeste gevallen is het vreselijke flauwekul en zijn er inmiddels genoeg alternatieven voor dierproeven, zie daar waar de tweede maker mee bezig is..zo beter Daan?![]()
Maar goed, mijn bijdrages worden op dit moment bij voorbaat al scheef gelezen geloof ik want als niet-vlees eter en iemand die proefdiervrij steunt heb je in bepaalde topics of niets te zoeken of heb je geen recht van spreken, dat is wat me in een ander topic namelijk verteld is.
Ik taai dus maar af en denk dat jouw berichten beter aankomen
Nee, zonder dollen, ik heb ook het idee dat we hetzelfde schrijven/bedoelen.
En ik denk (hoop) dat niemand zich een 'echte' voorstanders van dierproeven kan noemen. Het is in sommige gevallen helaas nog een noodzakelijk kwaad (totdat er voor elke dierproef een alfdoende alternatief ontwikkeld is).
- gizmo
- Zeer actief
Ik heb ooit dat mokkel ontmoet die dierproeven doet in Wageningen
Wat een vreselijk mens is dat
Is nog op tv geweest
Het programma heet dierenduel
Dit staat nog steeds op uitzending gemist
Hoe sommige mensen over dieren denken daar krijg je gewoon tranen van in je ogen pffffffft
Er word gewoon zo weinig geld besteed aan alternatieve proeven
Dierproeven krijgen elk jaar 12 keer zoveel geld dan de alternatieve proeven
Ze moeten het eens een paar jaar om gaan draaien
Dan weet ik zeker dat er op een hele andere manier medicatie kan worden gemaakt
En zijn er geen dierproeven meer mogelijk
Maar ja dat is de Nederlandse regering jammer genoeg
Wat een vreselijk mens is dat
Is nog op tv geweest
Het programma heet dierenduel
Dit staat nog steeds op uitzending gemist
Hoe sommige mensen over dieren denken daar krijg je gewoon tranen van in je ogen pffffffft
Er word gewoon zo weinig geld besteed aan alternatieve proeven
Dierproeven krijgen elk jaar 12 keer zoveel geld dan de alternatieve proeven
Ze moeten het eens een paar jaar om gaan draaien
Dan weet ik zeker dat er op een hele andere manier medicatie kan worden gemaakt
En zijn er geen dierproeven meer mogelijk
Maar ja dat is de Nederlandse regering jammer genoeg

- little-wolf
- Zeer actief
er gaat eerst nog wel t e.e.a aan vooraf eer er een proef daadwerkelijk uitgevoerd mag worden. dus ook het kijken naar alternatieven.
maar ieder zn mening.
je mag blijkbaar wel hard roepen dat t maar onzin is maar je moet je mond houden als je er anders over denkt.
maar ieder zn mening.
je mag blijkbaar wel hard roepen dat t maar onzin is maar je moet je mond houden als je er anders over denkt.
mercedes2803 schreef: Die 'propaganda' praat mag je wat mij betreft dus achterwege laten.
- iones
- Zeer actief
Ik ben toch tegen.little-wolf schreef:
Als mensen er toe gedwongen werden het te ontgaan, dan mag het niet. MAar bij dieren mag het wel. Ik zie het verschil niet. dAt is net zo erg.
En we zullen altijd blijven sterven aan rotziektes, om het simpele feit dat er geen eeuwig leven bestaat. Ziekte en dood horen bij het leven, zelfs als je jong bent. Dat kan vivisectie echt niet oplossen.Daan schreef:
Wat nou flauwekul, dat is alleen maar jouw mening.
Dierproeven zijn helaas nog steeds broodnodig, denk eens even aan alle rotziektes waarbij we echt zitten wachten op een afdoend medicijn.
Als je nou zo heilig gaat zitten roepen van boven , zou je eigenlijk ook alle medicijnen die ooit op dieren getest zijn geweest, in het verre verleden of recentelijk, moeten weigeren.
En het is wel mogelijk om medicijnen uit te vinden of te verbeteren zonder dierenmishandeling. MAar het kost geld om dat te ontwerpen. En mensen martelen dan liever dieren dan dat ze meer geld uit geven zodat ze het niet hoeven.
Degenen die voorstander zijn van dierproeven, zouden jullie willen dat het op jullie uitgetest werd? Ik denk het niet. En wat jij niet wil dat jou geschiedt, doe dat ook een ander niet.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- little-wolf
- Zeer actief
ten 1e mag t bij de wet niet op mensen getest worden en ten 2e gaat t niet snel als je op mensen zou willen testen...iones schreef:Ik ben toch tegen.little-wolf schreef:
Als mensen er toe gedwongen werden het te ontgaan, dan mag het niet. MAar bij dieren mag het wel. Ik zie het verschil niet. dAt is net zo erg.
ik zeg ook niet dat t niet erg erg is. maar ik ben toch blij als er bij mij kanker ondekt zou worden, er medicatie voor is. en al helemaal als ze een medicijn hebben kunnen verbeteren met minder of geen bijwerkingen.
En we zullen altijd blijven sterven aan rotziektes, om het simpele feit dat er geen eeuwig leven bestaat. Ziekte en dood horen bij het leven, zelfs als je jong bent. Dat kan vivisectie echt niet oplossen.Daan schreef:
Wat nou flauwekul, dat is alleen maar jouw mening.
dus als jij ziek bent neem jij geen medicatie?
En het is wel mogelijk om medicijnen uit te vinden of te verbeteren zonder dierenmishandeling. MAar het kost geld om dat te ontwerpen. En mensen martelen dan liever dieren dan dat ze meer geld uit geven zodat ze het niet hoeven.
wat een onzin. denk je dat die proeven zelf niks kosten.
ben je wel es in een proefdiercentrum geweest en gezien hoe de dieren behandeld worden?
Degenen die voorstander zijn van dierproeven, zouden jullie willen dat het op jullie uitgetest werd? Ik denk het niet. En wat jij niet wil dat jou geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maargoed. blijkbaar neem jij geen medicatie tot je. vast ook geen paracetamol o.i.d bij koppijn.
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
bij asielhond van de week staan bv. Coral en Pim, deze twee honden heb ik ontmoet in een pension waar ze zitten (te wachten op een baas). Dit zijn twee honden die uit een laboratrium komen. Ik heb nog contact opgenomen met de stichting waar ze vandaan komen en het verhaal nog even gecheckt, al geloof ik de pensionmensen onmiddelijk en toestemming gevraagd voor het plaatsen. Geloof me, ze komen echt uit een laboratorium.

Odin 2001-2013
Ivan 2001