Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Leeftijdsverschil tussen honden
Moderator: moderatorteam
- Jay
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar
Leeftijdsverschil tussen honden
Wij denken er over een tweede hond te nemen en willen in eerste instantie voor een herplaatser gaan.
Onze hond is nu 15 maanden en ze is een zeer actieve en speelse hond.
Als we een herplaatser nemen, moet deze hond het natuurlijk wel leuk krijgen.
Ik heb nu een hond gezien, maar deze is 8,5 jaar oud (wel nog speels) en ik vraag me af of deze hond niet te oud is om bij een jonge druktemaker geplaatst te worden, of kunnen we beter op zoek gaan naar een jongere hond.
Er zijn hier vast een heleboel mensen die hier ervaring mee hebben, daarom zou ik graag ervaringen en adviezen hierover willen krijgen.
Onze hond is nu 15 maanden en ze is een zeer actieve en speelse hond.
Als we een herplaatser nemen, moet deze hond het natuurlijk wel leuk krijgen.
Ik heb nu een hond gezien, maar deze is 8,5 jaar oud (wel nog speels) en ik vraag me af of deze hond niet te oud is om bij een jonge druktemaker geplaatst te worden, of kunnen we beter op zoek gaan naar een jongere hond.
Er zijn hier vast een heleboel mensen die hier ervaring mee hebben, daarom zou ik graag ervaringen en adviezen hierover willen krijgen.

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
- Jay
- Zeer actief
- Niek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bink en Puck
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011
Beau(15,5 jaar) 13-9-2011 - Aantal honden: 2
Ik denk dat dat per hond verschilt. Sommige oudere honden zie je helemaal opleven bij een jongere hond. Als ze het fysiek aankunnen is het zeker geen probleem.
Is het mogelijk om het een keertje uit te proberen? Wel goed dat je voor een herplaatser wil gaan. mijn ervaring is dat 2 honden altijd leuker is dan 1 hond.....en 1 hond is al heel eg leuk!
Is het mogelijk om het een keertje uit te proberen? Wel goed dat je voor een herplaatser wil gaan. mijn ervaring is dat 2 honden altijd leuker is dan 1 hond.....en 1 hond is al heel eg leuk!
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
- Anne
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- enjo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse setter
Toen Endy hier kwam (8 weken) waren Joey en Beertje 8 jaar.
Beertje vond dat pupsel schitterend speelde veel en spelender wijs werd Endy ook op haar plek gezet.
Joey vond Endy pas leuk toen ze volgroeid was. Zo'n mini stuiterbal vond ze maar niks, maar nu (endy is 3 en Joey ruim 11) zijn het de dikste vriendinnen.
Beertje vond dat pupsel schitterend speelde veel en spelender wijs werd Endy ook op haar plek gezet.
Joey vond Endy pas leuk toen ze volgroeid was. Zo'n mini stuiterbal vond ze maar niks, maar nu (endy is 3 en Joey ruim 11) zijn het de dikste vriendinnen.

rust zacht meissie Joey 19-3-1997 19-11-2010
slaap wel Bereboot 8-9-1997 11-1-2012
- Jay
- Zeer actief
Als mijn eigen hond wat ouder was, zou ik er geen twijfels over hebben om er een jonge hond bij te zetten, de oudere hond blijft dan zijn eigen vertrouwde omgeving.
Ik heb eerder al een half jaar oude Duitse Herder bij een 9 jaar oude DH gehad, dit gaf geen probleem, maar de jonge hond was toen de herplaatser.
Maar nu haal ik een oudere hond uit zijn vertrouwde omgeving en komt hij bij een jonge overactieve hond.
Ik heb eerder al een half jaar oude Duitse Herder bij een 9 jaar oude DH gehad, dit gaf geen probleem, maar de jonge hond was toen de herplaatser.
Maar nu haal ik een oudere hond uit zijn vertrouwde omgeving en komt hij bij een jonge overactieve hond.

- Moos
- Zeer actief
Het is misschien voor jouw eigen hond leuker om een hond erbij te hebben die haar bij kan houden (de komende jaren) als speelmaatje?
Twee hele jonge honden bij elkaar kan erg druk zijn, maar een hond van een jaar of 3-4 kan denk ik nog helemaal met haar meekomen, en de komende jaren ook nog, maar zal wellicht minder snel door en door en door blijven gaan zoals twee jonge honden samen kunnen doen?
Twee hele jonge honden bij elkaar kan erg druk zijn, maar een hond van een jaar of 3-4 kan denk ik nog helemaal met haar meekomen, en de komende jaren ook nog, maar zal wellicht minder snel door en door en door blijven gaan zoals twee jonge honden samen kunnen doen?

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Als je over de combinatie twijfelt zou ik het persoonlijk niet doenJay schreef:Als mijn eigen hond wat ouder was, zou ik er geen twijfels over hebben om er een jonge hond bij te zetten, de oudere hond blijft dan zijn eigen vertrouwde omgeving.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Jay
- Zeer actief
- Muis..
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
- Contacteer:
Ik kan alleen over onze eigen honden spreken.
Myra is als (geschatte)2 jarige herplaatser bij ons gekomen. Timo is daar ruim een jaar later bijgekomen. Timo is op 11 jaar geschat.
Het gaat super tussen die twee. Echt spelen/ravotten doen ze niet. Het enige spelletje was ze samen hebben is keihard achterelkaar aanrennen en dan op het eind even lekker snauwen naar elkaar. (Andere mensen denken dat ze elkaar dan afmaken
) Om vervolgens weer vrolijk mijn richting op te drentelen.
Myra is als (geschatte)2 jarige herplaatser bij ons gekomen. Timo is daar ruim een jaar later bijgekomen. Timo is op 11 jaar geschat.
Het gaat super tussen die twee. Echt spelen/ravotten doen ze niet. Het enige spelletje was ze samen hebben is keihard achterelkaar aanrennen en dan op het eind even lekker snauwen naar elkaar. (Andere mensen denken dat ze elkaar dan afmaken
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ik denk dat het vooral aan het karakter van beide honden ligt. Hier hebben we een pup van 8 maand en een oude dame van 11 en het gaat super samen. Nora (11) moest eerst wennen aan de pup natuurlijk en Nilo moest net zo goed leren dat hij rustig aan moet doen met haar, maar dit leren ze heel snel. Nora nam al snel de taak op zich om hem zo af en toe te corrigeren en ons te helpen bij de opvoeding, haha. Nora is echter wel de baas en de honden zijn qua karakter totaal anders. Nora is van nature dominant zonder zich uit te sloven. Ze is conflictvermijdend, zelfverzekerd en erg geduldig terwijl Nilo zich ontzettend kan uitsloven maar eigenlijk best onderdanig is. Het was dus vrij snel duidelijk wie de baas is en Nilo gaat de uitdaging ook niet met Nora aan. Denk dat je er wel rekening mee moet houden dat de honden niet even dominant zijn, dan word het erg oneerlijk voor de oudste hond.
-
Rabecca
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua's en Vlinderhondjes
- Aantal honden: 5
- Flo'ke
- Zeer actief
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
sara is als 7 jarige herplaatser bij ons gekomen, en ik had toen 3 honden 1 van 7 jaar (monky), 1 van 3,5 jaar (amy) en 1 van 10 maanden (iza), sara voelt zich prima, is altijd in voor een dolletje en past er super bij 

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
-
Brigitte
- Zeer actief
- Bief
- Actief
- Jay
- Zeer actief
We hebben vandaag onze hond kennis laten maken met de herplaatser, maar ze leken elkaar niet zo leuk te vinden.
Gelukkig was er nog iemand die deze hond een nieuw tehuis wilde geven. We hebben er daarom maar vanaf gezien, we willen wel een tweede hond, dus kijken we gewoon verder naar een herplaatser die beter bij het karakter van onze hond past.
Gelukkig was er nog iemand die deze hond een nieuw tehuis wilde geven. We hebben er daarom maar vanaf gezien, we willen wel een tweede hond, dus kijken we gewoon verder naar een herplaatser die beter bij het karakter van onze hond past.

-
Daan