Ik ben gezegend met een flink ochtendhumeur wanneer ik net wakker ben. Omdat ik vanochtend me wat had verslapen had ik gelijk een broek aan mn kont getrokken en ben lekker met Gol gaan wandelen op de dijk. Honden mogen daar loslopen en fietsen mogen daar los fietsen. Ik heb Gollum vanwege de fietsers (en wielrenners) het commando 'aan de kant' geleerd, dat doet ze heel erg goed en ik wandel altijd met veel plezier en de wielrenners kunnen ook lekker scheuren. Ze laten me altijd weten dat ze eraan komen en de meesten bedanken ook erg vriendelijk dat Gol en ik gelijk aan de kant gaan lopen.
Nou komt er dus vanochtend een oelewapper aanfietsen die Gol al van ver begint te roepen. 'Dag lieve jongen (het is een meisje

), kom eens hier'. Gollum vind dat ze een chronisch gebrek aan aandacht heeft dus de concentratie is zo verbroken en ze loopt op de fietser af terwijl ik net het commando aan de kant had gegeven. Ik riep dus al 'meneer wilt u haar niet aanhalen, ik heb haar geleerd niet op fietsers af te gaan' maar de man ging onverstoord verder. NIET DOEN! klonk ik al wat kribbiger, 'er zit verdorie 2 jaar opvoeding in wat u nu aan het verpesten bent!!
'Dan moet je hem aan de lijn houden' zei de man.
En toen kwam het ochtendhumeurmonster pas echt om de hoek kijken en beet ik de man toe dat 'ie zulke grote oren had en toch zo'n moeite om te luisteren

Er kwamen nog wat scheldwoorden achteraan die ik maar niet zal herhalen
Pffff, dat word de komende dagen maar weer flink het commando aan de kant oefenen