Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat geel slijm bij vulva
Moderator: moderatorteam
-
Dazwa84
Wat geel slijm bij vulva
Net zag ik bij Belle wat slijm aan haar vulva hangen. Ik heb dit weggehaald en het was gelig. Nu springt ze net van de bank en zit er weer een klein slijmplekje op..
Haar eetlust en gedrag zijn verder normaal..
Ze is ongecastreerd.. wat zijn eventuele tekenen bij een ontsteking?
Wanneer ze precies loops is geweest weet ik niet meer ( :N: ), volgens mij in augustus, maar ik weet wel dat ze het voorlopig in ieder geal niet meer hoeft te worden.
Haar eetlust en gedrag zijn verder normaal..
Ze is ongecastreerd.. wat zijn eventuele tekenen bij een ontsteking?
Wanneer ze precies loops is geweest weet ik niet meer ( :N: ), volgens mij in augustus, maar ik weet wel dat ze het voorlopig in ieder geal niet meer hoeft te worden.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Sja, dat zou zomaar een pyometra kunnen zijn. Eén van de tekenen is in elk geval viezige afscheiding. Vaak likken aan de vulva kan ook een aanwijzing zijn, evenals meer drinken, meer plassen en wateriger plassen, in gevorderd stadium opgezette buik. Als je er van bovenaf, vanaf de rugkant opkijkt zie je een soort zwelling tussen dijbeen en lever en aan de andere kant een zwelling tussen dijbeen en maag.
Meestal ga je pas lusteloosheid zien als het om een vergevorderde ontsteking gaat.
Bij twijfel dus even langs de DA om een deskundige mening te vragen.
Meestal ga je pas lusteloosheid zien als het om een vergevorderde ontsteking gaat.
-
Dazwa84
Ze drinkt of plast niet veel, dr buikje voelt normaal, ik mag er ook gewoon in drukken zeg maar.Wil de hond schreef:Sja, dat zou zomaar een pyometra kunnen zijn. Eén van de tekenen is in elk geval viezige afscheiding. Vaak likken aan de vulva kan ook een aanwijzing zijn, evenals meer drinken, meer plassen en wateriger plassen, in gevorderd stadium opgezette buik. Als je er van bovenaf, vanaf de rugkant opkijkt zie je een soort zwelling tussen dijbeen en lever en aan de andere kant een zwelling tussen dijbeen en maag.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Dazwa84
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Dan zijn we nu dus ong. 9 weken verder en wss een lichte schijnzwangerschap met een vaginitis. Stinkt de afscheiding?
Mijn ervaring is dat AB averechts werkt op het moment dat het geen pyometra is en het dan nog veel langer duurt voordat de afscheiding weg is. En een DA geeft bijna zeker een AB-kuur ook als het geen baarmoeder-ontsteking is.
Ik zou ze wat probiotica geven als ze verder fit is en geen verhoging heeft.
Mijn ervaring is dat AB averechts werkt op het moment dat het geen pyometra is en het dan nog veel langer duurt voordat de afscheiding weg is. En een DA geeft bijna zeker een AB-kuur ook als het geen baarmoeder-ontsteking is.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ja, tot die conclusie kwam ik ook, en mijn ervaring is dat ook.Tulp schreef:Dan zijn we nu dus ong. 9 weken verder en wss een lichte schijnzwangerschap met een vaginitis. Stinkt de afscheiding?
Probiotica en echinacea, zou ik doen.
-
Dazwa84
-
Dazwa84
Heb contact gehad met de DA. Wanneer ze morgen nog wat verliest ga ik ermee naar de DA, ik kijk vandaag even aan hoe het gaat aangezien ze nu al even niets 'verloren' is en het niet stinkt, en ze verder prima oogt.
Probiotica ga ik even achteraan dat kan volgens mij sowieso geen kwaad. Bedankt voor de tips!
Probiotica ga ik even achteraan dat kan volgens mij sowieso geen kwaad. Bedankt voor de tips!
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
Ja, als het geel slijm het einde aankondigt van de schijndrachtperiode, dan is dat eenmalig. Hou het even in de gaten, komt er meer en stinkt het, dan moet je even langs de DA.Dazwa84 schreef:Kan het ook zijn dat het iets eenmaligs is? Want nu zie ik bijvoorbeeld helemaal geen slijm meer, ik heb goed bij en in de vulva gekeken maar er komt sinds een paar uur niets meer uit.
-
Dazwa84
Het was een klein soort van 'klepeltje' wat aan het puntje van haar vulva hing. Het was heel lichtgelig. Ze was niet lang daarvoor uitgeweest, dus misschien was het wel een vermengeling urine/vocht?Inge O schreef:zonder vervelend te willen doen, maar hoe moeten die probiotica dan in de baarmoeder geraken?
hoe ziet het slijm eruit, daniëlle? is het rekbaar of eerder gewoon een kwakje waar je geen 'draadje kan mee trekken'?
Ze heeft het daarna niet meer gedaan
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Nee, dat niet helaas. (of eigenlijk gelukkig, want je wilt géén probiotica in je bloed). Anti-biotica, zijn middelen die bacteriën doden en die werken via het bloed, of locaal zoals bijvoorbeeld bij (oog)zalfjes.Tulp schreef:Op dezelfde manier als anti-biotica misschienInge O schreef:zonder vervelend te willen doen, maar hoe moeten die probiotica dan in de baarmoeder geraken?
.
Probiotica zíjn bacteriën die je opeet, en die in het maagdarmkanaal blijven zitten tot ze weer uitgepoept worden. Die kunnen dus niet naar je baarmoeder. Maar dat neemt niet weg dat ze misschien wel positieve invloed zouden kunnen uitoefenen via via (weerstand) in je lijf
Maar bij de baarmoeder komen doen ze niet (of je zou van achteren erin moeten stoppen en dat lijkt me uiterst onverantwoord)
groetjes Madelief en Yanthe

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013