Meerdere mensen met deze goede ervaring?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Anti diarree koekjes
Moderator: moderatorteam
-
angelseye2000
- Actief
Anti diarree koekjes
Onze buurvrouw haar ene hondje is vaak aan de dunne. Sinds ze de 3-in-1 koekjes gebruikt is dit probleem opgelost.....Gelukkig hebben mijn honden geen diarree probleem maar het lijkt me niet prettig. http://www.biofooddiervoeding.nl/nieuws ... ticleID=25

Laatst gewijzigd door angelseye2000 op 09 nov 2008 14:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Er zijn 2 soorten voer: goed voer en slecht voer.
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
-
angelseye2000
- Actief
Verwijdert
Laatst gewijzigd door angelseye2000 op 09 nov 2008 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
-
angelseye2000
- Actief
Volgens mij eten honden gras meestal vanwege een vitamine tekort of omdat ze willen braken.alm@ schreef:Ik heb er geen ervaring mee maar ik ben het niet eens met de stelling dat als honden gras eten ze dus een vitamine-mineralen tekort hebben.
Zie ook info hondenplaza http://www.hondenplaza.nl/page/infogedrag.php
Ik vond tevens dit "Honden eten vaak gras en braken her daarna weer uit, het lijkt erop dat ze het eten om onverteerbare en ongunstige stoffen kwijt te raken. Gaat gras eten gepaard met verlies van eetlust,gewichtsverlies, en diarree, dan moet u onmiddellijk een dierenarts raadplegen. Het af en toe eten van gras kan geen kwaad, als dat gras tenminste niet met chemische middelen is behandeld."
- alm@
- moderator
Ik ken al die verklaringenangelseye2000 schreef:Volgens mij eten honden gras meestal vanwege een vitamine tekort of omdat ze willen braken.alm@ schreef:Ik heb er geen ervaring mee maar ik ben het niet eens met de stelling dat als honden gras eten ze dus een vitamine-mineralen tekort hebben.
Ik vond tevens dit "Honden eten vaak gras en braken her daarna weer uit, het lijkt erop dat ze het eten om onverteerbare en ongunstige stoffen kwijt te raken. Gaat gras eten gepaard met verlies van eetlust,gewichtsverlies, en diarree, dan moet u onmiddellijk een dierenarts raadplegen. Het af en toe eten van gras kan geen kwaad, als dat gras tenminste niet met chemische middelen is behandeld."
Ik weet zeker dat mijn honden geen mineralen/vitamine tekort hebben. Ze eten graag gras (vooral het jonge gras) en het wordt niet uitgebraakt. Ik ben ervan overtuigd dat sommige honden het gewoon lekker vinden.

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
-
jidde
Sterker nog, Nanni is zo een koe. Zowel Tuana als Noah vreten nu ook grasalm@ schreef: Ik weet zeker dat mijn honden geen mineralen/vitamine tekort hebben. Ze eten graag gras (vooral het jonge gras) en het wordt niet uitgebraakt. Ik ben ervan overtuigd dat sommige honden het gewoon lekker vinden.
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
- Aantal honden: 2
Ik ben zelf ook tevreden over het voer en diverse producten van Biofood. Ik ben alleen van mening dat als je hond op een bepaald voer aan de dunne blijft, dit dus niet de juiste voeding is voor je hond ! Daarom heb ik mijn twijfels bij die koekjes ! Het zal ongetwijfeld in veel gevallen wel helpen maar ik zelf zou dan gaan zoeken naar een voeding waarop mijn hond geen last heeft van te dunne ontlating ipv de voeding aan te vullen met speciale koekjes. het lijkt me een beetje een lapmiddeltje...Als er veel honden zijn die regelmatig dunne ontlasting hebben kunnen ze mijns inziens beter de brok aanpassen zodat het minder voorkomt ! ?
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
- Burnie
- Zeer actief
Bennie is ook dol op gras. Vooral de malse topjes! Die snaait hij er heel handig afalm@ schreef: Ik ken al die verklaringenmaar ik blijf de boute stelling dat dit in alle gevallen zo is onzin vinden.
Ik weet zeker dat mijn honden geen mineralen/vitamine tekort hebben. Ze eten graag gras (vooral het jonge gras) en het wordt niet uitgebraakt. Ik ben ervan overtuigd dat sommige honden het gewoon lekker vinden.
Precies! Het symptoombestrijding en in geen geval de definitieve oplossing!Inge O schreef: diarree is niet alleen maar een beetje een lastig iets wat je snelsnel oplost door één of ander wondermiddeltje, het is het symptoom van een onderliggend probleem en dat probleem veeg je niet weg door er wat drie-in-één of zelfs duizend-in-één koekjes in te gooien.
-
Freggel16
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier ook 2 cavia's aanwezig. Het liefst eten ze jong gras, of bepaalde kruiden die in de berm groeien.
Niks aan toe te voegen.Inge O schreef:diarree is niet alleen maar een beetje een lastig iets wat je snelsnel oplost door één of ander wondermiddeltje, het is het symptoom van een onderliggend probleem en dat probleem veeg je niet weg door er wat drie-in-één of zelfs duizend-in-één koekjes in te gooien.
Made bij *Jolanda*
Fabulous van hapschaarhove 20-03-2006
Diego Van de Wilde Havana 07-05-2007
Fabulous van hapschaarhove 20-03-2006
Diego Van de Wilde Havana 07-05-2007
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
-
angelseye2000
- Actief
Verwijdert.
Laatst gewijzigd door angelseye2000 op 09 nov 2008 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
- Aantal honden: 1
De stelling is met gras eten, is dat ze niet weten waarom honden graseten, aldus Dogma een paar maanden terug.alm@ schreef:Ik ken al die verklaringenangelseye2000 schreef:Volgens mij eten honden gras meestal vanwege een vitamine tekort of omdat ze willen braken.alm@ schreef:Ik heb er geen ervaring mee maar ik ben het niet eens met de stelling dat als honden gras eten ze dus een vitamine-mineralen tekort hebben.
Ik vond tevens dit "Honden eten vaak gras en braken her daarna weer uit, het lijkt erop dat ze het eten om onverteerbare en ongunstige stoffen kwijt te raken. Gaat gras eten gepaard met verlies van eetlust,gewichtsverlies, en diarree, dan moet u onmiddellijk een dierenarts raadplegen. Het af en toe eten van gras kan geen kwaad, als dat gras tenminste niet met chemische middelen is behandeld."maar ik blijf de boute stelling dat dit in alle gevallen zo is onzin vinden.

- Gaia
- Zeer actief
Norit werkt alleen zuiverend en is dus niet Diarree stoppend. Dus ook tijdelijk is het niet echt een optie vind ik. Dan kun je d'r net zo goed preventief een noritje in duwen.angelseye2000 schreef:Ben ik met je eens. Goede voeding is 1. Heb haar reeds verteld dat ze proefmonsters kan opvragen bij o.a Purina en Biofood (websites van bijv. Farmfood en Cavom vermelden nergens een mogelijkheid voor proefmonsters. Tenzij ik dit gemist heb?).SuzieC1970 schreef:Ik ben zelf ook tevreden over het voer en diverse producten van Biofood. Ik ben alleen van mening dat als je hond op een bepaald voer aan de dunne blijft, dit dus niet de juiste voeding is voor je hond ! Daarom heb ik mijn twijfels bij die koekjes ! Het zal ongetwijfeld in veel gevallen wel helpen maar ik zelf zou dan gaan zoeken naar een voeding waarop mijn hond geen last heeft van te dunne ontlating ipv de voeding aan te vullen met speciale koekjes. het lijkt me een beetje een lapmiddeltje...Als er veel honden zijn die regelmatig dunne ontlasting hebben kunnen ze mijns inziens beter de brok aanpassen zodat het minder voorkomt ! ?
De koekjes kunnen natuurlijk wel een tijdelijke oplossing zijn als je hond dunne tot zeer dunne ontlasting heeft. De koekjes schijnen echter goed te werken en hebben een soort "norit" werking.

-
angelseye2000
- Actief
Het gras verhaal lijkt me een probleem waarvan de oorzaak en oplossing niet zo gauw gevonden is. Maar goed, baat het niet schaad het niet. Zeker als het een natuur product betreft.Gaia schreef:Norit werkt alleen zuiverend en is dus niet Diarree stoppend. Dus ook tijdelijk is het niet echt een optie vind ik. Dan kun je d'r net zo goed preventief een noritje in duwen.
Norit wordt gebruikt bij metname diarree. Het bindt in maag en darm giftige stoffen, waaronder overdoses van evt geneesmiddelen. Ik ben benieuwd wat voor stof men gebruikt in het koekje en heb ze gemailt.
Het hondje van onze buurvrouw heeft er baat bij en dus werkt het wel tegen diarree. Hij poepte eerst vreselijk dun en nu hij de koekjes gebruikt is het probleem opgelost!!!!! Heb haar gezegd dat ze informatie moet vragen en evt vragen om proefmonsters zodat ze zelf kan zien of de hond het lust of niet......wordt vervolgd.
- alm@
- moderator
Ik wil niet vervelend zijn hoor maar mijn honden zijn ook wel eens aan de spuitpoep. In alle gevallen is dat met een paar dagen over (geef hooguit een paar tabletjes Okugest maar meestal niks). Misschien (zeer waarschijnlijk) was de vreselijk dunne poep van het hondje van je buurvrouw zonder koekjes ook wel overgegaan.angelseye2000 schreef: Het hondje van onze buurvrouw heeft er baat bij en dus werkt het wel tegen diarree. Hij poepte eerst vreselijk dun en nu hij de koekjes gebruikt is het probleem opgelost!!!!! Heb haar gezegd dat ze informatie moet vragen en evt vragen om proefmonsters zodat ze zelf kan zien of de hond het lust of niet......wordt vervolgd.

- Gaia
- Zeer actief
angelseye2000 schreef:Het gras verhaal lijkt me een probleem waarvan de oorzaak en oplossing niet zo gauw gevonden is. Maar goed, baat het niet schaad het niet. Zeker als het een natuur product betreft.Gaia schreef:Norit werkt alleen zuiverend en is dus niet Diarree stoppend. Dus ook tijdelijk is het niet echt een optie vind ik. Dan kun je d'r net zo goed preventief een noritje in duwen.
Zoals hennep ook een natuur product is? Kan heel nuttig zijn, maar ook heel schadelijk.
Nou je zegt het nu zelf al, het bind in de maag en darmen giftige stoffen. Dus niet diarree remmend, wil niet zeggen dat het niet helpt tegen iets waarvan een symptoom diarree is. Toch een voerkwestie?angelseye2000 schreef: Norit wordt gebruikt bij metname diarree. Het bindt in maag en darm giftige stoffen, waaronder overdoses van evt geneesmiddelen.
Tsja de easy fix. In plaats van kijken waaraan dat hondje aan de diarree gaat stopt ze er dagelijks een koekje in want dat helpt. Ik ben meer van het kijken waarom dat beest dan diarre heeft en ja ik ben daar ruim een jaar over bezig geweest.angelseye2000 schreef: Het hondje van onze buurvrouw heeft er baat bij en dus werkt het wel tegen diarree. Hij poepte eerst vreselijk dun en nu hij de koekjes gebruikt is het probleem opgelost!!!!! Heb haar gezegd dat ze informatie moet vragen en evt vragen om proefmonsters zodat ze zelf kan zien of de hond het lust of niet......wordt vervolgd.
-edit- kleine zinswijziging

-
angelseye2000
- Actief
Verwijdert.
Laatst gewijzigd door angelseye2000 op 09 nov 2008 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
-
angelseye2000
- Actief
Verwijdert
Laatst gewijzigd door angelseye2000 op 09 nov 2008 14:01, 3 keer totaal gewijzigd.
- alm@
- moderator
Dat is idd een ander verhaalangelseye2000 schreef:Even dunne poep is ook niet een probleem. De hondjes van haar zijn vaak aan de dunne en nu zeker een maand lang al. Dit lijkt dus een structureel verhaal en dan lijkt me het voor haar en haar hondjes erg prettig dat ze sinds de diarree remmende koekjes weer stevig en normaal poepen. Goed voer moet uiteindelijk de structurele oplossing zijn.alm@ schreef: Ik wil niet vervelend zijn hoor maar mijn honden zijn ook wel eens aan de spuitpoep. In alle gevallen is dat met een paar dagen over (geef hooguit een paar tabletjes Okugest maar meestal niks). Misschien (zeer waarschijnlijk) was de vreselijk dunne poep van het hondje van je buurvrouw zonder koekjes ook wel overgegaan.

-
angelseye2000
- Actief
Verwijdert
Laatst gewijzigd door angelseye2000 op 09 nov 2008 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Essy
-
Freggel16
- Zeer actief
- Contacteer:
-
angelseye2000
- Actief
Jullie hebben beide gelijk. Maar voor nu is de race kak in ieder geval gestopt door de koekjes. Hopelijk biedt goed voer uitkomst.....Essy schreef:Als het langer duurt is er iets aan de hand.
En als het een keertje diarree is, helpen droge beschuitjes ook
Edit: M'n buurvrouw vertelde me glunderend dat het nieuwe voer (Biofood) wat ze nu voert nu al goed bevalt. Ze poepen nu weer normaal.
Goed om te horen heh
Laatst gewijzigd door angelseye2000 op 14 okt 2008 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
angelseye2000
- Actief
Zelf verwijdert en hierboven geplaatst.
Laatst gewijzigd door angelseye2000 op 14 okt 2008 20:33, 2 keer totaal gewijzigd.
-
angelseye2000
- Actief
Verwijdert
Laatst gewijzigd door angelseye2000 op 09 nov 2008 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
-
angelseye2000
- Actief
Verwijdert
Laatst gewijzigd door angelseye2000 op 09 nov 2008 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Het gaat zeker niet zo goed met je aandelen in het bedrijf dat deze koekjes maakt of zo...
Je eigen tekst van 14 oktober quoten op 6 november, terwijl datzelfde bericht er direct boven staat.
Ik krijg toch sterk de indruk dat jij niet op dit forum zit om lekker over honden te praten, maar (bijna) alleen om die anti-diarreekoekjes te promoten.
Je eigen tekst van 14 oktober quoten op 6 november, terwijl datzelfde bericht er direct boven staat.
Ik krijg toch sterk de indruk dat jij niet op dit forum zit om lekker over honden te praten, maar (bijna) alleen om die anti-diarreekoekjes te promoten.