Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

welke brokken tegen blaasstenen/blaasgruis?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

welke brokken tegen blaasstenen/blaasgruis?

Ongelezen bericht door brenjomi »

dick heeft blaasstenen (zie het topic bij medisch) nu had hij hier brokken van de da gehad speciaal om zijn urine zuurder te maken zodat het gruis zou oplossen (maar ik was zo dwars dat ik hem geen brokken en blikvoer wilde geven dus appelazijn door zijn rodi gedaan)

nu wil hij de brokken niet eten, het blikvoer wel (volgens mij dacht hij vandaag: he kattenvoer lekker :wink: ) maar ik wil hem liever geen blikvoer geven. hij eet nu 2dagen brokken (nou ja, hij krijgt het en eet er met veel moeite van) en zie nu al dat zijn ontlasting veel plakkeriger en lichter is. dat bevalt me al niet.(van die vieze kleffe drollen)

de da zei ook: als hij de brokken niet wil moeten we kijken naar een ander merk wat hij wel lekker vind. weet iemand welke merken brokken er nog meer goed zijn? en ik ga dunya ook maar op brok zetten dan, want als zij nog elke dag rodi krijgt en dick brokken vind ik zonde voor dick. en dunya is juist heel nieuwsgierig naar die brokken.

of zijn er andere mogelijkheden om ze op vers te houden (helemaal vers weet ik niet of ik dat zie zitten) maar wel dat dick geen blaasgruis of stenen terug krijgt??
(hij is nog maar 3jaar dus de kans dat het terug komt is best groot)

dick en ik hopen dat iemand raad weet :wink:
groetjes brenda & een pootje van dick en dunya
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Moos had ook blaasgruis en dat was met KVV en Vit. C onder controle te houden. Wat wel heel handig is om te doen dan is zelf de urine testen, ik haalde van die stickjes bij de apotheek. Dan kan je namelijk zien of de ph-waarde oke blijft.
Maar ze mogen naast de KVV en in mijn geval Vit.C ook (voorlopig iig) niks anders he? Dus geen beloningskoekjes geen kluiven geen restjes van tafel etc etc. Overigens geldt dat ook voor bij de Hills brokken, mogen ze ook echt alleen maar dat.
Ik had voor Moos van hills speciale beloningskoekjes in het begin toen het gruis het ergste was.
Afbeelding
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

dus geen tussendoortjes?? dat wordt nog wennen (vooral voor mij :wink: ) want ze krijgen geregeld iets. als ik bv wegga dan geef ik ze altijd een koekje ofzo.

zijn dat speciale koekjes van hills? die zal de da dan ook wel hebben?? (die heeft alles van hills)

die stickjes zijn gewoon om de ph waarde te testen? die kan je zo bij de apotheek kopen? die zal ik dan binnenkort eens gaan halen.

dan kan ik hem tussendoor ook geen kong geven? dan zou ik die moeten vullen met het speciale voer of het blikvoer ervan??

en de kvv en vit. C was dat eigen recept :wink: of van de da meegekregen?? (onze da is niet zo voor kvv of vers. gewoon brokken. ookal zegt hij elke keer dat dick en dunya er supergoed uitzien en heel mooi blinken en een hele goede conditie hebben. :wink: )
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

brenjomi schreef:dus geen tussendoortjes?? dat wordt nog wennen (vooral voor mij :wink: ) want ze krijgen geregeld iets. als ik bv wegga dan geef ik ze altijd een koekje ofzo.

zijn dat speciale koekjes van hills? die zal de da dan ook wel hebben?? (die heeft alles van hills)

die stickjes zijn gewoon om de ph waarde te testen? die kan je zo bij de apotheek kopen? die zal ik dan binnenkort eens gaan halen.

dan kan ik hem tussendoor ook geen kong geven? dan zou ik die moeten vullen met het speciale voer of het blikvoer ervan??

en de kvv en vit. C was dat eigen recept :wink: of van de da meegekregen?? (onze da is niet zo voor kvv of vers. gewoon brokken. ookal zegt hij elke keer dat dick en dunya er supergoed uitzien en heel mooi blinken en een hele goede conditie hebben. :wink: )
Als je hem nu naast de kvv allerlei tussendoortjes hebt gegeven zou dat heel goed kunnen verklaren waarom het niet 'gewerkt' heeft :wink:
Als je naast de speciale brokken allerlei tussendoortjes geeft werkt dat ook niet :wink:
Zowel kvv als die brokken houden de urine zuur (tenminste, ik ga er nu vanuit dat het om struviet gruis gaat??). Geef je dan allerlei liflafjes erbij dan maakt dat de urine dus weer minder zuur.

Kong kan je vullen met kvv of met het blikvoer van Hills inderdaad. Ik deed beide.
Kvv en Vit.C was met hulp van barfplaats destijds (ook alweer 5 jaar geleden).
Die koekjes heeft de da en de stickjes kan je gewoon bij de apotheek halen. Ze keken mij wat raar aan, maar ik kon ze wel kopen.
Afbeelding
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

dan moet ik echt op tussendoortjes letten en niks geven. (is wel goedkoop :wink: ) de buurvrouw vertellen wat er aan de hand is en zeggen dat ze geen sinterklaas meer mag spelen. die gooit altijd een hand koekjes over het schut.

bedankt voor de tips :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”