Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zien honden het verschil?
Moderator: moderatorteam
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Zien honden het verschil?
Ik zat me af te vragen of honden het verschil zien tussen een kitten en een volwassen kat. Er zijn honden die niks met andere volwassen honden hebben, maar met pups geen problemen hebben. Zou dit ook gelden voor kittens?
Als ik naar Biry kijk, zou ik denken dat ze een kitten wel accepteerd (als je deze op de juiste wijze introduceert), maar met een volwassen kat zie ik dat niet snel gebeuren.
Als ik naar Biry kijk, zou ik denken dat ze een kitten wel accepteerd (als je deze op de juiste wijze introduceert), maar met een volwassen kat zie ik dat niet snel gebeuren.
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Wij hadden een labrador die zo'n ongelofelijke oer-moeder was, dat ze zich met alles wat jong en kwetsbaar was wilde bemoeien. Zelfs een 'woutertje' (door de moeder verstoten lam) wat bij ons in de woonkamer opgroeide leidde tot grote opwinding als hij in haar ogen te lang stond te mekkeren om zijn melk. Zij wilde alles verzorgen en grootbrengen. Geweldige hond 

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Een stelregel die ik wel eens ergens heb gelezen luidt dat de grootste kans van slagen op een goede hond-kat relatie is als één van beiden nog heel erg jong is bij de introductie.
Onze kat was 10 weken toen hij in huis kwam en het was een echte hondenbillenbijter
Pas toen de kat veel groter was heeft Felix daar een keer iets van gezegd. Dus
Onze kat was 10 weken toen hij in huis kwam en het was een echte hondenbillenbijter
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Als een luipaard het verschil ziet tussen een volwassen aap en een baby aap, zal een hond het verschil misschien ook wel weten???
http://nl.youtube.com/watch?v=xvMHJbsT_3Q
http://nl.youtube.com/watch?v=xvMHJbsT_3Q

- Chione
- Zeer actief
Of wanneer hond/kat er al ( positief ) mee bekend is dan. Lola en Lotus waren beiden volw. toen ze hier kwamen en niet met katten bekend. Mijn volw. katten waren wel honden gewend en na een vrij korte tijd verliep het allemaal prima.Jaap* schreef:Een stelregel die ik wel eens ergens heb gelezen luidt dat de grootste kans van slagen op een goede hond-kat relatie is als één van beiden nog heel erg jong is bij de introductie.
Onze kat was 10 weken toen hij in huis kwam en het was een echte hondenbillenbijter![]()
Lotus vind katten, helaas, nu niet meer zo leuk ( Na dat ze gesteriliseerd is en als katten bij haar komen, als ze slaapt ) en daarbij maakt ze absoluut geen onderscheid tussen volw. of kitten.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
- Marian4
- Actief
- Mijn ras(sen): chow chowXcollie?
Ik heb nooit problemen gehad met mijn honden en katten. Ik had altijd een hond en meerdere katten. Een keer had ik een nestje kittens. Was te laat met steriliseren. Helaas overleed moeder poes. Gelukkig waren ze oud genoeg om zelfstandig te eten. Ze gingen toen bij Bram ( een mechelse herder) in de mand liggen en mochten aan de tepels sabbelen.. Zo lief!
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Ljennah was bij de fokster katten gewend, maar ooohhhh ..... wat is het leuk geworden om die "dingen" op te jagen
't Is gewoon een spel geworden, totdat er eentje blijft zitten .......... tja, wat moet je dan als hond zijnde
Geen idee wat er zou gebeuren als het om een kitten gaat ........... vermoedelijk hetzelfde gedrag als bij een volwassen kat.
Wij komen ze overigens alleen buiten tegen (en veelvuldig mag ik wel zeggen).
Wij komen ze overigens alleen buiten tegen (en veelvuldig mag ik wel zeggen).
-
doggy
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik hen een kat die gewoon op(aangelijnde) vreemde honden afloopt en kopjes gaat geven, ik heb er( tot nu toe) nog nooit een hond aggressief op zien reageren, wel van in de war zien raken
dus ja het andere gedrag van een kitten zal zijn effect niet missen, maar denk ook wel dat het erkant word als zijnde anders dan volwassen
dus ja het andere gedrag van een kitten zal zijn effect niet missen, maar denk ook wel dat het erkant word als zijnde anders dan volwassen
-
Daan
ik heb een setje kittens bij onze honden geintroduceerd, die katjes komen overigens niet in huis, wonen buiten en in de garage, het kantoor, maar voornamelijk buiten.Mijn golden doet of ze niet bestaan, letterlijk. Puck moest en zou er achteraan jagen, en dat heeft ze tot haar laatste snik volgehouden, de katjes waren alleen altijd sneller, en bomen genoeg hier.
Georgette en frederick kwamen pas toen we de katten al hadden, die zien het als kleine hondjes, en de katjes zijn erg knuffelig naar hun toe. G en F jagen wel op de katjes, maar die katjes hanteren een taktiek van omdraaien, blijven staan en hevig kopjes gaan geven.... die honden zijn dan totaal van hun apropos
Een volwassen kat hier plaatsen zou ik zelf niet doen, of alleen 1 die echt aan honden is gewend.
Georgette en frederick kwamen pas toen we de katten al hadden, die zien het als kleine hondjes, en de katjes zijn erg knuffelig naar hun toe. G en F jagen wel op de katjes, maar die katjes hanteren een taktiek van omdraaien, blijven staan en hevig kopjes gaan geven.... die honden zijn dan totaal van hun apropos
Een volwassen kat hier plaatsen zou ik zelf niet doen, of alleen 1 die echt aan honden is gewend.
- roy
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Zowel Kaya als Puchu zijn vanaf 8 weken katten gewend, toch reageren ze allebei anders. Kaya kijkt er niet naar om, ook niet naar vreemde katten, Puchu mag nog graag op ze jagen (ook op onze eigen katten). Vermoedelijk zou hij ze echter niets doen.
Van onze 3 katten is alleen Lotje hier als kitten gekomen. Zij is ook het meest open naar honden en zelfs voor Puchu doet ze geen stap opzij
Ze blijft gewoon staan, geeft kopjes en gaat liggen kroelen.
Eén keer is ze flink opgejaagd buiten door Puchu, was één dagje iets voorzichtiger en toen was het alweer over.
Nobby en Elmo (beiden als volwassen kat gekregen), moeten totaal niets hebben van te wilde Puchu.
Dus hier zie ik wel een groot verschil iig bij katten die jong gewend zijn aan honden of niet.
Van onze 3 katten is alleen Lotje hier als kitten gekomen. Zij is ook het meest open naar honden en zelfs voor Puchu doet ze geen stap opzij
Eén keer is ze flink opgejaagd buiten door Puchu, was één dagje iets voorzichtiger en toen was het alweer over.
Nobby en Elmo (beiden als volwassen kat gekregen), moeten totaal niets hebben van te wilde Puchu.
Dus hier zie ik wel een groot verschil iig bij katten die jong gewend zijn aan honden of niet.
- Chione
- Zeer actief
Dat is toch niet zo vreemd.Frenk schreef:Frenk vind katten dus ook leuk en heeft al een groot aantal keren geprobeerd om kennis te maken met de buurtkatten. Helaas voor hem hebben die buurtkatten ervaring met minder vriendelijke honden en dus heeft hij zijn toenaderingen tot nu steeds met blaaspartijen en een enkele haal moeten bekopen.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~