Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lompigheid ten top
Moderator: moderatorteam
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Lompigheid ten top
Weet je wat zo heerlijk is van een wat ouder wordende pup: dat ze zo heerlijk lomp zijn!
Gisteren waren we wandelen met Cena bij In Den Bockenryder op landgoed De Utrecht vlakbij Esbeek. We waren ietwat verdwaald (het zal weer eens niet zo zijn) en kwamen op wat open velden uit.
Cena kon het niet laten om door het hoge gras te huppelen. Als een jong hert springt ze dan door dat gras, blij om zich heen kijkend.
Dat ging goed, totdat een of andere onverlaat een sloot had aangelegd tussen al dat gras!
Ik zie dat Cena een aanloop neemt om weer te gaan hupsen en roep nog: "Cena kijk uit!" Maar ja, dat snapt dat beest toch niet!
Dus het ging van "hups, hups, plons!"
Madame donderd dus ZO in die sloot, tot haar kin in het vieze groene slijkwater!
Eventjes was het stil, toen spetterde ze dwars door die sloot een paar meter verder, om daar weer op de kant te klimmen en heel, héél vuil naar ons te kijken. (letterlijk en figuurlijk trouwens!)
De tranen biggelde inmiddels over onze wangen van het lachen! Wat een actie!
Een passerende wielrenner moest ook even afstappen van verbazing en lol. "zag ik dat nou goed?" zei hij lachend. Ik kon niet eens antwoorden, zo'n lol had ik.
Met een vieze, stinkende en ietwat beduuste hond zijn we maar snel bij In Den Bockenryder op het terras gaan zitten, genietend van een stuk appeltaart en warme chocola!
~~~
Nu ben ik errug benieuwd naar jullie lompe-honden acties!!!
Gisteren waren we wandelen met Cena bij In Den Bockenryder op landgoed De Utrecht vlakbij Esbeek. We waren ietwat verdwaald (het zal weer eens niet zo zijn) en kwamen op wat open velden uit.
Cena kon het niet laten om door het hoge gras te huppelen. Als een jong hert springt ze dan door dat gras, blij om zich heen kijkend.
Dat ging goed, totdat een of andere onverlaat een sloot had aangelegd tussen al dat gras!
Ik zie dat Cena een aanloop neemt om weer te gaan hupsen en roep nog: "Cena kijk uit!" Maar ja, dat snapt dat beest toch niet!
Dus het ging van "hups, hups, plons!"
Madame donderd dus ZO in die sloot, tot haar kin in het vieze groene slijkwater!
Eventjes was het stil, toen spetterde ze dwars door die sloot een paar meter verder, om daar weer op de kant te klimmen en heel, héél vuil naar ons te kijken. (letterlijk en figuurlijk trouwens!)
De tranen biggelde inmiddels over onze wangen van het lachen! Wat een actie!
Een passerende wielrenner moest ook even afstappen van verbazing en lol. "zag ik dat nou goed?" zei hij lachend. Ik kon niet eens antwoorden, zo'n lol had ik.
Met een vieze, stinkende en ietwat beduuste hond zijn we maar snel bij In Den Bockenryder op het terras gaan zitten, genietend van een stuk appeltaart en warme chocola!
~~~
Nu ben ik errug benieuwd naar jullie lompe-honden acties!!!
RIP Cena

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische honden
- Aantal honden: 2
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Moos
- Zeer actief
Vera zit nu ook in de fase van "waar moet ik heen met al mijn energie", en ja, daar komt ook de nodige lompheid bij kijken
Zo ging ik net de hondjes (incl oppashond) even een plakje ham geven. Alledrie netjes zitten; Saar plakje, oppashond plakje, en.............RANG daar hing Vera in mijn hand waar het resterende plakje ham in zat. Auwwwwwwww!!!!
Dat was naast een voorbeeld van lompheid ook meteen een voorbeeld van hoe je heeeeel welgemeend je hond kan corrigeren 

Zo ging ik net de hondjes (incl oppashond) even een plakje ham geven. Alledrie netjes zitten; Saar plakje, oppashond plakje, en.............RANG daar hing Vera in mijn hand waar het resterende plakje ham in zat. Auwwwwwwww!!!!

-
- Zeer actief
Doet het lekkere ding van mij ook :N: .Moos schreef:Vera zit nu ook in de fase van "waar moet ik heen met al mijn energie", en ja, daar komt ook de nodige lompheid bij kijken![]()
![]()
![]()
Zo ging ik net de hondjes (incl oppashond) even een plakje ham geven. Alledrie netjes zitten; Saar plakje, oppashond plakje, en.............RANG daar hing Vera in mijn hand waar het resterende plakje ham in zat. Auwwwwwwww!!!!Dat was naast een voorbeeld van lompheid ook meteen een voorbeeld van hoe je heeeeel welgemeend je hond kan corrigeren
Hij weet onedertussen dat hij gewoon niks krijgt als hij zo doet en dat werkt super moet ik zeggen.
En ja lompe acties praat me er niet van :N: .
Gr Gemma
- Moos
- Zeer actief
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Herkenbaar Sanne :N: , mijn rr zijn ook zo lomp als de pest.
Ach, ik vind dat ook hun charme hoor..
, ze bedoelen het niet verkeerd maar je moet er wel tegen kunnen.
Zo te lezen is Cena een heerlijke ondeugende jonge hond.(pup kun je haar nauwelijks meer noemen.
).
Succes met de dame, waar je ongetwijfeld je handen aan vol hebt.
.

Ach, ik vind dat ook hun charme hoor..

Zo te lezen is Cena een heerlijke ondeugende jonge hond.(pup kun je haar nauwelijks meer noemen.

Succes met de dame, waar je ongetwijfeld je handen aan vol hebt.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Mijn schattige hondjes zijn nooit lomp
ze 'vergeten' alleen nog wel eens, als ze als krankzinnigen achter elkaar aan het racen zijn, dat ik ook nog ergens sta waardoor ik een aantal keer onderuit geschoffeld ben.
Mijn vriend is het ook eens overkomen: beng middenin de modder. Terwijl ik hem overeind hielp, had ik maar één gedachte: ik mag niet lachen, ik mag niet lachen.....

Mijn vriend is het ook eens overkomen: beng middenin de modder. Terwijl ik hem overeind hielp, had ik maar één gedachte: ik mag niet lachen, ik mag niet lachen.....

- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
alm@ schreef:Mijn schattige hondjes zijn nooit lompze 'vergeten' alleen nog wel eens, als ze als krankzinnigen achter elkaar aan het racen zijn, dat ik ook nog ergens sta waardoor ik een aantal keer onderuit geschoffeld ben.
:N: :N:

- Peggy75
- Vaste gebruiker
Mijn Labrador Pim, een aantal jaar geleden...
Als we naar het park gingen, liep hij los en bleef altijd netjes in de buurt. Alleen die bewuste dag niet. We waren al een eindje op weg en geen Pim te bekennen. Na een poosje gezocht te hebben kwamen we langs de vijver waar een paar jongens zaten te vissen. Ik vroeg aan hen of ze een blonde Lab voorbij hadden zien komen.
Het antwoord van die jongens was " Jaaaa, die zit daar achter bij die andere jongens en heeft een hele doos frikandellen leeggevreten".
Kennelijk gebruikten ze stukjes frikandel als visaas.
Nog een voorbeeld...
Ik ging boodschappen doen en Pim was mee, had hem voor de deur aan een fietsenrek vastgemaakt. Toen ik terug kwam stond er een vrouw bij hem en vroeg of hij bij mij hoorde. Toen ze voorbij liep, had meneer namelijk haar zojuist gekochte stokbrood uit de tas getrokken en helemaal opgegeten. Gelukkig kon die vrouw er de humor wel van inzien want we kwamen beide niet meer bij van het lachen.
Nu ik het schrijf bedenk ik me dat het misschien meer met vraatzucht dan met lompheid te maken heeft, maar beide geweldige acties waar ik nu nog van in de lach schiet als ik eraan denk.
Als we naar het park gingen, liep hij los en bleef altijd netjes in de buurt. Alleen die bewuste dag niet. We waren al een eindje op weg en geen Pim te bekennen. Na een poosje gezocht te hebben kwamen we langs de vijver waar een paar jongens zaten te vissen. Ik vroeg aan hen of ze een blonde Lab voorbij hadden zien komen.
Het antwoord van die jongens was " Jaaaa, die zit daar achter bij die andere jongens en heeft een hele doos frikandellen leeggevreten".
Kennelijk gebruikten ze stukjes frikandel als visaas.
Nog een voorbeeld...
Ik ging boodschappen doen en Pim was mee, had hem voor de deur aan een fietsenrek vastgemaakt. Toen ik terug kwam stond er een vrouw bij hem en vroeg of hij bij mij hoorde. Toen ze voorbij liep, had meneer namelijk haar zojuist gekochte stokbrood uit de tas getrokken en helemaal opgegeten. Gelukkig kon die vrouw er de humor wel van inzien want we kwamen beide niet meer bij van het lachen.
Nu ik het schrijf bedenk ik me dat het misschien meer met vraatzucht dan met lompheid te maken heeft, maar beide geweldige acties waar ik nu nog van in de lach schiet als ik eraan denk.
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Shib vindt dat alles wat hij kan normaal is.
Dus ook over +/-1,50m hoge prikkeldraadhekken springen, via de salontafel naar de voordeur rennen en dwars door Leia heen rennen om vervolgens ruim 2 meter de lucht in te springen om die bal/stok/frisbee te pakken.
Wacht, laat ik het anders zeggen..... Zodra er iets speelbaars is wat eventueel misschien wel eens zou kunnen gaan bewegen, mag wat Shibje betreft alles wijken of lijden.

Dus ook over +/-1,50m hoge prikkeldraadhekken springen, via de salontafel naar de voordeur rennen en dwars door Leia heen rennen om vervolgens ruim 2 meter de lucht in te springen om die bal/stok/frisbee te pakken.
Wacht, laat ik het anders zeggen..... Zodra er iets speelbaars is wat eventueel misschien wel eens zou kunnen gaan bewegen, mag wat Shibje betreft alles wijken of lijden.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
Op zich valt het nog wel mee met de lompigheid van Cena. Ze is af en toe gewoon wat onstuimig, maar vooral heel eigenwijs.
Onze Mats was in haar jonge jaren véél lomper. Die is tijdens het wandelen wel eens keihard tegen een hek aangelopen. Of tegen een bankje (toen ze achter eenden aanging). Of tegen de muur (toen ging ze wel ff out...), of door kikkerdril heen gezakt omdat ze dacht dat ze daar wel over heen kon lopen.
Maar inderdaad Wendy, we hebben onze handen vol aan Cena. Het is gewoon een "ondernemend hondje"
Onze Mats was in haar jonge jaren véél lomper. Die is tijdens het wandelen wel eens keihard tegen een hek aangelopen. Of tegen een bankje (toen ze achter eenden aanging). Of tegen de muur (toen ging ze wel ff out...), of door kikkerdril heen gezakt omdat ze dacht dat ze daar wel over heen kon lopen.
Maar inderdaad Wendy, we hebben onze handen vol aan Cena. Het is gewoon een "ondernemend hondje"
RIP Cena

- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
Dan weet je tenminste dat je er een hebt.SannePP schreef:Op zich valt het nog wel mee met de lompigheid van Cena. Ze is af en toe gewoon wat onstuimig, maar vooral heel eigenwijs.

Lola knalt ook regelmatig tegen een boom aan oid in haar enthousiasme.

Daarvoor heb ik al eens een keer bij de da gezeten, ze had een bloed uitstorting van jewelste, arm ding.

Lompigheid, eigenwijsheid brengt konsekwenties met zich mee zullen we maar zeggen.., soms moeten ze zelf ondervinden hoe vervelend bepaalde dingen kunnen zijn.

Die Cena is me d'r ook een!
Pittig meisje.

- Daanie
- Zeer actief
- Anne
- Zeer actief
- Contacteer:
- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
@ Spriet: Lola loopt ook nog gerust tegen aan een boom hoor, en zij is inmiddels bijna 2.5 jaar!
Leeftijd zegt niks dus, in dit geval.
Je hebt het of je hebt het niet(lompheid in dit geval
).
Het zal wel aangeboren zijn bij bepaalde honden, je bent het of je bent het niet..

Typo.. :N: , de zoveelste..

Leeftijd zegt niks dus, in dit geval.
Je hebt het of je hebt het niet(lompheid in dit geval

Het zal wel aangeboren zijn bij bepaalde honden, je bent het of je bent het niet..

Typo.. :N: , de zoveelste..

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
Ha haGollum schreef:hahaha ja inderdaad, vind het ook gek dat het nog niet bij de rasomschrijving staatC@rmen schreef:Ik heb 'n labrador..als ik al zijn lompe acties moet gaan opnoemen ben ik volgende week nog bezig![]()

- miemot
- Zeer actief
Guus heeft ook wel eens van die weldoordachte lompe kuren. Zo is hij een professioneel vliegenvanger. Hij gaat voorstaan op de vlieg, helemaal gefixeerd en dan ... HAP.
Vaak is het raak hoor, maar soms gaat het ook helemaal mis. Als er een vlieg op de verwarming zit bijvoorbeeld; helemaal gefixeerd aanstaren en dan, ineens, HAP, BOINK met zijn snuit rammen tegen de verwarming
- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Roan kon ook van die acties hebben.
Gooide je de bal, liep hij keihard tegen een boom aan.
1x had ik echt zoiets van die staat niet meer op, hij lag te schudden op de grond alsof hij een epileptische aanval had. Paar sec later staat hij op, schud even en rent naar de bal. Alsof er niets gebeurd was.
Stond ik daar met een halve hartverzakking.
In het bos is hij ook eens tegen een boom geknalt, had gewoon een heel dik oog wat ook een beetje hing en helemaal rood was.
Voor de zekerheid toch maar even naar de dierenarts, gelukkig niets ernstigs aan de hand.
Hij was wel een paar dagen erg rustig
Ook is hij een keer keihard tegen me aangelopen toen mn pa in het bos een bal gooide. Meneer zag me niet staan.
Vol tegen mn knie die toch al verrot is, ze hebben me het bos uit moeten dragen want ik kon echt niet meer lopen.
Op t eind vd wandeling in een vieze modderplas duiken deed hij ook erg graag
En meer van dat soort dingen, tot een paar dagen voor zn dood zelfs nog.
Leentje heeft dat niet zo, ze is alleen wel eens van de bank gevallen toen ze ineens opstond.
Kenji is ook zo'n lekker lomp ding.
Tijdens t spelen van de bank vallen
keihard aankomen rennen als ik dr roep en dan niet op tijd kunnen stoppen, om dan maar te denken van nja dan knal ik lekker tegen vrouwtje op
van de zomer was ik een weekje in Almere en was met de meiden naar de noorderplassen gegaan. Daar heb je een steiger, dus Kenji heel nieuwsgierig daarop.
Ik roep ze en ze rent keihard naar me toe, alleen had ze niet door dat die steiger lang en smal was, dus ze valt zo t water in.
Niet dat ze dat erg vond hoor, ze trok zo'n bekkie van ooohhh ik ben in t water beland, nja dan zwemmen we toch naar t vrouwtje
En meer van die dingen, mja dan ben ik morgen nog bezig met vertellen
Gooide je de bal, liep hij keihard tegen een boom aan.
1x had ik echt zoiets van die staat niet meer op, hij lag te schudden op de grond alsof hij een epileptische aanval had. Paar sec later staat hij op, schud even en rent naar de bal. Alsof er niets gebeurd was.
Stond ik daar met een halve hartverzakking.
In het bos is hij ook eens tegen een boom geknalt, had gewoon een heel dik oog wat ook een beetje hing en helemaal rood was.
Voor de zekerheid toch maar even naar de dierenarts, gelukkig niets ernstigs aan de hand.
Hij was wel een paar dagen erg rustig

Ook is hij een keer keihard tegen me aangelopen toen mn pa in het bos een bal gooide. Meneer zag me niet staan.
Vol tegen mn knie die toch al verrot is, ze hebben me het bos uit moeten dragen want ik kon echt niet meer lopen.
Op t eind vd wandeling in een vieze modderplas duiken deed hij ook erg graag
En meer van dat soort dingen, tot een paar dagen voor zn dood zelfs nog.
Leentje heeft dat niet zo, ze is alleen wel eens van de bank gevallen toen ze ineens opstond.
Kenji is ook zo'n lekker lomp ding.
Tijdens t spelen van de bank vallen
keihard aankomen rennen als ik dr roep en dan niet op tijd kunnen stoppen, om dan maar te denken van nja dan knal ik lekker tegen vrouwtje op

van de zomer was ik een weekje in Almere en was met de meiden naar de noorderplassen gegaan. Daar heb je een steiger, dus Kenji heel nieuwsgierig daarop.
Ik roep ze en ze rent keihard naar me toe, alleen had ze niet door dat die steiger lang en smal was, dus ze valt zo t water in.
Niet dat ze dat erg vond hoor, ze trok zo'n bekkie van ooohhh ik ben in t water beland, nja dan zwemmen we toch naar t vrouwtje
En meer van die dingen, mja dan ben ik morgen nog bezig met vertellen

-
- Zeer actief
Vorige week tijdens een event van BAAS in Belgie nog een leuke actie van lompigheid meegemaakt.
Tijdens de sprint zat er ook een onderdeel met in de kruiwagen zitten bij.
Onder begeleiding van mij achter de kruiwagen en Rilana die de riem vasthield bedacht mevr. zich dat ze toch iets interessants zag en jumptje uit de kruiwagen en nam Rilana een dikke meter al liggend mee.
Het was om het zo maar te zeggen een Tena moment.
Tijdens de sprint zat er ook een onderdeel met in de kruiwagen zitten bij.
Onder begeleiding van mij achter de kruiwagen en Rilana die de riem vasthield bedacht mevr. zich dat ze toch iets interessants zag en jumptje uit de kruiwagen en nam Rilana een dikke meter al liggend mee.
Het was om het zo maar te zeggen een Tena moment.

- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
haha heerlijk, die lompe honden allemaal!
Cena had gister toch nog maar even een actietje: ze zat aan de andere kant van de ren, omdat schoonvader aan het schilderen was buiten.
Ineens hoor ik een kabaal van jewelste, dus ik ren naar buiten; ligt mevrouw luid piepend ónder de ren! Hoe ze het voor elkaar kreeg? Géén idee! She just did...
Cena had gister toch nog maar even een actietje: ze zat aan de andere kant van de ren, omdat schoonvader aan het schilderen was buiten.
Ineens hoor ik een kabaal van jewelste, dus ik ren naar buiten; ligt mevrouw luid piepend ónder de ren! Hoe ze het voor elkaar kreeg? Géén idee! She just did...
RIP Cena

-
- Zeer actief
- chutney
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): labradors (kruising)
Daar las ik laatst een stukje over op het hondengedragsforum. Ik ben zo vrij om dat te quoten:SannePP schreef:haha dat is zeker waar!!! Hoe komt het dat die beesten sowieso lomp zijn?C@rmen schreef:Ik heb 'n labrador..als ik al zijn lompe acties moet gaan opnoemen ben ik volgende week nog bezig![]()
"De Labrador is van origine bedoeld als Jachthond.
De Jager schiet het wild en de Labrador zoekt en brengt het terug. Dit
vergt veel concentratie van de Labrador, want je moet je baas volgen,
kijken wat hij doet, kijken waar de prooi valt en dan met je neus het
geschoten wild opsporen. Hoe hij naar het geschoten wild gaat, moet
hij zelf weten het is al dood en zal heus niet weglopen als hij dit met veel kabaal doet. Sommige jagers lieten hun Labradors ook eenden op jagen, zodat zij die in de lucht konden neer schieten.
- De Labrador rent recht naar zijn doel.....zonder omweg.
- De Labrador is erg mensgericht en niet op andere honden.
- De Labrador is bedoeld om heel de dag met zijn baas bezig te zijn en
's avonds gezellig samen uitgeteld bij de openhaard te zitten.
- De Labrador heeft geleerd om tijdens de jacht zichzelf van eten te voorzien. (natuurlijk niet van het geschoten wild)"

- chutney
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): labradors (kruising)
Op de behendigheidstraining zei de trainer de eerste les, dat onze hond niet zo goed in de gaten had dat ie ook nog een achterkant had.
Hij had heel veel moeite om netjes over de toestellen te gaan, rende er in volle vaart op af om er vervolgens weer af te sodemieteren...
Iets te lompig en enthousiast. Inmiddels is gaat het hartstikke goed en is enorm gegroeid wat betreft beheersing en zelfvertrouwen.
Hij had heel veel moeite om netjes over de toestellen te gaan, rende er in volle vaart op af om er vervolgens weer af te sodemieteren...
Iets te lompig en enthousiast. Inmiddels is gaat het hartstikke goed en is enorm gegroeid wat betreft beheersing en zelfvertrouwen.