Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

laboratoriumhondjes

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

roy
Zeer actief

laboratoriumhondjes

Ongelezen bericht door roy »

Hier in de straat woont een meneer met inmiddels twee laboratorium hondjes, deze meneer vertelde dat er op het moment nog een behoorlijk aantal zitten om herplaatst te worden, mocht dit binnen afzienbare tijd niet gaan lukken worden ze afgemaakt.
Wie weet dit, zal dit echt de realiteit zijn?

yvonne
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Gaat het om Beagles? Ik heb daar wel eens van gehoord, van een organisatie die Beagles herplaatst, dit ras lijkt vaker gebruikt te worden in een laboratorium.
roy
Zeer actief

Ongelezen bericht door roy »

christo schreef:Gaat het om Beagles? Ik heb daar wel eens van gehoord, van een organisatie die Beagles herplaatst, dit ras lijkt vaker gebruikt te worden in een laboratorium.
Ja dit zijn inderdaad Beagles, volgens deze meneer zitten er nog 50 :eek: te wachten op herplaatsing

yvonne
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Laatst is er nog een oproep geweest ja, dat er weer een stuk of 30 beagles uit labartoria wegmochten en een nieuw huisje zochten.

Dus ja en ja...
er zitten wel degelijk honden in proef labaratoria hier IN NEDERLAND en ja, zo nu en dan krijgen ze allemaal een schop en mogen ze naar gezinnen toe....
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

Mizzsylver schreef:http://www.shhh.nl/
Dit is een organisatie die ik met genoegen zou willen steunen. Geen nodeloos gejammer, maar een zakelijk en objectief verhaaltje. Petje af voor deze mensen!

Kees
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Mizzsylver schreef:http://www.shhh.nl/
Deze organisatie herplaatst die honden, maar ook andere ex proefdieren. Meestal zijn het beagles (van de honden die als proefdier gebruikt worden) die in laboratoria worden gebruikt.
Ik hoop dat ze een goed huisje vinden voor de honden (en andere dieren).
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Klopt inderdaad.
Mensen van deze organisatie zijn vorige week bij een vriendin van mij komen kijken of ze geschikt zijn.
Zij krijgen als het goed is een beagle reutje.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ik word er best verdrietig van als ik die koppies van die schatjes zie op de website.... als ik dan bedenk wat ze allemaal hebben doorstaan en wat voor leven ze hebben gehad
:zweep:
Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

Mijn schoonzusje heeft ook 2 beagles uit een labratorium.
Dat zal nu zo`n 6 jaar geleden zijn dat ze, ze hebben aangeschaft.

Voor wat ze in dat labratorium zaten weet ik even niet.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Een juf bij mij op school had er drie van die stichting!
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Dat is eigenlijk ook wel het minste wat de mensheid mag doen voor die beestjes, na wat ze is aangedaan.

Jouw buurman heeft goed werk gedaan.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

laboratorium

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Die arme dieren ....

Heel goed dat er op de site reclame voor ze gemaakt wordt en hopelijk komen ze alle 50 goed terecht :ok:

groetjes, Ingrid
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

iones schreef:Dat is eigenlijk ook wel het minste wat de mensheid mag doen voor die beestjes, na wat ze is aangedaan.

het blijft niet leuk dierproeven, maar jij en ik hebben er baat bij net als onze huisdieren.

fijn dat er een stichting er voor deze honden is! :ok:
mercedes2803
Zeer actief

little-wolf schreef:
iones schreef:Dat is eigenlijk ook wel het minste wat de mensheid mag doen voor die beestjes, na wat ze is aangedaan.

het blijft niet leuk dierproeven, maar jij en ik hebben er baat bij net als onze huisdieren.

flauwekul...dierproeven zijn in veel gevallen totaal overbodig, nutteloos en hebben veelal geen enkele toegevoegde waarde meer.

Die 'propaganda' praat mag je wat mij betreft dus achterwege laten.
Dat wordt namelijk alleen maar geroepen door mensen die er OF totaal geen verstand van hebben en maar wat dom van zich af zitten te bleren OF mensen die er baat bij hebben dat het in stand wordt gehouden.
little-wolf
Zeer actief

mercedes2803 schreef:
little-wolf schreef:

flauwekul...dierproeven zijn in veel gevallen totaal overbodig, nutteloos en hebben veelal geen enkele toegevoegde waarde meer.

Dat wordt namelijk alleen maar geroepen door mensen die er OF totaal geen verstand van hebben en maar wat dom van zich af zitten te bleren OF mensen die er baat bij hebben dat het in stand wordt gehouden.
geen van beiden.

als jij niet wilt geloven dat medicijnen verbeterd kunnen worden, is je goed recht.
ik zie het liever ook anders, maar m.i. zullen proefdieren nooit verdwijnen.
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

mercedes2803 schreef:
little-wolf schreef:

Wat nou flauwekul, dat is alleen maar jouw mening.
Dierproeven zijn helaas nog steeds broodnodig, denk eens even aan alle rotziektes waarbij we echt zitten wachten op een afdoend medicijn.

Als je nou zo heilig gaat zitten roepen van boven , zou je eigenlijk ook alle medicijnen die ooit op dieren getest zijn geweest, in het verre verleden of recentelijk, moeten weigeren.

Kom zeg, jij verkondigt flauwekul.

Wat fijn dat zo'n stichting zich er zo voor inzet :ok:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Nou ja, "heilig gaan zitten roepen", er worden - gelukkig - heel veel alternatieven voor dierproeven ontwikkelt. En dat heeft mede te maken met de terecht kritiek op het leed dat dieren aangedaan wordt. Alleen kost de invoering van alternatieven veel tijd, moeite en geld.
Alle dierproeven vervangen door alternatieven is iets wat wij - helaas- niet mee zullen maken, maar er valt in NL (maar ook in andere landen) nog genoeg te verbeteren.
In de USA schijnen ze een stuk voor te lopen, daar worden in bepaalde gevallen geen dieren meer gedood en ontleed door geneeskunde-studenten, maar worden computersimulaties gebruikt.

Fijn trouwens dat de SHHH zich inzet voor ex-proefdieren. :ok:
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief

Rami schreef:Nou ja, "heilig gaan zitten roepen", er worden - gelukkig - heel veel alternatieven voor dierproeven ontwikkelt. En dat heeft mede te maken met de terecht kritiek op het leed dat dieren aangedaan wordt. Alleen kost de invoering van alternatieven veel tijd, moeite en geld.
Alle dierproeven vervangen door alternatieven is iets wat wij - helaas- niet mee zullen maken, maar er valt in NL (maar ook in andere landen) nog genoeg te verbeteren.
In de USA schijnen ze een stuk voor te lopen, daar worden in bepaalde gevallen geen dieren meer gedood en ontleed door geneeskunde-studenten, maar worden computersimulaties gebruikt.

zie hier mijn antwoord, maar goed, dat zal ook wel heilig geschreeuw van bovenaf zijn of zo :roll:
Je bent in de ogen van Daan dus OF voor OF tegen dierproeven, een gulden middenweg zit er niet in...

Ik zie genoeg alternatieven en vind het daarom vreselijke flauwekul om te roepen dat het zo nodig zou zijn...
het blijft in mijn ogen propaganda geneuzel want het is niet voor niets dat de kamer momenteel druk bezig is met alternatieven en het uitzoeken daarvan.
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Hier zo'n student die wel met dierproeven werkt en er ook vóór is. Ja zielig.
Maar hoe ga je anders medicijnen en gedrag testen ?
Ik vind het wel degelijk nodig en dan bedoel ik wel voor geneeskunde etc, niet voor make-up bijv.

Trouwens het beleid van Nederland is aardig streng. Je mag heus niet zomaar dierproeven doen en ook studenten mogen erg weinig. We mogen nog niet eens een muis of rat oppakken.
Afbeelding
Rami
Zeer actief

mercedes2803 schreef:
Rami schreef:Nou ja, "heilig gaan zitten roepen", er worden - gelukkig - heel veel alternatieven voor dierproeven ontwikkelt. En dat heeft mede te maken met de terecht kritiek op het leed dat dieren aangedaan wordt. Alleen kost de invoering van alternatieven veel tijd, moeite en geld.

zie hier mijn antwoord, maar goed, dat zal ook wel heilig geschreeuw van bovenaf zijn of zo :roll:
Je bent in de ogen van Daan dus OF voor OF tegen dierproeven, een gulden middenweg zit er niet in...

Ik zie genoeg alternatieven en vind het daarom vreselijke flauwekul om te roepen dat het zo nodig zou zijn...
het blijft in mijn ogen propaganda geneuzel want het is niet voor niets dat de kamer momenteel druk bezig is met alternatieven en het uitzoeken daarvan.
Precies. Als er een (getest en goed bevonden) alternatief is voor een bepaalde dierproef mag die dierproef niet meer toegepast worden. Alleen moet dat nu nog goed gecontroleerd/gehandhaafd worden.
Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

minhie schreef:Hier zo'n student die wel met dierproeven werkt en er ook vóór is. Ja zielig.
Maar hoe ga je anders medicijnen en gedrag testen ?
Ik vind het wel degelijk nodig en dan bedoel ik wel voor geneeskunde etc, niet voor make-up bijv.

Trouwens het beleid van Nederland is aardig streng. Je mag heus niet zomaar dierproeven doen en ook studenten mogen erg weinig. We mogen nog niet eens een muis of rat oppakken.
Dat bedoel ik ook, nederland is gelukkig ook streng, geen nederlands antirimpelding wordt gesmeerd in dierenoogjes, en terecht, en nee Rami, je bent niet of voor en belanghebbend of pertinent tegen.
Dierproeven zijn helaas nog steeds noodzakelijk als het gaat om medicijnen.

Ik zou ook willen dat alles dierproefvrij getest zou kunnen worden.
Maar dat lukt gewoon nog niet.
Ik heb in mijn badkamer alleen maar merken die dierproefvrij zijn. Dat is ook makkelijk te doen.
Mijn medicijnkastje daarintegen :denken:
Rami
Zeer actief

Daan schreef: en nee Rami, je bent niet of voor en belanghebbend of pertinent tegen.
Ehm... dat heb ik ook helemaal niet geschreven Daan.
Ik reageerde op jouw nogal stellige reactie op Hiljes woorden. En nogmaals: mede dankzij mensen die zich afvragen of dierproeven wel nodig zijn, komt men met alternatieven.
Niet alleen op het gebied van cosmetica maar ook binnen de geneeskunde (de computersimulaties die ik al noemde) maar ook wat betreft medicijnontwikkeling (menselijke proefpersonen).
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

In Nederland gebeuren nog veel dierproeven die eigenlijk niet nodig zijn. En daarmee bedoel ik dat er diervriendelijke alternatieven voor zijn (waar dus geen dieren voor nodig zijn). Alleen die alternatieven worden niet gebruikt omdat dat kostentechnisch vaak iets duurder is. En dat heeft men er niet voor over. :wink:

Voor make-up mogen in Nederland geen dierproeven gedaan worden en gelukkig maar. Maar de meeste make-up en andere cosmetica worden ook helemaal niet in Nederland geproduceerd, dus daar hebben de dieren in laboratoria niet veel aan.
mercedes2803
Zeer actief

Rami schreef:
Daan schreef: en nee Rami, je bent niet of voor en belanghebbend of pertinent tegen.
Ik reageerde op jouw nogal stellige reactie op Hiljes woorden. En nogmaals: mede dankzij mensen die zich afvragen of dierproeven wel nodig zijn, komt men met alternatieven.
Niet alleen op het gebied van cosmetica maar ook binnen de geneeskunde (de computersimulaties die ik al noemde) maar ook wat betreft medicijnontwikkeling (menselijke proefpersonen).
Ik zeg precies hetzelfde als jij zegt maar blijkbaar mag ik het niet afdoen als flauwekul dat er geroepen wordt dat het zo nodig is.

In de meeste gevallen is het vreselijke flauwekul en zijn er inmiddels genoeg alternatieven voor dierproeven, zie daar waar de tweede maker mee bezig is..zo beter Daan? :19:

Maar goed, mijn bijdrages worden op dit moment bij voorbaat al scheef gelezen geloof ik want als niet-vlees eter en iemand die proefdiervrij steunt heb je in bepaalde topics of niets te zoeken of heb je geen recht van spreken, dat is wat me in een ander topic namelijk verteld is.
Ik taai dus maar af en denk dat jouw berichten beter aankomen
Rami
Zeer actief

mercedes2803 schreef:
Rami schreef:
Ik zeg precies hetzelfde als jij zegt maar blijkbaar mag ik het niet afdoen als flauwekul dat er geroepen wordt dat het zo nodig is.

In de meeste gevallen is het vreselijke flauwekul en zijn er inmiddels genoeg alternatieven voor dierproeven, zie daar waar de tweede maker mee bezig is..zo beter Daan? :19:

Maar goed, mijn bijdrages worden op dit moment bij voorbaat al scheef gelezen geloof ik want als niet-vlees eter en iemand die proefdiervrij steunt heb je in bepaalde topics of niets te zoeken of heb je geen recht van spreken, dat is wat me in een ander topic namelijk verteld is.
Ik taai dus maar af en denk dat jouw berichten beter aankomen
Ah, niet aftaaien. Laat me niet alleen met al die vleeseters. :jank: :mrgreen:

Nee, zonder dollen, ik heb ook het idee dat we hetzelfde schrijven/bedoelen.
En ik denk (hoop) dat niemand zich een 'echte' voorstanders van dierproeven kan noemen. Het is in sommige gevallen helaas nog een noodzakelijk kwaad (totdat er voor elke dierproef een alfdoende alternatief ontwikkeld is).
Afbeelding
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Ik heb ooit dat mokkel ontmoet die dierproeven doet in Wageningen
Wat een vreselijk mens is dat
Is nog op tv geweest
Het programma heet dierenduel
Dit staat nog steeds op uitzending gemist
Hoe sommige mensen over dieren denken daar krijg je gewoon tranen van in je ogen pffffffft
Er word gewoon zo weinig geld besteed aan alternatieve proeven
Dierproeven krijgen elk jaar 12 keer zoveel geld dan de alternatieve proeven
Ze moeten het eens een paar jaar om gaan draaien
Dan weet ik zeker dat er op een hele andere manier medicatie kan worden gemaakt
En zijn er geen dierproeven meer mogelijk
Maar ja dat is de Nederlandse regering jammer genoeg
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

er gaat eerst nog wel t e.e.a aan vooraf eer er een proef daadwerkelijk uitgevoerd mag worden. dus ook het kijken naar alternatieven.
maar ieder zn mening.
je mag blijkbaar wel hard roepen dat t maar onzin is maar je moet je mond houden als je er anders over denkt.
mercedes2803 schreef: Die 'propaganda' praat mag je wat mij betreft dus achterwege laten.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

little-wolf schreef:

Ik ben toch tegen.

Als mensen er toe gedwongen werden het te ontgaan, dan mag het niet. MAar bij dieren mag het wel. Ik zie het verschil niet. dAt is net zo erg.
Daan schreef:
Dierproeven zijn helaas nog steeds broodnodig, denk eens even aan alle rotziektes waarbij we echt zitten wachten op een afdoend medicijn.

Als je nou zo heilig gaat zitten roepen van boven , zou je eigenlijk ook alle medicijnen die ooit op dieren getest zijn geweest, in het verre verleden of recentelijk, moeten weigeren.

En we zullen altijd blijven sterven aan rotziektes, om het simpele feit dat er geen eeuwig leven bestaat. Ziekte en dood horen bij het leven, zelfs als je jong bent. Dat kan vivisectie echt niet oplossen.

En het is wel mogelijk om medicijnen uit te vinden of te verbeteren zonder dierenmishandeling. MAar het kost geld om dat te ontwerpen. En mensen martelen dan liever dieren dan dat ze meer geld uit geven zodat ze het niet hoeven.

Degenen die voorstander zijn van dierproeven, zouden jullie willen dat het op jullie uitgetest werd? Ik denk het niet. En wat jij niet wil dat jou geschiedt, doe dat ook een ander niet.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
little-wolf
Zeer actief

iones schreef:
little-wolf schreef:

Ik ben toch tegen.

Als mensen er toe gedwongen werden het te ontgaan, dan mag het niet. MAar bij dieren mag het wel. Ik zie het verschil niet. dAt is net zo erg.

ik zeg ook niet dat t niet erg erg is. maar ik ben toch blij als er bij mij kanker ondekt zou worden, er medicatie voor is. en al helemaal als ze een medicijn hebben kunnen verbeteren met minder of geen bijwerkingen.
Daan schreef:

En we zullen altijd blijven sterven aan rotziektes, om het simpele feit dat er geen eeuwig leven bestaat. Ziekte en dood horen bij het leven, zelfs als je jong bent. Dat kan vivisectie echt niet oplossen.

dus als jij ziek bent neem jij geen medicatie?

En het is wel mogelijk om medicijnen uit te vinden of te verbeteren zonder dierenmishandeling. MAar het kost geld om dat te ontwerpen. En mensen martelen dan liever dieren dan dat ze meer geld uit geven zodat ze het niet hoeven.

wat een onzin. denk je dat die proeven zelf niks kosten.
ben je wel es in een proefdiercentrum geweest en gezien hoe de dieren behandeld worden?

Degenen die voorstander zijn van dierproeven, zouden jullie willen dat het op jullie uitgetest werd? Ik denk het niet. En wat jij niet wil dat jou geschiedt, doe dat ook een ander niet.
ten 1e mag t bij de wet niet op mensen getest worden en ten 2e gaat t niet snel als je op mensen zou willen testen...
maargoed. blijkbaar neem jij geen medicatie tot je. vast ook geen paracetamol o.i.d bij koppijn.
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

bij asielhond van de week staan bv. Coral en Pim, deze twee honden heb ik ontmoet in een pension waar ze zitten (te wachten op een baas). Dit zijn twee honden die uit een laboratrium komen. Ik heb nog contact opgenomen met de stichting waar ze vandaan komen en het verhaal nog even gecheckt, al geloof ik de pensionmensen onmiddelijk en toestemming gevraagd voor het plaatsen. Geloof me, ze komen echt uit een laboratorium.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”