Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zwemmen op dierendag.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Peggy75
Vaste gebruiker

Zwemmen op dierendag.

Ongelezen bericht door Peggy75 »

4 oktober 2008
Gratis zwemmen voor honden op dierendag in de buitenbaden.

Elk jaar op werelddierendag, 4 oktober, is het feest voor honden in Subtropisch Zwemparadijs Mosaqua te Gulpen. De buitenbaden zijn inmiddels voor het publiek gesloten, de chemicaliën zijn uit het water en voordat het zwemwater definitief uit de baden verwijderd wordt, is het tijd voor een speciale doelgroep: onze trouwe viervoeters. Alle dieren en hun 'baasjes' kunnen van 13:00 - 17:00 uur gratis in de buitenbaden komen zwemmen.

Mijn zusje gaat altijd met haar viervoeters naar het zwembad voor deze feestelijke gelegenheid.
Dat lijkt me zelf ook wel leuk om er naar toe te gaan met onze Fedde van 7 maanden. Hij heeft echter nog nooit gezwommen. En ik heb hem een weekje geleden voor het eerst eens zonder riem laten rennen met een paar andere honden, dit ging heel goed.

Vraag me af of het wel slim is om zo'n jonge hond te laten zwemmen of moet ik even wachten tot hij wat ouder is?
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Toen wij mazzel kregen was hij 11 week toen is hij dat weekend mee geweest naar het meer om te zwemmen . Volgens mij zit er aan zwemmen geen leeftijd verbonden . Alleen je moet ze er zelf aan laten wennen
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Dat feest hebben ze hier iedere dag op het Hemmeland, daar hoeft het geen 4 oktober voor te zijn :wink:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Ik zou eerst zelf eens kijken of die kan zwemmen. Dat kun je tijdens het open zwembaddag doen op 4 oktober (dan moet je zelf dus ook het water in). De meeste honden kunnen wel zwemmen, maar sommige honden hebben in het begin wat hulp nodig om het goed te leren.

Leeftijd om te gaan zwemmen maakt niet uit. Bij het waterwerken van de newfoundlanders krijgen de pups zwemles vanaf het moment dat ze alle inentingen hebben gehad (vanaf een week of 12 ongeveer dus). En ze hebben het zwemmen snel genoeg door.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ik zou wel goed opletten, het is erg druk daar. Ik vind het zelf te druk en laat de honden wel lekker ergens anders zwemmen :wink:
Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noële »

Wij gaan 4 oktober naar Ameland met de kc, kunnen de honden ook zwemmen als ze willen :wink: Wel leuk dat er dingen worden georganiseerd voor de dieren.
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Ik ga op vier oktober naar mijn vorige hondenschool
Daar komt een kok koken die alles vers bereid voor de hondjes
Ben heel benieuwd
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”