Pagina 1 van 1

witjes verzendhuis

Geplaatst: 07 okt 2008 09:11
door kitty
Ik heb 1 mei een hele mooie puppieren besteld bij Witjes Verzendhuis. Ik had deze bij een kennis gezien en vond het een prachtige ren van super kwaliteit.
Ook een vriendin van mij vond hem zo mooi dat ze er 1 bestelde. Zij bestelde op 13 juni van dit jaar.

Toen mijn puppen geboren waren en al snel wat meer ruimte nodig hadden wilde ik graag nog zo'n mooie ren. Op de site van Witjes stond dat de rennen aan elkaar te gebruiken waren. Alleen rennen besteld voor 2008 waren niet met dit systeem te gebruiken. Ik heb dus zowel voor mij als voor mijn vriendin een ren erbij besteld.

Een paar dagen later werden ze bezorgd maar tot mijn grote verbazing waren het andere rennen. Kwalitatief minder, minder mooi en het belangrlijkste punt; ze past niet op de ren die ik al had.

Ik heb gelijk gemaild naar Witjes en kreeg een mail terug waarin ze zeiden dat de rennen besteld voor JULI 2008 niet te gebruiken waren met de nieuwe rennen. Toen ik mailde dat ze op hun website hadden staan dat de rennen niet pasten met rennen van voor 2008 hebben ze dit gelijk aangepast op de website.

Ik mocht de rennen terugsturen maar moest dan wel zelf de verzending en kosten betalen. Daar heb om grote zware pakketen gaat was dit een behoorlijk bedrag. Ik heb gemaild dat ik het hir niet mee eens was omdat ik de rennen nooit had besteld als de info gelijk had geklopt op hun website. Ik heb bewust besteld omdat deze rennen zouden passen aan de ren die ik al heb.

Een tijd lang lieten ze niets meer horen. Ik heb meerdere keren gemaild maar er bleef niets komen..... Nu kreeg ik een mail terug dat mijn vriendin en ik maar moeten ruilen. 1 van ons de nieuwe rennen, de andere de oude rennen. Dan hebben we beide 2 passende rennen en kan het met gesloten beurs geregeld worden :denken:
Het punt is dus dat we dit niet willen. De oudere rennen zijn veel mooier en ik wil dus gewoon weer zo'n ren. ivm met patentrecht mogen zij deze ren niet meer verkopen dus moet ik ergens anders een stuk meer betalen maar dat maakt me niet.

Ik moet zeggen dat ik nogal baal. Ik ben dus een hoop geld kwijt voor niets. Het valt me toch wel zeer tegen dat ze dit niet oplossen.

Heeft iemand een idee of ik hier nog iets mee kan?

Geplaatst: 07 okt 2008 09:20
door doggy
Ze geven toe dat ze fout waren.

Ik weet alleen niet of ze verplicht zijn de verzendkosten te betalen als je het terugstuurt.

Misschien kun je de consumentenbond mailen of de ombudsman.

Geplaatst: 07 okt 2008 09:27
door Sucha
doggy schreef:... de ombudsman.
gaat over geschillen met de overheid. Witjes valt daar dus als bedrijf niet onder.
balen dit. Ik zou een advocaat en/of de consumentenbond om raad vragen

Geplaatst: 07 okt 2008 10:16
door Addy
Ik zou bluffen en ze mailen dat ik via het grootste hondenforum van Nederland bij hun terechtgekomen ben vanwege de goede service die ze leveren en dat het uitermate vervelend is dat jij nu je negatieve ervaring moet toevoegen aan al die andere ervaringen die wel positief waren :mrgreen:

Geplaatst: 07 okt 2008 10:30
door freskin
Of zeggen dat je het programma "Radar"gaat inschakelen......

Geplaatst: 07 okt 2008 10:53
door Addy
freskin schreef:Of zeggen dat je het programma "Radar"gaat inschakelen......
ook een goede optie :ok:

Geplaatst: 07 okt 2008 11:04
door lilalila
Addy schreef:Ik zou bluffen en ze mailen dat ik via het grootste hondenforum van Nederland bij hun terechtgekomen ben vanwege de goede service die ze leveren en dat het uitermate vervelend is dat jij nu je negatieve ervaring moet toevoegen aan al die andere ervaringen die wel positief waren :mrgreen:
Nou, alleen maar positieve ervaringen, bij mij niet. :roll: Ik heb eens een voorraad pensstaafjes van ze gehad, die niet goed waren. Mijn hond raakte direct aan de vieze diarree van zo'n staafje, terwijl eerdere zakken pens van hun wel goed waren.
Op mijn klacht werd niet ingegaan, ze bleven zeggen dat het dezelfde leverancier was.
Dus de hele voorraad weggemieterd.

Geplaatst: 07 okt 2008 11:49
door kitty
doggy schreef:Ze geven toe dat ze fout waren.

Ik weet alleen niet of ze verplicht zijn de verzendkosten te betalen als je het terugstuurt.

Misschien kun je de consumentenbond mailen of de ombudsman.
Ik vind dat ze die verzendkosten hadden moeten betalen. Doordat zij op hun website foute informatie gaven heb ik die rennen besteld. Als er niet bij had gestaan dat ze pasten met mijn ren had ik die bestelling nooit gedaan.

Geplaatst: 07 okt 2008 11:52
door kitty
Addy schreef:
freskin schreef:Of zeggen dat je het programma "Radar"gaat inschakelen......
ook een goede optie :ok:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Het gaat me meer om het principe trouwens. Ik heb die rennen alweer doorverkocht aan iemand. Als ik die verzendkosten toch moet betalen schenk ik dat liever aan iemand die ik ken dan dat ik het zomaar weggooi. :wink:

Het gaat me meer om het principe. Het staat me tegen dat een bedrijf wat goed bekend staat me zo behandeld en zo weinig tegemoet komt op het moment dat zij een fout maken.

Geplaatst: 07 okt 2008 12:30
door Brightstar
Een poos geleden had ik tennisballen besteld in diverse kleuren, juist omdat ik die kon terugvinden in het gras..
Ik kreeg dus 8 groene tennisballen.. Ook gemailt dat ik de tennisballen wilde die op de foto stonden.
Ik kreeg enkele weken later een mail terug dat het erbij stond dat ze groen waren.. Dat was dus gewoon aangepast want daar heb ik speciaal op gelet. Groene tennisballen genoeg..
Slechte service van witjes, weinig tegemoetkomend..

Geplaatst: 07 okt 2008 12:30
door Muk
Witjes lijkt inderdaad minder goed te worden. Dingen die niet leverbaar zijn staan rustig met foute info nog op de website en ook al wijs je ze er telefonisch op (en vraag je wanneer ze wel leverbaar zijn) dan krijg je een vaag antwoord waar je niets mee kan. En ondertussen wordt de website niet aangepast.
Dat vond ik raar, dus ik heb mijn spullen ergens anders gekocht.

Geplaatst: 07 okt 2008 12:56
door petra1
Wat vervelend allemaal zeg. Voorheen bestelde ik ook weleens bij ze,en nooit problemen gehad met leveringen of terugsturen. Ik heb een keer 100 oren besteld daar,waarvan er een stuk of 10 beschimmeld waren toen ik ze kreeg. Meteen een mail gestuurd,en twee dagen daarna kreeg ik een volle doos (zo'n 50 oren) thuis.
Ik had ze duidelijk gezegd dat het maar om 10 oren ging,maar als tegemoetkoming hadden ze er zoveel gestuurd zeiden ze toen ik ze weer mailde om te zeggen dat ze er teveel gestuurd hadden.

Maar het laatste jaar heb ik er ook niet meer besteld omdat ik de oren en pezen bij ons in de dierenwinkel een heel stuk goedkoper kan krijgen dan dat ze bij Witjes kosten.

Geplaatst: 07 okt 2008 15:53
door Noële
Ik koop ook geregeld bij witjes verzendhuis, maar nooit problemen gehad.
Ik heb geen idee hoe het zit met de verzendkosten als je het terug stuurt, maar ik kan mij voorstellen dat dit niet leuk is, misschien is radar idd een goed idee.

Geplaatst: 07 okt 2008 16:00
door Jojoke
kitty schreef:
Addy schreef:
freskin schreef:Of zeggen dat je het programma "Radar"gaat inschakelen......
ook een goede optie :ok:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Het gaat me meer om het principe trouwens. Ik heb die rennen alweer doorverkocht aan iemand. Als ik die verzendkosten toch moet betalen schenk ik dat liever aan iemand die ik ken dan dat ik het zomaar weggooi. :wink:

Het gaat me meer om het principe. Het staat me tegen dat een bedrijf wat goed bekend staat me zo behandeld en zo weinig tegemoet komt op het moment dat zij een fout maken.
Stuur eens een mailtje naar Radar en vraag wat er normaal gesproken gedaan wordt met zoiets!
Ik vind dit een beetje raar,het is toch hun fout en niet de jouwe!

Geplaatst: 07 okt 2008 16:41
door doggy
Is deze site wel aangesloten bij de KVK of bij de thuiswinkel organistatie??

Anders maak je geloof ik weinig kans.

Geplaatst: 07 okt 2008 18:24
door Angelique25
Een consument heeft altijd 7 dagen het recht van teruggaaf. Je mocht het artikel terugsturen, dus daarin werd voldaan. Het al dan niet retourneren van de verzendkosten zal beschreven staan in de ALV maar in de meeste gevallen staat daar dat deze niet vergoedt worden.
Echter, als je door foute info verkeerde spullen hebt gekocht is het niet meer dan normaal (in mijn ogen) dat je als winkel je fout goed maakt door gewoon de klant schadeloos te stellen.
Jammer dat je geen printscreen hebt van de website voordat de info werd aangepast want dit maakt dat je weinig poot hebt om op te staan.

Geplaatst: 07 okt 2008 18:54
door freskin
Jojoke schreef:
kitty schreef:
Addy schreef:
freskin schreef:Of zeggen dat je het programma "Radar"gaat inschakelen......
ook een goede optie :ok:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Het gaat me meer om het principe trouwens. Ik heb die rennen alweer doorverkocht aan iemand. Als ik die verzendkosten toch moet betalen schenk ik dat liever aan iemand die ik ken dan dat ik het zomaar weggooi. :wink:

Het gaat me meer om het principe. Het staat me tegen dat een bedrijf wat goed bekend staat me zo behandeld en zo weinig tegemoet komt op het moment dat zij een fout maken.
Stuur eens een mailtje naar Radar en vraag wat er normaal gesproken gedaan wordt met zoiets!
Ik vind dit een beetje raar,het is toch hun fout en niet de jouwe!
Misschien is "de koude douche"van radar wel iets? :19: Gelijk negatieve reclame. Misschien veranderd er dan wél iets..... :roll:

Geplaatst: 07 okt 2008 20:51
door patricia
ik heb vorig jaar juist een hele goede srvice meegemaakt,
ik had een puppieren (losse delen) besteld en naarmate de pups groeiden vond ik de ren toch te klein dus bestelde ik er twee delen bij om de ren groter te kunnen maken,de dag erna werd ik gebeld door witjes dat ze nog een deel hadden en het andere deel twee weken zou duren, toen ik zei dat dan de puppen bijna al weg waren kreeg ik een deel met deur toegestuurd zonder de meerprijs voor de deur te hoeven betalen.
maar dit was vorig jaar.

Geplaatst: 07 okt 2008 22:11
door kitty
Angelique25 schreef:Een consument heeft altijd 7 dagen het recht van teruggaaf. Je mocht het artikel terugsturen, dus daarin werd voldaan. Het al dan niet retourneren van de verzendkosten zal beschreven staan in de ALV maar in de meeste gevallen staat daar dat deze niet vergoedt worden.
Echter, als je door foute info verkeerde spullen hebt gekocht is het niet meer dan normaal (in mijn ogen) dat je als winkel je fout goed maakt door gewoon de klant schadeloos te stellen.
Jammer dat je geen printscreen hebt van de website voordat de info werd aangepast want dit maakt dat je weinig poot hebt om op te staan.
Op hun website staat dat je terug mag sturen als je dit zelf wil maar dat je dan verzendkosten zelf moet betalen en dat ze 25 euro administratie kosten achterhouden. Dit was met dus bekend voor ik besteld had.
Maar inderdaad heb ik foute spullen gekocht doordat zij verkeerde info gaven.

Inderdaad heel jammer dat ik geen printscreen heb. Te goed van vertrouwen blijkt nu. Een les voor de volgende keer als ik iets ergens bestel.

Geplaatst: 07 okt 2008 22:49
door kitty
Jojoke schreef:
kitty schreef:
Addy schreef:
freskin schreef:Of zeggen dat je het programma "Radar"gaat inschakelen......
ook een goede optie :ok:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Het gaat me meer om het principe trouwens. Ik heb die rennen alweer doorverkocht aan iemand. Als ik die verzendkosten toch moet betalen schenk ik dat liever aan iemand die ik ken dan dat ik het zomaar weggooi. :wink:

Het gaat me meer om het principe. Het staat me tegen dat een bedrijf wat goed bekend staat me zo behandeld en zo weinig tegemoet komt op het moment dat zij een fout maken.
Stuur eens een mailtje naar Radar en vraag wat er normaal gesproken gedaan wordt met zoiets!
Ik vind dit een beetje raar,het is toch hun fout en niet de jouwe!
Ik vind het ook heel raar. Toen ik ze gelijk mailde nadat ik de rennen had uitgepakt kreeg ik per omgaande mail terug, in het weekend. we hadden toen een mailwisseling. Nadat ik schreef dat ik de rennen terug wilde sturen maar niet op wilde draaien voor de kosten, hoorde ik niets meer terug. Het duurde bijna 2 weken voor ze weer terug schreven (nadat ik al 3 maal had gemaild)

Geplaatst: 07 okt 2008 23:53
door Angelique25
kitty schreef:
Angelique25 schreef:Een consument heeft altijd 7 dagen het recht van teruggaaf. Je mocht het artikel terugsturen, dus daarin werd voldaan. Het al dan niet retourneren van de verzendkosten zal beschreven staan in de ALV maar in de meeste gevallen staat daar dat deze niet vergoedt worden.
Echter, als je door foute info verkeerde spullen hebt gekocht is het niet meer dan normaal (in mijn ogen) dat je als winkel je fout goed maakt door gewoon de klant schadeloos te stellen.
Jammer dat je geen printscreen hebt van de website voordat de info werd aangepast want dit maakt dat je weinig poot hebt om op te staan.
Op hun website staat dat je terug mag sturen als je dit zelf wil maar dat je dan verzendkosten zelf moet betalen en dat ze 25 euro administratie kosten achterhouden. Dit was met dus bekend voor ik besteld had.
Maar inderdaad heb ik foute spullen gekocht doordat zij verkeerde info gaven.

Inderdaad heel jammer dat ik geen printscreen heb. Te goed van vertrouwen blijkt nu. Een les voor de volgende keer als ik iets ergens bestel.
Ik heb net ook even zitten lezen, maar er staat dus niks over verkeerd geleverde spullen en hoe het dan afgehandeld wordt.
Dat met die adminkosten vind ik helemaal bllll. Volgens mij mag dat nog niet eens.
Al met al geen nette afhandeling.

Geplaatst: 08 okt 2008 15:44
door laura b
Ik zou het eerst eens goed navragen aan een professional. De consumentenbond of zo

Geplaatst: 08 okt 2008 15:50
door Gittje
kitty schreef:Maar inderdaad heb ik foute spullen gekocht doordat zij verkeerde info gaven. Inderdaad heel jammer dat ik geen printscreen heb. Te goed van vertrouwen blijkt nu. Een les voor de volgende keer als ik iets ergens bestel.
Veel van die internetbedrijven hebben m.i. geen goeie klantenservice. Wij hebben dat ondervonden met dierenvilla.be

Toekomstige aankopen zullen wij in de mate van het mogelijke bij een reguliere dierenwinkel doen. Daar kan je tenminste terecht als je klachten hebt.