Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

1-0 voor de grote mens!!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

1-0 voor de grote mens!!

Ongelezen bericht door Limanade »

ik woon op een bovenwoning en heb met dit lekkere weer mijn raam open staan zodat de hondjes lekker naar buiten kunnen kijken :mrgreen:

nu stond er net een getint jongetjes onder mijn raam de hondjes uit te dagen.. (ik zet erbij getint jongentje omdat het zo is, en die over het algemeen banger voor honden zijn en bedoel daar niks discriminerends mee en wil daar dus ook geen discussie over! voor het geval dat er mensen over dat woordje vallen :wink: )

dus ik loop naar het raam en zie dat jongetje naar mijn honden 'blaffen'
dus ik vraag aan dat ventje dat als ik naar buiten kom met mijn hondjes, hij dan ook blijft staan of dat hij heel hard wegrent omdat hij bang is! :mrgreen:

en toen was het stil... heerlijk die rust :mrgreen:

1-0 voor de grote mens :cheer:
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
_diva_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _diva_ »

Zoiets soortgelijks had ikook alleen die kinderen daagde mijn honden echt uit aangezien deze moeten waken en het hek af en toe openstaat,ze blijven ten alle tijden op het terrein alleen sja al er een stel kinderen gaan roepen wordt de verleiding groot.
Vooral mn teef reageerde er hevig op en toen heb ik ze gewoon eens meegenomen vonden ze niet leuk
:mrgreen:
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Ik vind dat altijd zulk achterlijk gedrag van kinderen, helemaal goed :ok:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ik heb geleerd mijn mond te houden omdat Nanni er door verpest is.
Nanni gromt naar scooters en dan heb je van die jongelui die het leuk vinden om dan lekker steeds voornij te komen. 1x hebben we gezegd of ze ergens anders konden rijden, das natuurlijk nog meer reden om 10x voorbij te rijden :devil:
Net maakte ik het weer mee, Nanni in de steigers en 1 jongen die mee ging grommen. Dan ben ik geneigd om te roepen: Zal ik der los laten, maar dat doe k niet meer :19:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik ben een keer op blaffende kinderen afgerend met Gol :oops:
Gollum dacht dat het een ren spelletje met mij was en lette verder niet op de kinderen (die snel naar binnen schoten :mrgreen: ).

Een andere keer op een terrasje was er ook een jochie die steeds blaffend op Gol afrende. Ze zat aan de lijn dus ik vroeg dat jochie of ik haar even los zou maken zodat hij fijn met haar kon spelen.
Toen was het afgelopen :mrgreen:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Waarom nou weer getint erbij schrijven, ieder rotjoch kan dat doen :evil:
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

Addy schreef:Waarom nou weer getint erbij schrijven, ieder rotjoch kan dat doen :evil:

omdat het vaker gebeurt door getinte kinderen, hier zie ik dat ook, ik ben al lang blij dat de jongere generatie marokkaanse kinderen niet meer zo panisch reageert op honden, ze moeten nu alleen nog leren dat ze het nog een klein beetje anders moeten aanpakken :wink:
Addy

kitty2 schreef:
Addy schreef:Waarom nou weer getint erbij schrijven, ieder rotjoch kan dat doen :evil:

omdat het vaker gebeurt door getinte kinderen, hier zie ik dat ook, ik ben al lang blij dat de jongere generatie marokkaanse kinderen niet meer zo panisch reageert op honden, ze moeten nu alleen nog leren dat ze het nog een klein beetje anders moeten aanpakken :wink:
hier in het dorp heb je amper getinte kindjes en het gebeurd net zo hard, bepaald gedrag is inherent aan stoere kindjes, van welke kleur dan ook :wink:
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Ze wilde geen discussie, en anders doe je dat maar op het discussieforum.
Maar niet hier, dat was duidelijk vermeld.
Ik heb er ook een hekel aan als kinderen zo doen, heb sowieso een
hekel aan kinderen.. maar dat terzijde!
edit; ben zelf ook nog een kind dat weet ik, maar bedoel -10 kinderen!
Addy

Ellen. schreef:Ze wilde geen discussie, en anders doe je dat maar op het discussieforum.
hmmmmmmmmm kan zelf prima lezen wat er staat hoor, geloof niet dat ik jou daar voor nodig heb en als ze geen discussie wil moet ze gewoon niet over getint beginnen
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Addy schreef:
kitty2 schreef:

hier in het dorp heb je amper getinte kindjes en het gebeurd net zo hard, bepaald gedrag is inherent aan stoere kindjes, van welke kleur dan ook :wink:

ik begrijp wel wat je bedoel, zo met dat getyp is het een beetje lastig uitleggen, wat ik hier in mijn woonplaats zie is geen moedwillig pesten, maar toch contact zoeken omdat ze het toch wel erg spannend, leuk, maar ook best eng vinden, kwestie van die kinderen leren hoe het wel moet dus, als ik mijn honden meeneem naar school om mijn jongste dochter op te halen ( die is zelf getint :mrgreen: ) dan laat ik ze rustig benaderen en zeg waar ze wel en niet mogen aaien en dat ze vooral rustig naar een hond toe moeten gaan, eerst toestemming vragen van de baas, dan handje laten ruiken en voorzichtig zijn, geen gespring of geschreeuw en "blaffen" is helemaal not done, ik moet zeggen, ze leren graag :cheer:
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Ellen. schreef:Ze wilde geen discussie, en anders doe je dat maar op het discussieforum.
Gelukkig kunnen op een forum mensen niet in hun eerste bericht bepalen waarop er wel of niet reageerd word, dat kunnen we prima zelf bepalen en als je weet dat zo´n woord dat oproept dan laat je dat eruit het is toch overbodige info
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik denk dat vele dit wel eens meegemaakt hebben.
Wij hadden zo een jochie om de hoek wonen. Die tikte elke keer op de ramen. Na tig keer waarschuwen en met de ouders praten die elke keer zeiden van, ja we vertellen het hem en praten met hem was ik het zat. Ik zie hem aan komen lopen, doe zachtjes de schuurdeur open en trek dat joch naar binnen en zeg, hee wees nu ook eens een held. Honden blafte tegen hem en hij plaste nog net niet in zijn broek. Met joch en al naar zijn ouders, verteld wat ik gedaan had. Kind heeft nooit meer op de ramen getikt.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

chrico schreef:Ik denk dat vele dit wel eens meegemaakt hebben.
Wij hadden zo een jochie om de hoek wonen. Die tikte elke keer op de ramen. Na tig keer waarschuwen en met de ouders praten die elke keer zeiden van, ja we vertellen het hem en praten met hem was ik het zat. Ik zie hem aan komen lopen, doe zachtjes de schuurdeur open en trek dat joch naar binnen en zeg, hee wees nu ook eens een held. Honden blafte tegen hem en hij plaste nog net niet in zijn broek. Met joch en al naar zijn ouders, verteld wat ik gedaan had. Kind heeft nooit meer op de ramen getikt.
Wat een goede actie, die ga ik onthouden. :wink:
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Dat kinderen dit doen kun je nog wijten aan onnozelheid maar er zijn ook (stoere) volwassen kerels die dit doen, is zo leuk als ze langs rijden op de fiets en dan "blaffen" naar je hond :roll: ........... is nog veel ergerlijker; en een lol dat ze dan hebben ......... :piew:
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Oh, da's makkelijk geregeld, ik vraag dan of ze familie zijn, omdat ze de hond in hun eigen taal aanspreken.....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Hier denken een paar blanke kinderen ook gek te doen door te blaffen en te grommen naar de hond als ik hem uitlaat. En mochten er gekleurde / allochtonen kinderen hier in de buurt wonen, dan zullen die dat ook wel doen denk ik.
Ik denk niet dat het kleur / afkomstgebonden is dit gedrag. Sterker nog, ik heb het ook wel eens gedaan (blank) als kind. Één keer en ik kreeg gelijk een pistool op mij en een ander kind gericht. Dat was wel een iets te harde oplossing van die eigenaar (was gewoon tuig), maar ik heb het nooit meer gedaan daarna.
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

Ik heb 1 keer gehad dat een jochie grommend op mijn hond afkwam. Vervolgens kon ik mijn hond dus nog net wegtrekken terwijl hij aan de lijn was. :N:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Ik heb een hekel aan mensen die een hekel hebben aan alle -10 kinderen :mrgreen:

En, ben je nu iets opgeschoten met die info???

:roll:

PS: doe niet zo enorm betweterig bijdehand. Iedereen hier kan lezen en bepaalt zelf wel hoe en waarop te reageren. :ok:
Afbeelding
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Ik herken dit gedrag van zowel kinderen als volwassenen :mrgreen: Zo af en toe wordt er dan vooral op een zaterdagavond naar de honden geblaft door een stel aangeschoten figuren, en een lol dat ze dan hebben :roll: Laatst was er ook een jochie die naar Wieke blafte die weer in haar enthousiasme op het jochie afsprong, hij hield wel meteen z'n mond en liep snel door :mrgreen:
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Veel grote en kleine mensen die geen honden gewend zijn doen dat, misschien denken ze lollig te zijn.Het is denk ik aan de hondeneigenaar om zijn honden te leren ook daar mee om te gaan.Net als bokkende koeien en uitklappende paraplu's ed, het hoort er (soms helaas) allemaal bij.
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Frenk schreef:
Ik heb een hekel aan mensen die een hekel hebben aan alle -10 kinderen :mrgreen:

En, ben je nu iets opgeschoten met die info???

:roll:

PS: doe niet zo enorm betweterig bijdehand. Iedereen hier kan lezen en bepaalt zelf wel hoe en waarop te reageren. :ok:
Jezus, ik kan zo niks meer zeggen, en die info die je me net gaf is toch jouw
mening, nou daar kan ik weinig over zeggen.
Je zegt het zelf al, iedereen kan lezen en bepaalt zelf wel hoe en waarop te reageren,
nou dan doe ik dat toch ook, en dat betekent toch niet dat ik betweterig bijdehand doe?!
Laten we het gewoon normaal volwassen houden hier, want dit gaat nergens
over of wel dan?!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”