Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wintersport artikelen

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

wintersport artikelen

Ongelezen bericht door blacky »

Wij gaan met kerst op de wintersport en uiteraard gaan de honden mee. Nu heb ik wel even een vraag. Wie weet een soort buikbeschermers voor langharige honden?

Onze twee Cotons hebben kortepootjes maar erg lang haar.(bijna tot op de grond) Nu lijkt me dat op de wintersport erg lastig, omdat je ijsvorming krijgt aan deze haren. Zijn er jasjes of tuigjes die juist onder de buik bescherming bieden. De jasjes die ik tot nu toe heb kunnen vinden zijn alleen voor de mooi en geven vooral bescherming op de rug.

Eigenlijk wil ik de rug van de honden vrij houden!

Voor de pootjes neem ik een pot vasseline mee maar als er nog tips zijn voor ijsvorming onder de pootjes hoor ik die ook graag!

We hebben een rugzak waarin we zij tijdens het langlaufen eventueel mee kunnen nemen, maar dat is niet echt de bedoeling. (als we een lange tocht gaan maken blijven ze in het appartement). Er zal vooral veel gewandelt worden door ons (kinderen gaan op skieles).

Alle tips zijn welkom wat je vooral niet moet vergeten mee tenemen!
Afbeelding
gevni havanezers
lonneke
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door lonneke »

je hebt ook schoentjes: http://www.natteneuzen.nl/index1.html

en ik zou dan kiezen voor deze jasjes: www.chillydogs.ca
Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
Afbeelding
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
patricia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door patricia »

wij gaan ieder jaar naar oostenrijk met de honden en heb voor mijn havanezer een overall en schoenen,
klinkt overdreven maar met dat lange haar echt niet overbodig,
s'morgens en tegen de avond is de sneeuw niet plakkerig en vallen de sneeuwballen in de vacht wel mee maar s'middags met lekker het zonnetje erbij wordt het echt plakkerig, :wink:
zie onderstaande foto waar je op kunt zien wat er gebeurt zonder schoentjes, en die vaseline is wel leuk voor voetzooltjes maar voor zo'n lange vacht werkt 't niet.(vind ik :pffff: )
Afbeelding
haar skipakje :smile:
Afbeelding
Groetjes Patries
Afbeelding
Niek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bink en Puck
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011
Beau(15,5 jaar) 13-9-2011
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Niek »

Voor mijn honden gebruik ik Tappies schoentjes tegen de sneeuw.
Ideaal en ze blijven goed zitten. het is gemaakt van een soort duikpakken rubber en zijn redelijk sterk.
Met name van het strooizout hebben mijn honden last.

Afbeelding

Ik heb ze hier gekocht: http://www.allroundshop.nl/nl/dept_10.html

Succes
_diva_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _diva_ »

Ik heb dan wel een kortharige hond maar ik heb voor haar pootjes alleen maar Vaseline gebruikt ik had wel sokjes meer maar die waren niet nodig en ik had ook een jas en die heeft ze snachts welleens aangehad,ja daar wandel ik ook veel snachts vinden we leuk :N: :mrgreen:
blacky
Zeer actief

patricia schreef:wij gaan ieder jaar naar oostenrijk met de honden en heb voor mijn havanezer een overall en schoenen,
klinkt overdreven maar met dat lange haar echt niet overbodig,
s'morgens en tegen de avond is de sneeuw niet plakkerig en vallen de sneeuwballen in de vacht wel mee maar s'middags met lekker het zonnetje erbij wordt het echt plakkerig, :wink:
zie onderstaande foto waar je op kunt zien wat er gebeurt zonder schoentjes, en die vaseline is wel leuk voor voetzooltjes maar voor zo'n lange vacht werkt 't niet.(vind ik :pffff: )
Afbeelding
haar skipakje :smile:
Afbeelding
Hoe ben je aan dit pakje gekomen? Zag wel hierboven een link maar volgens mij is dat toch heel anders dan dit. Idd is dit wat ik eigenlijk zoek. Dacht niet dat schoentjes nodig zouden zijn maar als ik dat zo zie dan kan ik dat dus beter wel doen. Moet je dan ook nog met ze oefenen d.w.z. thuis al eens aantrekken?
Afbeelding
gevni havanezers
Niek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bink en Puck
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011
Beau(15,5 jaar) 13-9-2011
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Niek »

Zou zeker even oefenen....
Ik heb al heel wat grappige voorvallen mee gemaakt bij mensen die dat niet gedaan hebben....... :smile:
Mijn border ziet gelukkig overal het gemak van in, met zijn schoenen kan hij harder, dus prima........lastig soms de opmerkingen van de mensen: kijk een hond met schoenen, kijk een hond met schoenen, kijk een hond met schoenen, kijk een hond met schoenen, kijk een hond met schoenen, ......... daar wordt je dan soms weer moe van, maar eigenlijk is het ook wel leuk..... :mrgreen:
lonneke
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door lonneke »

Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
Afbeelding
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
blacky
Zeer actief

ja leuke site maar dan weet ik nog niet wie ze verkoopt of waar ze verkocht worden!

En sommige zijn echt mega duur :N:

Hadden we in Noorwegen maar die schoentjes gekocht, maar ja dan ben je er in de zomer en dan is de wintersport nog zo verweg.
Afbeelding
gevni havanezers
patricia
Zeer actief
Contacteer:

die van hurtta heb ik ook maar die ze op de foto aan heeft is van animal gear en heb ik hier vandaan www.dierenwebshop.nl een stuk goedkoper dan die van hurtta en ik vind hem eigenlijk beter, ik moet er ook nog een voor mijn andere havanezer bestellen want die gaat volgend jaar voor het eerst mee.

voor die van hurtta moet je hier even kijken, http://www.animalfactory.nl/ de verkoopadressen staan er ook bij.
Groetjes Patries
Afbeelding
blacky
Zeer actief

Allemaal heel erg bedankt. Hier kan ik echt wat mee! nu maar hopen op sneeuw. :mrgreen:
Afbeelding
gevni havanezers
patricia
Zeer actief
Contacteer:

mochten ze toch nog last hebben van sneeuwklonten gewoon even losweken in een (afwas)teiltje met lauw/warm water :ok: ,
Groetjes Patries
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”